مقایسه آی پی اینترکام

مقایسه آی پی اینترکام

مرد درب داخلی در مفهوم میدانی

دو نوع اینترکام وجود دارد. نوع اول، بسیاری از اینترکام ها را به تعدادی از ایستگاه های کامپیوتر مرکزی متصل می کند، در حالی که نوع دوم، یک اینترکام را به بسیاری از تلفن های هوشمند یا تلفن های VoIP متصل می کند.

 

به طور کلی، از اینترکام IP می‌توان برای اطلاع شما از حضور شخصی درب منزل یا برقراری ارتباط بین بسیاری از مکان‌ها (مانند اتاق‌های مدرسه) و یک دفتر مرکزی استفاده کرد اینترکام ها همگی به شبکه محلی متصل هستند.

این سیستم‌های کامل امنیت کلی شما را افزایش می‌دهند و محیطی امن را در این دنیای نامطمئن تضمین می‌کنند. در اینجا مقایسه ای از سیستم های مختلف موجود است.

 

اینترکام به ایستگاه مرکزی:

این دوربین دیجیتال آکوستیک IP به شبکه متصل می شود و صدای دو طرفه را ارائه می دهد. سیستم به یک یا چند کامپیوتر فرمان مرکزی نیاز دارد که به یک شبکه متصل هستند. در دو نوع کاربرد استفاده می شود. می توان از آن در درها برای کنترل دسترسی استفاده کرد، یا می توان از آن در مکان های مختلف در اطراف یک سازمان برای برقراری ارتباط عمومی استفاده کرد.

در برنامه کنترل درب، اینترکام را می توان مستقیماً به یک قفل برقی برای کنترل ورود درب وصل کرد یا می توان آن را به یک ریدر کنترل دسترسی درب IP متصل کرد. این سیستم اینترکام متصل به شبکه معمولاً توسط سازمان‌های بزرگی استفاده می‌شود که یک فرد یا افراد تعیین‌شده برای کنترل دسترسی به تسهیلات دارند. همچنین می توانید بیش از یک نفر ( رایانه) ورودی را کنترل کنید. هنگامی که شخصی دکمه تماس را فشار می دهد، صدایی در رایانه به فرد کنترل کننده اطلاع می دهد که شخصی در درب خانه است. فرد کنترل می تواند با بازدید کننده صحبت کند و تصمیم بگیرد که اجازه ورود یا عدم ورود را بدهد. افراد مجاز می توانند با استفاده از اعتبارنامه خود یا حتی با استفاده از بیومتریک (مانند خواننده اثر انگشت) دسترسی داشته باشند، در حالی که بازدیدکنندگان را می توان برای ورود کنترل شده تحت نظر داشت.

 

در برنامه ارتباطی متمرکز، از اینترکام برای برقراری ارتباط با یک دفتر مرکزی استفاده می شود. به عنوان مثال، معلمان کلاس می توانند با دفتر مدیریت ارتباط برقرار کنند. هنگامی که معلم دکمه تماس را فشار می دهد، صدای هشداری در رایانه دفتر پخش می شود. همچنین می توان از سیستم اینترکام برای گوش دادن به کلاس درس در هر زمان استفاده کرد. این نوع سیستم اینترکام می تواند بخشی از یک سیستم هشدار اضطراری مرکزی نیز باشد. برای جزئیات بیشتر در مورد سیستم های صفحه بندی، به سیستم های PA متصل به شبکه ما نگاهی بیندازید.

 

سیستم پیجینگ IP

این سیستم اینترکام صوتی-تصویری توسعه ای از اینترکام فقط صوتی است. قابلیت نمایش ویدئو از یک دوربین IP را در ایستگاه مرکزی فرمان اینترکام اضافه می کند. این سیستم برای سازمان های کوچکی که افراد متعددی مسئول کنترل دسترسی درب هستند، بهترین است. دوربین IP را می توان در نزدیکی در قرار داد، بنابراین بهترین منطقه دید را انتخاب کنید. زمانی که نیاز به مشاهده مناطق بزرگ در اطراف درب دارید، بهتر است از اینها استفاده کنید. می تواند با یک سیستم دوربین IP موجود ادغام شود.

برخی از دوربین های مدار بسته دارای قابلیت بازنشانی رمز عبور از طریق ایمیل نیز هستند.این قابلیت می تواند به شما این امکان را بدهد که در هر جا که هستید با استفاده از ایمیل ، رمز دوربین مدار بسته خود را عوض کنید.

امکانات دوربین های مدار بسته با پیشرفت تکنولوژی بسیار زیاد شده است.در گذشته امکانات و ویژگی های دوربین های مدار بسته بسیار محدود بود اما با پیشرفت تکنولوژی دوربین های مدار بسته ای با قابلیت های بسیار زیاد و بدون هیچ محدودیتی تولید شدند.

دوربین های مدار بسته توانسته اند در اکثر سرقت هایی که رخ داده است ، به تشخیص چهره سارق و شناسایی آن کمک کنند.

سیستم های امنیتی دیگر به جزء دوربین مدار بسته نیز می توانند در دستگیری سارق کمک کنند.بنابراین خرید دوربین مدار بسته و یا سیستم امنیتی دیگر فرقی نمی کند.

دوربین های مدار بسته در سراسر دنیا به فروش می رسد.همین قضیه نشان دهند عالی بودن عملکرد دوربین های مدار بسته است.نظارت بر محیط در کل اگر حتی جرم و جنایتی رخ ندهد ، ضروری است.صاحبان منازل هر کدام نیاز دارند که بر منزل خود تسلط داشته باشند ، بدانند که در منزلشان چه اتفاقی می افتد و در صورت سرقت بتوانند سارق را به همراه پلیس و با کمک دوربین های مدار بسته بیابند.

دوربین های مدار بسته با سیم و دوربین های مدار بسته بی سیم :

دوربین های مدار بسته باسیم ، دوربین های مدار بسته ای هستند که ثبت و ضبط آنها به وسیله سیم ها انجام می گیرد و با قطع شدن سیم ها دیگر دوربین های مدار بسته قادر به ضبط تصاویر نیستند.بنابراین نقطه ضعف این دوربین های مدار بسته همین است و اگر سارق سیم دوربین مدار بسته را قطع کند ، می تواند به راحتی به سرقت خود ادامه دهد بدون اینکه دستگیر شود.نصب دوربین های مدار بسته با سیم دارای دردسر بیشتری از دوربین مدار بسته بی سیم است.

دوربین های مدار بسته بی سیم ، دوربین های مدار بسته ای هستند که بدون استفاده از سیم کار می کنند.این دوربین های مدار بسته راحت تر نصب می شوند و با وجود بی سیم بودن آنها ، دیگر مشکلات قطعی سیم ندارند و بدون سیم بودن آنها ، دست سارقانی که به طور حضوری وارد منزل یا محل کار شما می شوند را رو می کنند.ولی تنها اشکالی که این دوربین های مدار بسته دارند این است که می توان آنها را هک کرد.این مورد تنها نقطه ضعف دوربین های مدار بسته بی سیم است.

چگونه دوربین های امنیتی در مراکز تجاری کمک می کنند؟

وقتی صحبت از مشاغل یا محل کار می شود، افراد به فکر امنیت مکان های ذکر شده نیز می افتند و یکی از بهترین راه ها برای تامین امنیت محل های کار نصب سیستم های امنیتی است . بسیاری از مردم فقط به این فکر می کنند

که چگونه می توان از آنها برای نظارت و جلوگیری از سرقت یا سایر جرایم استفاده کرد، اما می توان از دوربین های مدار بسته برای انجام کار های دیگری نیز استفاده کرد.برای مثال می تاون از دوربین های مدار بسته برای نظارت بر افراد مسن و یا نظارت بر کارکنان استفاده کرد.

دوربین های مدار بسته IP:

دوربین IP یک دوربین مدار بسته دیجیتالی است که به شبکه متصل می شود. این دوربین مدار بسته شامل یک سنسور نوری ، لنز ، مدارهای پردازش فیلم و یک پورت شبکه است.

سنسور ها بخش مهمی از دوربین مدار بسته هستند. دوربین مدار بسته IP شامل یک سیستم ضبط ویدئو ، نرم افزار مدیریت فیلم ، سوئیچ های شبکه و سیستم های نمایش رایانه ای است.

جدیدترین سنسورها ، سنسور های CMOS هستند که وضوح بسیار بالاتری نسبت به سنسورهای آنالوگ قدیمی ارائه می دهند. وضوح تصویر ارتباط مستقیمی با تعداد پیکسل ها دارد.پیکسل ها واحد های سازنده یک تصویر دیجیتالی هستند و زیاد بودن تعداد پیکسل ها قطعا باعث داشتن وضوح تصویر بالا می شود.

اشتباه در نصب دوربین مدار بسته:

بعضی از افراد به اشتباه دوربین های مدار بسته دام و بولت را در مکان های درست قرار نمی دهند.به عنوان مثال فردی که دوربین های مدار بسته دام را در بیرون از مغازه خود نصب می کند مرتکب خطا شده است و باید دوربین های مدار بسته دام را در درون مغازه خود قرار دهد.

نمی توانیم بگوییم که دوربین های مدار بسته بولت بهتر است یا دوربین های مدار بسته دام ، زیرا که هر کدام از آنها یک سری ویژگی ها دارند و یک سری قابلیت ها . پس بنابراین نمی توانیم بگوییم که کدام یک از این دوربین های مدار بسته بهتر عمل می کند.

دوربین های PTZ چیست؟

علاوه بر دوربین‌های دام و بولت، یکی از رایج‌ترین انواع دوربین‌های امنیتی که به بازار وجود دارد، دوربین PTZ است. اگرچه ممکن است شبیه دوربین های امنیتی معمولی به نظر برسند، اما این دوربین ها خاص هستند.

چه چیزی دوربین های PTZ را منحصر به فرد کرده است؟

چیزی که این دوربین ها را از سایر دوربین ها متمایز می کند عملکرد پان و شیب و زوم آنها است.

قابلیت های PTZ:

PTZ به توانایی دوربین در حرکت و زوم اشاره دارد. دوربین های PTZ از قطعات مکانیکی تشکیل شده اند که به دوربین ها اجازه می دهد جهت دید خود را حرکت دهند و عوض کنند. دوربین PTZ را می توان به عنوان یک ربات در نظر گرفت که می تواند به تنهایی حرکت کند یا توسط شخصی از راه دور کنترل شود.

بزرگترین مزیت دوربین های PTZ نسبت به سایر دوربین های امنیتی این است که جهت و حرکت لنز دوربین قابل کنترل و تغییر است. اکثر دوربین های مدار بسته دیگر ثابت هستند، این بدان معناست که شما باید به صورت دستی دوربین را تنظیم کنید.

حالت های حرکت:

برخی از دوربین های PTZ می توانند از راه دور کنترل شوند. این بدان معنی است که جهت آنها می تواند توسط شخص دیگری از طریق یک برنامه یا نرم افزار کنترل شود. این عملکرد مانند داشتن یک چشم اضافی در مکان خود بدون نیاز به حضور در آنجا است. کنترل حرکت به شما این امکان را می دهد که هر منطقه ای را که می خواهید به راحتی مشاهده کنید.

برخی از دوربین‌های PTZ وجود دارد که شما می توانید یک الگوی از پیش تعیین شده از حرکات و موقعیت ها را برای آن دوربین ها تنظیم کنید تا براساس یک برنامه از پیش تعیین شده فعالیت کنند. انجام این کار به دوربین اجازه می دهد تا به تنهایی حرکت کند و تمام مناطق را زیر نظر بگیرد.

عملکرد دیگری که می توانید تنظیم کنید ردیابی خودکار است. این بدان معنی است که دوربین به طور خودکار حرکت می کند تا حرکت یک شی یا جانداری را ضبط کند. با دوربین های ثابت، هنگامی که چیزی از دید خارج می شود، دیگر نمی توانید آن را ببینید مگر اینکه دوباره به سمت دید حرکت کند.

نصب سیستم امنیتی:

نصب سیستم امنیتی نیز دارای اهمیت بسیار زیادی است.چرا که اگر دوربین مدار بسته خود را در جای مناسبی نصب نکنید در آن صورت عملکرد خوبی از سیستم امنیتی خود مشاهده نمی کنید.اگر دوربین مدار بسته خود را در جای مناسبی نصب نکنید در آن صورت شما در هنگام استفاده از دوربین مدار بسته دچار مشکل می شوید.در نتیجه شما باید دوربین مدار بسته خود را در جایی مناسب قرار دهید به طوری که بتوانید بر همه جا نظارت کنید.

انتخاب یک سیستم امنیتی مناسب نیز دارای اهمیت زیادی است ، با خرید یک سیستم امنیتی مناسب لازم نیست که نگران امنیت منزل و یا محل کار خود باشید.حتی نصب یک سیستم امنیتی آرامش روحی را نیز برای شما به ارمغان می آورد و می تواند شما را از نگرانی های همیشگی نجات دهد.

اهمیت امنیت در محل های کار :

همانطور که می دانید محل های کار مکان هایی هستند که افراد از آنجا کسب درآمد می کنند.بنابراین حفاظت از این مکان ها نیز بسیار مهم است.نداشتن یک سیستم امنیتی مناسب می تواند منجر به سرقت از محل های کار شده و به شما آسیب بسیار جدی وارد می شود.

دوربین های امنیتی دارای اشکال ، اندازه ها و عملکردهای مختلفی هستند که به آنها امکان می دهد در موقعیت ها و اتفاقات مختلف عملکرد خود را انجام دهند.در حال حاضر اکثر مراکز تجاری دارای دوربین مدار بسته است ، چون که افراد می دانند که با وجود دوربین مدار بسته دیگر لازم نیست که نگران سرقت از محل کار خود باشند.

دوربین های مدار بسته چقدر از خواسته های ما را برای امنیت بر آورده می کنند؟

دوربین های مدار بسته می توانند تمامی خواسته های ما در زمینه امنیت را برآورده کنند.دوربین های مدار بسته بخاطر اینکه به ما کنترل محیط را به صورت فیلم ارائه می دهند ، ما می توانیم هر اتفاقی را که می افتد را مشاهده کنیم.

دوربین های مدار بسته می توانند حتی کوچک ترین جزئیات را ذخیره کنند و به ما ارائه دهند.حتی اگر شما در محیط تحت نظارت حضور نداشته باشید ، می توانید با استفاده از تلفن همراه خود به دوربین مدار بسته متصل شوید و محیط را به طور کامل مشاهده کنید و بر آن نظارت کنید.

بعضی افراد به دلیل ترس از مورد سرقت قرار گرفتن محیط ، خود را از رفتن مسافرت به جا های دور از محیط منع می کنند ، اما اگر این افراد دوربین مدار بسته ای را در محیط نصب کنند

دیگر احتیاجی به ماندن در محیط به دلیل نداشتن امنیت نیست.افراد می توانند بعد از نصب دوربین مدار بسته هر جایی که می خواهند و با هر شرایطی بروند ، چرا که می توانند با استفاده از تلفن همراه ، در چند لحظه ، محیط تحت نظارت را به طور زنده تماشا کنند.

دوربین های مدار بسته را می توان ناجی انسان ها دانست.چرا که از وارد شدن خسارت به افراد ، از بین رفتن امنیت شان و به خطر افتادن جانشان جلوگیری می کنند.به همین دلیل استفاده کردن از دوربین مدار بسته می تواند به افراد برای داشتن زندگی بهتر و پر از آرامش کمک کند.سیستم های امنیتی دیگر نیز به همین صورت عمل می کنند و می توانند برای افراد امنیتی بدون حد و مرز را به وجود بیاورند.

رزولوشن horizontal resolution در دوربین مداربسته

رزولوشن horizontal resolution در دوربین مداربسته

وضوح را می توان ظرافت جزئیات تعریف کرد که در یک تصویر قابل تفکیک است. در دوربین های مداربسته ، رزولوشن در (TV Lines (TVL اندازه گیری می شود. تعداد بیشتر TVL به این معنی است که یک دوربین قادر به ارائه تصاویر با جزئیات بیشتر است. با این حال ، TVL تنها عاملی نیست که کیفیت خروجی نهایی را تعیین می کند.
به عنوان مثال ، وضوح بر تولید مثل رنگ دوربین تأثیر نمی گذارد. دستگاه نظارت و پردازش ویدئویی DVR نیز بر خروجی نهایی تأثیر می گذارد. در زیر مقایسه وضوح مختلف TVL آورده شده است.

نمودار اندازه گیری TVL

به طور خاص ، خطوط تلویزیون به روش زیر اندازه گیری می شوند: ابتدا بخشی از عرض تصویر را برابر با اندازه ارتفاع تصویر بگیرید. سپس ، تعداد خطوط عمودی نمایش داده شده را بشمارید.

اکنون یک دوربین آنالوگ یا دوربین IP

برای این موضوع می تواند ۳۸۰ خط تلویزیون با وضوح باشد و به آن دوربین کم رزور می گویند. با این حال ، دوربینی با ۵۴۰ خط تلویزیون را می توان دوربین با وضوح بالا نامید. با این حال هر دو می توانند دوربین تعریف استاندارد محسوب شوند زیرا دوربین مگاپیکسلی یا دوربین HDTV نیستند. در یک لحظه بیشتر در مورد مگاپیکسل و IP توضیح خواهیم داد.

در سیستم های امنیتی ویدئویی دوربین مداربسته تفاوت های اصلی وضوح در ضبط ، نمایش و وضوح ذخیره سازی است.

وضوح تصویربرداری یا دوربین برای دوربین های آنالوگ

هنگام خواندن یک صفحه مشخصات دوربین امنیتی ، دو مجموعه اعداد را مشاهده می کنید که به سنسور دوربین امتیاز می دهند. یکی تعداد پیکسل ها (۷۶۸ H X 494 V) برای سنسور را لیست می کند و دیگری با وضوح افقی (TVL) دوربین.

پیکسل های موثر = ۷۶۸ (افقی) X 494 (عمودی) وضوح افقی = ۵۴۰ خط تلویزیون

تفاوت این دو در نسبت ابعاد پیکسل و نسبت تصویر است. نسبت ابعاد پیکسل مربوط به تعداد واقعی پیکسلی است که سنسور قادر به گرفتن آن است. نسبت تصویر بر اساس آنچه استاندارد NTSC برای سیگنالهای آنالوگ (فیلم ترکیبی) برای پردازش طراحی شده است. اعداد متفاوت هستند.

نسبت ابعاد ذخیره سازی

نسبت ابعاد ذخیره سازی همان اندازه دیجیتالی تصویر است که در رسانه های دیجیتال ذخیره می شود. به عنوان مثال بالاترین وضوح ذخیره شده با استفاده از فیلم کامپوزیت (که همان چیزی است که از یک دوربین آنالوگ حاصل می شود) ۷۲۰×۴۸۰ است. این همان یک فیلم دی وی دی با تعریف استاندارد است.

هنگام ذخیره ویدیو در DVR امنیتی آنالوگ ، چندین گزینه وضوح تصویر دارید. تنظیمات معمول موجود برای ذخیره سازی CIF ، ۲CIF و ۴CIF است.

CIF 352 x 240
۲CIF 704 240 240
۴CIF 704 4 480

نمایش نسبت ابعاد

نسبت ابعاد صفحه نمایش فقط می تواند به عنوان آنچه که به عنوان نسبت ابعادی ۴: ۳ که استاندارد NTSC است ، نمایش داده شود. این تعداد خطوط داده ای را که می توان در واقع نمایش داد محدود می کند. این توضیح می دهد که چرا یک سنسور افقی ۷۶۸ وقتی روی مانیتور ۴: ۳ نمایش داده می شود ،

تنها به وضوح ۵۴۰ تلویزیون منجر می شود. (توجه داشته باشید: یک فیلم با کیفیت استاندارد در یک دی وی دی می تواند در قالب ۴: ۳ یا ۱۶: ۹ باشد اما اندازه پیکسل برای اهداف ذخیره سازی همچنان ۷۲۰×۴۸۰ باشد.)

دوربین های IP با وضوح استاندارد

دوربین های IP با وضوح استاندارد می توانند همان گزینه های وضوح تصویر بالا را برای ذخیره DVR تولید کنند و داده های ویدئویی را می توان با استفاده از هر رایانه ای که نرم افزار دوربین روی آن نصب شده است ، روی HDD ذخیره کرد.

همچنین می توانند رزولوشن کامل D1 را که ۷۲۰ ۴ ۴۸۰ است انجام دهند. دوربین های IP با وضوح استاندارد همچنین می توانند ۳۰ فریم در ثانیه را ضبط کنند. به طور معمول این تنظیمات برای اجرا در وضوح پایین تر و نرخ فریم برای کمک به پهنای باند و ذخیره سازی داده ها انجام می شود.

دوربین های IP با وضوح مگاپیکسل

فقط یک نکته در مورد دوربین های IP مگاپیکسلی. دوربین های مگاپیکسلی می توانند با وضوح بسیار بالاتر فیلم برداری کنند اما لزوماً با کیفیت عالی با کیفیت HDTV نیستند. HDTV دارای مجموعه ای از وضوح بسیار خاص در دسترس است. ۷۲۰p HDTV 1280 80 720 و ۱۰۸۰p HDTV 1920 x 1080 است. HDTV همچنین با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه کار می کند.

وضوح یک دوربین مگاپیکسلی ۱.۳ مگاپیکسلی

برابر با ۱۲۸۰ ۱۰ ۱۰۲۴ است. از آنجا مگاپیکسل بالا می رود. ۲ ، ۳ ، ۵ و تا ۱۶ مگاپیکسل. با این حال آنها قادر به ضبط تصاویر با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه نیستند. آنها معمولاً فقط ۳ تا ۷ فریم در ثانیه را می گیرند. دوربین های مگاپیکسلی می توانند وضوح بالاتر از HDTV را روی مانیتورهای PC که از وضوح بالاتر پشتیبانی می کنند ، نشان دهند.

مقایسه رزولوشن ها

تعیین H x V
CIF 352 x 240
۲CIF 704 240 240
۴CIF 704 4 480
D1 720 4 480
۷۲۰p HDTV 1280 7 720
۱.۳MP 1280 x 1024
۲MP 1600 x 1200
۱۰۸۰p HDTV 1920 x 1080
۳MP 2048 x 1536
۵MP 2592 x 1944
۱۱MP 4000 x 2656
۱۶MP 4872 x 3248

وضوح دوربین مداربسته

وضوح دوربین مداربسته در ابعاد پیکسل عمودی و افقی اندازه گیری می شود و معمولاً توسط قابلیت های دوربین و ضبط کننده ای که برای نصب نظارت دوربین مداربسته استفاده می کنید ، محدود می شود. سیستم های دوربین مدار بسته از سیگنال ویدئویی آنالوگ استفاده می کنند. برای مشخصات تلویزیون (که دوربین مدار بسته از آن استفاده می کند) بالاترین رزولوشن قابل ضبط و ذخیره ۷۰۴ ۴ ۴۸۰ (NTSC برای ایالات متحده) و ۷۲۰ ۵۷ ۵۷۶ (PAL برای اروپا) است. این وضوح به عنوان وضوح D1 شناخته می شود.

وضوح دوربین مداربسته HD

از سال ۲۰۱۵ ، فناوری جدیدی به نام آنالوگ با کیفیت بالا (AHD CCTV)
معرفی شد که از وضوح تصویر ۷۲۰p و ۱۰۸۰p HD پشتیبانی می کند.
دوربین های AHD با استفاده از همان نوع کابل کواکسیال همان دوربین های
مدار بسته سنتی (معمولاً RG59) به DVR ها متصل می شوند. دوربین ها
نیز دقیقاً مانند دوربین های مدار بسته آنالوگ به نظر می رسند. کاربران باید
از یک DVR سازگار با AHD با دوربین های AHD استفاده کنند.

اتصال دوربین مدار بسته به گوشی موبایل

در بسیاری از مواقع ممکن است

افراد در محلی که دوربین مدار بسته نصب شده است حضور نداشته باشند

و نیاز به کنترل دوربین از راه دور داشته باشند.

در این مواقع می توان دوربین مدار بسته را به گوشی تلفن همراه متصل نمود.

اتصال دوربین مدار بسته به تلفن همراه می تواند در مواقعی که افراد در سفر هستند،

به راحتی تصاویر را از محل سکونت یا محل کار خود را داشته باشند و به کنترل و نظارت این مکان ها بپردازند.

وجود این امکان از بسیاری از سرقت ها جلوگیری کرده

و همچنین می تواند باعث نظم و ترتیب بخشیدن به بسیاری از کارها گردد.

در صورت مشاهده مورد مشکوک در دوربین های مدار بسته،

سیستم های هشدار دهنده بر روی موبایل به فرد هشدار می دهند.

این سیستم باعث بالا رفتن بهره وری کارکنان شرکت ها و سازمان های مختلف می گردد.

در صورتی که حیوان خانگی در منزل دارید می توانید با اتصال دوربین مدار بسته

به تلفن همراه از راه دور و از محل کار آن را کنترل نمایید.

نحوه نصب دوربین مداربسته به گوشی

چگونگی اتصال دوربین های مدار بسته به موبایل

برای اتصال دوربین های مدار بسته به موبایل می توان از اپلیکیشن های مختلفی استفاده نمود.

اپلیکیشن هایی مانند

iCamViewer، CCTV Viewer، mCam View، SuperLive Pro و EverFocus EPRO NVR از جمله نرم افزارهایی هستند

که می توان از آنها برای متصل کردن دوربین مدار بسته به موبایل استفاده کرد.

این اپلیکیشن ها به صورت رایگان به کاربران ارائه خدمات کرده و برای گوشی های اندروید و ios مورد استفاده قرار می گیرند.

اپلیکیشن های مختلف به اشکال متفاوتی کار می کنند اما نحوه کلی کار کردن آنها به یک شکل می باشد.

برای استفاده از این اپلیکیشن ها مراحل مختلفی را باید طی نمود که در ادامه به آنها اشاره شده است.

نحوه نصب دوربین مداربسته به گوشی

مرحله اول وصل کردن DVR به صفحه نمایشگر

برای انجام اتصال دوربین مدار بسته به گوشی موبایل در ابتدا باید DVR را به مانیتور وصل کرد.

این کار توسط کابل VGA و HDMI انجام می گیرد. باید از سالم بودن

این کابل ها اطمینان حاصل کرد و مطمئن شد که این کابل اتصالی نداشته باشند.

مرحله  دوم انجام تنظیمات مربوط به DVR

برای تنظیمات DVR در ابتدا باید به قسمت setting

آن رفته و بخش network را انتخاب نمایید.

گزینه ای به نام Obtain an IP Address Automaticallyدر این قسمت وجود دارد که نیاز است

تا آن را غیرفعال نمود و در قسمت  STATIC IP موارد گفته شده را قرار داد.

در قسمت ip address کد  ۱۹۲.۱۶۸.۱.، در قسمت Subnet mask کد ۲۵۵.۲۵۵.۲۵۵.۰۰۰،

در قسمت Gateway کد ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ و در قسمت HTTP PORT باید عدد ۸۰ وارد گردد.

پس از وارد نمودن این اعداد باید یک بار دستگاه DVR را خاموش و روشن نمایید.

مرحله سوم انجام دادن تنظیمات روتر

پس از این که تنظیمات DVR انجام شد نیاز است تا روتر نیز تنظیم گردد.

برای این کار پس از روشن کردن مانیتور کامپیوتر باید آن را به وای فای یا LAN متصل نمود.

پس از آن باید در قسمت مرورگر اینترنت عدد  ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ و یا ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱ وارد گردد.

در دفترچه راهنمای روتر رمز عبور و نام کاربری وجود دارد که

با درخواست سیستم از شما باید این کدها وارد گردند.

قسمتی به نام PORT FORWARDING وجود دارد که باید قسمت Add New را انتخاب نموده

و قسمت های مربوطه را تکمیل نمود. این قسمت ها شامل پورت می باشد که باید عدد ۸۰ در جلوی آن نوشته شود.

در قسمت IP address نیز عدد ۱۹۲.۱۶۸.۱.۷ باید وارد گردد.

پس از ذخیره نمودن اطلاعات وارد شده باید روتر وایفای را یک بار خاموش و روشن نمود.

مرحله چهارم متصل کردن DVR به اینترنت و چک کردن تنظیمات آن

پس از انجام تنظیمات DVR و روتر نیاز است تا کابل شبکه را به DVR متصل نمایید

و سپس اینترنت را وصل کنید. پس از آن باید در مرورگر کامپیوتر کد ۱۹۲.۱۶۸.۱.۷:۸۰ را وارد نموده و نام کاربری

و پسورد آن را وارد نمایید. این اعداد در دفترچه راهنمای DVR موجود می باشند.

پس از طی کردن این مراحل امکان مشاهده تصاویر ضبط شده در نمایشگر وجود خواهد داشت.

نحوه نصب دوربین مداربسته به گوشی

مرحله آخر متصل کردن دوربین به موبایل

مرحله آخر که مرحله اساسی برای وصل کردن دوربین مدار بسته به گوشی تلفن همراه می باشد

روشن کردن وایفای گوشی و دانلود یکی از نرم افزارهای

iCamViewer، CCTV Viewer، mCam View، SuperLive Pro و EverFocus EPRO NVR از پلی استور می باشد.

پس از این که برنامه مورد نظر را در موبایل خود اجرا نمودید اطلاعاتی از شما خواسته می شود که باید در آن وارد نمایید.

در قسمت NETWORK باید کلمه WIFI را وارد نمود و در قسمتی که IP &PORT از شما خواسته می شود

باید کد ۱۹۲.۱۶۸.۱.۷:۸۰ را وارد نمایید.

پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبوری که در دفترچه راهنما وجود دارد باید اطلاعات

وارد شده را نصب نموده وlog in  یا اینتر را انتخاب نمایید. پس از پایان این مرحله امکان مشاهده کردن

تصاویر ضبط شده با دوربین مدار بسته توسط تلفن همراه قابل مشاهده خواهد بود.

برای مشاهده منب اینجا کلیک کنید.

نوشتهٔ پیشین
اصول اولیه دوربین مدار بسته (برای مبتدیان)
نوشتهٔ بعدی
مزایای ارتقاء دوربین های امنیتی تجاری شما

پست های مرتبط

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با یک کلیک تماس یگیرید