اصول طراحی سیستم دوربین مداربسته

اصول طراحی سیستم دوربین مداربسته

اصول طراحی سیستم دوربین مداربسته

اصول طراحی سیستم دوربین مداربسته: ,سیستم های دوربین مداربسته این امکان را برای شما فراهم میکند تا بتوانید از افراد , دارایی و… محافظت کنید.

شما با استفاده از سیستم دوربین مداربسته میتوانید بر تمامی مناطق محیط خود نظارت کامل داشته باشید به عنوان مثال سیستم دوربین مداربسته می تواند برای ارزیابی زنگ خطر ناشی از تشخیص نفوذ باشد و رویداد ها و اتفاقات را ضبط کند.

سیگنال های سیستم دوربین مداربسته بر خلاف سیگنال های تلوزیون که عموما به صورت broadcast می باشد , سیگنال ها به صورت عمومی در هوا پخش است به صورت Closed Circuit است و سیگنال های برروی یک کابل به سمت دستگاه ارسال میشود.

سیستم های دوربین مداربسته دارای تنوع زیادی در عملکرد و ویژگی ها و مشخصات آن ها هستند.

اجزا اصلی  مربوط به دوربین مداربسته شامل دوربین, لنز,انتقال انرژی,نور و …است.فن آوری های دوربین مداربسته به طور مداوم در حال تغییر است , این تغییرات در تجهیزات داخلی, نوع ذخیره سازی , مولفه های فشرده گزاری تصاویر, آنالیز بر روی تصویر می باشد.

هدف از این مقاله ارائه اطلاعات جامعی درباره ی اصول طراحی سیستم دوربین مداربسته می باشد تا شما را برای یک انتخاب بهتر یاری نماید.

اصول طراحی سیستم دوربین مداربسته :

اصول طراحی سیستم دوربین مداربسته

اصول طراحی سیستم دوربین مداربسته: در مرحله اول شما باید نیاز های خود را بشناسید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید,  این نیاز ها توسط خود مشتری و تیم فنی شرکت علم وصنعت مشخص خواهند شد.

الزامات زیادی که باید مد نظر گرفته شود از قبیل مساحت محیطی , محیطی که باید نظارت روی آن انجام شود, روشنایی محیط, نقاط دسترسی و … با شناخت نیاز هابه صورت دقیق آن موقعه است که شمامی توانید ویژگی های یک دوربین را براساس نیاز خود مقایسه کنید.

طراحی سیستم

مراحل پروژه شامل : ارزیابی نیاز ها , توسعه ی تجهیزات , طراحی سیستم,  تهیه , نصب و در آخر بررسی نهایی سیستم می باشد.

ارزیابی نیاز های دوربین مداربسته :

اصول طراحی سیستم دوربین مداربسته: ارزیابی نیاز ها در چهار مجموعه دسته بندی می شود.

1 : الزامات عملکردی :

از قبیل نیاز ها در خصوص پوشش دوربین مداربسته در مناطق داخلی , پارکینگ , محیط خارجی و …

2 : نیاز های عملیاتی :

قابلیت ها و ویژگی دوربین مداربسته را شامل می شود , شرایط محیطی در ویژگی دوربین مداربسته بسیار موثر است از این شرایط محیطی می توان به میزان نور موجود در محیط , شرایط آب و هوایی , میزان دما  و …  اشاره کرد .

3 : الزامات زیر ساختی :

انتخاب نوع زیر ساخت ها مانند انتخاب نوع کابل بسته به انتخاب نوع دوربین مداربسته , کابل فیبرنوری , داکت , ترانک , لوله فلکسی و… و نحوه ی اجرای آن هاست .

4 : نوع دستگاه ذخیره ساز :

که از قبیل انتخاب درست دستگاه ذخیره ساز(دستگاه نظارتی ) و میزان روز های مورد نیاز جهت بازیابی تصاویر و… اشاره دارد.

اصول طراحی سیستم دوربین مداربسته (توجه به ویژگی های دوربین مداربسته) :

در انتخاب دوربین مداربسته شما باید به فاکتور هایی از قبیل نوع نور در محیط , میزان انرژی موردنیاز , قیمت دوربین مداربسته , نوع لنز, نوع آنالیز تصویر و…  اهمیت بدهید .

نور در دوربین مداربسته :

اصول طراحی سیستم دوربین مداربسته: برای اطمینان ازبهبود عملکرد دوربین مداربسته حتما باید نسبت به شرایط محیطی ( میزان نور محیط ) خود انتخاب درستی از نوع دوربین مداربسته خود داشته باشید.

میزان نور یا روشنایی در ساعات روز تاثیر مستقیمی بر عملکرد دوربین مداربسته می گذارد . دوربین مداربسته های مخصوص محیط بیرونی یا خارجی عموما از لنزهایی با دیافراگم اتوماتیک استفاده می کنند تا بتوانند میزان تغییرات نور یا روشنایی را به صورت اتوماتیک در حد متوسط نگه دارند .

حال دوربین مداربسته های داخلی عموما به صورت نرم افزاری در تلاش برای متعادل ساختن نور یا روشنایی محیط هستند.ازبین رفتن تعادل در روشنایی تصویر عموما بر اثر ورود نور از خارج به داخل محیط می باشد .

برای مثال هنگامی که نور از بیرون به داخل محیط وارد میشود باعث تاریک شدن نقاطی از تصویر در داخل محیط می شود. حال جبران نور پس زمینه در دوربین مداربسته این امکان را فراهم می آورد تا جزئیات شخصی که در حال حرکت در جلوی یک پنجره با ورود نور زیاد از بیرون, قابل مشاهده باشد.یکی دیگر از عوامل اصلی تاثیر گزار استفاده از روشنایی در محیط مورد نظر است.

انواع روشنایی مصنوعی دوربین مداربسته :

فلورسنت( fluorescent ) :

این نوع روشنایی ها در درجه اول در کشور آمریکا مورد استفاده قرار میگرفت , این چراغ ها در کیفیت تصویر تداخل ایجاد میکند , این تداخل بخاطر کار کرد در 60 مگاهرتز که باعث چشمک زدن چراغ می شود.

لامپ رشته ای :

شامل لامپ های هالوژنی است , که برای روشنایی مناطق بزرگ در فضای باز مورد استفاده قرار میگیرند, میزان مصرف انرژی بالا و قیمت بالا از عیب های این نوع از روشنایی ها محسوب میگرد.

لامپ گازی HID یا High-intensity discharge :

لامپ های گازی با تخلیه گاز که در اصطلاح تخلیه با گازپرفشار هم نامیده میشوند که بر اثر گذر الکترون های پرانرژی از درون گاز تولید نور میکند.

لامپ ها گازی بخار سدیم کمی نور زرد بیشتری تولید میکنند که در تصاویر دوربین مداربسته تداخل ایجاد می کنند, اما نوع متال هالید این لامپ ها باعث بهترشدن نور در محیط میشوند و کیفیت رنگ بالاتر و واضح تری را در تصویر دوربین مداربسته ایجاد میکنند.

مادون قرمز (IR) یا Infrared :

این نوع نور را در طول موج بسیار طولانی تری نسبت به نور سفید ارسال می کنند. که به صورت نور قرمز رنگ یا بی رنگ می باشند. این سیستم به صورت ویژه در دوربین مداربسته استفاده می شود, نور IR را میتوان با استفاده از دیود ها (LEDs) و لیزر , همچنین فیلترهای لامپ های رشته ای تامین کرد.

LED :

میزان شدت و روشنایی بالایی را درسیستم های دوربین مداربسته ارائه می دهد, این چراغ ها به دلیل نور خوب و تولید گرما کم بسیار در صنعت دوربین مداربسته استفاده می شوند.

Power Distribution یا توزیع قدرت :

یکی دیگر از مواردی که باید به آن اهمیت بسیاری شود موضوع نحوه انتقال ولتاژ به دوربین مداربسته می شود .حتما عوامل محیطی و فاصله دوربین مداربسته تا دستگاه و نوع سیم و کابل بسیار مهم است.

در استفاده از اداپتور مرکزی برای انتقال ولتاژ در دوربین مداربسته حتما باید طول سیم , جنس سیم , عوامل محیطی تاثیر گزار بر روی افت ولتاژ  در نظرگرفته می شود. چرا که در فواصل طولانی با یک سیم بدون کیفیت استفاده شده , شما قطعا به مشگل بر خواهید خورد.

انتقال مستقیم برق و استفاده از آداپتور کنار دوربین مداربسته نیز خود مشگلات مربوط به خود را دارد.

برای مثال اگر جنس سیم استفاده شده کیفیت لازم را نداشته باشد قطعا تصویر شما دارای نویز و افت کیفیت پیدا خواهد کرد. پس حتما به نوع انتقال ولتاژ به دوربین مداربسته دقت داشته باشید.

حال سوال اینجاست با از دست دادن برق اصلی چگونه بتوانیم تصاویر خود را از دست ندهیم : شما با استفاده از برق اضطراری یا UPS این حفره ی امنیتی را پر کنید تا بتوانید در مواقع که برق قطع شد تصاویر دوربین مداربسته خود را ازدست ندهید.

صاعقه :

صاعقه یکی از پدیده های طبیعی متداول در بروز مشگل در دوربین مداربسته محسوب میشود , یکی از دلایل اصلی تغییر ولتاژ , که باعث خرابی در تجهیزات دوربین مداربسته میشود را صاعقه دانست.

با استفاده از سیم ارت , صاعقه گیر ساختمان این تغییرولتاژ در هنگام وقوع صاعقه را کاهش می دهد تا ایمنی تجهیزات دوربین مداربسته حفظ شود.

زیرساخت دوربین مداربسته :

یکی از جنبه های مهم اصول طراحی سیستم دوربین مداربسته انتخاب نوع سیم و نحوه ی سیم کشی است, چرا که اگر حتی شما بهترین و بالاترین نوع دوربین مداربسته را دارا باشید با انتخاب نادرست نوع سیم قطعا کیفیت مطلوبی را مشاهده نخواهید کرد.

با پیشرفت صنعت سیستم های امنیتی به خصوص دوربین مداربسته, انتقال ویدیو از نوع دوربین مداربسته آنالوگ به سمت دوربین مداربسته تحت شبکه (دیجیتال) اتفاق افتاده است.

اصول طراحی سیستم دوربین مداربسته1

دوربین مداربسته تحت شبکه (دوربین مداربستهip )با استفاده از فشرده گزاری داده , داده ها را به صورت دیجیتال یا صفر و یک در بستر شبکه انتقال می دهد.

یکی از مهمترین مزایای استفاده از دوربین ip کیفیت بالای تصویر و همچنین نوع آنالیز تصویر را میتوان شمرد.

اصول طراحی سیستم دوربین مداربسته2

یکی از ایرادات وارده بر دوربین های ip پهنای باند مصرفی آن هاست, که با جداسازی شبکه داخلی و شبکه دوربین مداربسته این اشکال رفع خواهد شد.

قابلیت ارتقا :

در اکثر مواقع بدلیل کمبود بودجه مالی افزایش تعداد دوربین مداربسته, دستگاه ذخیره ساز دوربین مداربسته و … در مراحل زمانی مختلف انجام میگردد. لذا وظیفه شرکت علم وصنعت این است که سیستمی را بر اساس نیاز به شما معرفی نماید که در طول زمان قابل ارتقا و بروزرسانی باشد.

اصول طراحی سیستم دوربین مداربسته (گسترش دوربین مداربسته) :

برای گسترش یک سیستم دوربین مداربسته توجه به نوع دوربین مداربسته , دستگاه نظارتی و … یک امر واجب است.

برای نصب تجهیزات جدید در سیستم دوربین مداربسته به چهار نکته توجه نمایید :
  • سیستم تا چه میزان از زیر ساخت های موجود میتواند استفاده کند
  • سیستم تا چه میزان میتواند با سیستم های سازمانی موجود ادغام شود
  • سیستم تا چه میزان میتواند به صورت موازات با سیستم موجود عمل کند
  • سیستم تا چه میزان میتواند با سیستم های تشخیص نفوذ ( دزدگیر اماکن) وسیستم های هشداردهنده ( اعلام حریق) ادغام شود.

استفاده از زیر ساخت های موجود در دوربین مداربسته عاملی بسیار مهم در کاهش هزینه محسوب می شود.

به عنوان مثال تنها با استفاده از از مبدل های کواکسیال به اینترنت , کابل های قدیمی ( کواکسیال) موجود در پروژه را برای دوربین های تحت شبکه قابل استفاده می نماید.

RS485 در دستگاه های DVR چیست

مبانی RS485 و PTZ Control

تقریباً هر DVR توانایی کنترل بسیاری از دستگاه ها را با استفاده از پروتکل RS485 دارد. RS485 از ۲ سیم برای ارسال و دریافت داده به این دستگاه ها استفاده می کند. تمام دستگاه های موجود در “شبکه” RS485 به طور موازی با یکدیگر متصل می شوند. این یک شکل بسیار ساده از ارتباط است و عمدتا به آدرسی که به هر دستگاه داده می شود متکی است.

رایج ترین نوع دستگاهی که می تواند در یک محیط نظارت امنیتی کنترل شود ، دوربین PTZ است. به هر دوربین PTZ روی سیستم باید یک شماره شناسایی منحصر به فرد داده شود. روش تنظیم این عدد از دوربین به دوربین دیگر متفاوت است ، اما به طور معمول این کار با تنظیم سوئیچ روی دوربین یا از طریق نمایشگر روی صفحه یا OSD انجام می شود. در این مرحله ، باید نرخ PTZ و پروتکلی را که PTZ استفاده می کند نیز یادداشت کنید (معمولاً Pelco-D).

هنگامی که به هر دوربین PTZ شناسه منحصر به فردی داده شد ، DVR می تواند پیکربندی شود. هر دوربینی که روی DVR کنترل می شود تنظیماتی دارد که باید پیکربندی شود. فقط کافی است این تنظیمات را با تنظیماتی که در دوربین پیکربندی شده مطابقت دهید. در این مرحله باید بتوانید PTZ خود را کنترل کنید.

دستگاه های قابل کنترل با RS485 

RS-232 یک استاندارد ارتباطی برای ارتباطات سریال بین دستگاه ها است. در دوربین مدار بسته ، این می تواند ارتباط بین کنترل کننده و دوربین نظارت باشد. استاندارد RS-232 امکان اتصال دو دستگاه از طریق لینک سریال را فراهم می کند و پروتکلی است که برای اتصالات سریال در رایانه استفاده می شود. RS-485 امکان اتصال سریال بین بیش از ۲ دستگاه در یک سیستم شبکه را فراهم می کند و در زیر تعریف شده است.

RS485 ، همچنین به عنوان EIA-485 نامیده می شود یک استاندارد ارتباطی برای ارتباط سریال بین دستگاه ها است. هنگام صحبت در مورد سیستم های نظارتی ، RS-485 معمولاً به عنوان پروتکلی استفاده می شود که به رایانه ها و کنترل کننده های از راه دور اجازه می دهد تا فعالیت دوربین هایی مانند عملیات پان ، شیب ، چرخش و زوم را کنترل کنند. RS485 نسخه به روز شده از پروتکل سریال اصلی ، RS-232 است.

راهنمای دوربین PTZ

ما این راهنما را برای کمک به مشتریان خود در هنگام تنظیم دوربین PTZ خود ایجاد کرده ایم.
همه دوربین های PTZ ما با استفاده از این راهنمای اساسی قابل تنظیم هستند.

به طور کلی ، PTZ Domes به چهار مورد نیاز دارد.
۱- برای تأمین این برق دوربین دام به منبع تغذیه و کابل احتیاج دارند. غالبا،
دام های محیط خارجی ۲۴ ولت A.C هستند اما برخی از دام ها PTZ 12 ولت هستند.
۲- برای برگشت سیگنال ویدئویی به مانیتور یا دستگاه ضبط آنها به کابل احتیاج دارند.
۳- برای انتقال “سیگنال کنترل RS485” از صفحه کلید یا DVR به یک کابل نیاز دارند
۴- برای کنترل آنها به چیزی نیاز دارند ، یا صفحه کلید یا DVR.

منبع تغذیه دوربین دام 

همه  دوربین دام ها به قدرت برق  احتیاج دارند. شما می توانید هر دام  را با PSU مخصوص خود تأمین کنید
به صورت محلی به آن یا PSU از راه دور واقعاً نزدیک صفحه کلید یا DVR واقع شده است.
یک روش محبوب برای تغذیه این دوربین ها با استفاده از ۳ In One PTZ Combo Cable است زیرا این
کابل می تواند برق و داده ها را به دوربین منتقل کرده و سیگنال ویدئویی را به مانیتور یا DVR منتقل کند.
RS485 در دستگاه های DVR چیست

دوربین های PTZ با اتصالات RS485

دوربین های PTZ با اتصالات RS485 می توانند راه اندازی برای کاربر تازه کار را به چالش بکشند. این راهنمای مبتنی بر ویدیو هنگام نصب دوربین PTZ به ضبط کننده های دوربین امنیتی ما ، اعم از DVR یا NVR ، روند نصب را ساده می کند. تمام دوربین های PTZ آنالوگ و برخی دوربین های IP PTZ دارای اتصال RS485 هستند که کنترل داده های سریال را از دستگاه ضبط کننده DVR یا کنترل کننده جوی استیک PTZ به دوربین می فرستد. نه تنها تنظیم پارامترهای اصلی پیکربندی برای عملکرد دستورات RS485 مهم است ، تنظیم اتصال فیزیکی سخت افزار نیز بسیار مهم است. اگر دوربین ها به طور نامناسب متصل شده باشند ، دیگر نمی توانند از DVR دستور بگیرند.

اتصال سخت افزاری فیزیکی

اولین قدم در راه اندازی دوربین های PTZ با سیستم دوربین امنیتی شما ، تنظیم فیزیکی اتصال RS485 دوربین به DVR است. این راهنما بر اتصال چندین دوربین PTZ متمرکز خواهد بود ، برای این منظور شما به یک PTZ نیاز خواهید داشت تا چندین سیم  RS485 از دوربین های PTZ بتوانند با اتصال RS485 موجود در پشت ضبط دوربین های امنیتی ارتباط برقرار کنند. فقط می توانید یک جفت RS485 را به پشت DVR وصل کنید ، نه چندگانه ، به همین دلیل  PTZ مورد نیاز است.

پیکربندی تنظیمات پروتکل RS485 روی DVR یا NVR

هنگامی که دوربین ها را به درستی به DVR متصل کردید و اتصالات ایمن شدند ، باید وارد دستگاه ضبط شده و تنظیمات پروتکل RS485 را برای دوربین در منوی تنظیمات DVR در PTZ انجام دهید. اگرچه این یک مرحله ساده است ، اما غالباً اشتباه انجام می شود و از آن سو برداشت می شود.

دوربین زاویه پان تیلت (دوربین PTZ) دوربینی است که قابلیت کنترل جهت دار و زوم را دارد.

در تولید تلویزیون ، کنترل های PTZ با دوربین های فیلمبرداری حرفه ای در استودیوهای تلویزیونی ، رویدادهای ورزشی و سایر فضاها استفاده می شود. معمولاً از آنها به عنوان robos یاد می شود ، مخفف دوربین رباتیک. این سیستم ها می توانند از راه دور توسط سیستم های اتوماسیون کنترل شوند. کنترل های PTZ معمولاً بدون دوربین به طور جداگانه فروخته می شوند ، اما همچنین می توانند به صورت مجموعه ای فروخته شوند ، مانند دوربین های فلچر.

کنترل کننده برای دوربین های ptz

PTZ مخفف pan، tilt and zoom است و گزینه های حرکت دوربین را منعکس می کند.
انواع دیگر دوربین ها ePTZ یا بزرگنمایی زاویه شیب مجازی (VPTZ) است که در آن یک
دوربین با وضوح بالا بصورت دیجیتال بزرگنمایی کرده و قسمتهایی از تصویر را جابجا می کند
، بدون اینکه حرکت دوربین فیزیکی باشد. فناوری های جریان پهنای باند پهنای باند بسیار
کم از VPTZ استفاده می کنند تا مناطق تعریف شده توسط کاربر را با کیفیت بالاتر و بدون
افزایش استفاده از پهنای باند کلی ، پخش کنند. دوربین های مداربسته از این نوع اغلب
به یک ضبط کننده فیلم دیجیتال متصل می شوند که میدان دید را با کیفیت کامل ضبط می کند.

برد دوربین مدار بسته چیست

برد دوربین مدار بسته چیست

شاید اگر فرد اولین باری است که اقدام به خرید دوربین های مدار بسته کرده اید
اولین سوالی که برایتان پیش می آید این است که دوربینی که می خواهد بخرد چه
برد مسافتی را پوشش می دهد .

این سوال برای افرادی که در این حرفه مشغول هستند کم یخنده دار می باشد زیرا
برد مسافتی شما به مکان نصب دوربین بستگی دارد مثلا شما اگر دوربین را بالای
ساختمانی نصب کنید که مانعی برای دید نداشته باشد می توانید حتی کووه ای
خارج از شهر را ببینید ام اگر همین دوربین را در یک فضای کوچک مانند اتاق نصب کنید
و مقابل آن یک مانع مانند دوار باشد خوب مسلما چیزی به جز فاصله دوربین تا دیوار نمی بینید

اما نکته ای که وجود دارد و شاید سوال درست تری می باشد این است که
دوربین مدار بسته قدرت تشخیص جزئیات را تا چه مسافتی دارد  ، برای
پاسخگویی به این سوال باید به دو نکته زیر توجه کنید :

نوع لنز دوربین مدار بسته :

نوع لنز دوربین مدار بسته معمولا به صورت متغیر و یا ثابت می باشد .   شما اگر دوبینی با لنز
وریفوکال خریداری کنید با توجه به فاصله کانونی و لنز آن می توانید سوژه های مدنظر خود را
در مسافت های مختلف شناسایی و مشاهده کنید .

بعضی از دوربین های خاص هستند که توانایی این را دارند که شما می توانید حتی
تا فاصله یک کیلومتری آن چهره شخص و یا پلاک ماشین را شناسایی کنید اما  صورتی
که بتوانید روی یک قسمت از تصویر زوم کنید ، اما در این صورت دیگر توانایی تشخیص
اجسام دیگر را ندارید و در دوربین های وریفوکال کمی این شرایط سخت می باشد زیرا
شما باید هر بار که می خواهید زاویه دیدتان را تغییر دهید مجبور هستید به صورت
دستی فاصله کانونی آن را  تغییر دهید .

کیفیت رزولوشن دوربین :

برای اینکه شما بتوانید کیفیت رزولوشن دوربین را بررسی کنید باید به این نکته توجه کنید
که فاصله تا سوژه یکسان باشد مثلا اگر شما یک دوربین ۵ و ۲ مگاپیکسل دارید بهتر است
فاصله دوربین را تا سوژه در نظر بگیرید و سپس کیفیت آن را بررسی کنید که طبیعتا دوربین
۵ مگاپیکسلی کیفیت بسیار بهتری به نسبت دوربین ۲ مگا دارد و شما می توانید سوژه را
به خوبی زیر نظر داشته باشید .

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه شود این است که شما باید به مسافت خود دقت کنید
مثلا اگر شما دوربین را برای یک مکان بزرگ مانند ۱۰۰در۱۰۰ خریداری میکنید اینکه یک
دوربین با کیفیت بالا خریداری کنید و انتظار داشته باشید که میتوانید کل فضا را مدیریت کنید
کار اشتباهی است در این مواقع افراد حرفه ای به شما پیشنهاد می دهند که به جای این
کار شما باید چند دوربین مدار بسته معمولی خریداری کنید تا بتوانید مسافت های بیشتری
را زیر نظر داشته باشد .

برد دید در شب دوربین مدار بسته

یکی از مشخصه های اصلی دوربین ها مسئله دید در شب می باشد ، این ویژگی بیشتر
در دوربین های امنیتی مورد نیاز می باشد . دلیل اینکه برد دید در شب را به عنوان یک
مشخصه اصلی نامگذاری می کنند این است که شما در شب تمامی قسمت ها تاریک
است و باید این دوربین های این قابلیت را داشته باشند که نوری از خود داشته باشند که
توانایی تصویر مشخص و واضح را داشته باشند .

این ویژگی در دوربین های دید در شب به صورت تولید نور مادون قرمز است که توسط
ال ای دی های دوربین و دریافت تصاویر از طریق آن توسط چیپ تصویر دوربین اتفاق می افتد .

با این کار دوربین های دید در شب اطراف خود را روشن می کنند و نکته مهمی که وجود دارد
اینست که این نور برای چشم انسان قابل رویت نیست . دو المان اصلی برای برد دید در شب
دوربین مدار بسته وجود دارد که در زیر به این المان های مهم برای برد دید در شب دوربین مدار بسته
اشاره کرده ایم :

قدرت پخش نور :

این ویژگی که هر چه قدرت ال ای دی های دوربین بیشتر باشد توانایی دید در شب بالا می رود
نکته مهمی است که می تواند به شما در زمان خرید دوربین مدار بسته کمک کند ، این ال ای دی ها
یک منبع اصلی از نور مرئی هستند و شما می توانید از این طریق نور مرئی تمام قسمت های مورد نیاز را روشن کنید ،

به همین دلیل است که می گویند تعداد ال ای دی و قدرت ال ای دی می تواند تاثیر مستقیم بر
کیفیت دوربین های مدار بسته دید در شب داشته باشد به این صورت که با بالا رفتن تعداد و قدرت
ال ای دی کیفیت دوربین بالا میرود و با پایین آمدن این دو ویزگی کیفیت دوربین مدار بسته دید در شب پایین می آید  .

همچنین زاویه دید یکی دیگر از ویژگی ها می باشد ه این صورت که اگر زاویه کمتری برای پرتاب
نور ال ای دی داشته باشد می توانید عمق بیشتر را در روشنایی ببینید .

نوع چیپ دوربین :

نو چیپ تصویر یک المان مهم دیگر در برد دید در شب می باشد .اگر چیپ تصویر
دوربین مدار بسته به نورهای نامرئی ( مادون قرمز ) حساس تر باشد نیاز کمتری به این نور دارید .

المان های خارجی :

المان های خارجی به این نکته اشاره دارد که مثلا شما اگر اطراف محیط نصب دوربین
با رنگ های تیره پوشیده شده باشد شما انعکاس نور کمتری دارید و در نتیجه روشنایی
تصویر کمتر می شود . المان خارجی دیگر مربوط نورهای مرئی در محیط می باشد شما
اگر در مکان مصب دوربین نور مرئی داشته باشید طبیعی است که تصاویری با کیفیت بالاتری دارد .

دوربین IP داهوا مدل IPC-HDW1325C

قابلیت پشتیبانی از تشخیص پویا ؛ تشخیص انسداد تغییر صحنه؛ قطع شبکه تعارض IP ؛ دسترسی غیرقانونی  را دارد و زمانی که هر کدام از این رویدادها رخ دهد به دوربین مداربسته الارم هشدار ارسال می شود. تعداد ال ای دی های دید در شب یک عدد و محدوده قابل پوشش توسط این چراغ ها تا ۵۰ متر می باشد. این دوربین دارای کاهنده نویز دیجیتال ۳DNR  ، بی ال سی را پشتیبانی و می توان منطقه مورنظر را انتخاب نمود. میزان دسترسی کاربران ۲۰ نفر است.

  1. دوربین ۳ مگاپیکسل
  2. لنز ثابت در فاصله کانونی ۲.۸/۳.۶ میلی متر
  3. مدل دام تحت شبکه(IP)
  4. محل نصب:سقف
  5. میزان برق مصرفی : ۵ وات
  6. حداکثر نور محیط ۰.۱لوکس
  7. سنسور تصویر CMOS
  8. آلارم هشدار:زنگ محلی
  9. نسخه پشتیبانی فرمت فشرده سازی H.264; H.264H; H.264B; MJPEG
  10. دید در شب حداکثر ۵۰ متر
  11. منبع تغذیه : عادی(اداپتور)
  12. ابعاد:۱۵MMX16MMX14MM
خارجی Conch hemisphere
نوع سنسور ۱/۳ inch CMOS
حداکثر وضوح ۲۰۰W
زوایای حرکت دوربین Level: 0°~۳۶۰°; Vertical: 0°~۷۸°; Rotation 0°~۳۶۰°
تعداد لامپ مادون قرمز Single lamp
شاتر الکتریکی ۱s~1/100000s; can be adjusted manually or automatically
حداکثر روشنایی ۰.۰۱Lux (color mode); 0.001Lux (black and white mode); 0Lux (infrared light on)
دید در شب ۵۰ meters
روز / شب IR-CUT automatic switching
نوع اسکن line-by-line scan
کاهنده دیجیتالی نویز ۳D noise reduction
Wide dynamic stand by
نسبت سیگنال به نویز >56dB
Gain control Manual / Auto
تعادل رنگ سفید Manual / Auto
BLC Support, selectable area
ضدنور stand by

Lens focal length

۲.۸mm; 3.6mm;
Lens interface M12
Lens aperture F2.1/F2.1/F2.0
Aperture control fixed
Lens type focus
میدان دید ۲.۸mm: 106*59
۳.۶mm: 84*47
۶mm: 51*30

فشرده  سازی ویدئو

H.264; H.264H; H.264B; MJPEG
سرعت فشرده سازی ویدئو بر ثانیه H.264: 7Kbps ~ 8Mbps
MJPEG: 10Kbps to 2Mbps”
Video frame rate ۵۰Hz: main stream (1280*1080@25fps); auxiliary stream (704×۵۷۶@۲۵fps);
۶۰Hz: main stream (1280*1080@30fps); auxiliary stream (704×۴۸۰@۳۰fps)
Default stream at default resolution ۴M
پیوند هشدار Support dynamic detection; occlusion detection; scene change; network disconnection; IP conflict; illegal access
عملکرد Brightness; contrast; sharpness; saturation; gamma
OSD information overlay Time; channel; location; picture
Image mirroring stand by
Image negative stand by
Heartbeat mechanism stand by

Video mode

Manual recording; video detection recording; timing recording; recording priority from high to low is manual / video detection / timing
Storage function NAS; FTP; Le Orange
تعداد دسترسی کاربران ۲۰
reset Support one key to restore default
Browser Support IE7; IE8; IE9; IE10; Chrome8+; Firefox3.5+; Safari5+ browser
User Management Supports up to 20 users, multi-level user rights management
Safe mode Authorized username and password; MAC address binding; HTTPS encryption; IEEE 802.1x; network access control
Intelligent function Support dynamic detection; occlusion detection; scene change
Privacy mask ۴ areas
Corridor mode stand by
Network Interface ۱ , ۱۰/۱۰۰M Ethernet port
Network protocol HTTP; TCP; ARP; RTSP; RTP; UDP; SMTP; FTP; DHCP; DNS; DDNS; IPv4/v6; QoS; UPnP; NTP; Bonjour; 802.13x;
استاندارد دسترسی ONVIF; GB/T28181; CGI; PSIA; Le Orange

منبع تغذیه

DC12V
میزان برق مصرفی ۱.۵W (typical) 3.9W (maximum)
دمای محیطی -۳۰°C~+۶۰°C
Working humidity ≤۹۵%
سطح حفاظت IP67
جنس بدنه Plastic + metal
ابعاد Φ۱۱۰mm×۹۵mm
وزن ۳۲۰g (without packaging)
Installation method Wall mounted; top mounted; column mounted

نوشتهٔ پیشین
دی وی آر kview
نوشتهٔ بعدی
دوربین مداربسته صدا دارد

پست های مرتبط

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با یک کلیک تماس یگیرید