چگونه یک سیستم دوربین امنیتی برای خانه خود انتخاب کنیم؟

چگونه یک سیستم دوربین امنیتی برای خانه خود انتخاب کنیم؟

نصب سیستم‌های دوربین‌های امنیتی خانگی نسبتاً آسان است و معمولاً لازم نیست با یک شرکت امنیتی قراردادی داشته باشید که برای راه‌اندازی همه چیز از شما هزینه ماهانه دریافت می‌کند.

اولین چیزی که باید تصمیم بگیرید این است که چه نوع دوربینی برای خانه خود نیاز دارید، بنابراین اجازه دهید جزئیاتی را که باید قبل از خرید کیت سیستم دوربین امنیتی در نظر بگیرید، بررسی کنیم.

نصب در فضای داخلی یا خارجی؟

دوربین‌های امنیتی را می‌توان در داخل خانه‌تان نصب کرد تا بر فعالیت‌های داخلی نظارت داشته باشند یا می‌توانند از مناطق بیرونی مانند درب ورودی، حیاط خلوت و نقاط ورودی که می‌توانند به خانه شما منتهی شوند، محافظت کنند.

هنگام انتخاب نوع دوربین باید در نظر بگیرید که آیا آنها نیاز به حفاظت در برابر آب و هوا دارند یا خیر و دوربین هایی را با درجه حفاظت از نفوذ مناسب خریداری کنید که از ورود آب و گرد و غبار به دستگاه جلوگیری می کند.

دوربین امنیتی Outdoor VS Indoor

قبل از خرید دوربین امنیتی فقط به دنبال اطلاعات نرخ IP باشید، یک استاندارد جهانی وجود دارد که به شما می‌گوید حفاظت چقدر خوب است:

IP65 – این بدان معناست که دوربین شما در برابر آب مقاوم است، اما توصیه نمی شود آن را در محل نصب در فضای باز قرار دهید که در معرض باران باشد. شما می توانید دوربین را در داخل یا در مناطقی که باران مستقیم ندارد نصب کنید.

IP66 – این بدان معناست که دوربین شما در برابر آب و همچنین در برابر گرد و غبار محافظت می شود. این نوع محافظ برای نصب در فضای باز کافی است، بنابراین مطمئن شوید که آن را در کیت دوربین امنیتی خود داشته باشید.

IP67 – اگر می خواهید دوربین امنیتی خود را زیر آب بیرون بیاورید، این همان نوع محافظتی است که نیاز دارید، اما معمولاً اینطور نیست مگر اینکه ایده دیوانه وارانه ای داشته باشید که دوربین خود را تا عمق 1 متری برای حدود نیم ساعت زیر آب قرار دهید. این یک مورد استثنایی است و شما باید احتیاط بیشتری در نصب، برق و غیره داشته باشید.

شما باید به دنبال چنین اطلاعاتی در کیت دوربین امنیتی خود باشید. گاهی اوقات نمی‌توان چنین اطلاعات رتبه‌بندی IP را در جعبه دوربین یا دفترچه راهنما پیدا کرد، بنابراین به دنبال نشانه نصب در فضای باز بگردید یا از فروشنده در مورد محافظت از نفوذ بپرسید.

مثال زیر مشخصات دوربین امنیتی EZVIZ Outdoor در آمازون را ببینید، همانطور که می بینید اطلاعاتی در مورد IP66 Weatherproof وجود دارد.

مشخصات دوربین امنیتی EZVIZ ضد آب و هوا

برخی از تولیدکنندگان نیز از استاندارد NEMA (به جای امتیاز IP) استفاده می کنند، اگر به دوربین امنیتی در فضای باز نیاز دارید، به دنبال NEMA 4 باشید که معادل IP66 است.

فناوری آنالوگ یا IP؟

این نیز تصمیم بسیار مهمی است که باید قبل از خرید سیستم دوربین امنیتی خود بگیرید، بنابراین بیایید در مورد آن فناوری ها صحبت کنیم.

من به جزئیات در مورد تفاوت بین سیستم های آنالوگ و IP نمی پردازم زیرا این موضوع بسیار گسترده است. فقط در صورتی که می خواهید بیشتر بدانید، لطفا مقاله را بخوانید: مزایای دوربین IP چیست؟ (بر روی سیستم های آنالوگ).

قبل از انتخاب نصب یک سیستم دوربین امنیتی، فقط باید چند چیز اساسی در مورد فناوری آنالوگ و IP بدانید، در اینجا یک خلاصه سریع آورده شده است:

دوربین امنیتی آنالوگ

یک دوربین امنیتی آنالوگ سیگنال های آنالوگ تولید می کند که برای تبدیل و ضبط دیجیتال به یک ضبط کننده ویدیوی دیجیتال (DVR) ارسال می شود. این نوع دوربین از کابل کواکسیال استفاده می کند که به کابل کواکسیال نیز معروف است. (تصویر زیر را ببینید).

تصویر یک دوربین امنیتی آنالوگ را نشان می دهد که از یک کابل کواکسیال برای ارسال سیگنال به یک ضبط کننده ویدیوی دیجیتال استفاده می کند، توجه داشته باشید که ابتدا سیگنال آنالوگ است و بعداً دیجیتال می شود، همچنین منبع تغذیه برای دوربین نیز وجود دارد.

 

دوربین امنیتی IP

یک دوربین امنیتی دیجیتال یک سیگنال دیجیتال تولید می کند که برای ضبط به یک ضبط کننده ویدیوی شبکه (NVR) ارسال می شود. این نوع دوربین از کابل UTP استفاده می کند که به کابل شبکه نیز معروف است. (تصویر زیر را ببینید).

تصویر یک دوربین IP را نشان می دهد که از یک کابل UTP برای ارسال سیگنال به یک ضبط کننده ویدیوی شبکه (NVR) استفاده می کند، از آنجایی که دوربین IP قبلا سیگنال دیجیتال تولید می کند، نیازی به تبدیل سیگنال نیست. یک منبع تغذیه برای دوربین نیز وجود دارد.

همچنین امکان ضبط دوربین IP در کارت میکرو SD یا مستقیماً روی سرور در اینترنت (ضبط ابری) وجود دارد، همه اینها به مدل دوربین امنیتی که خریداری می کنید بستگی دارد. همچنین می توانید از استاندارد PoE برای ارسال مستقیم برق به دوربین با استفاده از کابل UTP استفاده کنید (تصویر زیر را ببینید).

PoE مخفف Power Over Ethernet است و یک روش محبوب برای ارسال نیرو به یک دستگاه شبکه است. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این فناوری هستید، لطفاً مطالعه کنید.

دوربین های مدار بسته را در کجا ها می توان استفاده کرد:

قیمت دوربین مدار بسته داهوا DH-IPC-HFW3441EP-SA:

باید گفت که از دوربین های مدار بسته می توان در همه جا استفاده کرد.هر دوربین مدار بسته برای یک سری شرایط در محیط کار آمدی دارد.دوربین های مدار بسته را به دلیل داشتن امکانات بسیار،می توانید در همه جا استفاده کنید

ولی بهتر است که شرایط محیطی را نیز در نظر بگیرید.سازگاری دوربین مدار بسته با محیط ،امری بسیار مهم است که این سازگاری زمانی رخ می دهد که شما دوربین مدار بسته ای را خریداری کرده باشید که دارای امکانات مقابله با آن محیط باشد.

دوربین های مدار بسته ای که با در نظر گرفتن شرایط خریداری شده اند ، طول عمر بیشتری از دوربین های مدار بسته ای که بدون در نظر گرفتن شرایط محیطی خریداری شده اند ، دارند.

ادامه توضیحات:

قیمت دوربین مدار بسته داهوا DH-IPC-HFW3441EP-SA:

بنابراین اگر به نوع دوربین مدار بسته و شرایط محیطی توجه داشته باشید ، می توانید دوربین مدار بسته ای با عمر طولانی و با کارامدی بالایی را خریداری کنید.

برای در نظر گرفتن شرایط محیطی لازم است عواملی مانند بارندگی ، گرما و دیگر عوامل را در نظر بگیرید که می توانند عملکرد دوربین مدار بسته شما را متوقف کنند.

سپس باید به دنبال دوربین مدار بسته ای باشید که با شرایط محیطی محل کار یا منزل شما سازگار باشد و بتواند در آن شرایط کار خود را به خوبی انجام دهد.

خرید یک سیستم امنیتی:

قیمت دوربین مدار بسته داهوا DH-IPC-HFW3441EP-SA:

خریدن یک سیستم امنیتی بسیار مهم است.باید یک سیستم امنیتی خوب و با کیفیت و با قیمت مناسب را خریداری کنیم.شما باید یک سیستم امنیتی کاملا کارآمد و متناسب با شرایط خودتون را خریداری کنید.سیستمی را که دارای امکانات عالی و جنس خوب باشد.

میزان رضایت از دوربین های مدار بسته:

قیمت دوربین مدار بسته داهوا DH-IPC-HFW3441EP-SA:

میزان رضایت افرادی که دوربین های مدار بسته را خریداری کرده اند می توانیم بگوییم که بسیار زیاد است.هر کسی که از دوربین های مدار بسته استفاده کرده باشد و تجربه کار کردن با آنها را داشته باشید،از دوربین های مدار بسته راضی بوده و آن را به افراد دیگر پیشنهاد می کند.

تولید کنندگان دوربین های مدار بسته طوری دوربین های مدار بسته را طراحی کرده اند که تمامی نیاز ها و خواسته های مصرف کننده ها را بر آورده کرده و افراد مصرف کننده را از امنیت به وجود آمده راضی نگه دارند.

باید در نظر داشته باشید که با خرید دوربین مدار بسته سرقت را کاهش داده و امنیت بیشتری را حاصل کرده اید.انجام کاری که در گذشته فقط با سگ ها و نگهبانان امکان انجامش وجود داشت

،حالا با دوربین های مدار بسته قابل انجام است.با یک بار هزینه کردن شما می توانید از دوربین مدار بسته به طور دائم استفاده کنید بدون ایسنکه هزینه دیگری را متحمل شوید.

آرامش خاطری که نظارت با دوربین های مدار بسته به افراد می دهد ،اصلا قابل مقایسه با استفاده از سگ ها و نگهبانان نیست.

دوربین های مدار بسته به تنهایی می توانند قابلیت نظارت بر کل محیط را به شما می دهد.اما اگر شما همراه با دوربین های مدار بسته از سیستم های امنیتی دیگر نیز استفاده کنید ، امنیت بیشتری را برای خود حاصل کرده اید.

در زمانی که شما از دوربین های مدار بسته استفاده می کنید ، کمتر کسی به فکر دزدی و سرقت از خانه و یا محل کار شما می افتد.اگر هم به فکر دزدی بیافتد و آن را عملی کند ، به وسیله سیستم های امنیتی دستگیر می شود.

ادامه توضیحات:

قیمت دوربین مدار بسته داهوا DH-IPC-HFW3441EP-SA:

اکثر دزد ها و سارقین به فکر سرقت از یک خانه دارای سیستم امنیتی نمی افتند ، ولی در کل سارقانی هستند که با وجود سیستم های امنیتی ، قصد سرقت از شما را داشته باشند.ولی می توان گفت که با وجود سیستم های امنیتی ، سرقت از خانه یا محل کار شما خیالی بیش نبوده و نتیجه خوبی برای سارقین ندارد.

در نظر گرفتن یک سیستم امنیتی مناسب ، فقط با شناخت و تخصص در سیستم های امنیتی امکان پذیر است.پس در هنگام خرید حتما با یک فرد وارد در این زمینه صحبت کرده و درباره محصول نظر او را بپرسید.

دوربین های مدار بسته دارای مدل های متفاوتی هستند و هر کدام از آنها دارای یک سری خصوصیات و کارآیی ها هستند.انتخاب یک دوربین مدار بسته به دلیل مدل ها و ویژگی های گوناگون ، می تواند گیج کننده باشد.بنابراین به طور قطعی شما به کمک یک متخصص در زمینه سیستم های امنیتی احتیاج دارید.

سیستم های امنیتی دیگر نیز ، دارای ویژگی های مختص به خودشان هستند.استفاده کردن از هرنوع سیستم امنیتی ، به دلیل جلوگیری از سرقت و حوادث دیگر بسیار مهم و حیاطی است.

افرادی که به فکر آینده و دور اندیشی باشند ، قطعا از سیستم های امنیتی برای جلوگیری از اتفاق استفاده می کنند.وقوع یک اتفاق غیر منتظره برای هر انسانی ممکن است و برای همین نصب یک سیستم امنیتی لازم است.

مقاومت در سیستم های امنیتی:

قیمت دوربین مدار بسته داهوا DH-IPC-HFW3441EP-SA:

هر کدام از سیستم های امنیتی دارای میزان مقاومت متفاوتی هستند.میزان مقاومت در برابر حوادث طبیعی را را در دوربین های مدار بسته باIP  نمایش می دهند .اعداد بعد از IP نشان دهنده این است که دوربین مدار بسته نسبت به چه حوادث طبیعی مقاوم هست.

برای مثال IP67 به معنای مقاومکت دوربین مدار بسته در برابر آب و گرد و غبار است.دوربین های مدار بسته فقط در برابر حوادث طبیعی مقاومت ندارند،بلکه آنها در برابر حوادث غیر طبیعی مانند ضربه زدن نیز دارای مقاومت هستند.

در هنگام خرید دوربین مدار بسته دقت داشته باشید که دوربین مدار بسته مورد نظر شما در برابر چه چیز هایی دارای مقاومت است.چون دوربین های مدار بسته دارای میزان مقاومت متفاوتی هستند.

دوربین های مدار بسته دارای مشخصات فنی و جنس های متفاوتی نیز هستند.جنس بدنه دوربین های مدار بسته می تواند از پلاستیک خشک باشد و یا می تواند از جنس فلز باشد.

به دلیل مهم بودن مشخصات فنی و جنس دوربین های مدار بسته در هنگام  خرید به این نکات بسیار مهم توجه ویژه ای داشته باشید.

داشتن یک سیستم امنیتی مناسب ، به معنای داشتن امنیت کامل در محیط است.سیستم های امنیتی در کل برای داشتن امنیت به وجود آمده اند.اما دارای کارایی های زیادی هستند که در بعضی اوقات از مرز و

محدوده حفظ امنیت گذشته و فراتر از آن چیزی که افراد فکر می کنند عمل می کنند.فراتر رفتن از مرز و محدوده عمل خودشان یعنی بیشتر بودن کارآمدی آنها و داشتن قابلیت های بیشتر برای دوربین های مدار بسته.

ادامه توضیحات:

قیمت دوربین مدار بسته داهوا DH-IPC-HFW3441EP-SA:

دوربین های مدار بسته تمامی نیاز ها و خواسته های افراد را می توانند به صورت کاملا راضی کننده انجام دهند.داشتن دوربین های مدار بسته در دوره ای که هر لحظه احتمال سرقت وجود دارد امری بسیار ضروری است

و برای کسانی که دارای اشیا قیمتی و وسایل گران قیمت هستند ،یک نیاز بزرگ.چون اگر دوربین های مدار بسته را نصب نکرده باشند و به محل کار یا خانه های آنها دستبرد زده شود در آن صورت یک خسارت بسیار بزرگ و جبران ناپذیر به آنها وارد می شود.

خسارت هایی که از سرقت و دزدی به افراد وارد شده ، در اکثر اوقات قابل جبران نبوده است.با داشتن یک دوربین مدار بسته و یا یک سیستم امنیتی دیگر مانند دزدگیر ، شما می توانید از وارد شدن این خسارت ها جلوگیری کرده و سارق را به پلیس تحویل دهید.

سازگاری در دوربین مدار بسته:

قیمت دوربین مدار بسته داهوا DH-IPC-HFW3441EP-SA:

برای اینکه بدانید دوربین مدار بسته مورد نظر شما دارای سازگاری هست یا نه ، باید از مشخصات فنی محصول استفاده کنید.با استفاده از اطلاعاتی که درون مشخصات فنی محصول نوشته شده می توانید متوجه شوید که دوربین مدار بسته مورد نظر ، توانایی انجام کار در شرایط محیطی شما را دارد یا خیر .

در صورت سازگاری داشتن دوربین مدار بسته ، آن را خریداری کنسید و در صورت نداشتن سازگاری ،آن را تهیه نکنید و به دنبال دوربین مدار بسته دیگری بگردید.

برای اطمینان حاصل کردن از سازگاری می توانید از یک متخصص در زمینه امنیت برای خرید دوربین مدار بسته مناسب ، مشورت و کمک بگیرید.

داشتن دوربین مدار بسته به کاربران قدرت در نظر گرفتن کل محیط را می دهد.با استفاده از دوربین های مدار بسته قطعا صاحبان خانه و صاحبان شغل ، دارای بهترین نوع آرامش هستند که نمی توانند با انجام هیچ عمل دیگری تجربه کنند.

آیتم های مهم هارد دیسک چیست؟

انتخاب هارد داهوا: هارد دیسک ها آیتم های مهم و پیچیده ای دارند، اما به بیان ساده بعضی از پر اهمیت ترین آیتم ها به شرح زیر می باشد:

الف- حجم یا ظرفیت هارد دیسک که مهم ترین مشخصه آن است. پرواضح است هرچه ظرفیت بیشتر باشد می توان مقدار بیشتری از تصاویر را در آن ذخیره کرد و هر چه ظرفیت پایین تر باشد حجم اطلاعات قابل ذخیره کاهش می  یابد. ترابایت TB واحد اندازه گیری ظرفیت هارد می باشد.

ب- سرعتی که هارد در ذخیره اطلاعات، نوشتن یا خواندن دارد سرعت چرخش آن هارد دیسک است. پس وقتی سرعت چرخش دیسک ها بالا باشد هارد دیسک نیز سریع تر خواهد بود.

طول عمر هارد

پ- تعداد دفعاتی که هارد می تواند بنویسد طول عمر آن هارد است، و معمولا روی آن تعداد دفعات را ثبت می کنند. طول عمر یک هارد دیسک به مواردی مثل تکنولوژی که در ساخت آن استفاده شده، جنس صفحات و … بستگی دارد.

ت- سرعت بافر: بافر یک حافظه روی درایو است که می تواند اطلاعات را تا زمانی که پردازنده به آن نیاز پیدا کند به طور موقت ذخیره نمایند معمولا بافرها روی هارد دیسک ها ظرفیتی معادل ۱۶ مگابایت را دارند، البته بافرهایی با ظرفیت های بالاتر نیز موجود است که برای موارد خاصی از آن ها استفاده میشود.

به طور کلی بیشتر DVR ها دارای یک HDD داخلی با ظرفیت زیاد مانند ۱TB ، ۲TB ، ۳TB و غیره هستند و در صورتی که نیاز به فضای بیشتری برای ذخیره سازی اطلاعات باشد، می توان یک هارد اکسترنال از طریق e-SATA را روی DVR نصب کرد. پس ضبط یک دوربین امنیتی در DVR به معنای ضبط فیلم بر روی HDD است.

فرمت کردن هارد دوربین مداربسته چیست؟

انتخاب هارد داهوا: فرمت کردن (fomat) در اصطلاح علوم کامپیوتر به معنای قالب بندی کردن است یعنی به بیان کلی یک حافظه را برای اینکه بتوان از آن استفاده کرد آماده کنیم.

هنگامی که فضای هارد ساماندهی شده است، به قطعاتی تقسیم می شود که می تواند برای ذخیره سازی و دسترسی راحت کنترل شود ، یک هارد دیسک یا دیگر دستگاه های ذخیره سازی نیز فرمت می شوند. به عنوان مثال ، یک هارد دیسک ممکن است در مناطقی به نام بخش ، track و cluster فرمت شود.

همانطور که گفته شد هارد در دوربین های مداربسته از اهمیت بالایی برخوردار است

انتخاب هارد داهوا: چرا که دایما وظیفه ثبت تصاویر در طول شبانه روز را دارد، و پر واضح است که نیاز به فرمت کردن هارد در بازه های زمانی مشخص قطعا به وجود خواهد آمد. گاهی لازم است تمام هارد فرمت شود و یا گاهی هم می خواهیم قسمتی از هارد را فرمت کنیم.

برای ذخیره سازی تصاویر در دوربین های مداربسته از دستگاه های ضبط کننده NVR، DVR و HVR استفاده می شود، که این دستگاه ها توانایی پاک کردن قسمتی از تصاویر ضبط شده را ندارند بلکه برای پاک کردن تصاویر باید تمامی آن را پاک کنیم و یا به اصطلاح فرمت نماییم

اما در دستگاه های جدیدتر و پیشرفته تر که تحت شبکه هستند و تصاویر روی کامپیوتر سرور با فرمت های رایج ذخیره می شود، می توان قسمتی از تصاویر را حذف نمود. در زمانی که خود DVR پیغام فرمت کردن را بدهد و یا مشکل خاصی برای دستگاه پیش آمده باشد نیز باید فرمت انجام شود.

روش فرمت کردن هارد دوربین های مداربسته چگونه است؟

انتخاب هارد داهوا: فرمت کردن هارد داهوا کار پیچیده ای نیست، به راحتی می توانید برای انجام این عمل مراحل زیر را انجام دهید جهت سهولت، تصاویر مربوط به نحوه فرمت کردن نیز آورده شده است.

الف- در صفحه اصلی با کلیک راست وارد گزینهMain Menu  یا همان منوی اصلی شوید. در پنجره ای که با نام System Login باز شده است نام کاربری و رمز عبور را وارد نمایید. پنجره Main Menu باز می شود و در قسمت انتهایی از لیست Setting گزینه STRAGE  یا ذخیره سازی را انتخاب فرمایید.

روش فرمت کردن هارد دوربین های مداربسته چگونه است؟

روش فرمت کردن هارد دوربین های مداربسته چگونه است؟

ب- گزینه مدیریت اچ دی دی و یا HDD Manage را از لیست سمت چپ صفحه انتخاب نمایید.

روش فرمت کردن هارد دوربین های مداربسته چگونه است؟

روش فرمت کردن هارد دوربین های مداربسته چگونه است؟

پ- هاردی که برای فرمت مدنظر دارید را انتخاب نمایید.

روش فرمت کردن هارد دوربین های مداربسته چگونه است؟

روش فرمت کردن هارد دوربین های مداربسته چگونه است؟

ت- در انتهای صفحه بر روی گزینه فرمت (Format) و یا قالب بندی کلیک نمایید.

روش فرمت کردن هارد دوربین های مداربسته چگونه است؟

روش فرمت کردن هارد دوربین های مداربسته چگونه است؟

ث- صفحه ای برای تایید فرمت باز می شود که اط شما می خواهد با انتخاب گزینه بله (YES) عملیات را تایید نمایید.

روش فرمت کردن هارد دوربین های مداربسته چگونه است؟

روش فرمت کردن هارد دوربین های مداربسته چگونه است؟

ج- در نهایت بر روی گزینه پذیرفتن یا همان (APPLY) کلیک نمایید و بعد دکمه SAVE و یا ذخیره سازی را انتخاب نمایید تا دستگاه بتواند بعد از اعمال تغییرات مجدد راه اندازی شود.

روش فرمت کردن هارد دوربین های مداربسته چگونه است؟

روش فرمت کردن هارد دوربین های مداربسته چگونه است؟

نصب یک هارد جدید در DVR چگونه است؟

پیش بینی می شود هارد دیسک های داخل ضبط کننده DVR یا NVR ممکن است خراب شوند. هارد دیسک هایی که قطعات متحرک در داخل دارند می توانند خراب شوند هیچ اطلاعی در مورد چگونگی موفقیت آمیز بودن درایو وجود ندارد

این مطلب را از دست ندهید  انواع دوربین های مداربسته صنعتی

زیرا همه اینها بستگی به کیفیت ساخت برای تولید هارد دیسک ، دمایی که ضبط ویدیوی امنیتی شما در آن دارد ، و اینکه آیا هرگونه لرزش ممکن است در درایو تأثیر داشته باشد ، بستگی دارد.

دلیل این امر هر چه باشد ، ایده خوبی است که یک بررسی سلامت را بر روی دیسک سخت DVR خود انجام دهید. تا بدانید آیا موقع تعویض و یا اضافه کردن هارد می باشد یا خیر.

نصب هارد داهوا

در صورتی که نیاز به نصب یک هارد داهوا جدید را دارید، ابتدا مطمئن شوید که رابط هارد دیسک و DVR شما مطابقت دارد. به عنوان مثال ، اگر سعی دارید از یک هارد SATA با رابط PATA استفاده کنید ، متوجه خواهید شد که این افزونه و پورت ها ناسازگار هستند.

دوم ، باید اطمینان حاصل کنید که DVR شما چقدر فضای ذخیره ای که می توانید اضافه کنید را دارد. سوم ، شما یک هارد دیسک می خواهید که با سرعت ۷۲۰۰ چرخش در دقیقه یا سریعتر بچرخد.

پس از آماده شدن ، باید دستگاه را از آن جدا کنید و پیچ هایی که پوشش DVR شما را در کنار هم نگه می دارد را خارج کنید. به یاد داشته باشید که از تماس با منبع تغذیه یا باطری خودداری کنید.

هارد دیسک باید به راحتی قابل مشاهده باشد – بیشتر به صورت مستطیل شکل به نظر می رسند. شاید لازم باشد هارد دیسک را از یک براکت مخصوص نصب داخل DVR جدا کنید. در مرحله بعد ، هارد دیسک را از DVR جدا کرده و کابلهای متصل به درایو را از برد مدار DVR جدا کنید.

با وجود برخی DVR ها ، مرحله بعدی آسان است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که درایو جدید خود را درست در جایی که درایو قدیمی قرار دارد قرار دهید.

برای نگه داشتن آن باید کابل ها را به درایو وصل کرده و پیچ ها را تعویض کنید.

هنگامی که همه چیز به جایی که باید برگردد باز گشت ،
می توانید DVR خود را وصل کنید. ممکن است چندین دقیقه طول بکشد تا DVR شما پاسخ دهد

زیرا باید نرم افزاری را که برای اجرا نیاز دارد را بارگیری کند.
اما برخی از DVR ها قبل از کار ، به نرم افزار خاصی روی هارد دیسک احتیاج دارند. این امر نیاز به ایجاد تصویری از درایو قدیمی دارد.

تهیه تصویر از درایو کار دشوار است. شما نیاز به تجربه در سیستم عامل لینوکس دارید.
شما همچنین به رایانه های شخصی و کابل های مخصوص خود نیاز دارید
تا بتوانید هارد دیسک های قدیمی و جدید DVR خود را همزمان به کامپیوتر خود وصل کنید.

شما باید محتویات درایو قدیمی را در درایو جدید کپی کنید.
این فرایند می تواند از یک برند DVR به برند دیگر متفاوت باشد
و ممکن است چند ساعت یا حتی بیشتر طول بکشد.
به همین دلیل است که بسیاری از افراد کیت ارتقا را انتخاب می کنند درست است
که به معنای از دست دادن تنظیمات و برنامه های شما باشد ، اما می توانید به سادگی درایو را به DVR خود وصل کنید و ببینید که درست کار می کند.

آیا شما نیاز به یک هارد داهوا برای دوربین مداربسته خود دارید؟

ذخیره سازی مناسب فیلم های نظارتی بخش مهمی از هر سیستم امنیتی است
و تغییر از سیستم های ویدئویی آنالوگ به دوربین های IP دیجیتال، تنها پتانسیل ذخیره طولانی مدت و با وضوح بالا فیلم را افزایش داده است.

اما با افزایش وضوح دوربین در محدوده چند مگاپیکسلی ، (با تبدیل شدن ۴K به یک استاندارد جدید در ضبط) ،
نیازها و هزینه های ذخیره سازی نیز به وجود خواهد آمد.بسته به نیاز شما از ضبط تصاویر نوع دوربین، ضبط کننده، فضای فیزیکی و بودجه تعیین می گردد.

واقعاً چقدر به ذخیره سازی ویدیو احتیاج دارید؟

تعیین مقدار مناسب ذخیره سازی برای سیستم دوربین مدار بسته شما ممکن است
دشوار به نظر برسد اما نسبتاً ساده است. این محاسبه به سادگی محاسبه ای است
که می خواهید برای ذخیره فیلم های نظارتی با وضوح و میزان بیت انجام دهید.

برای ذخیره سازی ۱۰۸۰p فیلمبرداری از ۱۲ دوربین (به طور متوسط ​​تعداد دوربین در اکثر مشاغل) به مدت ۳۰ روز
، در استاندارد صنعت ۱۰ فریم در ثانیه و رمزگذاری شده در H.264 ، به عنوان مثال حداقل ۸ ترابایت ذخیره نیاز دارد.

۳۰ روز فیلم ها را ذخیره کنید

به طور کلی ، توصیه می شود حداقل ۳۰ روز فیلم های سیستم نظارت را ذخیره کنید ،
تا بتوانید سابقه ای از هر آنچه که حداقل برای یک ماه اتفاق افتاده است را داشته باشید.
اما بسیاری از مشاغل بزرگ و عملیات ترجیح می دهند تا ۹۰ روز آن را ذخیره کنند – زیرا که به مقدار زیادی از آن تصاویر نیاز دارند.

این مطلب را از دست ندهید  قیمت دوربین مداربسته بولت دید در شب

نکته منفی برای ذخیره سازی فیلم برای چنین مدت طولانی ، مقدار قابل توجهی از فضای ذخیره سازی فیزیکی و هارد دیسک های مورد نیاز است.
در حالی که ۳۰ روز فیلمبرداری ممکن است فقط به ۸ ترابایت احتیاج داشته باشد ،
۹۰ روز فیلمبرداری با وضوح یکسان ، میزان فریم بیش از ۲۴ ترابایت فضا نیاز دارد.

البته می توانید وضوح تصویر را تا ۴ کیلوبایت کنید. مشاغل بزرگتر با امکاناتی که دارند ،
قادر به ذخیره سازی تعداد زیادی فیلم هستند ، اما مشاغل کوچکتر به سادگی این کار را نمی کنند ،
برای آن ها این امر نیاز به وضوح متوسط ​​و مدت زمان طولانی تر برای ذخیره سازی دارد.

گزینه های ذخیره سازی برای سیستم های نظارت

سیستم های نظارت تصویری با DVR یا NVR ضبط می کنند.

DVR سنتی رایج تر است که عملکردی بسیار شبیه به DVR موجود در سیستم های سرگرمی خانگی دارد.
آنها هارد دیسک هایی دارند که می توانند فیلم های ویدئویی را مستقیم و به راحتی ضبط کنند.
با این وجود ، استفاده از DVR میزان فیلمبرداری را که واقعاً می توان در آن ذخیره کرد ، محدود می کند.
آنها هم چنین نمی توانند به سیستم های دوربین IP ، که روز به روز محبوب تر می شوند ، منتقل شوند.

ذخیره سازی ویدیو درایو DVR نیز در معرض خرابی سخت افزار است

زیرا اگر یک درایو به تنهایی خراب شود می تواند باعث شود
کل سیستم دوربین متوقف شده و که نوشتن و ذخیره صحیح به درستی انجام نشود.

از طرف دیگر ، NVR با دوربین های شبکه IP کار کرده و مقیاس پذیر است ،
به شما امکان می دهد فیلم های بسیار بیشتری نسبت به DVR معمولی ضبط و ذخیره کنید.
آنها امکان مشاهده از راه دور را دارند و می توانند ورودی را از دوربین ها ، سرورهای ویدیویی و سایر ضبط های دیجیتال ضبط کنند.

به همین دلایل ، مشاغل و ادارات اجرای قانون در حال تغییر دادن به NVR هستند
زیرا به آنها امکان دسترسی به مقادیر بیشتر و گزینه های ذخیره سازی و همچنین نظارت بر روی سایت و کلود بیشتری را می دهد.

ذخیره سازی فیزیکی

فیلم های نظارت تصویری معمولاً در هارد دیسک های سنتی که برای استفاده با سیستم های نظارت طراحی و ساخته شده اند ، ذخیره می شوند. درایوهای دوربین مدار بسته باید بدون وقفه ، در مقابل استفاده مداوم – ۲۴ ساعت در روز ، ۷ روز در هفته – دوام بیاورند. از طرف دیگر هارد دیسک های معمولی برای چنین استفاده های سنگین و مداومی نیستند و احتمال خرابی دارند.

فضای کلودی

استفاده از NVR همچنین امکان ضبط کلود را به سیستم های امنیتی می دهد ،
که به رفع نیاز به فضای ذخیره سازی سایت کمک می کند و به ارائه دهنده خدمات اجازه می دهد تا فضای ذخیره سازی را برای شما در سرورهای خود انجام دهد.

NVR قبل از بارگذاری روی سرور ، فیلم های ویدئویی را در مدت زمان کوتاه در درایو داخلی ذخیره می کند. بسیاری نیز گزینه هایی برای بارگذاری فیلم در زمان های مشخص و برنامه ریزی شده برای استفاده از پهنای باند در شبکه شما دارند.

با این حال ، یکی از اشکالات احتمالی ذخیره سازی کلود هزینه های مربوط به آن است. بیشتر ارائه دهندگان ذخیره سازی کلود هزینه ای را برای ذخیره سازی می پردازند – هزینه ای که اغلب می تواند سنگین باشد.

نکاتی برای کاهش نیازهای ذخیره سازی ویدیو

چند روش برای بهبود کارایی ضبط ویدیو و ضبط فیلم های بیشتر – و بیشتر – بدون نیاز به افزودن هاردهای بیشتر یا کاهش وضوح تصویر وجود دارد.

یک روش تنظیم ضبط دوربین فقط در هنگام تشخیص حرکت است.
بیشتر فیلم های ویدئویی ضبط شده هرگز مشاهده نمی شوند ،
و از بین بردن دوره های طولانی به طور بالقوه که هیچ اتفاقی در فیلم ویدیویی رخ نمی دهد
می تواند به میزان چشمگیری در ذخیره سازی ویدئویی کم کند.

در صورت امکان ، می توانید ضبط سیستم را طوری تنظیم کنید
که فقط در مواقع مشخصی از روز و یا زمانی که نیاز به نظارت بیشتر وجود دارد ، کار کند.
همچنین می توانید فریم را پایین بیاورید تا باعث افزایش ظرفیت شود.

برای مشاهده منبع اینجا کلیک کنید.

نوشتهٔ پیشین
چگونه بهترین کابل HDMI را برای دوربین مدار بسته انتخاب کنیم؟
نوشتهٔ بعدی
تنظیمات ایمیل دوربین IP برای Gmail

پست های مرتبط

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با یک کلیک تماس یگیرید