امروز در این مقاله قصد بررسی علت سوت کشیدن دی وی ار را داریم.

برای مشاوره در زمینه علت سوت کشیدن دی وی ار می توانید با کارشناسان شرکت علم و صنعت تماس بگیرید

شاید شما نیز با این مشکل مواجه شده باشید که دستگاه DVR، صدای غیرعادی داشته باشد. این صدا عموماً به صورت بوق ممتد می باشد و به محض روشن شدن دستگاه شروع می شود و مدتی بعد از روشن بودن دستگاه کمتر می شود.

علت سوت کشیدن دی وی ار

علت سوت کشیدن دی وی ار

این مشکل علت های مختلفی می تواند داشته باشد. وجود این صدا ممکن است نشانه وجود مشکل جدی باشد، که می بایست توسط شما عیب یابی شود، در ادامه به بررسی دلایلی که باعث بروز این مشکل خواهد شد، خواهیم پرداخت . در پایان مقاله انتظار می رود قادر باشید به سوالات زیر پاسخ دهید.

 

  • دستگاه دی وی آر چه وسیله ای می باشد و انواع آن کدام موارد می باشد ؟
  • مزایا و معایب استفاده از دستگاه دی وی آر چه گزینه هایی می باشد؟
  • کاربرد دستگاه DVR چه مواردی می باشد؟
  • علت وجود صدای بوق ممتد دستگاه DVR چه مواردی می باشد؟
  • جهت رفع مشکل بوق زدن و چشمک زدن مداوم DVR چه اقداماتی باید انجام شود؟
  • جهت افزایش طول عمر DVR انجام چه کارهایی ضروری می باشد؟

دستگاه دی وی آر چه وسیله ای می باشد و انواع آن کدام موارد می باشد ؟

دستگاه تصاویر را به صورت آنالوگ از دستگاه دوربین مداربسته دریافت می کند و سپس آنها را به داده های دیجیتال تبدیل می کند. دستگاه های دی وی آر از هارد دیسک های معمولی جهت ذخیره سازی تصاویر ضبط شده بهره می گیرند. دستگاه دی وی آر بسته به میزان و تعداد کانال های دریافتی که دارد، از تعداد متفاوتی هارد دیسک پشتیبانی می کند.

دستگاه DVR یک دستگاه الکترونیکی می باشد. تصاویری که از دوربین مداربسته دریافت می شوند با استفاده از یک کابل که به ورودی دستگاه وصل می شود، به دستگاه دی وی آر انتقال داده می شوند. تصاویر موجود در داخل دستگاه کدگذاری و پردازش می شوند.

البته امروزه دستگاه های جدیدتری به بازار عرضه شده اند که قابلیت پشتیبانی از دوربین های آنالوگ را نیز دارند.امکانات موجود در این دستگاه ها باعث شده دیگر از دستگاه های دی وی آر قدیمی استفاده نشود.

دستگاه دی وی آر چه وسیله ای می باشد و انواع آن کدام موارد می باشد ؟

دستگاه دی وی آر چه وسیله ای می باشد و انواع آن کدام موارد می باشد ؟

دستگاه های دی وی آر دارای پورت های ورودی و خروجی زیادی می باشند که شامل این موارد می باشد: پورت خروجی صدا که جهت اتصال اسپیکر می باشد، پورت وروی صدا برای نصب و استفاده از میکروفن، پورت هایی جهت انتقال تصویر HDMI و VGAکه به نمایشگر متصل می شود،

پورت  CVBS که برای اتصال به تلویزیون می باشد، پورت های LAN که با پهنای باند گوناگون برای اتصال به شبکه و همچنین دستگاه سوئیچ تعبیه شده اند و همچنین خروجی جهت آلارم و پورت USB که برای اتصال کردن موس و کیبورد می باشند. البته بسته به نوع دستگاه ممکن است تعداد این ورودی ها و خروجی ها متفاوت باشد و در برخی از مدل ها بعضی از پورت ها موجود نباشد.

دستگاه های دی وی آر در دو نوع عرضه شده اند:                                             

Standalone: این دستگاه با استفاده از نمایشگر توانایی ضبط کردن و نمایش تصاویر را به کاربر می دهد.

PC-based : در این نوع از دی وی آر ها کارتی برای ضبط و پخش تحت سیستم عامل بر روی کامپیوتر نصب می شود و از این طریق امکان ضبط تصاویر بر روی هارد را میسر می سازد.

مزایا و معایب استفاده از دستگاه دی وی آر چه گزینه هایی می باشد؟

از مزایای این دستگاه ها کیفیت بالای تصاویر ضبط شده می باشد. قابلیت های بسیاری همانند تنظیم کردن آلارم، موشن دتکتور و … را دارد که نصب و استفاده از دوربین مدار بسته را راحت تر کرده است. می توان با استفاده از تاریخ مشخص به تصویرهای ذخیره شده دسترسی پیدا کرد. در صورتی که بخواهیم از تصاویر ضبط شده کپی بگیریم ، کیفیت آن افت پیدا نخواهد کرد.

ضبط تصویرها دارای حجم زیادی می باشد که ما را از عوض کردن نوار بی نیاز می کند. امکان ضبط کردن تصاویر کمی قبل از تشخیص دادن حالت حرکت میسر شده است.  می توان با اتصال دی وی آر به شبکه اینترنتی تصاویر ضبط شده را از راه دور مشاهده کرد.

از معایبی که برای این دستگاه ها می توان ذکر کرد هزینه نسبتاً بالای آن می باشد. البته با در نظر گرفتن ویژگی ها و قابلیت هایی که این دستگاه دارد متوجه می شویم که هزینه آن بسیار مقرون به صرفه نیز می باشد.

کاربرد دستگاه DVR چه مواردی می باشد؟

تعدادی از کاربرد های اصلی دستگاه DVR به شرح زیر می باشد:

  • امکان ضبط کردن تصاویر دوربین های مداربسته: امکان ضبط و بازبینی مجدد و پشتیبان گیری از طریق دستگاه های DVR وجود دارد.
  • مشاهده تصاویر دوربین های مداربسته به صورت یکپارچه: به محض اتصال دستگاه به مانتیور تصاویر را به صورت یکپارچه می توانید مشاهده کنید.
  • تنظیم تصاویر و ضبط: DVR امکان ضبط تصاویر به صورت دلخواه وجود دارد. تنظیماتی مانند نور و رنگ، تنظیمات مربوط به نوع و زمان بندی ضبط نیز قابل تغییر خواهد بود.
  • امکان اتصال به شبکه یا انتقال تصویر: با استفاده از پورت LAN می توانید تصاویر دوربین ها از راه دور و از طریق اینترنت مشاهده نمایید.
  • کنترل دوربین های گردان: با استفاده از پورت RS485 که روی دستگاه قرار دارد امکان کنترل دوربین های گردان و یا دوربین های زوم برای شما فراهم شده است.
کاربرد دستگاه DVR چه مواردی می باشد؟

کاربرد دستگاه DVR چه مواردی می باشد؟

علت وجود صدای بوق ممتد دستگاه DVR چه مواردی می باشد؟

یکی از متداول ترین مشکلاتی که کاربران با آن مواجه می شوند، بوق زدن متوالی دستگاه DVR می باشد. در ادامه مقاله سعی داریم علت وجود این بوق زدن را بررسی کنیم. بوق زدن متوالی دستگاه DVR  علل مختلفی دارد که در اینجا به بررسی مهم ترین آنها خواهیم پرداخت.

ü    تنظیم نبودن هارد دیسک

در صورتی که برای اولین بار دستگاه DVR  را روشن می کنیم، ممکن است هارد دیسک موجود بر روی دستگاه درست تنظیم نشده باشد، در این مورد از دستگاه صدای بوق متوالی شنیده می شود. در این صورت می توانید وارد قسمت تنظیمات شوید و این ویژگی را غیرفعال کنید. جهت غیر فعال سازی بوق  DVR وارد تنظیمات دستگاه  شوید و تیک این گزینه را بردارید.

  • خراب شدن خنک کننده

یکی از دلایل وجود این صدا قطعات موجود در داخل دستگاه DVR می باشد که از جمله آنها خنک کننده می باشد. فن خنک کننده نقش مهم و کاربردی برای دستگاه دارد اما وسیله نسبتاً ساده ای می باشد.

فن خنک کننده هوا را در داخل دستگاه به گردش در می آورد که این امر موجب خنک شدن قطعات موجود در داخل دستگاه می شود. قطعات الکترونیک موجود در داخل دستگاه در صورتی که به دمای بالا برسند ممکن است کارایی خود را از دست دهند که به همین علت نباید مدت زمان زیادی را در دمای بالا کار کنند، نبود فن خنک کننده و یا خرابی آن موجب زیاد شدن دمای قطعات الکترونیکی می شود که در طی زمان باعث کاهش عمر مفید دستگاه می گردد.

البته باید این نکته را ذکر کنیم که دستگاه های جدید موجود در بازار، از تکنولوژی ساخت ویژه ای برخوردار هستند که در آنها از فن استفاده نمی شود. شرکت های بزرگ و معتبر این محصولات بدون فن را به بازار عرضه می کنند. این دستگاه های بدون فن به سبب داشتن ویژگی های خاص عمر مفید طولانی تری دارند، میزان مصرف انرژی آنها کمتر می باشد و به دلیل نبود صدای فن قابل شناسایی نمی باشند.

  • خراب شدن هارد دیسک

در مواردی که دستگاه DVR  شما یک یا چند هارد دیسک دارد و یکی از هارد دیسک ها دچار مشکل شده باشد، به نحوی که دستگاه قادر نباشد فیلم را روی آن ذخیره و یا بازیابی کند. در صورت بروز این مشکل پاور دستگاه باید چک شود و بررسی شود که برق دستگاه تامین شود.

تمام کابل های برق باید بررسی شوند و همچنین کابل sata نیز چک شود و در صورت وجود مشکل با کابل سالم تعویض شود. هارد دیسک مورد استفاده باید از نظر فنی بررسی شود و در صورتی که دچار مشکل باشد باید تعویض شود، اگر دارای گارانتی می باشد به گارانتی ارسال شود.

خراب شدن هارد دیسک

خراب شدن هارد دیسک

  • خطای آی پی تکراری در شبکه

یکی از دیگر علل وجود صدای ممتد، وجود آی پی تکراری دستگاه ضبط یا دوربین های متصل به آن در شبکه می باشد. در این صورت نیز دستگاه صدای بوق متوالی را ایجاد می کند. جهت برطرف کردن این مشکل باید شبکه رایانه ای را با استفاده از برنامه ip scanner بررسی کنید و آی پی که مشکل دارد را بیابید.

  • مشکلات ارتباطی در شبکه

در صورتی که دستگاه شما دارای مشکل در ارتباط با شبکه باشد و قادر به دریافت تصویر دوربین مدار بسته متصل به شبکه نباشد، در این صورت نیز صدای بوق ممتد را از دستگاه DVR می شنوید.

  • هشدارهای امنیت سایبری

اگر شخصی ناشناس قصد ورود به سیستم شما را داشته باشد ولی از رمز عبور آگاهی نداشته باشد و رمز را اشتباه وارد کند، صدای بوق از دستگاه شنیده می شود. حتماً توجه کنید که فریم ور دستگاه را همیشه به روز نگه دارید. از رمز عبور قوی که شامل حروف بزرگ و کوچک و ترکیبی از اعداد و علامت های خاص باشد و حداقل دارای 10 کاراکتر باشد، استفاده نمایید.

علت های دیگری نیز باعث وجود صدای بوق در دستگاه DVR می باشد که در ادامه آنها را بیان خواهیم کرد:

پر شدن فضای هارد دیسک

از بین رفتن ارتباط بین هارد دیسک و دستگاه

قطع شدن کابل شبکه دستگاه

تشخیص دادن هر گونه حرکت توسط دوربین های متصل به دستگاه

تشخیص دادن قطع شدن تصویر دوربین مدار بنا بر هر علتی

ضربه وارد شدن به دوربین مدار بسته

تشخیص دادن عبور از خطر فرضی

تشخیص دادن ورود غیر مجاز به ناحیه تعریف شده و همه قابلیت های VCA

برای اطمینان از علت دقیق بوق زدن بر روی علامت مثلث زرد رنگ روی صفحه نمایش کلیک نمایید. پنجره ای که باز می شود شامل خطاهای سیستم می باشد. علت وجود خطا در این پنجره قابل مشاهده است و با بررسی آن می توانید مشکل به وجود آمده را رفع کنید.

هشدارهای امنیت سایبری

جهت رفع مشکل بوق زدن و چشمک زدن مداوم DVR چه اقداماتی باید انجام شود؟

در ادامه این مطلب به توضیح درباره مشکل سیستم های امنیتی که ممکن است با آن مواجه شوید خواهیم پرداخت . این مشکل بوق زدن مداوم و چشمک زدن DVR می باشد ، در صورتی که با این مشکل مواجه شدید مواردی را که در زیر بیان شده است را انجام دهید:

1.ابتدا دستگاه DVR خود را خاموش کنید. در صورتی که هارد به دستگاه متصل است، کابل برق و دیتای هارد را جدا کنید و دوباره وصل نمایید پس از آن دستگاه را مجدد روشن نمایید.

2.در برخی موارد ممکن است برق دستگاه دچار مشکل باشد و آمپر منبع تغدیه خراب باشد در این صورت جهت رفع این مشکل می بایست منبع تغذیه دستگاه را عوض کنید.

  1. احتمال دارد تنظیمات دستگاه DVR به صورتی باشد که در صورت متصل نبودن هارد به دستگاه، بوق ممتد زده شود. می توانید این تنظیمات را تغییر دهید.

نکاتی که بیان کردیم راه حل هایی جهت از بین بردن بوق ممتد دستگاه DVR می باشد. باید این نکته را بگوییم که جهت برقراری امنیت استفاده از سیستم های امنیتی و حفاظتی امری واجب و مهم می باشد. کلیت سیستم های امنیتی به این صورت است که نیاز به مانیتورینگ از نظر حفظ و نگهداری سیستم دارند و باید از بروز هرگونه مشکل جلوگیری به عمل آید تا منجر به خسارت نشود.

 

جهت رفع مشکل بوق زدن و چشمک زدن مداوم DVR چه اقداماتی باید انجام شود؟

جهت رفع مشکل بوق زدن و چشمک زدن مداوم DVR چه اقداماتی باید انجام شود؟

جهت افزایش طول عمر DVR انجام چه کارهایی ضروری می باشد؟

برای افزایش طول عمر DVR رعایت نکات زیر را به شما توصیه می کنیم:

  • سعی کنید دستگاه را در جایی قرار دهید که هوا جریان داشته باشد و سوراخ یا روزنه هایی جهت عبور هوا قرار گرفته باشد.
  • از قرار دادن دستگاه در نزدیکی بخاری یا اجاق گاز خودداری کنید.
  • دستگاه DVR را هر سه ماه یک بار سرویس کنید. این سرویس شامل بررسی منبع تغذیه، بررسی قطعات مکانیکی، هارد دیسک و فن ها می باشد.
  • توصیه می شود دستگاه را در جای مرطوب قرار ندهید. رطوبت باعث خراب شدن دستگاه می شود.

با تشکر از توجه شما، امیدوارم مقاله علت سوت کشیدن دی وی ار پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشتهٔ پیشین
پهنای باند دوربین مداربسته شبکه
نوشتهٔ بعدی
دوربین مداربسته ارومیه

پست های مرتبط

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با یک کلیک تماس یگیرید