HIKVISION

تنظیم دوربین هایک ویژن به روش Defocus Detection

تنظیم دوربین هایک ویژن به روش Defocus Detection

تنظیم فوکوس یا (Defocus Detection) ، یکی از روش های هوشمند برای تنظیم تار بودن دوربین  هایک ویژن به کار می رود.زمانی که تصاویر خارج از فوکوس قرار بگیرند، آلارم هایی در صورت بروز مشکل فعال میشوند.

حل مشکل واضح نبودن تصاویر

مشکلاتی در زمان ضبط تصاویر وجود دارند مانند تغییر موقعیت دوربین ، خطای لنز و… که باعث میشود تصاویر تار و جزئیات تصویر واضح دیده نشوند،برای حل این مشکل از فناوری تنظیم فوکوس استفاده میکنند که این فناوری مسئولین نظارت را درکمترین زمان از وجود مشکل آگاه میکند.

HIKVISION

آلارم های (Defocus Detection)

آلارم های تنظیم فوکوس به دودسته کلی تقسیم میشوند، (شروع رویداد و پایان رویداد)زمانی که دوربین تمرکز خود را درحالت نرمال از دست میدهد وتصویر شروع به تار شدن میکند فناوری تنظیم فوکوس شروع به کار میکند ،اگردوربین زمان زیادی را در حالت تار بماند ، الارم شروع رویداد به مسئول نظارت ارسال میشوددراین زمان مسئول نظارت میتواند برای رفع مشکل به صورت دستی آلارم را متوقف کند یا اینکه خود دوربین به صورت اتوماتیک این مشکل را برطرف می کند. زمانی که تصویر به حالت صحیح خود برمیگردد آلارم Event Event برای پایان دادن وضعیت ارسال میکندتا لحظه ای که پیام Event End را کاربر مشاهده نکند مشکل همچنان ادامه دارد و تصویر تار دیده میشود، کاربران میتواننداز قبل شرایط آلارم رابرای دوربین، براساس شرایط خود تنظیم کنند.

فناوری تنظیم فوکوس از سطح تشخیص خاصی پیروی میکندکه این سطح تشخیص را توسط کاربر برای سیستم تنظیم میشود هرچه قدر سطح تشخیص در درجات پایین تر تنظیم شود حساسیت دوربین به تصویر بیشتر میشود.

 

انواع فوکوس

فوکوس به دو دسته فوکوس خودکار (PDAF) وفوکوس ساده (CDAF) تقسیم میشود ، درفوکوس خودکار دوربین از طریق لنز و توسط حسگر تصویر رادریافت میکند زمانی که تصویر دریک نقطه متمرکز شده است ، تصویر رابه جایی که بالاترین سیکنال رادارد منتقل میکند وباعث میشود تصویر واضح دیده شود اما در فوکوس ساده به صورت دستی دوربین را به نقطه ای که فرکانس بالا دارد متمرکز میکنند و باعث واضح شدن تصویر میشوند .

 

همکار گرامی جهت اطلاع ازلیست قیمت همکار کلیک فرمایید.
سایت هایک ویژن مارکت
, , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
نمایندگی دوربین های مدار بسته نایک ویژن پاساژ علاالدین
نوشتهٔ بعدی
برنامه های مدیریت هویت خودرو

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با یک کلیک تماس یگیرید