تماشای آنلاین دوربین مدار بسته

تماشای آنلاین دوربین مدار بسته

امروزه تماشای آنلاین دوربین مدار بسته از راه دور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. در گذشته دستگاه های نظارتی به این شکل بود که یک نگهبان به صورت 24 ساعته از طریق مانیتور دوربین های مدار بسته را نظارت و چک می کرد. اما پیشرفت تکنولوژی باعث به وجود آمدن این قابلیت شده است که بتوان از راه دور و با استفاده از گوشی های موبایل تماشای آنلاین دوربین های مدار بسته را انجام داد.

تماشای آنلاین دوربین مدار بسته

تماشای آنلاین دوربین مدار بسته

 

در این مقاله مطالب زیر را فرا خواهید گرفت:

  1. انتقال تصویر برای تماشای آنلاین چگونه انجام می شود؟
  2. مزایای تماشای آنلاین چیست؟
  3. تماشای آنلاین چه مقدار اینترنت نیاز دارد؟
  4. چه تجهیزاتی برای انتقال تصویر و تماشای آنلاین احتیاج است؟

 

انتقال تصویر برای تماشای آنلاین چگونه انجام می شود؟

با توجه به توضیحات گفته شده با استفاده از هر وسیله ای به غیر از DVR و NVR، تصویر دوربین مداربسته دیده شود، انتقال تصویر گفته می شود. انتقال تصویر و تماشای آنلاین تصاویر از راه دور به دو صورت اینترنتی و غیر اینترنتی انجام می شود.

چنانچه شبکه ای هماهنگ و یکپارچه داشته باشید چه به شکل بی سیم و یا سیمی، میان مکان ضبط تصویر دوربین های مدار بسته و مکان دیدن آنها بدون داشتن اینترنت نیز می توانید تصاویر را انتقال دهید.

این نوع انتقال تصویر در شبکه بی سیم جهت فاصله ی کم تا صد و ده متر قابل استفاده می باشد. برای فاصله های بیشتر تا چندین کیلومتر از آنتن های رادیویی و سیستم شبکه های ماهواره ای می توان استفاده کرد. اما هر دونوع این روش تماشای آنلاین تصویر دوربین های مدار بسته  دارای محدودیت فاصله می باشد.

تماشای آنلاین با استفاده از روش اینترنتی به این صورت است که شما دستگاه مدار بسته را وارد مکان اینترنت می نمایید و به این شکل قادر خواهید بود در هر مکان و زمانی که به اینترنت دسترسی داشته باشید تصویر دوربین های مدار بسته خود را به صورت آنلاین نظاره گر باشید.

انتقال تصویر برای تماشای آنلاین چگونه انجام می شود؟

انتقال تصویر برای تماشای آنلاین چگونه انجام می شود؟

مزایای تماشای آنلاین چیست؟

یکی از مزایا این است که دیگر احتیاج به برگشت به عقب و چک کردن فیلم های گرفته شده از دوربین ها نمی باشد، بلکه به صورت آنلاین و لحظه ای مشاهده می شود. حتی زمانی که دور از محل هستید.

تماشای آنلاین این امکان را به وجود می آورد که وقوع دزدی، جرم و آسیب رساندن به اموال را تا حد زیادی کاهش می دهد.

کارآیی کارکنان و کارمندان بیشتر می شود.

با نصب سیستم هشدار نیز می توان خیلی سریع از خطر پیش آمده مطلع شوید.

مزایای تماشای آنلاین چیست؟

مزایای تماشای آنلاین چیست؟

تماشای آنلاین چه مقدار اینترنت نیاز دارد؟

مقدار اینترنت مورد نیاز جهت تماشای آنلاین دوربین های مدار بسته بستگی به سرعت، کیفیت و حجم تصاویر ارسال شده می باشد. جهت اندازه دقیق اینترنت مصرفی باید فضای هارد و پهنای باند دوربین های مدار بسته را محاسبه کرد.

این موضوع را باید در نظر داشته باشیم که سیستم های انتقال تصویر به صورت خودکار با توجه به پایین بودن سرعت اینترنت، کیفیت تصاویر و اندازه فریم را پایین می آورد تا شما بتوانید تصویرهای دوربین مدار بسته را به صورت آنلاین به شکل حرکات کاملا طبیعی تر تماشا کنید.

جهت تماشای آنلاین و با کیفیت دوربین های مدار بسته همواره سعی کنید که اینترنت موجود در مکان ارسال تصاویر بالاترین سرعت را داشته باشد، به این جهت که  قدرت و سرعت انتقال اطلاعات در دستگاه های اینترنتی مهم تر از قدرت و دریافت اطلاعات مربوطه می باشد.

تماشای آنلاین چه مقدار اینترنت نیاز دارد؟

تماشای آنلاین چه مقدار اینترنت نیاز دارد؟

چه تجهیزاتی برای انتقال تصویر و تماشای آنلاین احتیاج است؟

تجهیزات و وسایل لازم برای انتقال تصویر و تماشای آنلاین دوربین مداربسته در زیر به مختصر توضیح داده می شود:

دستگاه NVR یا DVR و یا سیستم با کارآیی متصل شدن به شبکه: سیستم های ضبط تصاویر مرکزی که در دستگاه شما نصب گردیده است باید قابلیت متصل شدن به شبکه را داشته باشد. خوشبختانه به خاطر پیشرفت های زیاد و هر روزه اکثر سیستم های ضبط کننده این قابلیت را دارند.

اینترنت در مکان ضبط تصاویر:

از مهم ترین و اصولی ترین امکانات برای تماشای آنلاین تصاویر می باشد، که IP VALID و IP STATIC را دارا می باشد. در اصل این IP ها آدرسی جهت شناسایی شبکه اینترنت شما جهت منتقل کردن تصویر دوربین ها می باشد. منتقل کردن تصاویر دوربین های مدار بسته بدون IP نیز امکان پذیر است اما امکان دارد ارسال تصویرها به کندی و یا با مشگل مواجه شود.

اینترنت در مکان پخش تصویر:

جهت تماشای آنلاین تصویر دوربین های مدار بسته در فاصله دور از مکان وجود دوربین های نصب شده به اینترنت احتیاج می باشد. بعد از ارسال تصاویر دوربین مدار بسته به صورت اینترنتی شما قادر خواهید بود در هر مکانی به صورت آنلاین تصاویر را مشاهده کنید.

مورد دیگری که نقش مهمی در تماشای آنلاین و انتقال تصویر در دوربین های مدار بسته دارد کیفیت ارسال تصاویر می باشد که بستگی به ثبات و قدرت سرعت نرم افزارهایی دارد که جهت انتقال تصاویر نصب شده است. با استفاده از برندهای استاندارد می توان به نرم افزاری با سرعت مناسب، گسترده و با کیفیتدسترسی داشته باشید.

اینترنت در مکان پخش تصویر:

اینترنت در مکان پخش تصویر:

امیدوارم این مقاله پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشتهٔ پیشین
تعرفه خدمات نصب دوربین مدار بسته
نوشتهٔ بعدی
دوربین مدار بسته mega vision

پست های مرتبط

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با یک کلیک تماس یگیرید