انواع دوربین های مدار بسته (قسمت اول)

انواع دوربین های مدار بسته (قسمت اول)

انواع دوربین های مدار بسته (قسمت اول)
دوربین های مدار بسته بر حسب ویژگی هایی و مشخصاتی که دارند به چندین دسته تقسیم می شوند.در این مطلب انواع مختلف دوربین مداربسته را بررسی می کنیم.

۱-Pin Hole دوربین های لنز سوزنی
جزء کوچکترین دوربین ها بوده و قابلیت دریافت صدا و تصویر را با ولتاژ کار ۱۲ ولت (دوربین با لنز سوزنی) بعضی از این دوربین ها برای مخفی بودن در داخل آشکارسازهای سیستم دزدگیر یا اعلام حریق جاسازی می شوند. همچنین می توان از این دوربین ها در مصارف خانگی بهره برد.

انواع دوربین های مدار بسته (قسمت اول)
استاندارد رنگ ها:
۱- قرمز: تغذیه +
۲- زرد: تصویر
۳- سفید: صدا

۲- Box Camera :دوربین های صنعتی دارای قابلیت تعویض لنز و تغییر زاویه دید بوده که از مهمترین قابلیت این دوربین ها می باشد، مخصوص محیط های اداری است و برخی از مدل های ان دارای قابلیت Day & Night می باشند.

انواع دوربین های مدار بسته (قسمت اول)
از ویژگی بارز این دوربین ها قابلیت دید در شب در تاریکی با ۰/۵ الی ۰/۰۰۰۰۱ لوکس می باشد که با بهره گیری از DSP تصاویری فوق العاده شفاف و رنگی را ارائه می کند. ارقام بالا نشان می دهند که حداقل نور مورد نیاز دوربین برای دید مناسب چقدر باید باشد، هر چقدر رقم نزدیک تر به صفر باشد، دوربین توانایی دید در تاریک ترین قسمت ها را نیز دارا می باشد.

پنل پشت این دوربین ها دارای تنظیماتی می باشد که به تشریح انها می پردازیم:

خروجی تصویر VIDEO OUT
خروجی تصویر دوربین صنعتی به صورت BNC از دوربین جهت اتصال به نمایشگر

اتصال سیم لنز : Auto IRIS
یک کانکتور ۱ پین به شکل مربع می باشد که سیم لنز اتوایریز به آن جا وصل می گردد.

کلید دو حالته : EE/AL
در حالت EE نور تصویر به طور اتوماتیک توسط شاتر الکترونیکی داخلی تنظیم می شود و اگر این کلید در حالت AL قرار گیرد تنظیم نور توسط لنز اتوایریز انجام می شود.

کلید دو حالته mir :
برخی دوربین ها از بازتاب یک آینه تهیه می شوند به همین دلیل تصویر بصورت قرینه است برای رفع این مشکل دوربین را به حالت mir قرار می دهیم.

کلید تنظیم نور زمینه BLC
در مواردی که دوربین رو به یک منبع نور مثلا یک پنجره باشد و نور پس زمینه تصویر باعث تاریک دیده شدن اشیاء نزدیک شود با گذاشتن این کلید روی حالت روشن می توان کیفیت تصویر را بهتر کرد به شرطی که شی مورد نظر نسبت به زمینه خیلی کوچک نباشد.

پتانسیومتر H-L
خروجی دوربین بصورت ۱ ولت پیک تو پیک با امپدانس ۵۵ است که بصورت فیش BNC از دوربین خارج می شود.اگر تصویر دارای نویز باشد با تنظیم این پتانسیومتر میتوانیم برای حذف نویز استفاده کنیم.این پتانسیومر برای یکبار تنظیم میشود و نباید آن را زیاد دستکاری کرد.

کلید WB
WB1 : به معنای وایت بالانس میباشد در مواقعی کاربرد دارد که نور طبیعی یا نور روز باشد.

AWB : این حالت در نور بسیار زیاد کاربرد دارد اگر بخواهیم از یک سوژه با نور زیاد تصویر بگیریم در این حالت قرار می دهیم.اگر در اتاق تاریک روی این وضعیت قرار دهیم تصویر قرمز میشود.

جهت دریافت فایل pdf آموزش کلیک نمائید.

, , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
انواع دوربین های مدار بسته (قسمت دوم)
نوشتهٔ بعدی
معنی IP در دوربین مدار بسته

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با یک کلیک تماس یگیرید