تعریف دوربین مدار بسته

تعریف دوربین مدار بسته

تعریف دوربین مدار بسته

تعریف دوربین مدار بسته

امروزه در مراکز صنعتی و اداری جهت نظارت بر محیط فیزیکی و نظارت بر کار کارکنان یا کارگران در جهت کنترل و مدیریت بهتر و کارآمد تر به وفور از سیستم های تلویزیونی مدار بسته (Circuit closed TV) (cctv) استفاده می شود . این سیستم ها به عنوان سیستم های کنترل تصویری نیز نامیده می شوند .گاهی نیز از این سیستم ها به مخفف ccve (تجهیزات ویدیویی مدار بسته) یاد می شود. در محل هایی مانند بانک ها – ادارات – دانشگاه ها – کارخانجات – فروشگاه های بزرگ – فروشگاه های فروش اجناس گران قیمت مانند طلا فروشی ها – در سوپر مارکت های بزرگ و در کنترل ترافیک خیابان ها و چهار راه ها این سیستم را میتوان نصب و مورد استفاده قرار داد .

استفاده از این سیستم ها

در منازل مسکونی رواج چندانی نیافته است ولی با پا به عرصه گذاشتن سیستم های تصویری که قادرند حرکت را در محدوده تحت نظارت سیستم تشخیص و اعلام خطر نمایند یا توسط سنسورهای خاصی تحریک شده و شروع به ضبط فیلم از محل بنمایند انتظار میرود که استفاده از این سیستم ها در منازل مسکونی نیز گسترش بیابد . به اینگونه سیستم ها به اصطلاح دزدگیر تصویری اطلاق می شود . اصول این کار سیستم های cctv به این صورت است که ابتدا تصاویر در دوربین های مدار بسته و برای نمایش و پخش به مانیتور یا تلویزیون انتقال داده میشود .همچنین برای ضبط و یا تغییر نحوه نمایش روی مانیتور و پخش همزمان تصاویر دوربین ها روی مانیتور و کنترل از راه دور دوربین ها نیز تجهیزات و امکاناتی وجود دارد چون تصاویر دریافت شده از این سیستم ها برای بینندگان محدودی می باشد

لذا به آنها تلویزیون مدار بسته می گویند بر خلاف تلویزیون عمومی (TV Broadcast) که جهت پخش تصاویر برای عموم می باشد . با توجه به تنظیماتی که روی دوربین و سایر تجهیزات می توان انجام داد این سیستم ها در شرایط جوی متفاوت و در روز و شب نیز کارایی خوبی دارند .

۲-کاور دوربین (Housing Camera)

۳-پایه دوربین (Broadcast Base)

۴-نمایش دهنده تصویر (Monitor TV)

۵-انتخاب کننده(Switcher)

۶-کواد (Quad)

۷-ترکیب کننده(Multiplexer)

۸-ضبط کننده (Recorder)

۹-کنترل کننده (Controller)

۱۰-کارت های تصویر(Capture Card)

۱۱-تقویت کننده رادیویی(Video Amplifier)

۱۲-نظم دهنده ویدیویی(Video matrix)طراحی سیستم مدار بسته

طراحی سیستم مدار بسته

کار پیچیده است که حداقل نیازمند داشتن دانش پایه درباره همه مراحل اجرای یک سیستم و همه مراحل آن می باشد .ولی نکته مهمتر آن است که قبل از طراحی سیستم بدانیم که مشتری از سیستم مورد نظر چه انتظاری دارد .
هدف اصلی استفاده از سیستم مدار بسته چیست ؟
۱-بهره برداری مدیریتی و نظارتی
۲-بهره برداری امنیتی
۳-بهره برداری مدیریتی
۴-بهره برداری ترکیبی

اگر نقش بازدارنده یا ترساننده دارد باید از دوربین های مانیتورهایی استفاده کنیم که در ملا عام دیده شوند .اگر نظارت به صورت پنهان است ، باید توجه ویژه ای به نوع دوربین ها ، اندازه آنها ، حفاظت از آنها ، کابل کشی پنهان و همچنین زمان نصب آنها (مثلاً بعد از ساعت کاری)شود .

, ,
نوشتهٔ پیشین
ساخت دوربین مدار بسته ارزان قیمت
نوشتهٔ بعدی
فناوری های دوربین مداربسته

پست های مرتبط

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با یک کلیک تماس یگیرید