آیا تا بحال  تابلوهای هشدار دوربین مدار بسته که عموما با عنوان ( این مکان مجهز به دوربین مداربسته می باشد ) را دیده اید ؟ دوربین های مداربسته دارای هشدار به گونه ای عمل می کند که زمانی که شخص سارق اقدام به آسیب به دوربین مدار بسته کند دوربین پیام اخطار را برای مامورین محافظ ، پلیس و یا نگهبانان ارسال می کند.در ادامه این مقاله به جزییات هشدار های مورد نظر می پردازیم .

هشدار دوربین مدار بسته

هشدار دوربین مدار بسته

 

جواب سوالات زیر در این مقاله  را میتوانید بیابید :

  • ویژگی های دوربین های مدار بسته دارای هشدار چیست؟
  • جلوگیری از سرقت دوربین های مدار بسته با ارسال پیام هشدار به چه صورت است؟
  • چه مکان هایی باید مجهز به دوربین مدار بسته مورد نظر باشند؟
  • عملکرد هشدار به چه شکل است ؟
  • جلوگیری از ارسال پیام اشتباه در دوربین های مدار بسته چگونه انجام میشود؟

 

ویژگی های دوربین های مدار بسته دارای هشدار چیست؟

قبل از اقدام به خرید و اجرای دوربین مدار بسته در مکانهای باز و بیرون از ساختمان به وِیژگی های مهمی در دوربین مدار بسته  چون :دید در شب ، بزرگ نمایی ، حرکت دوربین، و نور مادون قرمز باید توجه داشت ولی نکته ی دیگری که در تهیه دوربین مدار بسته حائز اهمیت است امکان ارسال پیام مورد نظر است .

گر چه این دوربین های مدار بسته که این امکانات را دارند دارای قیمت بالاتری نسبت به دوربین های معمولی هست اما احتمال سرقت دوربین های مدار بسته را کاهش میدهند . این دوربین ها به گونه ای عمل می کنند که تصویر تعیین شده در دوربین مدار بسته محوطه دوربین دیگر را در گوشه تصویر نشان می دهد تا در صورتی که سارق اقدام به سرقت دوربین دیگر کرد پیام هشدار به مامور محافظ ارسال گردد.

ویژگی های دوربین های مدار بسته دارای هشدار چیست؟

ویژگی های دوربین های مدار بسته دارای هشدار چیست؟

جلوگیری از سرقت دوربین های مدار بسته با ارسال پیام هشدار

در این جا 6 راه برای جلوگیری از سرقت دوربین های مدار بسته با کمک ارسال پیام شرح داده می شود:

  • سنسور لرزشی ، زمانی که این سنسور در کاور دوربین مدار بسته نصب شود و به یک سیستم اعلام سرقت و آژیر هشدار وصل گردد، زمانی که دستکاری و لرزش دوربین مداربسته صورت گیرد آژیربه صدا در می آید و از سرقت دوربین مدار بسته جلوگیری میکند.
  • میکرو سوئیچ های مخصوص: زمانی که Tamper یا میکرو سوئیچ های مخصوص در زیر پایه دوربین مداربسته و در کاور دوربین نصب می گردد ، درب کاور و یا پیچ پایه دوربین شل شود و یا باز گردد ،آژیر هشدار به صدا در می آید.
  • مدار لوپ درصورتی که از مدار لوپ در داخل پایه ودر کاور دوربین استفاده کنید ، اگر سیم لوپ قطع گردد آژیر هشدار به صدا در می آید.
  • سنسور ماکروویو: با استفاده از سنسور ماکروویو در دوربین مداربسته ،  همان لحظه که دزرد به دوربین نزدیک شود شروع می کند به هشدارد دادن و آژییر آن به صدا در می آید آلارم آن همه را آگاه می کند که دزد نزدیک شده است درعین حال این مدل دوربین ها حتی می توانند فاصله فرد دزد را از خود تشخیص دهند و به مامورین اطلاع بدهند.
  • دوربین های مدارسته جدید: انواع بسیار تازه ای از دوربین ها روانه بازار شده اند که به محض دستکاری دوربین به سارق اخطار می دهد و نیاز به راه اندازی سیستم هشدار جداگانه نمی باشد.

چه مکان هایی باید مجهز به دوربین مدار بسته دارای هشدار باشند؟

بهتر است در مکان هایی که احتمال جرم و جنایت احتمال بیشتری دارد که واقع شود و در عین حال این احتمال وجود دارد که بعضی افراد مانند مجرمان و سارقان تلاش کنند تا دوربین مداربسته را ازبین برده و یا به آن آسیب برسانند، خیلی با سرعت به معمورین مورد نظر اعلام می کند برای مثال بیرون مدارس تنها مکان مناسب جهت استفاده از دوربین مدار بسته است زیرا در حیاط مدارس ممکن است توپ با دوربین برخورد کند و سیستم را از کار بیاندازد .
یا در مکان هایی درخت و دارای شاخ و برگ می باشند احتمال اینجاد اختلال در زمان طوفان و باد شدید زیاد است .

چه مکان هایی باید مجهز به دوربین مدار بسته دارای هشدار باشند؟

چه مکان هایی باید مجهز به دوربین مدار بسته دارای هشدار باشند؟

عملکرد هشدار دوربین مدار بسته به چه شکل است ؟

هنگام تنظیم دوربین ای مداربسته که در سیستم خانه یا سیستم امنیتی کسب و کار ایجاد شده اند، گزینه های ضبط گسترده ای وجود دارد. بعد از نصب کامل  دوربین های مداربسته می توان گزینه های مختلف ضبط برای دوربین های خاصی را تنظیم کرد.

iDVR-PRO اجازه می دهد تا هر دوربین در سیستمی که تنظیم شده برای ضبط بر اساس قوانین مختلف کار خود را نجام دهد. برای مثال یکی از گزینه ها این است که ضبط کردن براساس یک اهرم از ورودی های هشدار دهنده تنظیم شود.

عملکرد هشدار دوربین مدار بسته به چه شکل است ؟

عملکرد هشدار دوربین مدار بسته به چه شکل است ؟

 

انواع مختلفی ضبط در سیستم دوربین های مدار بسته وجود دارد .

  • ضبط پیوسته یا  ضبط ۲۴/۷
  • ضبط برنامه ریزی شده
  • ضبط تشخیص حرکت
  • ضبط زمانی
  • زنگ هشدار
  • Motion / Alarm
  • حرکت شدید
  • هشدار شدید
  • ضبط وحشت

جهت راه اندازی هشدارهای ایمیل و اطلاعیه های فشار که در سیستم دوربین مدار بسته وجود دارد می توان از  از تیم نصاب حرفه ای مجموعه دوربین مداربسته برای فعال کردن آن کمک بگیرید.

وقتی DVR   دوربین‌مدار بسته ایمیل‌های هشدار را بفرستد پس این امکان که پیام هشدار به برنامه‌های تلفن همراه نیز ارسال گردد نیز فراهم خواهد بود. این آدرس ایمیل پیام‌های ایمیل را به صورت یک هشدار به برنامه مربوط به خود ارسال می‌کند. بنابراین، هر دستگاهی که از ارسال ایمیل پشتیبانی کند در واقع می‌تواند اطلاع رسانی هشدارهای ایجاد شده را هم ارسال کند.

جلوگیری از ارسال پیام اشتباه در دوربین های مدار بسته

هشدارهای کاذب در دوربین های مدار بسته به وفور اتفاق می افتند که باعث ایجاد مشکل برای افراد مامور اعم از مشکلات صوتی در ساعتهای استراحت نیمه شب و غیره میباشد . اغلب این هشدار ها در سیستم های دوربین مدار بسته از خطای انسانی منشا می گیرد و اکثرا پیام های غیر واقعی هستند. شاید در ذهن شما این سوال بوجود آمده باشد که راه کار حل این مشکل چیست ؟

جلوگیری از ارسال پیام اشتباه در دوربین های مدار بسته

جلوگیری از ارسال پیام اشتباه در دوربین های مدار بسته

 

۱. منطقه مورد نظر را دقیق تنظیم کنیم

۲. حد آستانه Threshold دوربین های مدار بسته در حد بالا تنظیم گردد.

۳. حساسیت Sensivity نسبت به خطا ها تا خ نرمال پایین باشد .

۴. سایزی که برای سوژه در دستگاه تعریف می کنید حائز اهمیت است .

نوشتهٔ پیشین
نرم افزار مبدل ویدئو دوربین های مدار بسته
نوشتهٔ بعدی
دوربین مداربسته نیاوران

پست های مرتبط

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با یک کلیک تماس یگیرید