در این مقاله سعی براین است در خصوص خرید دوربین مخفی و اطلاعاتی پیرامون این سیستم و کارایی آن توضیحاتی داده شود

دوربین مخفی در واقع در مواردی بسیار کاربردی می باشد همچون زیر نظر گرفتن مربیان مهدکودک ها و یا پرستارها ، و یا نظارت بر اموال خاصی که امکان دارد سارقین دوربین های مدار بستهرا قطع کنند به کار می رود.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ مناسب داده شده است .

1: دوربین مخفی چیست ؟

2: انواع دوربین مدار بسته به چه نحوی می باشد ؟

3: چند مورد مهم که پیش از خرید دوربین مداربسته باید توجه نمود چیست ؟

خرید دوربین مخفی

خرید دوربین مخفی

1: دوربین مخفی چیست ؟

دوربین مدار بسته مخفی از دوربین هایی است که برای مکان هایی استفاده می شود که افراد تمایل به تصویر برداری مخفی دارند .

مانند عکس برداری و فیلم برداری های مخفیانه از یکسری افراد خاص و سرشناس بدون با خبر بودن سوژه و در عین حال کارهای عملیاتی  و بسیاری از موارد دیگرمی توان اشاره نمود .

ظاهر دوربین های مخفی عموما در  شکل های مختلف و گوناگون ساخته می شوند و اصلا شباهتی به دوربین های مدار بسته ندارند ، چرا که در دوربین های مدار بسته اندازه وشکل دوربین با چشم قابل رویت است ، در حالی که دوربین مخفی به شکلی است که کسی متوجه آن نمی شود وفرد یا افراد را گمراه می کند .

چند نمونه از دوربین های مخفی : دوربین مخفی که در خودکار جاسازی شده ، در سویچ ماشین ، لامپ ، ساعت ، ومدل های بی شمار دیگر که همگی این موارد در عملیات های جاسوسی و پلیسی بیشتر کاربرد دارد .

“یک نمونه از دوربین های مخفی کوچک”

دوربین های مخفی کوچک :

دوربین های مخفی وایرلس ، دوربین های کوچکی است که می توان آن را در محل هایی به صورت غیر قابل دید قرار داد،  تا کسی متوجه دوربین نشود . کارایی این دوربین در منزل ، فروشگاه و محل کار و یا هنگام نظارت بر پرستار کودک و … می باشد . به علت اندازه کوچک و راحت بودن نصب آن وانتقال تصویر بر روی موبایل از اهمیت فوق العاده ای برخوردارشده است .

دوربین های مخفی کوچک :

دوربین های مخفی کوچک :

2: انواع دوربین مدار بسته به چه نحوی می باشد ؟

دوربین آینه ای

این مدل در واقع یک آینه محدب است، اما در داخل آن یک دوربین مخفی است.

مهمتر از همه در مورد دوربین مداربسته این است که اگر شما از این مدل دوربین پنهانی استفاده کنید، باید اطمینان حاصل کنید که چراغ تنظیمات برای اطمینان از کیفیت تصاویر ضبط شده تنظیم شده است.

این تکنولوژی دوربین چنین است که لنز دوربین در یک سوراخ کوچک قرار گرفته و داخل حفره ای است که تصویر ضبط می شود. توانایی این نوع دوربین ضبط با کیفیت تصویر بالا است. این دوربین ها دارای قیمت های بالا هستند.

دوربین های مخفی پنهانی به راحتی به نور های هالوژن متصل شده و تصاویر با کیفیت بالا را ثبت می کنند. دوربین های پنهان کوچک مینیاتور ساده ترین نوع دوربین مخفی هستند و اغلب برای استفاده شخصی استفاده می شوند. این دوربین ارزان و آسان است که از چشم مردم پنهان شود.

برخی از دوربین های مدار بسته مخفی می توانند تصاویر را در شب بگیرند. تکنولوژی این نوع دوربین بر اساس امواج مادون قرمز است.

به نظر می رسد این دوربین ها به عنوان سیستم های هشدار دهنده ایمنی آتش زا یا سیستم های هشدار نصب شده اند، بنابراین، آنها به هیچ وجه شناخته نمی شوند.

عملیات کنترل پلیس

در بسیاری از مکانها، مانند عملیات کنترل پلیس باید یک مکان یا محوطه را بدون آگاهی عمومی بررسی کرد.

CCTV پنهان نصب شده است تا از چشم مردم پنهان شود و یا بر روی دستگاه های ویژه نصب شود تا نتوان آنها را شناسایی کرد.

این نوع دوربین را می توان در دستگاه هایی مانند گلدان، چراغ، لوستر، تجهیزات صوتی و تصویری و غیره قرار داد.

به طور کلی، دوربین مدار بسته پنهانی برای کنترل خانه و صنعتی، و نیز برای صنعت، انبارها، کارخانه ها و مراکز تجاری استفاده می شود. دوربین های مخفی ارزان تر هستند و به همین دلیل برنامه های گسترده ای دارند.

مزایای دوربین مدار بسته می تواند به اوج برسد و در مکانی قرار گیرد که کاملا از دید عمومی پنهان شده است.

بعضی از معایب برخی از دوربین های مدار بسته پنهان می توانند تصاویری غیر واقعی یا محدب از راه دور باشند.

عملیات کنترل پلیس

عملیات کنترل پلیس

انواع دوربین مدار بسته

از نظر نوع سنسور:

  • سنسور سی سی دی (CCD)
  • سنسور سیماس (CMOS)

از نظر نوع سیگنال خروجی :

  • آنالوگ و  آی‌پی

از نظر انتقال تصاویر

  • بی‌سیم
  • با سیم
از نظر انتقال تصاویر

از نظر انتقال تصاویر

از نظر شکل ظاهری و نوع کاربرد

نام دوربین‌های مداربسته را با توجه به مدل و شکل دستگاه انتخاب می کنند . که چند نمونه از آن ها را نشان می دهیم :

  • یک مدل دوربین مدار بسته مخفی کوچک ، با نام دوربین بولت ،کارایی آن دید در شب می باشد.
  • دوربین مداربسته دام(Dome):

این دوربین ها ظاهری شبیه گنبد دارند. اسپید dome نام این دوربین است که در روی دکل ها گذاشته می شود مثل چهارراه ها و  همچنین نام این دوربین ها را هم با توجه به شکل آن انتخاب کرده اند.

دوربین مداربسته دام(Dome):

دوربین مداربسته دام(Dome):

  • دوربین مداربسته باکس(Box):

شکل ظاهری این دوربین ها همانند  مستطیل واز  جنس پلاستیک می باشد  ، لنز این دوربین ها به طور جداگانه روی دوربین ها وصل می شود وبه  دوربین جعبه ای معروف است.

دوربین مداربسته باکس(Box):

دوربین مداربسته باکس(Box):

  • دوربین های حرارتی :

این دوربین ها از نظر نوع استفاده به دو صورت می باشد :

محیط داخلی (سقف دار)

محیط بیرونی (فضای باز)

مشخصه‌های فنی

  • از سنسور تصویر برداری برخوردار است .
  • رزولوشن تصویر بالاست .
  • سرعت شاتر
  • Wide Dynamic Rang WDR
  • لنز
  • استاندارد آی‌پی((ingress Protection] (IP])
  • استاندارد(IK)
  • دید در شب :این خصوصیت دوربین های حرارتی که برای فیلم برداری در شب می باشد، با استفاده از مادون قرمز و با کمک LED های آن صورت می گیرد ، مادون قرمز اطراف را برای دوربین روشن می کند تا از محیط اطراف عکس برداری و تصویر برداری صورت پذیرد .
دوربین های حرارتی :

دوربین های حرارتی :

3: چند مورد مهم که پیش از خرید دوربین مداربسته باید توجه نمود چیست ؟

اگر قصد خرید دوربین مداربسته را دارید خواندن این مطلب می تواند کمک بزرگی برای شما باشد.

1 – دوربین مداربسته دزد را نمی گیرد!

این جمله به آن معنا است که دوربین مدار بسته نمی تواند جلوی دزدی را بگیرد و با آن ها برخورد کند ، تنها دوربین مدار بسته می تواند قبل و بعد زمان دزدی را فیلم بگیرد تا بعد از وقوع جرم به کمک فیلم گرفته شده ، بتوان از تصاویر در پیدا کردن سارقان کمک گرفت .

اما در زمان وقوع جرم هیچ کاری انجام نمی دهد جز فیلم گرفتن .افرادی که به منظور پیشگیری از دزدی دوربین نصب می کنند ، باید دزدگیر نیز نصب نمایند تا بهترین تاثیر در کاهش دزدی را داشته باشند .

2-خسیس نباشید!

اگر به فکر راه اندازی یک دوربین مدار بسته  در محیط زندگی و کار خود می باشید سعی کنید بهترین مدل را انتخاب کنید ، اگر سیستم مدار بسته خوبی را نصب نکنید کارایی خوبی برای شما ندارد و همچنین در هنگام نصب دوربین ها در قسمت های مختلف سعی شود تمام نقاط زیر پوشش دوربین باشد چراکه اگر پوشش بخشی از محیط را نداشته باشید ممکن است کل سیستم شما بی اثر شود ..

 

3 – باورهای غلط درباره دوربین های بی سیم (wireless)

  • بسیاری از افراد بر این باور هستند که دوربین های بی سیم نیاز به برق ندارند و هرجا می توان از آن استفاده کرد ، در حالی که هنگام نصب دوربین بی سیم برای تامین برق آن به سیم کشی نیاز دارد و نمی توان برای شارژ برقی این دوربین ها از باطری استفاده نمود چرا که بعد از سه الی چهار روز شارژ باطری تمام می شود و دوربین قادر به روشن شدن نخواهد بود و باید باطری را دوباره شارژ کرد .در این مدل دوربین ها می توان تنها کابل انتقال اطلاعات را نداشت .استفاده از باطری در این دوربین ها به هیچ عنوان توصیه نمی شود .
  • مورد دیگر درباره دوربین های بی سیم(wireless)این است این دوربین ها در محیط های باز می تواند تنها تا 50 متر خود را تصویر برداری کند و در میحط های بسته در حدود 35 متری را می تواند پوشش دهد .

 

4 – آیا نصب دوربین مداربسته میتواند برای من دردسر قانونی ایجاد کند؟

در ایران نصب دوربین مدار بسته مشکلی ندارد تا زمانی که به حریم خصوصی افراد وارد نشوید و به صورت مخفی آن را نصب و استفاده نکنید مجاز می باشد . در مورد نصب دوربین مدار بسته در مکان های مشاع باید دیگر افراد نیز که در آن مکان رفت و آمد دارند راضی باشند .

5 – دوربین مداربسته به نگهداری نیاز دارد!؟

سیستم مدار بسته به مراقبت نیاز دارد ، هر چند وقت یکبار سیستم باید چک شود و از درست کار کردن آن اطمینان بدست آورید .

6 – میزان ضبط فیلم دوربین ها ؟

در خصوص مقدار ضبط دوربین ها ، باید به تعداد دوربین هایی که در آن مکان گذاشته می شود و درصد کیفیت تصویر دوربین ها توجه نمود که چه مقدار فضای ذخیره نیز داریم برای محاسبه  فضای ذخیره می توان از نرم افزارهای فروانی کمک گرفت .

“از اینکه تا انتهای مقاله خرید دوربین مخفی ما را همراهی کردید متشکریم و امیدواریم از مقاله خرید دوربین مخفی استفاده کامل را برده باشید ”

خرید دوربین مخفی

نوشتهٔ پیشین
خودکار دوربین دار
نوشتهٔ بعدی
پکیج دوربین مداربسته ahd

پست های مرتبط

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با یک کلیک تماس یگیرید