آیا دوربین های امنیتی همیشه ضبط می کنند؟

آیا دوربین های امنیتی همیشه ضبط می کنند؟

دوربین‌های امنیتی نیز می‌توانند به حل جرایم و سایر مسائل کمک کنند، اگر در دوربین شکار و ضبط شوند.

چقدر مطمئن هستیم که دوربین های امنیتی ما همیشه در حال ضبط هستند؟ آیا آنها واقعاً این کار را می کنند؟ یعنی مدام ضبط کردن؟

چگونه دوربین های امنیتی همیشه ضبط می کنند؟ چگونه تصاویر و فیلم را ضبط می کنید؟ اینها تنها بخشی از سوالاتی هستند که هنگام صحبت در مورد موضوع ضبط دوربین های امنیتی همچنان در ذهن ما ظاهر می شود.

بیایید از طریق این پست پاسخ این سوالات را پیدا کنیم.

گزینه هایی برای ضبط دوربین امنیتی

ضبط دائمی NVR/DVR

استفاده از DVR (دستگاه ویدئوی دیجیتال) یا NVR (دستگاه شبکه آنالوگ) یکی از بهترین راه ها برای ضبط دوربین امنیتی است.

دستگاه های DVR و NVR مجهز به هارد دیسک داخلی هستند. علاوه بر این، یک هارد دیسک خارجی (HDD) نیز ممکن است نصب شود. این کار از طریق e-SATA روی DVR/NVR برای ذخیره سازی اضافی امکان پذیر است.

این گزینه ضبط یک دوربین امنیتی روی DVR و/یا NVR نشان دهنده ضبط ویدیو در HDD است. مدت زمانی که می‌توانید روی ویدیو ضبط کنید یا اینکه می‌توانید 24/7 ضبط کنید تا حد زیادی تحت تأثیر ظرفیت هارد دیسک است.

اگر می‌خواهید همیشه ویدیو و صدای دوربین امنیتی خود را ضبط کنید، یک سیستم NVR دوربین امنیتی PoE (Power Over Ethernet) تهیه کنید.

این نوع سیستم امنیتی دارای یک شبکه اختصاصی برای انتقال ویدئو می باشد.

به عبارت دیگر، آنها از پهنای باند زیادی استفاده نمی کنند و شبکه شما را به هم نمی ریزند. تنها زمانی به اینترنت شما دسترسی خواهد داشت که پخش زنده یا مشاهده از راه دور در تلفن همراه خود انجام دهید.

 

سازگاری دستگاه ها

نکته مهم دیگری که باید به خاطر بسپارید این است که DVR یا NVR مناسب را تهیه کنید.

مارک های مختلف ممکن است مشکلات سازگاری داشته باشند زیرا اکثر دستگاه های DVR یا NVR مستقل تنها زمانی مؤثر هستند که با مارک های مشابه کار کنند.

ضبط یک دوربین امنیتی از طریق DVR یا NVR راه مطمئن تری برای رفع این مشکل است. به همین دلیل است که اکثر شرکت ها به این گزینه رضایت می دهند.

 

از هارد دیسک خوب استفاده کنید

ضبط ویدئو و صدا در هارد دیسک DVR یا NVR یک کار ساده است.

مطمئن شوید که می دانید چگونه بهترین هارد دیسک را برای دستگاه های DVR و NVR انتخاب کنید.

 

DVR با هارد دیسک نظارت

ابتدا باید دوربین های امنیتی را به NVR وصل کنید. این برای اطمینان از اینکه NVR و دوربین امنیتی می توانند به درستی با هم ارتباط برقرار کنند، انجام می شود.

پس از اتصال NVR و دوربین امنیتی و اطمینان از در دسترس بودن منبع تغذیه، NVR را به یک مانیتور وصل کنید.

تلویزیون HD نیز یک گزینه است. سپس صفحه تنظیمات روی مانیتور نمایش داده می شود. به تنظیمات ضبط ویدیو بروید و ضبط را تنظیم کنید.

 

DVR یا NVR خود را برای ضبط تنظیم کنید.

شما می توانید ضبط شبانه روزی را انتخاب کنید، یا فقط زمانی که دوربین حرکت را تشخیص دهد. بسته به نیازها و ترجیحات خود می توانید تنظیمات را تنظیم کنید.

اکنون دوربین امنیتی شما با استفاده از دستگاه ویدیوی دیجیتال (DVR) یا دستگاه ویدیوی شبکه (NVR) آماده ضبط است.

علاوه بر ضبط مداوم، شما همچنین این فرصت را دارید که ویدیو را در زمان دیگری پخش کنید.

این برای بررسی و دیدن اتفاقاتی است که در این منطقه در زمان هایی که شما دور هستید، رخ می دهد. همچنین ممکن است ویدیوها صادر و به جایی که می‌خواهید ذخیره شوند منتقل شوند.

مشاهده از راه دور نیز امکان پذیر است. شما می توانید این کار را با استفاده از تلفن همراه خود انجام دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که NVR را به شبکه خود متصل کنید.

اما مطمئن شوید که NVR به روتر متصل است. به این ترتیب حتی اگر دور هستید، می توانید ملک خود را کنترل کنید.

 

استفاده از سرور FT برای ضبط دوربین های امنیتی 24/7

راه اندازی سرور FT گزینه دیگری برای ضبط دوربین های امنیتی از راه دور است.

این یک روش کم‌هزینه‌تر برای ضبط دوربین‌های امنیتی است، زیرا اکثر دوربین‌های امنیتی اجازه دارند فیلم را از راه دور روی یک سرور FT ضبط کنند.

استفاده از کارت های SD

بسیاری از دوربین های امنیتی مجهز به کارت SD هستند. با این حال، آنها فقط حرکات را ضبط می کنند. دوربین‌های امنیتی نیز وجود دارند که دارای اسلات کارت SD هستند.

به عنوان مثال، Reolink Argus 2. دارای یک اسلات کارت SD است، بنابراین به شما امکان می دهد از کارت Micro SD خود برای ضبط حرکت استفاده کنید.

با این حال، اشکال استفاده از کارت‌های SD این است که هنگام صحبت در مورد ظرفیت ذخیره‌سازی، محدودیت‌هایی دارد. کارت‌های SD در ابعاد 16، 32، 128 و 256 گیگابایتی عرضه می‌شوند.

ممکن است تا زمانی که به ظرفیت کامل خود برسد خوب کار کند.

برای ضبط دوربین‌های امنیتی با استفاده از کارت‌های SD، مطمئن شوید که دستگاه دارای کارت SD درج شده یا دارای اسلات کارت SD است.

پس از انجام این کار، دوربین امنیتی را به شبکه متصل کنید. سپس با استفاده از همان شبکه، اپلیکیشن یا نرم افزار دوربین مدار بسته را اجرا کنید.

آیا در کسب و کار های کوچک از سیستم های امنیتی خانگی استفاده می کنند؟

در هر کسب و کاری، بزرگ یا کوچک، کارفرما ها می توانند روش های امنیتی خود را تعیین کنند. ما استفاده از سیستم های امنیتی و به ویژه دوربین مدار بسته را توصیه می کنیم. دوربین های مدار بسته خطر آسیب و سرقت را کاهش می دهد. کسب و کار کوچک چگونه می توانند از امنیت بالایی برخوردار باشند.

1. سیستم سیمی :

یک دوربین مدار بسته تجاری، باید یک دوربین مدار بسته سیمی باشد که قطع شدن اینترنت اختلال در کار ایجاد نکند. بدون اتصال سیمی، شما سیستم‌ها را در برابر قطع شدن اتصال آسیب‌پذیر کرده اید و باعث کم شدن امنیت مغازه و محل کار خود شده اید. اگر سیستم دستکاری شود یا اتصال اینترنت برای مدتی قطع شود، این فرصت را به مزاحمان می دهد تا از ملک شما سرقت کنند. با اتصال سیمی، امنیت بیشتری برای محل کار شما رقم می خورد.

علاوه بر این، سیستم‌های امنیتی تجاری به راحتی سرقت نمی‌شوند. از آنجایی که آنها سیمی هستند، پایین کشیدن دوربین ها برای سارقان یک چالش بزرگ خواهد بود.

2. شما معمولاً قابلیت وضوح/زوم بهتری باید داشته باشید:

اتصالات سیمی به شما وضوح بهتری را ارائه می دهد. از طریق یک اتصال سیمی، سیستم امنیتی می تواند سریعتر و کارآمدتر کار کند.

با فیلم های واضح تر، می توانید روی عکس ها زوم کنید. در صورت سرقت ، شانس بیشتری برای مشاهده واضح تر حادثه خواهید داشت. حتی ممکن است بتوانید از فیلم واضح تر به عنوان مدرکی برای شناسایی چهره مجرمان استفاده کنید.

3. مقاومت در برابر شرایط:

برای جلوگیری از وقوع جرم در مغازه و محل کار در تمام ساعات شبانه روز، می توانید از سیستم های نظارتی تجاری استفاده کنید زیرا می توانند در هر شرایط آب و هوایی مقاومت کنند. سخت‌افزار، سیم‌ها و جنس بدنه آنها ضد آب است، بنابراین می‌توانید اطمینان حاصل کنید که کسب‌ و کار شما همیشه محافظت می‌شود و دارای امنیت قابل توجهی است.

یافتن سخت افزار ضد آب و گرد و غبار دارای اهمیت بسیار زیادی است. دوربین های مدار بسته بی سیم دارای مقاومت بسیار کمی هستند. در حالی که سیستم های سیمی بدون توجه به شرایطی که در آن قرار دارند می توانند امنیت بهتری را ارائه دهند.

سیستم‌های امنیتی تجاری سیمی می‌توانند مزایای باورنکردنی را برای هر کسب‌وکار بزرگی، به‌ویژه کسب‌وکارهای کوچکی که قادر به پرداخت هزینه کارکنان امنیتی فیزیکی یک روزه نیستند، ارائه دهند. آنها می توانند افراد را قادر به داشتن امنیت 24 ساعته، دسترسی فوری و از راه دور و پشتیبانی بی پایان کنند.

استفاده از راه‌اندازی سیمی به این معنی است که در صورت نیاز به زوم کردن یا استفاده از فیلم خود به عنوان مدرک، می‌توانید اتصال قوی، کاهش خطر از دست دادن فیلم و/یا کنترل، و قابلیت‌های وضوح بهتری داشته باشید.

با نصب آسان و بدون دردسر، می توانید کسب و کار کوچک خود را در کمترین زمان تحت نظارت و محافظت قرار دهید.

دوربین مدار بسته چیست؟

دوربین مدار بسته به دوربینی گفته می شود که در منزل و یا محل کار متصل می شود تا بتوانیم به طور کامل بر روی محیط کنترل و نظارت داشته باشیم.با استفاده از دوربین مدار بسته ، بسیاری از سارقان دستگیر شده اند و یا از سرقت خود صرف نظر کرده اند.انواع مختلفی از دوربین های مدار بسته وجود دارد و هر کدام از انواع آن در یک سری از مکان ها کارایی دارد.با استفاده از دوربین های مدار بسته شما می توانید نظارتی بسیار فوق العاده را تجربه کنید.

یکی از سوالاتی که بسیاری از مردم هنگام خرید و نصب یک سیستم امنیتی یا نظارتی جدید با خود دارند این است که برای دستیابی به نتایج مطلوب  چقدر باید هزینه شود.

جواب این یک سوال سخت است و عوامل مختلفی وجود دارد که باید هنگام تعیین بودجه در نظر گرفته شود.

همه چیز به نیازهای شما بستگی دارد:

اولین چیزی که باید روشن شود این است که مقدار پولی که می خواهید برای سیستم امنیتی خود خرج کنید ، چقدر است؟

کاملاً به شما بستگی دارد  که چه سیستمی و با چه قیمتی را خریداری می کنید. خرید یک دوربین مدار بسته به نیازهای خاص شما و اولویت های اصلی شما بستگی دارد.و همچنین هیچ پاسخ واحدی برای این سوال وجود ندارد

شما باید سیستمی را خریداری کنید که تمام نیازهای شما را برآورده کند و  توانایی داشته باشد تا نظارت بسیار گسترده و امنیتی بسیار زیاد را برای شما برآورده کند. نیازهای یک فرد یا سازمان با دیگری بسیار متفاوت است .

کاربردهای تجاری:

کسب‌وکارها به سیستم‌های امنیتی تجاری نیاز دارند، و باید به درستی سیم‌کشی و راه‌اندازی شوند تا بهترین نتایج را برای کسب‌وکار به وجود بیاورند. زمانی که صحبت از سیستم های امنیتی طراحی شده برای املاک تجاری می شود، به ندرت یک فرد بدون تخصص می تواند برای خرید یک دوربین مدار بسته تجاری ، نظری درست و بی نقص دهد.بنابراین فرایند نصب را باید به یک فرد متخصص بسپارید.

سیستم های امنیتی خانگی:

راه اندازی یک سیستم امنیتی خانگی بسیار مقرون به صرفه تر از یک سیستم تجاری خواهد بود.اما کاربردهای سیستم های امنیتی خانگی کمتر  و جامع هستند و معمولاً به اجزای مختلف زیادی نیاز ندارند.

قیمت نباید عامل تعیین کننده باشد:

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که قیمت سیستم امنیتی و هزینه نصب آن چیزی نیست که برای شما تعیین کننده باشد. شما باید مراقب باشید و در دام انتخاب ارزان‌ترین گزینه موجود در بازار نیفتید زیرا این نوع ذهنیت احتمالاً بهترین نتایج امنیتی را برای منزل یا محل کار شما به همراه نخواهد داشت.

عملکرد با کیفیت:

شما باید مطمئن شوید که سیستمی که انتخاب می‌کنید و راه‌اندازی می‌کنید کیفیت بالایی را برای شما ارائه کند. باید در هنگام خرید حواس خود را جمع کنید تا در هنگام خرید یک سیستم امنیتی با کیفیت و با قیمت مناسب را تهیه کنید.اگر دوربین مدار بسته ای را تهیه کنید که ویژگی های ذکر شده را داشته باشد شما یک سیستم امنیتی بسیار عالی را برای خود تهیه کرده اید.

6 دلیل که نشان می دهند نصب دوربین های مدار بسته دیجیتال سودمند تر است:

1. سرقت :

قیمت دوربین مدار بسته داهوا HAC-HDW1200TLMQ-A-POC:

بیایید با مزایای یک سیستم دیجیتال در مقایسه با آنالوگ شروع کنیم. دوربین های مداربسته دیجیتال نه تنها ویدئوهای بیشتری نسبت به سیستم های آنالوگ ضبط و ذخیره می کنند، بلکه از نظر کیفیت ویدئو نیز بسیار برتر است.

دوربین های دیجیتال با وضوح بالا و زوایای دید وسیع تری ارائه می دهند. این کیفیت به کسب‌وکارها این توانایی را می‌دهد که به وضوح آنچه را که در داخل و اطراف تأسیساتشان اتفاق می‌افتدرا مشاهده کنند.نسبت به گذشته وضوح تصویر بهبود یافته و بخاطر همین مورد شما می توانید در خرید دوربین مدار بسته هزینه کمتری را پرداخت کنید.

2. نصب آسان تر و عملکرد موثر تر:

قیمت دوربین مدار بسته داهوا HAC-HDW1200TLMQ-A-POC:

سیستم‌های دیجیتال را می‌توان راحت‌تر از سیستم‌های آنالوگ نصب کرد، به تجهیزات کمتری نیاز دارند و می‌توانند به شما کمک کنند تا نظارت خبی را بر محیط داشته باشید. سیستم های نظارت آنالوگ به سیم کشی پیچیده ای برای نصب دوربین ها نیاز دارند تا بتوانند چندین فید ویدیویی را مشاهده کنند. سیستم های نظارت دیجیتال امروزی به کار بسیار کمتری برای نصب و نگهداری نیاز دارند.بنابراین دوربین های مدار بسته دیجیتال بهتر از دوربین های مدار بسته آنالوگ کار می کنند.

3. ذخیره سازی و دسترسی:

قیمت دوربین مدار بسته داهوا HAC-HDW1200TLMQ-A-POC:

اکثر سیستم های نظارت آنالوگ از دستگاه ضبط قدیمی برای ذخیره فیلم های ویدئویی استفاده می کنند. این عملکرد میزان ویدیوی قابل ذخیره و سهولت دسترسی به آن فیلم را کاهش می دهد. سیستم‌های نظارت تصویری دیجیتال تمام فیلم‌هایی را که دوربین‌های شما می‌گیرند روی سیستم‌های DVR (ضبط‌کننده ویدیوی دیجیتال) با فضای ذخیره‌سازی کافی ذخیره می‌کنند. این بدان معناست که شما همچنین می‌توانید تصاویر نظارتی بیشتری را نسبت به آنالوگ ذخیره کند.

4. زیر نظر گرفتن محیط از راه دور:

قیمت دوربین مدار بسته داهوا HAC-HDW1200TLMQ-A-POC:

فناوری نظارت تصویری از راه دور با استفاده از تلفن همراه یکی از مزیت های سیستم نظارت دیجیتال است. با یک سیستم امنیتی دیجیتالی، می‌توانید تا زمانی که به اینترنت وصل هستید، فعالیت هایی که در منزل یا محل کار شما رخ می دهد را مشاهده کنید .

تلفن های همراه، لپ تاپ ها و تبلت ها همه یک وسیله هستند که می توانید از هر کدام  وارد سیستم امنیتی خود شوید و به صورت زنده تمام اتفاقات و رویداد ها را به صورت بسیار دقیق مشاهده کنید.

5. هزینه ها و مقیاس را آسان تر کاهش دهید:

قیمت دوربین مدار بسته داهوا HAC-HDW1200TLMQ-A-POC:

اول و مهمتر از همه، دوربین های مدار بسته دیجیتال مقرون به صرفه تر از دوربین های مدار بسته ی آنالوگ هستند. یک دوربین مدار بسته دیجیتال به سیم های کمتری نیاز دارد تا در محل نصب شود ولی دوربین مدار بسته آنالوگ به سیم هایی با تعداد بالا برای نصب در محل نیاز دارد.

از آنجایی که دوربین های دیجیتال تصاویری با کیفیت بالاتر و با زوایای دید وسیع تری تولید می کنند، با تعداد کمی از این نوع دوربین شما می توانید تمام فضای محل مورد نظر خودتون را زیر نظر داشته باشید.

اگر بخواهید همان مکان را با استفاده از دوربین های مدار بسته آنالوگ پوشش دهید در آن صورت به تعداد دوربین بیشتری احتیاج دارید و باید هزینه ی بیشتری را متحمل شوید.

6. صرفه جویی در زمان:

قیمت دوربین مدار بسته داهوا HAC-HDW1200TLMQ-A-POC:

غیرممکن است که بنشینید و هر دقیقه فیلم امنیتی گرفته شده توسط سیستم نظارت دیجیتال را مشاهده کنید، اما اطلاعات توزیع شده می تواند این این مشکل را حل کند. برنامه‌ های کاربردی موجود می‌توانند ذخیره های  ویدیویی را برای انتخاب رویدادها، فعالیت‌ها و رفتار مشخص از طریق تشخیص الگوهای حرکتی نظارت کنند.با استفاده از این راهکار دیگر لازم نیست که فیلم های ضبط شده را به طور کامل مشاهده کنید.

دوربین های بولت:

قیمت دوربین مدار بسته داهوا HAC-HDW1200TLMQ-A-POC:

دوربین های مداربسته Bullet نام خود را از شکل متمایز خود گرفته اند. آنها رایج هستند و از آنها در فضا ها و محیط های بیرونی مانند بیرون منزل ، مغازه و … استفاده می شود.دوربین های مداربسته Bullet دارای انواع قابلیت ها هستند. دوربین های مداربسته Bullet معمولا ثابت هستند (یا دامنه پان و زوم بسیار محدودی دارند).

این دوربین های مدار بسته اکثرا دارای مقاومت در برابر عوامل محیطی هستند ، چرا که از آنها در محیط های بیرونی استفاده می شود.

لوازم جانبی دوربین مداربسته داهوا

لوازم جانبی دوربین مداربسته داهوا

دوربین مداربسته از مهم ترین تجهیزات نظارت تصویری محسوب می شود که نقش اصلی را در ارائه تصاویر ایفا می کند. نور از لنز دوربین، وارد سنسور می شود و سنسور نور کافی را برای ارائه‌ی تصاویر، جذب می کند و پس از آن نیز سیگنال‌های تصویر، از طریق کابل به دستگاه ذخیره ساز انتقال پیدا می کند.

در این متن به معرفی تجهیزات دوربین مداربسته می پردازیم و در انتها شما می توانید با راهنمایی های  متخصصان فراگستر، بهترین دوربین مداربسته را برای خود، متناسب با شرایط و بودجه خود خریداری نمایید.

کابل دوربین مداربسته

کابل ها از دیگر تجهیزات دوربین مداربسته هستند که بنا به نوع دوربین متفاوت هستند یعنی کابل ها به صورت  RJ۴۵ یعنی شبکه و یا کواکسیال هستند. دوربین های مداربسته تحت شبکه با استفاده از کابل شبکه، می توانند این سیگنال‌ها را منتقل کنند و دوربین های بستر کواکسیال یا آنالوگ نیز با استفاده از کابل کواکسیال می توانند این سیگنال‌ها را انتقال دهند.

عمدتا، دوربین ها دارای دو کابل هستند که یکی از آن ها برای انتقال سیگنال ها و دیگری تامین تغذیه دوربین است. اگر دوربین IP مورد نظر، از قابلیت POE پشتیبانی کند، دیگر نیازی به کابل کشی های آداپتور در پروژه نیست و می توان با استفاده از سوئیچ با قابلیت POE، تغذیه دوربین را تامین کرد.

توصیه می‌شود که در هنگام نصب، از عدم وجود امواج الکترومغناطیسی در اطراف کابل ها اطمینان حاصل نمایید چرا که وجود آن ها، سبب اختلال در ارائه ی تصاویر واضح و بدون نویز می شوند.

هر دوربین آنالوگ، با توجه به رزولوشن یا تکنولوژی که دارد، تنها می تواند در یک متراژ کابل خاصی به صورت مناسب تصویر ارائه دهد، بنابراین دقت به متراژ کابل از دیگر نکات مهم نصب محسوب می شود. موضوع حائز اهمیت در انتخاب کابل کواکسیال جنس مغزی کابل است .

دستگاه ذخیره ساز

دستگاه های ذخیره ساز، به عنوان اصلی‌ترین تجهیزات دوربین مداربسته محسوب می شوند و به دو دسته (DVR Digital Video Recorder) و (NVR (Network Video Recorder تقسیم می شوند. DVR ها، عملیات تبدیل سیگنال های آنالوگ به دیجیتال تبدیل می کنند.

به طور کلی دستگاه های ذخیره ساز، فرآیند ذخیره سازی تصاویر و وقایع را انجام می دهند و آن ها را در داخل هارد دیسک ذخیره می کنند.

هارد دیسک

هارد، قطعه ای است که می توانند تصاویر زیادی را با توجه به ظرفیت خود نگهداری کنند و یکی از تجهیزات حساس دوربین مداربسته است چرا که در صورت کوچک ترین آسیب، تمام تصاویر از پیش ذخیره شده از بین خواهد رفت.

دستگاه های ذخیره ساز در انواع مختلفی ارائه می شوند که هر کدام هارد با ظرفیت متفاوتی را پشتیبانی می کنند که می بایست هارد را متناسب با ظرفیتی که دستگاه ذخیره ساز پشتیبانی می کند، تهیه نمود. این قطعه نسبت به ضربه، بسیار حساس است. بنابراین توصیه می شود که در هنگام نصب، حتما درون کیس دستگاه ذخیره ساز پیچ شود.

آداپتور

آداپتور، یکی دیگر از تجهیزات دوربین مداربسته است که وظیفه تامین تغذیه دوربین یا دستگاه های ذخیره ساز را دارد. این قطعه، برق ۲۲۰ ولت را به ۱۲ ولت، ۴۸-۵۲ ولت و یا ۲۴ ولت تبدیل می‌کند که این تغذیه برای هر تجهیزی ممکن است متفاوت باشد، به عنوان مثال تغذیه اغلب دوربین های مداربسته با ۱۲ ولت تامین می شود و یا تغذیه سوئیچ ها با ۴۸-۵۲ تامین می شوند.

رعایت استاندارد لازم در هنگام آداپتور، امری واجب است و معمولا توصیه می شود برای هر یک از دوربین ها یا دستگاه ذخیره ساز یک آداپتور جداگانه در نظر گرفته شود و فاصله دوربین تا آداپتور استاندارد باشد.

سوئیچ

سوئیچ، یکی از تجهیزات دوربین مداربسته است که وظیفه انتقال دیتا بین دستگاه های مختلف از طریق شبکه را انجام می دهد و برمبنای ویژگی هایی چون : تعداد پورت ها، پهنای باند، دارا بودن پورت های Uplink، وات هر پورت یا وات کل پورت ها، و … در پروژه ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر سوئیچ دارای POE باشد، می تواند تغذیه دوربین مداربسته تحت شبکه را تامین کند.

بدنه یا کیس دوربین مداربسته

کیس دوربین، بخش مهمی از قطعات دوربین مداربسته محسوب می شود که نقش محافظت کلی از دوربین و سایر اجزای بیرونی و خارجی آن در هنگام ضربه و عوامل محیطی را ایفا می کند.

به صورت کلی، جنس کیس آن ها از جنس پلاستیک و یا فلز هستند. در حال حاضر، کیس اکثر دوربین های مداربسته جدید، از قابلیت IP۶۷، مقاومت در مقابل گرد و غبار، رطوبت و آب، پشتیبانی می کنند. بدنه دوربین، علاوه بر محفظه روکشی دوربین، شامل براکت، پایه، پیچ و … می شود، هر یک در عدم نفوذ آب به داخل دوربین تاثیر گذار است.

کیس برخی از دوربین ها نیز بر اساس استاندارد IK۱۰، طراحی شده اند که مطابق با استانداردهای این ویژگی در مقابل ضربه مقاوم هستند. کیس دوربین های ضد انفجار نیز از استیل مقاوم در مقابل اکسایش تهیه شده اند که در صورت هر گونه اختلال و جرقه درون کیس دوربین، هیچ گونه دود یا گازی به بیرون (محیط های نظامی و پالایشگاهی) تراوش نمی کنند و انفجاری صورت نمی گیرد. دوربین ها، بر مبنا شکل ظاهری و نوع کیس دسته بندی می شوند و دارای کارایی های متفاوت خواهند بود.

 درب پوش شیشه ای

این قطعه، نقش محفاظت از لنز، IR و حتی قسمت های داخلی از دوربین را ایفا می کند. جنس این شیشه و اجزای جانبی آن می بایست مانع از ایجاد بازتاب نور شود. توجه داشته باشید هر گونه آلودگی، قطرات آب، گرد و غبار سبب انعکاس نور در لنز  و در نهایت خرابی تصاویر خواهد شد.

اغلب، این درب پوش شیشه ای در دوربین مداربسته دام و اسپید دام و ضد انفجار، به صورت حباب طراحی شده اند.

 IR

این بخش از دوربین، معمولا دارای یک برد مخصوص به خود است و نقش حائز اهمیتی
را از مجموعه قطعات دوربین مداربسته بر عهده دارد، چرا که محبوبیت بیشتر دوربین های
مداربسته، بیشتر به علت حفظ امنیت محیط پیرامون در شب است.

در صورت تشخیص فتوسل در خصوص تاریک شدن محیط یا کم نور شدن محیط،
LED IR دستور روشن شدن دریافت می کند و تمام این فرآیند، سبب ارائه
تصاویر سیاه و سفید در شب می شود.

برای مشاهده منبع اینجا کلیک کنید.

آموزش نصب P2P در دستگاه داهوا

آموزش نصب P2P در دستگاه داهوا:

این مقاله به آموزش نصب اولیه P2P در دستگاه های ضبط کننده داهوا می پردازد

مراحل

۱. در قسمت “Management” به Network>TCP/IP بروید

۲. می توانید دستگاه را روی یک ip ثابت تنظیم کنید یا DHCP را روشن کنید تا به طور خودکار یک IP از شبکه گرفته شود. توجه داشته باشید که هر تغییری را ذخیره کنید

۳. تب P2P را در پایین سمت چپ پیدا کنید و P2P را فعال کنید

۴. پس از ذخیره آن، باید تغییر وضعیت به آنلاین را مشاهده کنید، اکنون می توانید از این دستگاه برای مشاهده از راه دور در نرم افزار استفاده کنید.

اگر در هنگام نمایش آنلاین P2P با مشکلی مواجه شدید، دستگاه را راه اندازی مجدد کنید و دوباره امتحان کنید. اگر باز هم کار نکرد، ممکن است یک فایروال در شبکه داشته باشید که اتصال به سرورهای P2P را مسدود می کند.

خرید دوربین مدار بسته داهوا DH-IPC-HDW1431SP-0280B

آموزش نصب P2P در دستگاه داهوا:

دوربین مدار بسته داهوا مدل DH-IPC-HDW1431SP-0280B دارای رزولوشن ۴ مگاپیکسل است و در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است.این دوربین مدار بسته دارای کیفیت تصویر خوبی است و همچنین دارای پروتکل های

HTTP;HTTPS;TCP;ARP;RTSP;RTP;RTCP;UDP;SMTP FTP;DHCP;DNS;DDNS;PPPoE;IPV4/V6;QoS;UPnP;NTP;Bonjour;IEEE 802.1X;Multicast;ICMP;IGMP;TLS است.این دوربین های مدار بسته دارای وزن خالص تقریبا ۰.۳۸۷ کیلوگرم است و دارای دید در شب تا ۳۰ متر است.

دوربین مدار بسته

سنسور تصویری ۱/۳” ۴Megapixel progresive CMOS
پیکسل ها ۲۶۸۸(H) x1520(V)
RAM/ROM ۵۱۲MB/32MB
سیستم اسکن Progressive
سرعت شاتر الکترونیکی Auto/Manual, 1/3~1/100000s
حداقل نور محیط ۰.۰۸Lux/F2.0( Color,1/3s,30IRE)۰.۳Lux/F2.0( Color,1/30s,30IRE)

0Lux/F2.0(IR on)

نسبت S/N More than50dB
فاصله IR Distance up to 30m(98ft)
کنترل روشن/خاموش IR Auto/ Manual
LED های IR ۱۲

لنز

نوع لنز Fixed
نوع دهانه لنز Board-in
فاصله کانونی ۲.۸ mm (3.6 mm optional)
حداکثر دیافراگم F2.0/F2.0
زاویه دید H:104°/۸۷°, V:57°/۴۸°
کنترل Fixed
متمرکز شدن N/A
DORI Lens Detect Observe Recognize Identify
۲.۸ mm ۶۳(۲۰۷ft) ۲۵(۸۲ft) ۱۳(۴۳ft) ۶(۲۰ft)
۳.۶ mm ۸۰(۲۶۲ft) ۳۲(۱۰۵ft) ۱۶(۵۲ft) ۸(۲۶ft)

PTZ

محدوده پان/شیب Pan:0° ~۳۶۰° ;Tilt:0° ~۹۰° ;Rotation:0° ~۳۶۰°

هوش مصنوعی

محرک رویداد Motion detection, Video tampering, Scene changing, Network disconnection, Ip address conflict, Illegal access, Storage anomaly
IVS Tripwire, Intrusion

ویدیو

فشرده سازی H.265/H.264H/MJPEG(Sub Stream)
کدک هوشمند Support H.265+/H.264+
تعداد جریان ۲ Streams
وضوح ۴M(2688×1520)/3M(2304×۱۲۹۶)/۱۰۸۰P(1920×۱۰۸۰)/۷۲۰P(1280×۷۲۰)/VGA(640×۴۸۰)/D1(704×۵۷۶/۷۰۴×۴۸۰)/CIF(352×۲۸۸/۳۵۲×۲۴۰)
نرخ فریم Main Stream: 4M(1 ~ 20fps)/3M (1 ~ 25/30fps)
Sub Stream: D1(1 ~ 25/30fps)
کنترل بیتریت CBR/VBR
نرخ بیت H.265: 12K ~ 8448KbpsH.264: 32K ~ 10240Kbps
روز و شب Auto(ICR) / Color / B/W
BLC BLC / HLC / WDR(120dB)
تعادل رنگ سفید Auto/Natural/Street Lamp/Outdoor/Manual
نوع کنترل Auto/Manual
کاهش سر و صدا ۳D DNR
تشخیص حرکت Off / On (4 Zone, Rectangle)
منطقه مورد استفاده Off / On (4 Zone)
EIS N/A
IR Support
زوم دیجیتال ۱۶x
زاویه ها ۰°/۹۰°/۱۸۰°/۲۷۰°
انعکاس Off / On
پوشش Off / On (4 Area, Rectangle)

صدا

فشرده سازی N/A

شبکه

کابل RJ-45 (10/100Base-T)
پروتکل HTTP;HTTPS;TCP;ARP;RTSP;RTP;RTCP;UDP;SMTP;FTP;DHCP;DNS;DDNS;PPPoE;IPV4/V6;QoS;UPnP;

NTP;Bonjour;IEEE 802.1X;Multicast;ICMP;IGMP;TLS

قابلیت ها ONVIF Profile S&G, API
نوع جریان Unicast / Multicast
کاربر/میهمان ۱۰ Users / 20 Users
ذخیره سازی روی صفحه NASLocal PC for instant recording
مشاهده از طریق وب IE, Chrome, Firefox, Safari
نرم افزار Smart PSS, DSS, DMSS
اتصال به گوشی IOS, Android

گواهینامه

گواهینامه ها CE (EN 60950:2000)UL:UL60950-1

FCC: FCC Part 15 Subpart B

پورت

پورت ویدئویی N/A
پورت صوتی N/A
RS485 N/A
آلارم N/A

برق

منبع تغذیه DC12V, PoE (IEEE 802.3af)(Class 0)
مصرف برق < 5.5W

 

محیط

شرایط نگهداری -۳۰° C ~ +60° C (-22° F ~ +140° F) / Less than 95% RH
راه اندازی و شرایط -۳۰° C ~ +60° C (-22° F ~ +140° F) / Less than 95% RH
حفاظت IP67
مقاومت N/A

جنس ، ابعاد ، وزن

جنس Metal+Plastic
ابعاد Φ۱۰۸mm×۸۴.۹mm(4.25”x3.15”)
وزن خالص ۰.۲۳Kg(0.51lb)
وزن ناخالص ۰.۳۸۷Kg(0.85lb)

خرید دوربین مدار بسته داهوا DH-IPC-HDW1431SP-0280B:

مزایای نصب سیستم دوربین مدار بسته خانگی فراوان است اما با این نکات مفید زیر می توان میزان نظارت آنها را تا حد زیادی افزایش داد. این لیست از مواردی تشکیل شده است که اغلب نادیده گرفته می شوند ، اما همه آنها در داشتن نتیجه بهتر از سیستم نظارت خانگی به شما کمک می کنند.

دوربین های مدار بسته خود را تمیز نگه دارید:

آموزش نصب P2P در دستگاه داهوا:

دوربین های خود را تمیز نگه دارید. دوربین های کثیف و گرد و غبار گرفته به عنوان یک عامل بازدارنده جرم ، بدون استفاده و مراقبت خوب عمل نمی کنند و مجرمان می توانند از همین مورد ذکر شده سو استفاده کنند و اموال شما را به سرقت ببرند.

همچنین در صورت لکه دار شدن دوربین شما ، مطمئناً فیلم شما آسیب می بیند و شناسایی هرگونه دزد یا سارق می تواند بسیار دشوار شود. زمان کمی برای تمیز کردن دوربین ها لازم است و عدم انجام این کار می تواند نتایج بسیار مضر را به همراه داشته باشد ، بنابراین تمیز کردن دوربین ها قطعاً چیزی نیست که نادیده گرفته شود.

نصب علائم:

آموزش نصب P2P در دستگاه داهوا:

نصب علائم هشدار دهنده دوربین مدار بسته یکی از عمل های رایج در نصب سیستم دوربین مدار بسته  است که نادیده گرفته می شود. این باعث می شود سارقان و دزد ها  متوجه شوند که شما دوربین های مدار بسته نصب کرده اید و همین مورد به تنهایی به عنوان یک عامل بازدارنده عمل می کند.

همچنین ،نصب این برچسب ها و علائم سارقان را از خانه شما دور می کند و احتمال سرقت از شما را کاهش می دهد. در برخی موارد ، داشتن برچسب ها و علائمی که افراد را متوجه وجود دوربین مدار بسته می کند ، یک الزام قانونی است ، بنابراین نصب این برچسب ها و علائم ضرری ندارد.

تاریخ و زمان صحیح:

آموزش نصب P2P در دستگاه داهوا:

در مواردی که فیلم دوربین مدار بسته شما به عنوان مدرک مورد نیاز است ، ضروری است که ضبط شما تاریخ و زمان مناسب را ارائه دهد. نشان دادن سرقت و سارقین بدون داشتن تاریخ و زمان ، مدرک ما را بی اعتبار می کند

و مهمتر از آن از انجام شدن عدالت جلوگیری می کند. تاریخ و زمان می تواند به دلایل مختلف مانند قطع برق نادرست باشد و تاریخ و زمان درستی را نمایش ندهد ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که تاریخ و زمان دوربین مدار بسته شما درست است.

دوربین های مدار بسته و سیستم های امنیتی منزل مزایای زیادی دارند و مجرمان را برای اجرای عدالت به دادگاه می کشانند ، به همین دلیل است که باید آنها را حفظ کنید و سعی کنید به بهترین نحو از آنها نگهداری کنید. به سادگی با تمیز نگه داشتن آنها و آگاه ساختن جنایتکاران از این که منزل و یا محل کار شما تحت مراقبت قرار گرفته است.

لنز های وریفوکال:

آموزش نصب P2P در دستگاه داهوا:

لنز های وریفوکال ، لنز هایی هستند که باید به صورت دستی آنها را تنظیم کنیم .بعضی از دوربین های مدار بسته لنز شان به صورت وریفوکال است و نمی توانند لنز های خود را به صورت اتوماتیک تنظیم کنند.

امنیت و آرامش:

آموزش نصب P2P در دستگاه داهوا:

دنیایی که در آن هیچ امنیت و آرامشی وجود نداشته باشد ، می توان گفت که همه جانداران و اشیاء درون خود را نابود می کند.برای اینکه به این آینده ترسناک دچار نشویم باید از وسایلی مانند دوربین مدار بسته استفاده کنیم که با نا امنی مقابله می کنند و باعث بیشتر شدن امنیت می شود.سایر سیستم های امنیتی نیز مانند دوربین مدار بسته عمل می کنند و همه آنها باعث افزایش آرامش خاطر می شوند.

برای مشاهده منبع اینجا کلیک کنید.

نوشتهٔ پیشین
بهترین راهنمای دوربین عکاسی با پلاک خودرو
نوشتهٔ بعدی
آیا دوربین های IP می توانند بدون اتصال به اینترنت کار کنند؟

پست های مرتبط

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با یک کلیک تماس یگیرید