نحوه استفاده از Write-Once Storage برای سیستم نظارت IP شما

نحوه استفاده از Write-Once Storage برای محافظت از شواهد ویدیویی از سیستم نظارت IP شما

یکی از اهداف یک سیستم امنیتی ویدیویی کمک به مجریان قانون برای تعقیب شرورها است. مهم است که این شواهد دیجیتالی از قوانین زنجیره ای از شواهد پیروی کند تا توسط دادگاه ها قابل قبول باشد. باید درست مانند اثر انگشت، اسلحه مصادره شده و سایر اشیاء فیزیکی که باید در دادگاه احراز هویت شوند، رفتار شود. اطمینان از تغییر ناپذیری اطلاعات دیجیتال می تواند چالش برانگیز باشد زیرا یک فرد آگاه می تواند شواهد را در صورت عدم ایمن سازی اصلاح کند. چگونه می توانیم اطمینان حاصل کنیم که اطلاعات به هیچ وجه ویرایش، حذف یا اصلاح نشده است؟ این مقاله برخی از روش‌های محافظت از زنجیره ویدئویی شواهد را بررسی می‌کند.

رویه های مورد نیاز

در همه موارد، روش های تعریف شده برای مدیریت و ذخیره داده های ویدئویی باید دنبال شود. هنگامی که یک حادثه رخ می دهد، سازمان باید رویه ای را دنبال کند که از ویدیو محافظت می کند. اولین قدم این است که شواهد ویدیویی را به فضای ذخیره‌سازی امنی که قابل تغییر نیست، منتقل کنید. این می تواند دیسک DVR-R یا یک هارد دیسک محافظت شده باشد. پس از انتقال ویدئو، می توان آن را در اختیار مجریان قانون قرار داد.

 

در حال صادر کردن ویدیو

 

ویدئو را می توان با انتقال آن به دیسک DVD-R حفظ کرد. این راه حل یک مشکل دارد. این روزها به سختی می توان یک درایو DVD-R پیدا کرد. در عوض، می توانیم به درایو USB منتقل کنیم. متأسفانه، usb نسبت به dvd ایمن نیست.

 

اگر می‌توانید یک درایو DVD-R پیدا کنید، می‌توانید ویدیو را با استفاده از نرم‌افزار مدیریت ویدیو (VMS) یا دستگاه ویدیوی شبکه (NVR) به DVD منتقل کنید. هر دو دارای عملکردهای صادراتی هستند که انتقال اطلاعات به یک DVD (یا رسانه های دیگر) را آسان می کند. سیستم ضبط ویدیو را به یک فایل avi صادر می کند که می تواند در هر رایانه ای پخش شود. زمانی که بخش کوتاهی از ویدیو وجود داشته باشد که جنایت را به تصویر می‌کشد، این به خوبی کار می‌کند.

برخی از سیستم‌های ضبط ویدیو می‌توانند ویدیو را در همان فایل پایگاه داده ساختار یافته که در برنامه ضبط استفاده می‌شود صادر کنند. برنامه برای پخش ویدیو نیز صادر می شود. این به هر کسی اجازه می‌دهد ویدیو را ببیند و بخش‌های جالب را جستجو کند. این تکنیک برای شواهد ویدئویی که در مدت طولانی ضبط می شوند، عالی است.

 

تصویر قفل داده ایمن

به جای استفاده از دی وی دی یا درایو USB، می توانید از فضای ذخیره سازی هارد دیسک محافظت شده استفاده کنید. خدمات اطلاعات عدالت کیفری (CJIS) توصیه می‌کند که از زمان جمع‌آوری شواهد تا زمان ارائه در دادگاه، آن را حفظ کنید. برای اثبات زنجیره بازداشت و در نهایت نشان دادن اینکه شواهد دست نخورده باقی مانده اند، دادستان ها به ارائه دهندگان خدماتی نیاز دارند که بتوانند شهادت دهند:

 

اینکه مدارک ارائه شده در دادگاه همان شواهدی است که آنها جمع آوری کرده یا دریافت کرده اند.

تا زمان و تاریخ، شواهد دریافت شده یا به ارائه دهنده دیگری منتقل شده است.

اطمینان حاصل کنید که در حین نگهداری کالا هیچ دستکاری در آن صورت نگرفته است.

زمانی که دادستان نتواند مدارک را به درستی پاراف و تاریخ ثبت کند یا شماره پرونده را در اختیار آنها قرار ندهد، چالش در اثبات زنجیره بازداشت به وجود می آید. راه حل ویدئویی محافظت شده از ذخیره سازی راه حل خوبی برای حفاظت زنجیره ای از شواهد است. دارای حفاظت امنیتی در سطح سخت افزاری است. این به طور منحصربه‌فردی نه تنها از ویدیو، بلکه از اطلاعات ممیزی و ابزارهای حسابرسی، برنامه‌ها و فایل‌های اجرایی در برابر تغییر، حذف، سرقت، دستکاری و دسترسی غیرمجاز محافظت می‌کند.

HDWrite1X محصولی است که ذخیره‌سازی حیاتی محافظت شده در برابر نوشتن را فراهم می‌کند. می توان از آن با هر سیستم ضبط ویدئویی استفاده کرد که با الزامات CJIS مطابقت دارد. حفاظت از ویدیو یک افزودنی مهم به سیستم نظارت دوربین IP شما است، به خصوص اگر علاقه مند به حفظ ویدیوی خود برای اجرای قانون هستید.

 

Criminal Justice Information Services همچنین درخواست می کند که هرگونه تلاش برای تغییر اطلاعات در رایانه ثبت شود. HDWrite1X از انواع مختلفی از تشخیص نفوذ در زمان زنده پشتیبانی می کند. هنگامی که تلاش برای دستکاری داده ها انجام می شود، ورودی های گزارش برای شناسایی تلاش برای نفوذ ایجاد می شود و تلاش لغو می شود.

 

محافظت از رایانه شما در برابر بدافزارها

اگر سیستم رایانه شما توسط یک ویروس، باج افزار یا بدافزار دیگر مورد حمله قرار گیرد، می توان مدارک را از بین برد. فضای ذخیره سازی استفاده شده توسط سیستم رایانه شما را می توان نه تنها در برابر شخصی که به عمد سعی در تغییر شواهد دارد، بلکه از یک رویداد هک خارجی نیز محافظت کرد.

دوربین های مدار بسته تا چه مدتی برای ما کار می کنند:

اگر شما از دوربین های مدار بسته به خوبی نگهداری کنید ، به طور قطعی مدت زمان بسیار زیادی را می توانند برای شما کار کنند.البته باید شما به جنس دوربین مدار بسته ای که خریداری می کنید نیز توجه داشته باشید.جنس و اجزای دوربین مدار بسته می تواند تاثیر مستقیمی بر روی مدت زمان فعالیت دوربین مدار بسته داشته باشد.بنابراین در هنگام خرید حتما به دنبال یک جنس خوب و با قیمتی مناسب باشید.

DVR و NVR های قدیمی :

DVR و NVR های قدیمی به سرور ، هارد دیسک و یک سخت افزار اضافی نیاز دارند.در کنار این سخت افزار اضافی ، تعمیر و نگهداری سیستم هزینه دارد و دردسر ساز است و همچنین بخاطر قدیمی بودن امکان خراب شدن دوباره دستگاه و قطعه های دیگرش وجود دارد. شما هر چقدر به دستگاه های DVR و NVR قدیمی رسیدگی کنید

، باز هم به مشکل بر می خورند.برای همین شما باید از NVR ها و DVR های جدید برای درست کار کردن دوربین مدار بسته استفاده کنید.امکاناتی که دستگاه های جدید دارند ، در دستگاه های قدیمی وجود ندارد و می توان گفت که دستگاه های جدید دارای امکانات جدید و ساخته شده با استفاده از تکنولوژی های جدید است.

قابلیت مشاهده از راه دور عموماً در دستگاه های قدیمی DVR و NVR دسترس نیست و شما را مجبور می کند که برای دسترسی و مشاهده فیلم های خود در محل حضور داشته باشید. در عصری که بسیاری از ما با تلفن همراه خود کار می کنیم ، دستگاه های قدیمی شما را محدود می کنند.برای نداشتن محدودیت باید شما از دستگاه های جدید استفاده کنید.

برای سازمان ها و مکان های تجاری که به دنبال انعطاف پذیری و قابلیت های بیشتری از طریق نظارت تصویری هستند ، یک سیستم DVR/NVR قدیمی می تواند برای آنها مشکلات زیادی را ایجاد کند. اما می تواند مشاغل و مغازه های کوچک و مکان های با متراژ کم بسیار کارایی داشته باشد.

دوربین های مدار بسته با سیم و دوربین های مدار بسته بی سیم :

دوربین های مدار بسته باسیم ، دوربین های مدار بسته ای هستند که ثبت و ضبط آنها به وسیله سیم ها انجام می گیرد و با قطع شدن سیم ها دیگر دوربین های مدار بسته قادر به ضبط تصاویر نیستند.

بنابراین نقطه ضعف این دوربین های مدار بسته همین است و اگر سارق سیم دوربین مدار بسته را قطع کند ، می تواند به راحتی به سرقت خود ادامه دهد بدون اینکه دستگیر شود.نصب دوربین های مدار بسته با سیم دارای دردسر بیشتری از دوربین مدار بسته بی سیم است.

دوربین های مدار بسته بی سیم ، دوربین های مدار بسته ای هستند که بدون استفاده از سیم کار می کنند.این دوربین های مدار بسته راحت تر نصب می شوند و با وجود بی سیم بودن آنها ، دیگر مشکلات قطعی سیم ندارند و بدون سیم بودن آنها ، دست سارقانی که به طور حضوری وارد منزل یا محل کار شما می شوند را رو می کنند.

ولی تنها اشکالی که این دوربین های مدار بسته دارند این است که می توان آنها را هک کرد.این مورد تنها نقطه ضعف دوربین های مدار بسته بی سیم است.

انتخاب کردن یکی از دوربین های مدار بسته با سیم یا بی سیم به سلیقه افراد باز می گردد.در کل در هنگام خرید سعی کنید که محصول خوبی را تهیه کنید که با شرایط شما و آب و هوای جایی که می خواهید از آن استفاده کنید سازگار باشد.

دوربین های مدار بسته را می توان در اکثر مکان ها متصل کرد.حتی  می توان از دوربین های مدار بسته در مکان های عمومی و با حضور چند صد نفر استفاده کرد.چون دوربین های مدار بسته دارای محدودیت نیستند و می توانند تمام اتفاقاتی که رخ می دهد را بدون توفق و یا اشکال ضبط کنند.

تفاوت بین دوربین مدار بسته لنز وریفوکال و موتور آیز چیست؟

یکی از رایج ترین سوالاتی افراد می پرسند این است که قیمت برخی از دوربین های مدار بسته متفاوت از سایرین است. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث متفاوت بودن قیمت ها می شود ، اما یکی از دلایل اصلی لنز است.

به زبان ساده، دوربین های مدار بسته با لنز موتور آیز زاویه دید خوبی را به ما ارائه می دهند که به طور اتوماتیک خود را به محیط تطبیق می دهند ، در حالی که زاویه دید یک دوربین مدار بسته وریفوکال هنگام نصب تنظیم می شود. قطعات متحرک و تنظیم لنز می توانند قیمت دوربین های مدار بسته را افزایش می دهند و متفاوت از یک دیگر کنند.

دوربین های مدار بسته وریفوکال:

این دوربین های مدار بسته دارای یک لنز از پیش تنظیم شده هستند که به شما یک میدان دید ثابت را می دهد.دوربین های مدار بسته وریفوکال را می توان در همه جا استفاده کرد و نصب آن نیز راحت است.اما متاسفانه برای تغییر زاویه این دوربین های مدار بسته دردسر ساز هستند.

دلیل استفاده از دوربین های مدار بسته وریفوکال:

1. وقتی که شما بودجه کافی ندارید و یا می خواهید کمتر هزینه کنید:

این دوربین های مدار بسته نسبت به دوربین های مدار بسته موتور آیز مقرون به صرفه تر هستند. این دوربین های مدار بسته برای کسانی که می خواهند کمتر هزینه کنند عالی است.ولی در کل این دوربین های مدار بسته دارای قابلیت های دوربین های مدار بسته موتور آیز نیستند.

2. وقتی که شما  به یک نظارت معمولی و کلی راضی و قانع هستید.

اگر به دنبال نظارت عمومی و کلی هستید ، این دوربین های مدار بسته عالی هستند. بعضی افراد علاقه زیادی به هزینه کردن برای دوربین مدار بسته ندارند ، و تمایل دارند یک دوربین مدار بسته ساده و با عملکرد متوسط داشته باشند.این دوربین های مدار بسته مناسب این افراد است و می تواند با خواسته های این افراد سازگار و هم سو باشد.

3. نصب سریع و آسان
عدم وجود قطعات متحرک نصب را آسان می کند. نیازی به تنظیم فاصله کانونی یا زاویه دید نیست ، فقط باید دوربین را در جهت درست و با دقت بسیار بالا نصب کنید و با استفاده کردن از آن بتوانید بر منزل و یا محل کار خود نظارت کامل را داشته باشید.

نصب دوربین های مدار بسته را باید به یک فرد بسیار ماهر بسپارید.فردی که بتواند بهترین نصب را به شما ارائه بدهد و همه ویژگی های محیط شما را در نظر بگیرد.نصب اشتباه دوربین مدار بسته به درست عمل نکردن دوربین مدار بسته می انجامد و با درست انجام نشدن نظارت شما به مشکل بر می خورید ، بنابر توضیحی که داده شد شما باید در نصب دوربین مدار بسته دقت زیادی داشته باشید تا بتوانید نظارت دقیقی را داشته باشید.

IP67:

IP67 به معنای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است.IP در کل نشان دهنده مقاومت دوربین مدار بسته در برابر عوامل طبیعی است. عدد بعد از IP نشان دهنده این است که دوربین مدار بسته در برابر چه چیزی مقاومت دارد.

اکثر دوربین های مدار بسته از این نوع IP67  هستند و هر کدام از دوربین های مدار بسته دارای میزان مقاومت متفاوتی هستند.در هنگام خرید حتما به مقاومت دوربین مدار بسته توجه کنید و مکان و آب و هوای محل زندگی خود را نیز در نظر بگیرید.

دوربین های مدار بسته با سیم :

دوربین های مدار بسته با سیم ، دوربین های مدار بسته ای هستند که با استفاده از کابل ها و سیم ها کار خود را انجام می دهند و بدون سیم ها دیگر نمی توانند تصاویر را ضبط کنند و امنیت را به وجود بیاورند.

نقطه ضعف این دوربین های مدار بسته همین است و اگر سارق سیم دوربین مدار بسته را قطع کند ، می تواند به راحتی به سرقت خود ادامه دهد بدون اینکه دستگیر شود.نصب دوربین های مدار بسته با سیم دارای دردسر بیشتری از دوربین مدار بسته بی سیم است.

مقاومت دوربین های مدار بسته:

هر کدام از دوربین های مدار بسته دارای مقاومت در برابر عواملی هستند.دلیل داشتن مقاومت دوربین های مدار بسته ، داشتن عمر طولانی و کارکرد بهتر در بعضی از شرایط است.اگر دوربین های مدار بسته دارای مقاومت در برابر برخی پدیده ها نبودند ، در آن صورت دیگر نمی توانستند به کار خود ادامه دهند و امنیت را برای شما به وجود بیاورند.بنابراین داشتن مقاومت در برابر عوامل طبیعی و اتفاقات در دوربین های مدار بسته بسیار ضروری است.

دوربین های مدار بسته میزان مقاومت متفاوتی دارند ، می توانند در برابر آب و گرد و غبار ، ضربه و خیلی از موارد دیگر مقاومت داشته باشند.توجه داشته باشید که میزان مقاومت دوربین های مدار بسته می تواند متفاوت باشد.برای اینکه از میزان مقاومت به مشخصات فنی محصول مراجعه کنید.در مشخصات فنی محصول همه چیز در مورد دوربین مدار بسته لحاظ شده است.

ضبط با دوربین مدار بسته:

اگر در فکر خریداری کردن یک دوربین مدار بسته برای خانه یا محل کار خود هستید ، دانستن اینکه با استفاده از دوربین مدار بسته چه کار هایی می توانید انجام دهید و چقدر از امنیت شما تامین می شود ، لازم و ضروری است. یک دوربین مدار بسته شامل دوربین مدار بسته ، ذخیره سازی ، ضبط و کلیه تجهیزات مربوطه است.

به عنوان یک صاحب خانه، شما حق دارید از اموال خود محافظت کنید ، که یک سیستم دوربین مدار بسته می تواند به طور قابل توجهی به آن کمک کند. استفاده از دوربین مدار بسته به عنوان یک معیار امنیتی یک گزینه بسیار معقول است مادامی که به نحوی مسئولانه عمل کرده و به حریم خصوصی دیگران احترام بگذارد.

انتخاب دوربین مدار بسته باسیم یا بی سیم:

انتخاب کردن یکی از دوربین های مدار بسته با سیم یا بی سیم به سلیقه افراد باز می گردد.در کل در هنگام خرید سعی کنید که محصول خوبی را تهیه کنید که با شرایط شما و آب و هوای جایی که می خواهید از آن استفاده کنید ،

سازگار باشد.دوربین های مدار بسته را می توان در اکثر مکان ها متصل کرد.حتی  می توان از دوربین های مدار بسته در مکان های عمومی و با حضور چند صد نفر استفاده کرد.چون دوربین های مدار بسته دارای محدودیت نیستند و می توانند تمام اتفاقاتی که رخ می دهد را بدون توفق و یا اشکال ضبط کنند.

قیمت دوربین مداربسته اوپتینا

قیمت دوربین مداربسته اوپتینا

امروزه با توجه به پیشرفت چشمگیر تکنولوژی بسنده کردن به روش های سنتی حفظ امنیت و بدون نظارت کافی نیست

و در عصر پیشرفت های فناوری استفاده از دوربین های مدار بسته جهت حفظ امنیت ضرروی است.

در این راستا شرکت ها و کمپانی های متفاوت و معتبری دست به طراحی این مهم زده اند که نیاز های ما در این زمینه را برطرف کنند.

که یکی از قابل توجه ترین این برند ها،دوربین مدار بسته اوپتینا می باشد.

قیمت دوربین مداربسته اوپتینا

اگر مایل به خرید دوربین مداربسته اوپتینا هستید پیشنهاد می کنیم با مشاوران شرکت علم صنعت تماس بگیرید.

در ادامه به معرفی این برند می پردازیم:

قیمت دوربین مداربسته اوپتینا

شرکت Optina در تلاش برای گسترش تولید و بازاریابی دوربین مداربسته  در بازارهای محلی و جهانی از سال 2008 دارای سابقه است. از سال 2008 ، شرکت Optina در تولید محصولات امنیتی با کیفیت بالا مانند دوربین های آنالوگ و DVR نقش داشته است.

با ورود فناوری AHD به بازار جهانی ، شرکت Optina پیشگام محصولات AHD است.

 دوربین مداربسته اوپتینا مدل Despina 100ASF
1/4 ″ حسگر تصویر Aptina ، تراشه بعدی DSP
لنز 2.8 میلی متری 1 مگاپیکسل فیکس
ICR مکانیکی
وضوح 720P (720 12 1280) ، 1 مگاپیکسل
تخته IR 15 IR 20 متر
پلاستیک

اطلاعات بیشتر این محصول به صورت زیر می باشد:

رزولوشن

1mp

لنز

Fixed Lens , 2.8mm

اندازه سنسور

1/4″

نوع دوربین

Dome

ir-فاصله

15~20 m

wdr

osd منوی

منبع تغذیه

DC12V

در ادامه در مورد دوربین های مداربسته و ویژگی های آن ها بیشتر می گوییم:

چگونه دوربین ها می توانند روز شما رانجات دهند؟

نظارت بر دارایی ها و املاک

هنگامی که ما خانه های خود را ترک می کنیم ، تمام اخطارهایی است که یک متجاوز برای نقض مرزهای ما به آن نیاز دارد. دوربین مدار بسته می تواند با مکانیزم داخلی خود برای ایجاد زنگ هشدار و هشدار به تلفن همراه شما ، آرامش خاطر داشته باشد. به محض دریافت زنگ هشدار ، می توانید با پلیس تماس بگیرید تا مقصر را بگیرید و اشیا valu قیمتی خود را از سرقت نجات دهید.

پس انداز در بیمه اموال و اشیا با ارزش

با محافظت شبانه روزی از دارایی های شما ، دوربین های مداربسته نیاز به بیمه گران را کاهش می دهند.

نظارت بر کودکان

افراد زیر سن قانونی کاملاً تهدید و خطرات ندارند ، اما ما نمی توانیم بصورت شبانه روزی مراقب آنها باشیم. دوربین ها را می توان به گونه ای تنظیم کرد که آنها را برای شما تحت نظر داشته باشد و در صورت نیاز هشدار ارسال کنید.

 بهینه سازی فروش با دوربین های مدار بسته

می توان از دوربین ها در فروشگاه ها برای شمارش بازدیدکنندگان و کمک به شناسایی مناطق پر رفت و آمد استفاده کرد و روند برخی از محصولات را برای مدت زمان مشخص آشکار کرد. آنها می توانند آسان سازی مجدد کالا و ایجاد تنوع برای افزایش فروش را انجام دهند.

نظارت بر حیوانات خانگی

این روزها بسیاری از افراد حیوانات خانگی دارند و گاهی چاره ای جز این نیست که آنها را در خانه تنها بگذارند. در چنین شرایطی ، دوربین های مدار بسته به شما امکان می دهند از راه دور حیوانات خانگی خود را کنترل کنید.

 افزایش بهره وری دفتر

با استفاده از دوربین های مدار بسته در محل کار ، می توانید سطح بهره وری کارمندان خود را افزایش دهید. اگر کارمندی بداند که تحت نظارت است ، به احتمال زیاد وقت خود را به خوبی استفاده می کند

چرا به دوربین های مداربسته دید در شب نیاز دارم؟

اولین و تنها سوالی که می خواهید هنگام انتخاب دوربین مداربسته دید در شب از خود بپرسید “من به چه چیزی نیاز دارم”. اگر بتوانید پاسخ این سال را بیان کنید ، همه موارد دیگر درست سر جای خود قرار می گیرند.

به طور خاص ، آنچه می خواهید بدانید این است:

دوربین برای نظارت بر چه ناحیه ای نیاز دارد – به عنوان مثال برای نظارت بر چه مکانی و چه مساحتی لازم است؟
به دنبال محافظت در برابر چه نوع تهدیدهایی هستید؟
چگونه از ضبط ها استفاده می کنید؟

این سه عنصر تمام پارامترهای مربوط به دوربین مداربسته را تعیین می کنند.

منطقه ای که دوربین برای نظارت بر آن نیاز دارد ، تمام پارامترهای مربوطه مربوط به نصب را تعیین می کند – در مقابل نصب در فضای داخلی ، اتصال ، دامنه – و در صورت نیاز به تأییدیه از مقامات دولتی ، تشخیص می دهد.

اینکه از چه نوع تهدیدهایی جلوگیری می کنید و اینکه چگونه از ضبط شده ها استفاده می کنید ، به شما کمک می کند پارامترهای دیگر مربوط به کیفیت تصویر ، نرم افزار و قابلیت های پردازش تصویر و غیره را تعیین کنید.

دوربین های داخلی و شبانه در فضای باز

بیایید با اساسی ترین ویژگی تمایز شروع کنیم: جایی که دوربین نصب شده است.

از نظر فناوری تصویربرداری یا عملکردهای داخلی بین دوربین مدار بسته در فضای باز و دوربین داخلی تفاوت اساسی وجود ندارد. با این حال ، دوربین های دید در شب در فضای باز خانه و لوازم الکترونیکی خود را به گونه ای طراحی کرده اند که می توانند در محیط سخت تری نسبت به آنهایی که برای استفاده در خانه طراحی شده اند ، مقاومت کنند.

همه دوربین های مدار بسته دارای رتبه بندی خاصی هستند ، اما این موارد بیشتر مخصوص دوربین های خارج از منزل است. به رده بندی نام های دو رقمی داده می شود ، مانند IP65 یا IP66. اولی میزان محافظت در برابر گرد و غبار و اجسام جامد را ارزیابی می کند و مورد دوم به محافظت در برابر مایعات اشاره دارد. حداقل نمره ای که باید برای دوربین خارج از منزل در نظر بگیرید IP65 است ، اما درجه بندی رنگ بالاتر – IP66 یا IP67 – برای آب و هوای سخت توصیه می شود. رتبه های بالاتر مربوط به دوربین هایی است که می توانند در مایعات غوطه ور شوند ، بعید به نظر می رسد که نیازی به آن داشته باشید.

چرا می خواهید دوربین را در محیط بیرون نصب کنید؟

البته واضح ترین دلیل این است که شما باید یک مکان بزرگ در فضای باز مانند پارکینگ یا حیاط بزرگ را کنترل کنید. اما حتی مناطق کوچک ، مانند ایوان یا حیاط کوچک ، اغلب باید با استفاده از دوربین های مداربسته در فضای باز کنترل شوند. به این دلیل که به دلایلی که به زودی در مورد آنها بحث خواهیم کرد ، نمی توانید دوربین های مداربسته دید در شب را به سمت پنجره ها هدف بگیرید.

دوربین های مداربسته سیاه و سفید و رنگی در دید در شب

برای طولانی ترین زمان ، دوربین های مداربسته دید در شب با آن فیلم دانه ریز ، سیاه و سفید همراه بوده اند که می توانید نوع آنها را بسازید ، اما نه خیلی خوب. هرچند چند سالی است که تولیدکنندگان دوربین های مداربسته دید در شب رنگی را ارائه می دهند ، اما دوربین های دید در شب سیاه و سفید همچنان در حال فروش هستند.

چگونه است و کدام یک بهتر است؟

برای پی بردن به این موضوع ، بیایید با اصول اولیه شروع کنیم: دوربین های مدار بسته چگونه می توانند در تاریکی “ببینند”؟

وقتی در یک اتاق تاریک هستید ، ساده ترین راه برای دیدن آنچه در گوشه ای از اتاق است ، تاباندن چراغ قوه به آن است. این کار با دوربین های مدار بسته نیز کار می کند ، اما تاباندن نور افکن قوی به منطقه ای که می خواهید نظارت کنید گزینه عملی نیست.

بنابراین تولیدکنندگان دوربین های مداربسته با ترفند خوبی روبرو شدند: دوربین های امنیتی دید در شب دارای مجموعه ای از LED هستند که از آنها برای روشن کردن ناحیه ای که نظارت می کنند استفاده می کنند – اما LED ها از نور مادون قرمز (IR) ساطع می کنند. چشمان شما نمی تواند آن را ببیند ، اما سنسورهای موجود در دوربین های مدار بسته می توانند آن را ببینند.

به همین دلیل است که نمی توانید آنها را به سمت پنجره ها نشانه بگیرید: اگر این کار را انجام دهید ، تمام آنچه را که ثبت می کنند بازتاب نور خودشان است.

با این حال

درست مثل اینکه وقتی نور آبی را به آن می تابید همه چیز آبی است ، به نظر می رسد که اشیا متفاوت با قرمز مادون قرمز هستند اگر به آنها نور IR بتابانید. سیستم عامل دوربین “ترجمه” آن را به سیاه و سفید نشان می دهد ، بنابراین شما می توانید آن را ببینید .

دوربین های مداربسته رنگی دید در شب نوع خاصی از سنسور دارند که به آنها امکان می دهد در محیط های کم نور کار کنند. بیشتر مناطق شهری حتی در شب نیز دارای مقداری نور محیط هستند.

حسگرهای تصویربرداری که به طور خاص برای چنین محیطی طراحی شده اند ، می توانند حتی در شب نیز تصویر کاملاً واضحی را نشان دهند. این می تواند مرتبط باشد: به شما امکان می دهد چیزهایی مانند رنگ وسایل نقلیه یا لباس را که می تواند به شناسایی وسایل نقلیه یا مزاحمان کمک کند ، ضبط کنید.

دوربین های مداربسته دید در شب رنگی گران ترند

اما کیفیت تصویر بهتری دارند و می توانند جزئیات بیشتری را ارائه دهند. از طرف دیگر ، آنها به مقداری نور محیط احتیاج دارند که مفید بودن آنها را در خارج از مناطق شهری و حومه ای محدود می کند و دامنه آنها محدود است. دوربین های مدار بسته سیاه و سفید ارزان تر هستند و در صورت نیاز به نظارت بر مناطق وسیع یا اشیا دور ، گزینه بهتری هستند.

دید در شب در مقابل دوربین های مدار بسته روز / شب

دوربین های مداربسته واقعی روزانه و شبانه دارای سنسورهای تصویربرداری هستند که می توانند هم IR و هم نور مرئی را ثبت کنند. در طول روز ، م IRلفه IR طیف با استفاده از فیلتر برش IR حذف می شود.

این کار آنها را قادر می سازد نه تنها شرایط کم نور محیط ، بلکه نور متغیر محیط را نیز جبران کنند. به عبارت دیگر ، سیستم عامل آنها می تواند تصویر را طوری تنظیم کند که هم در روز و هم در شب تصویر واضحی بدست آورید.

دوربین های مداربسته روزانه و شبانه به ویژه برای نظارت بر مکانهایی که نیاز به نظارت شبانه روزی دارند ، بسیار مفید هستند ، زیرا می توانند تصاویر واضحی را در طول روز فراهم کنند.

محدوده دوربین

انواع پارامترهای نوری – در ابتدایی ترین سطح ، فاصله کانونی – محدوده ای را که یک دوربین مدار بسته می تواند پوشش دهد تعیین می کند. قاعده کلی در مورد آن ساده است: فاصله کانونی بالاتر به این معنی است که دوربین می تواند روی اشیایی که دورتر هستند تمرکز کند ، اما همچنین به این معنی است که منطقه باریک تری را پوشش می دهد. به عبارت دیگر ، می تواند مسافت بیشتری را طی کند ، اما میدان دید آن باریک تر است

بسیاری از دوربین های امنیتی دید در شب صریحاً حداکثر مسافتی را که می توانند طی کنند لیست می کنند. این امر خصوصاً برای دوربینهای مداربسته روزانه و شبانه اهمیت دارد ، زیرا حداکثر مسافتی که آنها می توانند طی کنند فقط با پارامترهای نوری آنها تعیین نمی شود ، بلکه همچنین با توجه به شدت نور IR آنها و حساسیت سنسورهای تصویربرداری آنها تعیین می شود.

کیفیت تصویر

وقتی از کیفیت تصویر دوربین مداربسته صحبت می کنیم ، چندین عامل مانند وضوح و وضوح را جمع می کنیم. برخی از این پارامترها با هم مرتبط هستند ، اما به طرزی شگفت آور!

وضوح تصویر بارزترین جنبه است. هرچه رزولوشن دوربین بالاتر باشد ، جزئیات بیشتری می تواند در یک تصویر با تمرکز مناسب ثبت کند.

دوربین های 1080p (2 MP) به طور کلی برای اکثر سناریوها کافی هستند ، اما اگر به نظارت دقیق در یک منطقه وسیع تر یا در فواصل زیاد نیاز دارید ، دوربین های با وضوح بالاتر – 4K یا بالاتر – ممکن است مفید باشند. با این حال ، لازم به یادآوری است که وضوح تصویر بالاتر به افزایش فضای ذخیره سازی نیز منجر می شود!

میزان وضوح تصویر نه تنها به وضوح دوربین بستگی دارد ، هرچند که حداقل و حداکثر مسافتی که دوربین می تواند تصویری شارپ و متمرکز ارائه دهد ، علاوه بر کیفیت عالی لنز ، به پارامترهای مختلف نوری نیز بستگی دارد. ) و حسگرهای تصویربرداری. در نتیجه ، شما می خواهید به مشخصات نوری و همچنین وضوح توجه کنید.

قدرت و اتصال

ما آنقدر عادت کرده ایم که دوربین های مداربسته را در همه جا ببینیم که تمایل داریم آنها را مانند این جزایر کوچک الکترونیکی بدانیم ، اما در حقیقت ، اینگونه نیستند. مانند همه دستگاه های الکترونیکی ، آنها برای کار به برق نیاز دارند – و باید تصاویر خود را به نوعی منتقل کنند. در واقع ، این بخشش است. اگر فکر می کردید که چگونه دوربین های دید در شب را تشخیص دهید ، همین است. به دنبال منبع تغذیه باشید.

فیلم دوربین مداربسته چیست؟

تنظیمات تصویر دوربین مداربسته :CCTV مخفف closed-circuit television است. این زمانی است که شما از دوربین فیلمبرداری برای انتقال سیگنال به یک مجموعه خاص و محدود از مانیتورها استفاده می کنید. از دوربین هایی که بخشی از سیستم دوربین مدار بسته هستند معمولاً برای نظارت و اهداف امنیتی استفاده می شود و این فیلم برای کمک به جلوگیری از جرم یا کمک به دستگیری مظنون در صورت وقوع تخلف استفاده می شود. دوربین ها ممکن است فیلم را به مانیتورهایی منتقل کنند که در آن زمان توسط شخص دیگری قابل مشاهده در زمان واقعی باشد ، یا ممکن است برای مشاهده در آینده ضبط شود.

هنگام انتخاب مدل دوربین معمولاً علاقه مند به تنظیم شرایط مختلف کار هستیم. البته مدل های پیشرفته تر از قابلیت های بیشتری برخوردار هستند ، دستگاه های ساده برخی پارامترها را ثابت نگه می دارند.
با این حال ، برای اینکه بتوانید از این تنظیمات نهایت استفاده را ببرید ، لطفاً به اطلاعات فنی و کتابچه راهنمای کاربر آنها مراجعه کنید.

ما در اینجا در مورد تعدادی از تنظیمات معمولی تأثیرگذار بر کیفیت تصویر ، مثبت و منفی بحث می کنیم. چنین آگاهی به شما کمک می کند

تا بهترین نتایج عملیاتی عملکرد دوربین را بدست آورید.

نوشتهٔ پیشین
نحوه افزایش امنیت در یک ساختمان آپارتمانی
نوشتهٔ بعدی
نحوه ادغام کنترل درب با سایر سیستم های IP

پست های مرتبط

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با یک کلیک تماس یگیرید