شرکت علم و صنعت

دوربین مداربسته به انگلیسی

دوربین مداربسته به انگلیسی

دوربین مداربسته مخفف چیست
این کلمه مخفف کلمه Closed-circuit television می باشد. این کلمه در گذشته به عنوان مخفف کلمه تلویزیون دولتی جمهوری خلق چین هم استفاده می شد.ولی در حال حاضربه عنوان تکنولوژی نظارت تصویری شناخته می شود.

منظور از سیستم نظارتی چیست؟
استفاده از یک دوربین ویدئویی برای انتقال یک سیگنال به یک اتاق مانیتورینگ و نمایش ضبط و پخش تصاویر در این مکان.

انتقال تصویر در دوربین مداربسته
انتقال تصویر در دوربین مداربسته با انتقال سیگنال های تلویزیونی تفاوت فاحشی دارد.در انتقال تصاویر در سیستم های تلویزونی شما سیگنال های صدا وسیما را می توانید در تمام نقاطی که تحت پوشش انتن های صدا و سیما هستند دریافت کنید ولی انتقال تصویر در سیتم های نظارتی نقطه به نقطهP2P صورت می پذیرد.شما در این روش از نقطه ای که نیاز به نظارت دارد تصویر را به نقطه مانیتورینگ ار سال می نمایید.

تامین امنیت
با استفاده از سیستم های نظارت تصویری شما می توانید امنیت مراکزی مانند بانک ها ،فروشگاها ،منازل،و هر جایی که نیاز به حفاظت ونظارت دارد را حفظ فرمایید.

نظارت تصویری در اماکن عمومی
دوربین مداربسته جهت نظارت بر اماکن عمومی در بسیاری از نقاط دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.اخیرا دوربین های مدار بسته در مراکز پلیس و همچنین به صورت موبایل جهت نصب بروی لباس های پلیس مورد استفاده قرار گرفته است.همچنین دوربین مداربسته در اماکن خصوصی هم مورد استفاده قرار می گیرد.البته در مورد دوربین مداربسته در اماکن خصوصی باید حفظ حریم خصوصی افراد رعایت شود،و هشدار دوربین مداربسته اعلام گردد.

 

برخی از موارد استفاده صنعتی دوربین مداربسته
در برخی از کارخانه های صنعتی که ممکن است حضور انسان در فرایند تولید محصول باعث صدمه به انسان شود.و نیاز مبرم به مشاهده فرایند تولید محصول می باشد.

دستگا های ضبط کنندهDVR
بعد از تولید دوربین های مداربسته تکنولوژی جدیدی به سیستم های نظارتی اضافه شد.دستگاهای ضبط و پخش تصاویر یا DVR ها،
این دستگاها قابلیت ضبط وپخش،تشخیص حرکت،ارسال الارم، ارسال ایمیل ،تشخیص چهره،سیستم های هوشمند تصویری،تکنولوژی اینترنت اشیا،دارا می باشد.علاوه بر دستگاهای دی وی ار ها  که انالوگ می باشند دستگاهای دیجیتال نیز به این دستگاها اضافه شده و به نام ان وی ار ها به این صنعت معرفی شدند.NVR ها دستگاهای دیجیتال می باشند و قابلیت ضبط تصاویر دبجیتال را دارد.دوربین های تحت شبکه یا IPتنها دوربین هایی هستند که می توانند به NVR ها متصل گردند.

تعداد دوربین های مداربسته نصب شده در دنیا
تا سال دوهزارو شانزده حدود سی صد وپنجاه میلون دوربین مداربسته در دنیا نصب شد.جالب است بدانید شصت وپنج در صد این دوربین ها در قاره اسیا نصب شده است.که این مطلب نیاز به دوربین مداربسته را در تمام مشاغل یاداور می شود.و همچنین پتانسیل رشد این صنعت را نشان میدهد.

 

تاریخچه دوربین مداربسته
اولین دوربین مداربسته در دنیا در سال 1942 توسط شرکت المانی زیمنس برای مشاهده موشک های المانی ابداع شد.مهندس ناظر این پروژه  مهندس المانی والتر بروش، بود.
در سال 1949 کشور امریکا شروع به تولید دوربین مداربسته نمود.نام اولین دوربین مداربسته امریکایی وریکون بود.این مدل دوربین ها فقط با مجوز دولت امریکا قابل نصب بود و فقط در دست اماکن دولتی امریکا بود .مراکز شخصی حق استفاده از این دوربین هارو نداشتند.

تاریخچه رشد تکنولوژی در دوربین مداربسته

اولین دوربین های مداربسته فقط نظارتی بود و فقط می توانستید تصاویر را به طور زنده ببینید.و کار نظارتی طاقت فرسا بود چون به طور بیست وچهار ساعته یک نفر اپراتور باید مواظب محیط با نگاه کردن دایمی به مانیتور می بود.و هیچگونه ضبطی وجود نداشت.مرحله دوم تکنولوژی ضبط رول وارد تکنولوژی دوربین مداربسته شد.
با این سیستم ها نوار مغناطیسی را به صورت دستی تغییر می دادند، که فرایند زمان گیرو گران قیمت و غیر قابل اعتمادی  بود، زیرا اپراتور باید به صورت دستی نواررا باید عوض می کرد و رول قبلی قابل استفاده نبود.بعد از این تکنولوژی ، تکنولوژی جدیدVCRوارد صنعت شد در این تکنولوژی نوارهای وی اچ اس مورد استفاده قرار گرفت که قابلیت ضبط مجددرا داشت و هزینه هارا کاهش داد.ایراد این تکنولوژی زمان ضبط کم ان بود.وبعد از این تکنولوژی دی وی ار و ان وی ار واردشد که ضبط تصاویر به صورت دیجیتال را هارد صورت پذیرفت.در حال حاضر با وجود اینترنت اشیا و فضای ابری تکنولوژی در حال تغییر است.وبه سمت ضبط در فضای ابری سوق داده شده.

کاربردهای دیگر دوربین مداربسته
از دوربین مداربسته در سالن های کشتی کج و بوکس یا تاتر استفاده می شود.هنگامی که سالن ها ازدحام جمعیت زیادی دارندودیگر تماشا چی ها می توانند به طور زنده مسابقه ویا تاتر را مشاهده نمایند.

نقش دوربین مداربسته در جلوگیری از جرم

بسیاری از مجرم ها که پلیس دنبال انها بوده توسط دوربین های مدار بسته ثبت شده و دستگیر شدند.
در تحقیقی که در سال 2009توسط محققان دانشگاه کمبریج انجام داده شد به این نتیجه رسیدند که وجود دوربین مداربسته باعث شده 16 درصد از وقوع جرم کاهش یابد.
در تخلفات خودرویی وراهنمایی رانندگی 51 درصد کاهش تخلفات در دنیا داشته ایم.

دوربین های مداربسته متصل به افسرهای پلیس
جهت کاهش جرم  و جنایت بعضی از دوربین های مداربسته به لباس افسران  پلیس ها نصب می شود.

دوربین های مداربسته در مراکز هسته ای و شیمیایی
این دوربین ها در مراکز هسته ای و مراکز شیمیایی که وجود انسان مقدور نیست استفاده قرار می گیرد.

دوربین های نظارتی ترافیک
شهرهای بزرگ وبزرگ راه ها دارای سیستم نظارت تصویری می باشد.بوسیله دوربین های نظارت تصویری می توان تصادفات جادهای را متوجه شد.بوسیله بعضی از دوربین های نظارتی می توان اطلاعات جادهای را بوسیله جی پی اس به رانندگان اطلاع داد.

دوربین های مداربسته کمک به سیستم حمل نقل ریلی
دوربین مداربسته به کمک حمل ونقل ریلی هم امده اند.در گیت های تلاقی ریل وجاده هم از دوربین مداربسته استفاده شده است.

رویدادهای  ورزشی
در مسابقات ورزشی فوتبال ،والیبال…. در ویدئو چک ها و بررسی خطای داوری و همچنین در محوله ورزشگاه از دوربین مداربسته استفاده می شود.

نظارت بر کارکنان
جهت نظارت بر کارکنان فروشگاه ،کارخانه ها و خصوصا بر امور مالی وحسابداری دوربین مداربسته کمک زیادی نموده است.
تکنولوژی جدید دوربین مداربسته به سیستم AI یا هوشمند تغییر یافته .این تکنولوژی قادر است تغییر رفتار پرسنل را شناسایی نمایدو گزارش نماید.

استفاده در مدارس و مراکز اموزشی
دوربین های مداربسته در مراکز اموزشی و مدارس جهت جلوگیری از خرابکاری و کنترل دانش اموزان و بهبود روند اموزشی استفاده می شود.

مهد کودک ها
دوربین مداربسته در مهد کودک ها کمک زیادی به والدین جهت اطلاع از وضعیت کودک می نماید.

استفاده جاسوسی از دوربین مداربسته جهت شناسایی مجرمین
در بعضی از مراکز میتوان دوربین مداربسته را به صورت مخفی نصب کرد.نا بتوانیم مجرمین را شناسایی کنیم.یا جلوی خود پردازها و مراکز استراتژیک.

تکنولوژی های دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته انالوگ
این تکنولوژی از فدیمی ترین تکنولوژی دوربین مداربسته است .کیفیت بالایی ندارد.وچهره مشخص از فرد نشان نمی دهد.

دوربین های تکنولوژی اچ دی HD
این مدل دوربین ها وارد تکنولوژی جدیدی از دوربین های مداربسته گردیده دارای کیفیت بالایی می باشد .از نسل انالوگ پیشرفته محسوب می گردد.

دوربین های تکنولوژی ای اچAHD
دوربین های انالوک با کیفیت بالای اچ دی و کیفیت این دوربین ها مگا پیکسلی می باشدوهرچه مگا پکسل بالا برود کیفیت دوربین بهتر می شود.

تکنولوژی اچ دی سی وی ایHDCVI
این دوربین ها از نسل دوربین های انالوگ با کیفیت HD می باشند.تصاویر برحسب مگاپیکسل بوده.و کمپانی سازنده این مدل دوربین ها داهوا می باشد.

تکنولوژی تربو اچ دی
این دوربین ها از نسل دوربین های انالوگ با کیفیت HD می باشند.تصاویر برحسب مگاپیکسل بوده.و کمپانی سازنده این مدل دوربین ها هایک می باشد.

تکنولوژی  تی وی ای TVI
این دوربین ها از نسل دوربین های انالوگ با کیفیت HD می باشند.تصاویر برحسب مگاپیکسل بوده.و کمپانی سازنده این مدل دوربین ها هایک می باشد.

تکنولوژی HD-SDI اچ دی اس دی ای
دوربین های انالوک با کیفیت بالای اچ دی و کیفیت این دوربین ها مگا پیکسلی می باشدوهرچه مگا پکسل بالا برود کیفیت دوربین بهتر می شود.
تکنولوژی  دوربین مدار بسته تحت شبکه
این مدل دوربین ها از مدل دوربین های IPای پی یا اینترنت پروتکل می باشد.این دوربین ها در بستر ای پی می باشند.
این مدل دوربین ها از دوربین های مگاپکسلی می باشند

اموزش های  وابسته به این مقاله:
دوربین مداربسته وایرلس
دوربین مداربسته منزل
دوربین مداربسته لامپی
دوربین مداربسته اینترنتی
دوربین مداربسته سیم کارت خور
دوربین مداربسته اسانسور
دوربین مداربسته اتومبیل
دوربین مداربسته بیسیم
دوربین مداربسته مخفی

جهت ارائه خدمات نصب وراه اندازی وپشتیبانی فنی شرکت علم و صنعت با کارشناسان شرکت تماس حاصل فرمائید.
جهت اطلاعات بیشتر به سایت داهوا تهران مراجعه فرمائید.

 

 

 

 

 

 

 

 

, , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
دوربین مداربسته وایرلس
نوشتهٔ بعدی
راهنمای خرید دوربین مدار بسته

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با یک کلیک تماس یگیرید