اصول اولیه دوربین مدار بسته (برای مبتدیان)

اصول اولیه دوربین مدار بسته (برای مبتدیان)

دوربین آنالوگ چیست؟

در ابتدا، یک دوربین مداربسته دارای ویژگی هایی شبیه به دوربین های سنتی است که می شناسید (مانند دوربین تلفن همراه شما) زیرا دارای لنزی است که نور را به حسگر تصویر داخلی هدایت می کند، اما شباهت ها به همین جا ختم می شود زیرا در دوربین آنالوگ وجود دارد. بدون کارت SD داخلی برای ضبط

یک دوربین آنالوگ با استفاده از یک لنز، حسگر تصویر و سیستم مدار داخلی، سیگنال‌های الکتریکی آنالوگ را تولید می‌کند که از طریق کابل‌های کواکسیال به یک ضبط کننده (معروف به DVR) ارسال می‌شود که سیگنال‌های آنالوگ را به فرمت دیجیتال برای ضبط محلی و دسترسی از راه دور تبدیل می‌کند.

 

 

 

سیستم دوربین مداربسته آنالوگ چیست؟

این یک سیستم با دوربین‌های امنیتی آنالوگ است که سیگنال‌ها را به یک DVR (ضبط‌کننده ویدیوی دیجیتال) که معمولاً در یک اتاق نظارت قرار دارد ، ارسال می‌کند.

این نوع سیستم صرفا آنالوگ نیست زیرا سیگنال های آنالوگ به دیجیتال تبدیل می شود، در واقع یک سیستم هیبریدی است، اما شنیدن اینکه تکنسین ها از این نوع سیستم به عنوان آنالوگ یاد می کنند بسیار رایج است.

 

اتصال چند دوربین به DVR

اتصال چندین دوربین آنالوگ به یک ضبط کننده دیجیتال (DVR) امکان پذیر است، فقط کافی است تجهیزات را با تعداد کافی کانال تهیه کنید.

تصویر زیر 4 دوربین آنالوگ متصل به یک DVR را نشان می دهد که به نوبه خود به یک مانیتور آنالوگ متصل است. این سیستم از کابل های کواکسیال طراحی شده برای دوربین مدار بسته استفاده می کند.

به نمودار نگاهی بیندازید، بلوک اول دوربین های آنالوگ را نشان می دهد که وظیفه تولید فیلم را بر عهده دارند، بلوک دوم دارای دستگاه DVR است که سیگنال ها را از آنالوگ به دیجیتال تبدیل می کند تا فیلم را ضبط کند و جریان ویدئو را برای نمایش در بلوک سوم ارسال کند. جایی که مانیتور آنالوگ در آن قرار دارد.

 

توجه داشته باشید که دوربین های آنالوگ فرمت های فیزیکی متفاوتی دارند، در این مثال دوربین جعبه ای، دوربین dome ، PTZ و دوربین گلوله به صورت متوالی وجود دارد.

یکی از دوربین ها دارای کابل کواکسیال به دستگاه DVR است تا بتواند سیگنال های الکتریکی را برای دیجیتالی شدن و ضبط به دستگاه DVR ارسال کند.

هدف از این تصویر تنها نشان دادن سادگی مفهوم اتصال دوربین های آنالوگ به ضبط دیجیتال است، همچنین لازم است تمام دستگاه ها با منبع تغذیه تغذیه شوند.

تصویر بعدی پشت یک دستگاه DVR را نشان می دهد، توجه داشته باشید که 4 ورودی برای دوربین ها وجود دارد و اتصال کابل کواکسیال به DVR توسط یک کانکتور BNC انجام می شود.

انواع مختلفی از کابل های کواکسیال در بازار وجود دارد، در تصویر بالا می توان متوجه شد که کابل مشکی ضخیم تر از کابل سفید است، اما آخرین کابل دارای کابل موازی برای انتقال برق به دوربین است (این نوع کابل به کابل سیامی معروف است).

انتخاب یک دوربین مدار بسته تجاری ممکن است دشوار باشد. با وجود دوربین‌ها، تامین‌کنندگان و مشخصات فنی بسیار زیاد و متفاوت زیاد، انتخاب یک دوربین مدار بسته مناسب در بین دوربین های مدار بسته دیگر می تواند برای شما چالش برانگیز و حتی گیج کننده باشد.

در این مقاله به مواردی که باید در هنگام ایمن سازی محل کار خود با سیستم دوربین مداربسته توجه کنید، می پردازیم. در پایان این راهنما، می توانید تصمیم درستی برای خرید سیستم امنیتی خود بگیرید.

برای حل چه مشکلاتی تلاش می کنید؟

قیمت دوربین مدار بسته داهوا HAC-HDW1200TQ-A-POC:

پاسخ به این سوال ممکن است در ابتدا ساده به نظر برسد، اما چند چالش وجود دارد که می توان با یک سیستم دوربین مدار بسته برطرف کرد. شناسایی مشکلاتی که باید حل کنید به شما در انتخاب سیستم مناسب کمک می کند.

بیایید به دلایل رایجی که یک کسب و کار ممکن است یک سیستم دوربین مدار بسته تجاری را انتخاب کند نگاهی بیندازیم. ببینید آیا با شرایط شما مطابقت دارد یا خیر:

دزدی و سرقت:

قیمت دوربین مدار بسته داهوا HAC-HDW1200TQ-A-POC:

سرقت و دزدی یک واقعیت ناگوار برای بسیاری از مشاغل است. طبیعی است که صاحبان مشاغل نگران سرقت از محل کار خود و یا مغازه خود باشد. با این حال، انواع سیستم های دوربین مدار بسته می توانند به شما در رفع این مشکل کمک کنند.

هنگام انتخاب سیستمی برای جلوگیری از سرقت و خرابکاری باید به چند ویژگی توجه کرد. ویژگی هایی مانند پخش زنده، محافظت کامل از محیط، هشدارهای صوتی و بررسی خودکار سلامت سیستم

موثرترین سیستم ها با استفاده از نرم افزار تشخیص چهره و هشدارهای صوتی، مزاحمان را از ورود به محل کار شما باز می دارند. سیستم‌های ساده، بدون ارائه هیچ گونه بازدارنده، حادثه را ثبت و ضبط می کنند.

دوربین مداربسته باید قابلیت دانلود، توزیع و بررسی فیلم را به عنوان مدرک در اختیار کسب و کار قرار دهد. همچنین باید به محل و تعداد دوربین‌ها توجه بیشتری شود، زیرا ممکن است به پوشش بیش از یک منطقه بزرگ نیاز باشد.

نظارت بر کارکنان:

قیمت دوربین مدار بسته داهوا HAC-HDW1200TQ-A-POC:

از دوربین مدار بسته برای نظارت بر کارکنان اغلب توسط مشاغلی که با موجودی و تجهیزات گران قیمت سر و کار دارند استفاده می شود.

با استفاده از دوربین مدار بسته می توانید بر کل فعالیت کارکنان خود نظارت کنید و همه جوره آنها را زیر نظر داشته باشید.استفاده از دوربین مدار بسته برای کسانی که دارای اموال گران قیمت و وسایل گرانبها در محل کار خود هستند ، دارای اهمیت فراوانی است.بنابراین از دوربین های مدار بسته در این زمینه نیز استفاده می شود.

هنگام انتخاب یک سیستم برای این نوع نظارت، مهم است از فروشنده ای خریداری کنید که بتواند راهنمایی هایی در مورد مشخصات فنی و نوع دوربین مدار بسته مورد نیاز شما کند.

حفاظت موقت:

قیمت دوربین مدار بسته داهوا HAC-HDW1200TQ-A-POC:

در صنایع خاصی که حفاظت فقط برای مدت محدودی مورد نیاز است، معمولاً مشاهده می‌شود که از دوربین موقت استفاده می شود. این سیستم های دوربین را می توان به سرعت مستقر کرد که به عنوان  استقرار سریع (RDU) شناخته می شود. این نوع سیستم اغلب در ساخت و ساز های ساختمانی، معادن معدن و سایر پروژه های موقت استفاده می شود.

برخی از دوربین های موقت این قابلیت را دارند که بدون منبع تغذیه خارجی یا اتصال اینترنت کار کنند. این دوربین را می توان در عرض چند ساعت مستقر کرد و با در پروژه ها از آن استفاده کرد.

چه گزینه هایی در دسترس هستند؟

قیمت دوربین مدار بسته داهوا HAC-HDW1200TQ-A-POC:

اکنون که می دانید نوع مشکلی که می خواهید حل کنید نیز روی دوربین مدار بسته تاثیر دارد ، پس باید تفاوت بین سیستم های قدیمی و جدید را نیز  درک کنید.

افکار عمومی:

قیمت دوربین مدار بسته داهوا HAC-HDW1200TQ-A-POC:

هنگامی که مردم به سیستم های دوربین مدار بسته فکر می کنند، ممکن است شبکه ای از دوربین ها را تصور کنند که به صورت 24 ساعته در  حال ذخیره فایل ویدئویی هستند.در صورتی که با پیشرفت تکنولوژی دوربین های مدار بسته نیز بسیار پیشرفت کرده اند و فراتر از حد و مرز خودشان رفته اند.

نقص دوربین های مدار بسته قدیمی:

قیمت دوربین مدار بسته داهوا HAC-HDW1200TQ-A-POC:

دوربین های مدار بسته قدیمی یک نقص عمده دارد. فیلم تنها پس از وقوع جرم قابل استفاده است. سیستم امنیتی قدیمی ذخیره‌ای از شواهد است و تنها زمانی قابل استفاده که فیلم های ذخیره شده را مشاهده کنید و نمی توانید به صورت پخش زنده از دوربین های مدار بسته استفاده کنید.

دوربین مدار بسته قدیمی می‌تواند یک انتخاب اقتصادی در هنگامی که مسئله بودجه مطرح است، باشد.

دوربین های مدار بسته جدید:

این نوع دوربین فیلم را ضبط می کند، آن را ذخیره می کند و امکان دسترسی از راه دور به دوربین ها را برای شما فراهم می کند.بنابراین ، سارقان را قبل از اینکه مرتکب جرمی شوند، باز می دارد. دوربیبن های مدار بسته جدید و مدرن می توانند به شما پخش زنده را نیز ارائه دهند و شما را به طور لحظه ای از محل کار خودتون مطلع سازند.

آیا می توانید سیستم را خودتان مدیریت کنید؟

یک دوربین مدار بسته تجاری باید توسط شما مدیریت شود. مدیریت یک دوربین توسط خودتان مزایا و معایب خود را دارد و برای همه مشاغل مناسب نیست.

حرفه های خود مدیریتی:

وقتی خودتان سیستم را مدیریت می کنید، کنترل کاملی بر هر جنبه خواهید داشت. شما می توانید مشخصات، مارک ها و مدل های دوربین را انتخاب کنید.در صورت وارد بودن در نصب دوربین مدار بسته ، شما می توانید در هزینه کردن صرفه جویی کنید و بودجه خود را برای نصاب اختصاص ندهید.

معایب خود مدیریتی:

به شما بستگی دارد که خودتان محیط را زیر نظر داشته باشید و یا فیلم های ضبط شده را بعد از ضبط بررسی کنید. نظارت بر سیستم می‌تواند زمان قابل توجهی را به خود اختصاص دهد و پاسخ به تهدیدات می‌تواند تجربه‌ای استرس‌زا باشد و در صورت مدیریت نادرست نظارت، شما اموال خود را به خطر انداخته اید.

هنگامی که خودتان سیستم را مدیریت می کنید، باید به صورت کاملا دقیق تمام اتفاقات و تمامی حرکات را زیر نظر بگیرید. اگر بخشی از سیستم شما به دلیل نقص پاسخ نمی دهد، باید آن را پیدا کرده و رفع کنید.

تشخیص بهترین مشخصات، موقعیت دوربین و زمان استفاده از دوربین نیاز به تحقیق دارد. بسیاری از صاحبان کسب و کار زمان تحقیق درباره دوربین مدار بسته را بیهوده می دانند. ولی تحقیق کردن راجع به دوربین مدار بسته می تواند تاثیر مفیدی در استفاده شما از آن داشته باشد.

بودجه شما چقدر است؟

بودجه شما فاکتور بسیار مهمی است که باید در نظر بگیرید زیرا سطح امنیتی را تعیین می کند. دوربین های تجاری را می توان به سه دسته اصلی تقسیم کرد. هر لایه گرانتر از قبلی است اما محافظت بیشتری را ارائه می دهد.

1. سطح اول:

این سیستم خود مدیریتی است که در بالا به آن اشاره کردیم. به عنوان ارزان ترین گزینه، محافظت کمی ارائه می دهد و به زمان زیادی نیاز دارد. می‌توانید هزینه دوربین‌ها و سایر سخت‌افزارهای انتخابی خود را از قبل پرداخت کنید، سپس یک نصاب را به صورت یکباره مامور به نصب دوربین مدار بسته خود کنید. شما مسئولیت کامل نگهداری سیستم را بر عهده دارید و نظارت به صورت کامل توسط شما صورت می گیرد.

2. میان رده:

با کمی هزینه بیشتر شما می توانید یک سیستم امنیتی با نظارت کامل را برای خود خریداری کنید. این دسته  محافظت بیشتری را ارائه می دهد و به زمان کمتری نیاز دارد. شما یک هزینه اولیه برای سخت افزار و راه اندازی می پردازید و دیگر لازم نیست که به طور 24 ساعته محیط را تحت نظر داشته باشید.

3. خدمات کامل:

این دسته بالا ترین قیمت را در بین دو دسته دیگر دارد که شامل ارتقاء، سلامت سیستم و نگهداری است. این سطح طراحی سیستم، نظارت، پاسخ و نگهداری توسط یک تیم اختصاصی انجام می شود و شما لازم نیست که بر محیط نظارت کنید و انرژی و وقت خود را بیهوده مصرف کنید.

2 مزیتی که سیستم های نظارت تصویری دیجیتال برای کسب و کارها فراهم می کنند:

در گذشته، سیستم‌های نظارت تصویری که بر روی فناوری آنالوگ کار می‌کردند، پیشرفتی را در امنیت و نظارت برای مشاغل در همه جا ایجاد کردند.با گذشته زمان و نظارت تصویری دیجیتال فناوری های آنالوگ به طور کلی از رده خارج شدند.

اگر در نظر دارید یک سیستم نظارت دیجیتال جدید نصب کنید یا سیستم قدیمی خود را ارتقا دهید، مهم است بدانید که یک سیستم نظارت تصویری دیجیتال چه مزایایی برای کسب و کار شما دارد.

پیاده سازی یک دوربین امنیتی به دلیل محافظت از دارایی های موجود در محل کار شما است ، که نقش حیاتی در اعمال تجاری موفق دارند. از جلوگیری از سرقت گرفته تا شناسایی الگوهای حرکت شخص، سیستم های نظارت تصویری مزایای متعددی را برای محل کار شما به همراه دارند.

مزایای نظارت:

برای چندین دهه، نظارت تصویری آنالوگ استانداردی برای امنیت در صنایع مختلف بوده است. اما فناوری و نرم افزارهای پشتیبانی کننده در طول زمان به شدت بهبود یافته اند و اکنون زمان خوبی برای افزایش امنیت  در محل کار شما با استفاده از سیستم نظارت تصویری دیجیتال است.

1. سرقت :

بیایید با مزایای یک سیستم دیجیتال در مقایسه با آنالوگ شروع کنیم. دوربین های مداربسته دیجیتال نه تنها ویدئوهای بیشتری نسبت به سیستم های آنالوگ ضبط و ذخیره می کنند، بلکه از نظر کیفیت ویدئو نیز بسیار برتر است.

دوربین های دیجیتال با وضوح بالا و زوایای دید وسیع تری ارائه می دهند. این کیفیت به کسب‌وکارها این توانایی را می‌دهد که به وضوح آنچه را که در داخل و اطراف تأسیساتشان اتفاق می‌افتدرا مشاهده کنند.

نسبت به گذشته وضوح تصویر بهبود یافته و بخاطر همین مورد شما می توانید در خرید دوربین مدار بسته هزینه کمتری را پرداخت کنید.

2. نصب آسان تر و عملکرد موثر تر:

سیستم‌های دیجیتال را می‌توان راحت‌تر از سیستم‌های آنالوگ نصب کرد، به تجهیزات کمتری نیاز دارند و می‌توانند به شما کمک کنند تا نظارت خبی را بر محیط داشته باشید. سیستم های نظارت آنالوگ به سیم کشی پیچیده ای برای نصب دوربین ها نیاز دارند تا بتوانند چندین فید ویدیویی را مشاهده کنند. سیستم های نظارت دیجیتال امروزی به کار بسیار کمتری برای نصب و نگهداری نیاز دارند.بنابراین دوربین های مدار بسته دیجیتال بهتر از دوربین های مدار بسته آنالوگ کار می کنند.

طریقه ضبط دوربین مدار بسته

طریقه ضبط دوربین مدار بسته

با سلام خدمت شما همراهان عزیز وبسایت علم صنعت،امروز می خواهیم در مورد طریقه ضبط دوربین های مداربسته صحبت کنیم

ضبط دوربین های مداربسته به روش های مختلفی صورت می گیرد و می دانید که دو محصول مهمی که در این کار نقش دارند DVR ها وNVR ها هستند.در اینجا به شما می گوییم که آیا بدون این دو هم می توان ضبط کرد؟

لطفا تا پایان مقاله ما را همراهی کنید

نحوه تنظیم ، اتصال و ضبط دوربین های مدار بسته بدون DVR / NVR

برای اینکه به این سوال پاسخ کاملی دهیم در ابتدا موارد دیگری را بررسی می کنیم

آیا دوربین مدار بسته IP بدون DVR / NVR کار می کند؟

بله

به زبان ساده ، DVR یا NVR عمدتا برای ذخیره تصاویر دوربین امنیتی طراحی شده است. بدون DVR یا NVR ، دوربین های IP هنوز هم می توانند به طور مستقل به عنوان دستگاه های نظارتی مستقل کار کنند ، دقیقاً مانند دوربین های امنیتی با کارت SD.

حتی بهتر از این ، شما می توانید برای پخش مستقیم ، دوربین IP را به تلفن ، رایانه ، لپ تاپ ، تلویزیون خود بدون DVR / NVR وصل کنید.

برای مراحل دقیق نحوه تنظیم ، اتصال و ضبط دوربین امنیتی بدون DVR یا NVR ، با ما همراه باشید

نحوه تنظیم دوربین IP بدون DVR / NVR

اصولاً برای راه اندازی دوربین IP بدون DVR و NVR برای شما دو راه وجود دارد ، یعنی ورود به UID (برای دوربین های P2P) و انتقال پورت

مراحل ساده برای اتصال دوربین های مداربسته بدون DVR / NVR از طریق روش UID

اگر دوربین های امنیتی شما از فناوری P2P پشتیبانی می کنند ، پس مانند دوربین های IP بدون DVR / NVR برای مشاهده مستقیم بسیار آسان است.

مرحله ۱: نرم افزار دوربین امنیتی رایگان ارائه شده توسط فروشنده را بارگیری کنید.

مرحله ۲: UID و رمز ورود دوربین را برای افزودن دستگاه دوربین وارد کنید

روی دوربین روی App / Client کلیک کنید و سپس می توانید برنامه را از طریق اینترنت مشاهده کنید.

رویه های سریع برای تنظیم دوربین IP بدون DVR / NVR از طریق Port Forwarding

دوربین های امنیتی دوربین مدار بسته شما از P2P پشتیبانی نمی کنند یا می خواهید از طریق مرورگر وب به دوربین های IP خود دسترسی پیدا کنید؟

مرحله ۱: آدرس IP دوربین امنیتی خود را از “Device Settings” > “Network Status” پیدا کنید

مرحله ۲: “پورت HTTP” و “پورت RTMP” دوربین IP خود را در ” “Device Settings” > “Network” > “Advanced” > “Setup” > “Port Settings” بررسی کنید.

مرحله ۳: به رابط وب روتر خود وارد شوید و پورت HTTP و پورت RTMP را به آدرس IP دوربین در روتر هدایت کنید.

مرحله ۴: آدرس IP WAN شبکه خانگی خود را در اینجا پیدا کنید.

مرحله ۵: یک مرورگر وب را باز کنید و آدرس URL را در قالب http: // (wanip): (httpport) وارد کنید.

نحوه اتصال دوربین های امنیتی PoE و بی سیم به لپ تاپ ها / کامپیوترهای بدون DVR / NVR

روش های اتصال دوربین های PoE و دوربین های مدار بسته بی سیم به رایانه یا لپ تاپ شما می تواند کمی متفاوت باشد ، بنابراین در مراحل دقیق زیر به شما جداگانه آموزش می دهیم.

نحوه اتصال دوربین های مداربسته بی سیم به کامپیوتر / مک بدون DVR / NVR
مرحله ۱: دوربین امنیتی بی سیم خود را با آداپتور برق شارژ کنید.

مرحله ۲: دوربین WiFi IP خود را از طریق کابل شبکه برای راه اندازی اولیه به روتر وصل کنید.

مرحله ۳: برای افزودن و مشاهده دوربین ، نرم افزار دوربین امنیتی را در رایانه یا لپ تاپ خود راه اندازی کنید.

مرحله ۴: شبکه WiFi را انتخاب کنید و رمز عبور را در زیر منوی “تنظیمات دستگاه”> “شبکه” وارد کنید. سپس می توانید کابل شبکه را بردارید و دوربین امنیتی بی سیم با موفقیت به کامپیوتر / Mac شما متصل می شود.

چگونه دوربین های امنیتی PoE را بدون DVR / NVR به کامپیوتر / مک وصل کنیم

مرحله ۱: دوربین امنیتی سیمی خود را با کابل شبکه به روتر وصل کنید ، که انتقال ویدئو و برق را برای دوربین PoE فراهم می کند.

مرحله ۲: برای افزودن دوربین ، نرم افزار دوربین امنیتی را در رایانه یا لپ تاپ خود راه اندازی کنید.

توجه:اگر روتر شما از PoE پشتیبانی نمی کند ، برای اتصال دوربین IP امنیتی PoE به کامپیوتر یا لپ تاپ بدون DVR یا NVR به یک انژکتور PoE یا سوئیچ PoE نیاز است

نحوه اتصال  دوربین مدار بسته به تلویزیون / مانیتور بدون DVR / NVR

آیا می خواهید بدون DVR / NVR مشاهده مستقیم دوربین های امنیتی دوربین مدار بسته خود را انجام دهید؟

برای یادگیری نحوه اتصال دوربین های مداربسته آنالوگ به تلویزیون یا مانیتور بدون DVR مراحل زیر را بررسی کنید.

مرحله ۱: دوربین خود را با کابل RCA به دستگاه ضبط ویدئو وصل کنید.

مرحله ۲: دوربین خود را با آداپتور برق به منبع تغذیه وصل کنید.

مرحله ۳: VCR را از طریق کابل RCA دیگر به تلویزیون وصل کنید.

مرحله ۴: تلویزیون و VCR را در کانال ۳ یا ۴ تنظیم کنید تا بازدید زنده داشته باشد.

مرحله ۵: نوار VHS را در دستگاه ضبط ویدئو قرار دهید و سپس دکمه Record را فشار دهید تا ضبط های ویدئویی به دست آید.

توجه داشته باشید که مراحل بالا فقط برای اتصال دوربین های مدار بسته آنالوگ به تلویزیون شما بدون DVR اعمال می شود.

در صورت نیاز به مشاهده دوربین IP بر روی تلویزیون / مانیتور بدون NVR ، دستگاه های شخص ثالث برای کمک به اتصال مورد نیاز هستند.

با استفاده از NetcamViewer Monitor به عنوان مثال ، که ادعا می کند از هر دوربین IP در مانیتور یا تلویزیون پشتیبانی می کند ، می توانید دوربین های IP خود را از طریق کابل اترنت به این دستگاه متصل کرده و به پورت HDMI تلویزیون متصل شوید ، سپس می توانید کانال را تماشا کنید یا تلویزیون را تماشا کنید از فیدهای ویدئویی دوربین IP استفاده کنید.

نحوه ضبط دوربین IP بدون DVR / NVR

همانطور که در بالا ذکر شد ، DVR ها و NVR ها ضبط کننده های دوربین امنیتی رایج برای ذخیره تصاویر فیلم دوربین IP هستند. حتی بدون DVR یا NVR ، گزینه های دیگری نیز برای ضبط دوربین IP برای شما وجود دارد.

راه حل ۱: یک دوربین امنیتی با کارت Micro SD داخلی انتخاب کنید یا یک کارت حافظه را به دوربین های IP با شیار کارت Micro SD وارد کنید.

توجه داشته باشید که کارتهای SD فقط برای ضبط حوادث ناشی از حرکت طراحی شده اند. و وقتی فضای ذخیره سازی پر شد ، پرونده های قدیمی به طور خودکار توسط پرونده های جدید رونویسی می شوند

راه حل ۲: اگر رایانه یا لپ تاپ اضافی در دست دارید ، می توانید تصاویر دوربین مداربسته را مستقیماً روی رایانه ضبط کنید. اما شما باید کامپیوتر / مک خود را همیشه فعال نگه دارید.

راه حل ۳: فیلم های دوربین امنیتی خود را بدون نیاز به DVR / NVR در سرور FTP بارگذاری و ذخیره کنید. همچنین می توانید از طریق دستگاه های همراه خود به راحتی از هرجایی به پرونده های خود دسترسی داشته باشید.

راه حل ۴: اگر فروشنده دوربین امنیتی شما خدمات ذخیره سازی ابری را ارائه می دهد ، می توانید دوربین IP خود را بدون DVR / NVR در ابر ضبط کنید.

اگرچه

هزینه اشتراک ماهیانه مورد نیاز است ، اما این مزیت این است که سرویس ابری امکان تهیه پشتیبان خارج از سایت از پرونده های حساس و مهم شما را فراهم می کند و همچنین به شما امکان می دهد در هر زمان و هر مکان به آنها دسترسی داشته باشید.

چگونه می توانید دوربین های مدار بسته خود را از طریق تلفن هوشمند خود کنترل کنید

سیستم های نظارتی و دوربین های امنیتی دوربین مدار بسته را می توان با استفاده از تلفن های همراه عادی و تبلت ها کنترل کرد ، به معنای واقعی کلمه امنیت بهتر را به کف دست می رساند. برای این موضوع به تجهیزات گران قیمت یا گوشی های موبایل زیادی احتیاج ندارید ، و این می تواند بسیار آسان و مقرون به صرفه باشد.

حتی اگر چیز جدیدی نباشد ، افراد زیادی هستند که واقعاً به این نوع امنیت احتیاج دارند ، اما هنوز از چنین احتمالی آگاهی ندارند. در اینجا توضیحات مفصلی در مورد چگونگی کنترل امنیت خانه یا محل کار با استفاده از موبایل و تبلت آورده شده است.

درک نحوه عملکرد دوربین های مدار بسته در تلفن همراه

شما باید از “تلویزیون مدار بسته” یا دوربین های مدار بسته مطلع باشید ، آنها را در مکان هایی مانند بانک ها ، خودپردازها ، مراکز خرید ، دفاتر یا علائم راهنمایی و رانندگی مشاهده می کنید. این سیستم از یک دوربین فیلمبرداری استفاده می کند که به یک موتور متصل است و باعث می شود سیستم به تنهایی کار کند. فیلمی که در دوربین گرفته می شود به صورت بی سیم به مانیتور منتقل می شود که دوربین مداربسته به آن متصل است ، این می تواند یک صفحه کامپیوتر یا صفحه تلویزیون یا یک تلفن همراه به عنوان نقطه مورد بحث ما باشد

مانیتور دارای یک ضبط کننده فیلم دیجیتال یا “DVR” است که تصاویر را برای مشاهده در آینده ضبط می کند. انواع و مدلهای مختلفی از لنزهای دوربین مداربسته وجود دارد و سیستمهایی که می توانند از جمله قابلیتهای دیگر ، بزرگنمایی و وضوح بیشتری در تصاویر داشته باشند. یک سیستم دوربین مدار بسته می تواند چندین دوربین داشته باشد تا زوایای مختلف مکان را ضبط کند. اخیراً ، دوربین های غیرمتمرکز IP ، برخی از آنها مجهز به سنسورهای مگاپیکسلی ، از ضبط مستقیم در دستگاه های ذخیره سازی متصل به شبکه یا فلش داخلی برای عملکرد کاملاً مستقل پشتیبانی می کنند.

چگونه تلفن همراه خود را با سیستم دوربین مدار بسته خود متصل کنیم

برای نظارت بر سیستم امنیتی خود در تلفن همراه با “مشاهده از راه دور” ، شما قبل از هر چیز به اتصال اینترنت پرسرعت و یک سیستم ذخیره سازی برای ذخیره تمام فیلم های ویدیویی نیاز دارید. می توانید داده های اخیر را به طور موقت در درایو تلفن خود ذخیره کنید ، اما اگر به موقع به درستی بهینه نشده باشد ، ممکن است فضای دیسک زیادی را اشغال کند و باعث کندی کار کند. بعداً به قسمت ذخیره سازی خواهیم رسید.

این مطلب را از دست ندهید  دوربین مداربسته کارونیکس
با بازگشت به این نکته

که چگونه تلفن همراه خود را قادر می سازد تا تصاویر ویدئویی را از دوربین مداربسته خود دریافت کند ، باید “برنامه / برنامه نظارت و امنیت تلفن همراه” را بارگیری کنید. می توانید تعدادی برنامه از «فروشگاه Google Play» برای تلفن های Android یا «App Store» برای تلفن های iOs ، «Windows Apps» برای تلفن های Windows و غیره دریافت کنید.

هنگامی که

برنامه را با موفقیت در تلفن بارگیری کردید ، راهنمای کاربر برنامه کافی است تا مراحل بعدی را برای راه اندازی اتصال با سیستم نظارت خود فراهم کنید. شما قادر خواهید بود هر دوربینی را که به آدرس IP تلفن شما متصل است کنترل کنید و در برخی موارد دوربین های PTZ را از راه دور کنترل کنید.

اکنون ، اگر به ذخیره سازی این فیلم ها برگردیم ، “Mobile Cloud Storage” بهترین گزینه برای اعتماد است ، مانند Google Drive ، Dropbox یا Microsoft OneDrive ، برای Android ؛ iCloud برای تلفن های اپل و غیره.

سیستم موجود شما

قبل از اینکه بتوانید در سیستم نظارت دوربین مداربسته فعلی خود تنظیماتی انجام دهید ، مهم است که بدانید سیستم موجود شما در اینجا چیست ، چند نکته وجود دارد که باید قبل از اتصال دوربین مداربسته دوربین مداربسته موجود به دستگاه تلفن همراه بدانید.

DVR یا NVR

DVR که ضبط کننده فیلم دیجیتال است یا NVR که ضبط کننده ویدیوی شبکه است ، هر دو وظیفه ضبط فیلم را بر عهده دارند. تفاوت در نحوه پردازش و ذخیره اطلاعات است. به طور کلی ، سیستم های DVR داده های ویدئویی را در ضبط کننده پردازش و رمزگذاری می کنند ، در حالی که در سیستم های NVR ، رمزگذاری در واقع دوربین اتفاق می افتد و سپس برای ذخیره سازی به NVR ارسال می شود.

جوانب مثبت و منفی DVR

اکثر مردم با سیستم های DVR آشنا هستند. اینها همان سیستمهایی هستند که ما ده ها سال است برنامه های تلویزیونی خود را ضبط می کنیم. سیستم های امنیتی DVR از دوربین های آنالوگ و کابل های کواکس برای اتصال دوربین ها به DVR استفاده می کنند. افزایش فناوری باعث شده DVR کمی پیشرفته تر باشد ، اما هنوز محدود است. همیشه نیاز به اتصال سیم مستقیم بین دوربین و دستگاه ضبط دیجیتال ، DVR است.

سیستم های DVR نیز در انواع دوربین های قابل استفاده محدود هستند ، این دوربین ها با گزینه های تصویربرداری با کیفیت پایین معمولاً گران ترند. و سرانجام ، DVR ها به یک جز physical فیزیکی ، ضبط کننده فیلم دیجیتال خود احتیاج دارند ، هیچ گزینه ضبط ابری با DVR وجود ندارد.

جوانب مثبت و منفی NVR

جدیدترین فناوری دوربین در نظارت ، NVR ، از دوربین های IP استفاده می کند و می تواند مستقیماً به سیستم ذخیره سازی NVR متصل شود یا به صورت بی سیم متصل شود. برخلاف سایر دوربین های بی سیم ، دوربین های NVR فیلم را در دوربین رمزگذاری می کنند و این امکان را برای هک شدن فیلم یا دستکاری در آن کاهش می دهد.

چرا دوربین های امنیتی شما کار نمی کنند؟

دوربین های امنیتی برای مراقبت از اموال شما عالی هستند و من تصور نمی کنم که آنها را نداشته باشید. اما دیر یا زود مشکلی در اتصال به یک یا همه دوربین های خود خواهید داشت. من در مورد مشکلات مشترکی که باعث وقوع این امر می شود توضیح خواهم داد.

رایج ترین مشکلات کار نکردن دوربین های امنیتی چیست و چگونه می توان آن ها را حل کرد؟

دوربین از برق جدا شده است.
دوربین خیلی از روتر شما فاصله دارد.
شما در حال وارد کردن نام کاربری و رمز عبور اشتباه هستید.
روتر شما ریست شد یا تعویض شد؟
DVR یا NVR از پریز برق جدا شده است.
دوربین های امنیتی شما هک شدند.

آیا دوربین وصل است؟

دوربین های امنیتی بی سیم برای کار کردن به برق نیاز دارند ، بعضی از دوربین های امنیتی بی سیم باتری کار می کنند در حالی که برخی دیگر به پریز برق / مخزن متصل می شوند.

یک مشکل معمول در حالت آفلاین بودن دوربین های امنیتی می تواند به دلیل از بین رفتن باتری یا کسی باشد که کابل برق را از دوربین یا پریز برق جدا می کند.

ابتدا مطمئن شوید که دوربین به پریز برق متصل است یا اینکه سیم برق را به دوربین وصل کرده اید. اگر دوربین شما باتری کار می کند ، باتری را عوض کنید و ۲-۳ دقیقه صبر کنید تا دوربین روشن شود.
پس از روشن کردن دوربین ، چند دقیقه طول می کشد تا فیلم در گوشی هوشمند شما نمایش داده شود ، بنابراین صبور باشید. بیشتر دوربین ها چراغ هایی در جلوی دوربین دارند. به محض اتصال به برق و یا تغییر باتری ، می بینید که چراغ روی دوربین می آید.اگر بعد از چند دقیقه ویدیو روشن نشد ، ممکن است مجبور شوید برنامه را ببندید و دوباره باز کنید.

 مطمئن شوید که دوربین فاصله زیادی با روتر شما ندارد

اکثر دوربین های wifi دارای یک نشانگر قدرت سیگنال در تنظیمات دوربین هستند. وارد تنظیمات دوربین در برنامه شوید و به دنبال وضعیت دوربین بگردید و مطمئن شوید که قدرت سیگنال wifi در یک محدوده قابل قبول روتر بی سیم شما است.

اکثر دوربین ها قدرت سیگنال را نمایش می دهند و راهنمای معنی قدرت سیگنال را در اختیار شما قرار می دهند و بعضی از آنها عدد قدرت سیگنال را به رنگ های سبز ، زرد یا قرمز برجسته می کنند.

هنگامی که قدرت سیگنال با قرمز نشان داده می شود ، سیگنال wifi ضعیف است ، یک نمایشگر زرد قابل قبول است اما می تواند بهتر باشد و سبز به معنای خوب بودن قدرت سیگنال است.

اگر

دوربین شما قدرت خواندن سیگنال را ندارد ، سعی کنید آن را به روتر بی سیم خود نزدیک کنید ، من معمولاً آن را در فاصله ۵ تا ۱۰ فوت از روتر وصل می کنم و چند دقیقه صبر می کنم تا دوربین روشن شود.

اگر دوربین شروع به کار کرد ، دوباره آن را از برق بکشید و کمی دورتر حرکت دهید. این کار را تکرار کنید تا به نقطه ای برسید که کار نمی کند و می دانید که تا چه حد از روتر فاصله دارد می توانید از آن فاصله بگیرید.

اگر آن را به روتر نزدیک کنید و هنوز کار نمی کند ، چه اتفاقی می افتد؟ برخی از دوربین های بی سیم دارای یک درگاه اترنت در پشت دوربین هستند. اگر کابل اترنت دارید دوربین را مستقیماً به روتر خود متصل کنید و منتظر بمانید تا روشن شود.

اگر بعد از چند دقیقه فیلم از دوربین مشاهده نمی کنید ، برنامه را ببندید و دوباره باز کنید. اگر دوربین شروع به کار کرد ، به احتمال زیاد مشکل به دلیل وارد کردن رمز عبور wifi اشتباه است.

 آیا اخیراً رمز عبور روتر شبکه wifi خود را تغییر داده اید؟

اگر اخیراً رمز عبور wifi خود را تغییر داده باشید ، دوربین های امنیتی شما نمی خواهند به شبکه متصل شوند. وارد برنامه دوربین ها شوید و وارد تنظیمات شوید و رمز عبور جدید wifi را به روز کنید.

 آیا اخیراً روتر خود را ریست کرده اید؟

اگر روتر خود را تنظیم مجدد کرده باشید ، دوربین های بی سیم شما وصل نمی شوند زیرا یا رمز ورود تغییر کرده است یا دوربین دیگر به روتر شما پیوند ندارد.

برخی از دوربین های امنیتی به شما امکان وارد کردن رمز عبور wifi را نمی دهند ، در عوض با استفاده از دکمه WPS به روتر شما پیوند می خورند. WPS مخفف تنظیمات محافظت شده با wifi است.

اتصال دوربین امنیتی به روتر با استفاده از دکمه WPS

دوربین را به روتر خود نزدیک کرده و به برق وصل کنید. ۲ تا ۳ دقیقه صبر کنید تا روشن شود.
دکمه WPS را روی روتر به مدت سه ثانیه فشار دهید تا چراغ شروع به چشمک زدن کند ، چراغ WPS برای چند دقیقه چشمک می زند تا به شما فرصت دهید دکمه WPS پشت دوربین را فشار دهید.
بعضی از دوربین ها ممکن است دکمه نداشته باشند. در عوض ، باید یک گیره کاغذ را در یک سوراخ کوچک در پشت دوربین قرار دهید و آن را به مدت سه ثانیه فشار دهید.

چراغ نارنجی در جلوی دوربین شروع به چشمک زدن می کند تا نشان دهد در حال اتصال به روتر است. وقتی دوربین با موفقیت پیوند یابد ، چشمک زدن متوقف می شود. برای اتصال دوربین به روتر بیش از ۳۰ ثانیه طول نمی کشد ، در برخی مواقع در صورت عدم اتصال ممکن است بار دیگر این مرحله را انجام دهید

برای مشاهده منبع اینجا کلیک کنید.

نوشتهٔ پیشین
برنامه برای نمایش زنده DVR شبکه H264
نوشتهٔ بعدی
مقایسه آی پی اینترکام

پست های مرتبط

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با یک کلیک تماس یگیرید