در این مقاله قرار است به موضوع دلیل بوق زدن دی وی آر بپردازیم .

دلیل بوق زدن دی وی آر

دلیل بوق زدن دی وی آر

دی وی آر ها دستگاه هایی هستند که می توانند تصاویر آنالوگ موجود در دوربین های مدار بسته را به تصاویر دیجیتالی تبدیل کنند و سپس آن را بر روی هارد ذخیره خواهند کرد ، در واقع وظیفه ی اصلی این دستگاه ها فشرده کردن یا تغییر دادن فرمت فایل ویدیویی ضبط شده می باشد به گونه ای که برای کاربران دوربین مدار بسته قابل نمایش باشد به همین دلیل دی وی آر ها از جمله دستگاه های بسیار مهمی محسوب می شوند که حتما باید برای راه اندازی سیستم های نظارتی آن را تهیه کنید .

قصد داریم به سوالات زیر در این مقاله پاسخ دهیم .

دستگاه دی وی آر در سیستم های نظارتی چه نقشی دارد ؟

ساختار کلی دستگاه های دی وی آر به چه صورتی می باشد ؟

دستگاه های دی وی آر چه کاربردی دارند ؟

انواع دی وی آر ها از نظر تعداد کانال در چند دسته تقسیم بندی می شوند ؟

استفاده کردن ازدی وی آرها چه مزایایی به دنبال دارد ؟

به چه دلیلی دی وی آر ها بوق می زنند ؟

چگونه می توان بوق زدن دستگاه دی وی آر را غیر فعال کرد ؟

چه تعداد دوربین را می توان بر روی دستگاه دی وی آر نصب کرد ؟

چه تعداد هارد دیسک می تواند توسط دستگاه دی وی آر پشتیبانی شود ؟

چه عواملی می تواند بر روی قیمت دستگاه های دی وی آر تاثیر گذار باشد ؟

دستگاه های دی وی آر تصاویر را با چه کیفیتی می توانند ضبط کنند ؟

آیا دستگاه های دی وی آر می تواند به وسیله ی دوربین ها چهره را تشخیص دهد ؟

دستگاه  dvr با دستگاه های nvr  دارای چه تفاوت هایی از یک دیگر می باشند ؟

 

دستگاه دی وی آر در سیستم های نظارتی چه نقشی دارد ؟

از دستگاه دی وی آر به عنوان یکی از قوی ترین دستگاه هایی نام برده می شود که در زمینه ی ضبط دیجیتالی تصاویر دوربین های مدار بسته کارایی دارد به همین دلیل این دستگاه می تواند تصاویر آنالوگی را که از سمت دوربین های مدار بسته فرستاده می شود را به تصاویر دیجیتالی قابل نمایش تبدیل کند و سپس آن را به عنوان یک فایل ویدیویی بر روی هارد ذخیره خواهد کرد .

به عبارتی ساده تر این دستگاه در سیستم های نظارتی به عنوان یک سرور عمل می کند ، به همین خاطر در سیستم های نظارتی که از دوربین های مداربسته ی آنالوگ استفاده می شود دوربین ها به وسیله ی پورت هایی به دستگاه دی وی آر متصل خواهند شد در نتیجه وظیفه ی اصلی این دستگاه ضبط تصاویر ، پخش و یا منتقل کردن تصاویر ضبط شده با فرمت قابل پخش برای کاربران می باشد  .

دستگاه دی وی آر در سیستم های نظارتی چه نقشی دارد ؟

دستگاه دی وی آر در سیستم های نظارتی چه نقشی دارد ؟

ساختار کلی دستگاه های دی وی آر به چه صورتی می باشد ؟

دستگاه های دی وی آر از چندین پورت  ورودی و خروجی ساخته شده اند که هر یک از این پورت ها وظیفه ی اتصال تجهیزات و کابل هایی را بر عهده دارد که برای راه اندازی یک سیستم نظارتی مورد نیاز است .

ساختار کلی دستگاه های دی وی آر به چه صورتی می باشد ؟

ساختار کلی دستگاه های دی وی آر به چه صورتی می باشد ؟

از جمله مهمترین پورت ها و تجهیزاتی که به دستگاه دی وی آر متصل می شود عبارتند از :

  • اتصال خروجی صدا برای پخش آلارم در اسپیکر
  • اتصال میکروفون
  • پورت هایی که وظیفه ی انتقال تصاویر hdmi و همچنین vga را به مانیتور بر عهده خواهند داشت .
  • اتصال پورت cvbs جهت نمایش تصاویر در تلویزیون
  • پورت هایی که در شبکه کردن کاربرد دارند که با توجه به پهنای باند متفاوت هستند .
  • پورتی که به عنوان خروجی آلارم مورد استفاده قرار می گیرد .
  • پورت های مختلف usb

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که به دلیل تنوع در مدل های مختلف این امکان وجود دارد که ساختار کلی دستگاه از مواردی که در بالا گفته شده است فراتر باشد اما در حالت کلی ساختار کلی دی وی آر ها به این شکل خواهد بود .

 دستگاه های دی وی آر چه کاربردی دارند ؟

دستگاه های دی وی آر یکی از مهمترین تجهیزاتی می باشد که شما قطعا برای راه اندازی سیستم های نظاراتی به آن احتیاج پیدا خواهید کرد به همین دلیل این دستگاه دارای کاربرد های بسیاری زیادی در سیستم های نظارتی خواهند داشت که از مهمترین آن ها می توان به :

 دستگاه های دی وی آر چه کاربردی دارند ؟

دستگاه های دی وی آر چه کاربردی دارند ؟

امکان ضبط تصاویر ارسالی از دوربین های مداربسته :

به وسیله ی دستگاه های دی وی آر می توان تصاویر ارسالی را بر روی هارد دیسک ذخیره کرد تا در مواقعی که مورد نیاز خواهد بود جهت بازبینی امکان دسترسی به تصاویر وجود داشته باشد .

می توان تصاویر دوربین های مدار بسته را در یک صفحه داشته باشید :

از آن جایی که می توان چندین دوربین مدار بسته را به دستگاه دی وی آر متصل کرد به همین دلیل می توانید به صورت یکپارچه به وسیله ی دستگاه دی وی آر تمام تصاویر ارسالی از دوربین های مدار بسته را در یک صفحه ی مانیتور تماشا کنید .

شما در حال مطالعه مقاله دلیل بوق زدن دی وی آر هستید

امکان تنظیم کردن تصاویر وجود خواهد داشت :

از دیگر کاربرد های دستگاه دی وی آر می توان به قابلیت تغییر دادن تنظیمات اشاره کرد به طوری که شما می توانید تصاویر ارسالی از دوربین های مدار بسته را از لحاظ نور ، رنگ و همچنین تغییراتی در رابطه با تاریخ و زمان تنظیم کنید .

امکان اتصال به اینترنت :

شما می توانید به وسیله ی دستگاه های دی وی آر تصاویر دوربین های مداربسته را به صورت زنده از طریق اینترنت به وسیله ی کابل های lan که به دستگاه دی وی آر متصل شده است را مشاهده کنید .

کنترل نمودن دوربین ها :

یکی دیگر از کاربرد های دستگاه های دی وی آر کنترل کردن دوربین هایی می باشد که حالت چرخان دارند در همین رابطه شما می توانید با استفاده از پورت rs485 دستگاه دی وی آر دوربین های گردان را کنترل کنید .

انواع دی وی آر ها از نظر تعداد کانال در چند دسته تقسیم بندی می شوند ؟

دی وی آر ها با توجه به تعداد کانالی که دارند در دسته بندی های 4 ، 8 ، 16 و 32 کاناله در بازار یافت می شوند بیشتر این کانال ها مربوط به پورت هایی می باشد که مخصوص پردازش اینترنتی تصویر خواهد بود  ، همچنین انواع دی وی آر ها شامل  :

  1. دی وی آر استندلون
  2. دی وی آر کارتی

دی وی آر استندلون :

به سیستم های دی وی آری که از کامپیوتر جدا هستند دی وی آر استندلون گفته می شود .

دی وی آراستند لون ها در ابعاد و اندازه های متفاوتی تولید می شوند به طوری که بعضی از دی وی آر ها اندازه ای در حدود یک دی وی دی پلیر و حتی دسته ای دیگر اندازه ای در حدود یک کیس را دارند ،

همچنین لازم است در اینجا به این نکته اشاره کنیم که متفاوت بودن اندازه ی دی وی آر ها باعث می شود قابلیت و کارایی آن ها نیز متفاوت باشد به همین دلیل توصیه می شود از این دی وی آر  یعنی دی وی آر استندلون در مقابل کارت دی وی آر برای کنترل دوربین های مدار بسته استفاده شود .

کارت دی وی آر :

در اصل کارت دی وی آر به عنوان رابطی میان کامپیوتر و دوربین های مدار بسته عمل می کند به همین خاطر بر روی کامپیوتر نصب خواهد شد ، همچنین کارت های دی وی آر در دو نوع داخلی و خارجی وجود دارند که تنها وظیفه ی بر قراری ارتباط بین کامپیوتر و سیستم نظارتی را بر عهده خواهند داشت چرا که بقیه ی کار ها توسط کامپیوتر انجام می گیرد .

از کارت های دی وی آر بیشتر در محیط های کوچکی که تعداد دوربین کم است بیشتر استفاده می شود تا محیط های وسیع ،  اما در رابطه با استفاده از کارت های دی وی آری که بر روی کامپیوتر نصب می شوند باید به این نکته توجه داشته باشید که با کامپیوتری که کارت دی وی آر بر روی آن نصب شده است کار های دیگری انجام ندهید

همچنین به دلیل پر مصرف بودن کامپیوتر ها توصیه می شود از کارت های دی وی آر برای کنترل دوربین ها استفاده نکنید در نتیجه بهترین وسیله ی کنترل کننده ی سیستم های نظارتی مانند دوربین مدار بسته مستقل باشد .

شما در حال مطالعه مقاله دلیل بوق زدن دی وی آر هستید

استفاده کردن ازدی وی آرها چه مزایایی به دنبال دارد ؟

  • دی وی آر ها ابعاد و فضای بسیار کمی را اشغال می کنند.
  • استفاده کردن از دی وی آر ها به شما این امکان را می دهد تا صدا های هشدار خرابی دوربین را به خوبی بشنوید همچنین در صورتی که کابل های متصل شونده قطع شوند در این حالت نیز دستگاه شروع به آلارم دادن می کند .
  • بسیاری از دستگاه های دی وی آر به قابلیت حسگری حرکت مجهز هستند .
  • می توان با استفاده از دستگاه های دی وی آر تصاویر ویدیویی را در فرمت های مختلفی ضبط کرد .
  • می توان با استفاده کردن از دی وی آر به وسیله ی کابل شبکه تصاویر موجود در دوربین مدار بسته را به صورت زنده مشاهده کرد .
  • بسیاری از دستگاه های دی وی آر به شمارنده مجهز هستند که به وسیله ی استفاده از این شمارنده می توانید ورود و خروج افراد را ثبت کنید .
  • از دیگر قابلیت های دستگاه های دی وی آر می توان به کنترل کردن دوربین های مداربسته از طریق صفحه ی وب اشاره کرد .
  • امکان پشتیبانی و ارتباط با ftp به وسیله ی دستگاه های دی وی آر نیز وجود دارد .
  • دی وی آر ها بسیاری از دوربین های آنالوگ و همچنین دوربین های hd را به خوبی پشتیبانی می کنند .
استفاده کردن از دی وی آرها چه مزایایی به دنبال دارد ؟

استفاده کردن از دی وی آرها چه مزایایی به دنبال دارد ؟

به چه دلیلی دی وی آر ها بوق می زنند ؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای کاربران و همچنین استفاده کنندگان از دی وی آر پیش بیاید دلیل بوق زدن دی وی آر است بنابراین قصد داریم در ادمه به این سوال پاسخ دهیم که چرا دی وی آر ها بوق می زنند .

از آنجایی که بوق زدن دی وی آرها می تواند دلایل متعددی داشته باشد اما هنگامی که برای اولین بار از دی وی آر استفاده می نمایید در صورتی که اگر بر روی دستگاه هارد دیسک نصب نشده باشد در این حالت دستگاه دی وی آر شروع به زدن بوق ممتعد خواهد کرد .

به چه دلیلی دی وی آر ها بوق می زنند ؟

از دیگر عواملی که ممکن است باعث شود که دی وی آر شروع به زدن بوق کنند می تواند به دلیل :

  • پر بودن هارد دیسک باشد ، در این حالت می توانید فایل های ویدیویی خود را بر روی سیستم دیگری انتقال دهید تا فضای هارد شما خالی شود .
  • در صورتی که اگرارتباط دی وی آر با هارد دیسک قطع شود در این حالت نیز دستگاه شروع به زدن بوق خواهد کرد .
  • اگر هارد دیسک شما معیوب شود در این صورت نیز دستگاه دی وی آر شروع به بوق زدن خواهد کرد.
  • کابل شبکه نیز در صورت قطع شدن می تواند باعث بوق زدن دستگاه دی وی آر شود .
  • در صورتی که شما اگر چندین بار رمز و پسورد خود را اشتباهی در دستگاه دی وی آر وارد کنید در این حالت دستگاه با زدن بوق به شما اخطار می دهد .
  • اگر دوربین هایی که به دستگاه متصل هستند حرکت داده شوند در این حالت نیز دستگاه دی وی آر شروع به بوق زدن خواهد کرد .
  • در صورتی که اگر دستگاه در محدودی تعیین کرده ی شما حرکت غیر مجازی را مشاهده کند در این صورت نیز بوق خواهد زد .
  • اگر به دوربین ها ی مداربسته ای که به دستگاه دی وی آر متصل هستند کوچکترین ضربه ای وارد شود دستگاه با زدن بوق به شما اطلاع می دهد .
  • تصاویر سیستم های نظارتی نیز اگر از هر جهتی قطع شوند در این صورت دستگاه دی وی آر شروع به بوق زدن خواهد کرد .

لازم است در اینجا به این نکته اشاره کنیم که در صورتی که اگر دستگاه برای اولین بار بوق بزند به دلیل نصب نبودن هارد دیسک خواهد بود اما اگر شما می خواهید در صورت رخ دادن موارد گفته شده در بالا نیز دستگاه بوق بزند می توانید به وسیله ی رفتن به  تنظیات دی وی آر گزینه های مربوطه را فعال کنید .

چگونه می توان بوق زدن دستگاه دی وی آر را غیر فعال کرد ؟

در صورتی که می خواهید دستگاه دی وی آر شما بوق نزند این امکان در دستگاه دی وی آر کاملا تعریف شده است و تنها کاری که لازم است شما انجام دهید کافیست با رفتن به بخش تنظیمات مراحل زیر را انجام دهید .

چگونه می توان بوق زدن دستگاه دی وی آر را غیر فعال کرد ؟

چگونه می توان بوق زدن دستگاه دی وی آر را غیر فعال کرد ؟

مراحل غیر فعال کردن بوق زدن در دی وی آر شامل :

  1. وارد شدن به قسمت configuration و انتخاب نمودن گزینه هایی که شامل برداشتن تیکه گزینه ی enable event hint می شود ، با این کار این بخش را غیر فعال خواهید کرد .
  2. در صورتی که بخواهید همه ی موارد را غیر فعال کنید می توانید از قسمت exception گزینه ی all را انتخاب نمایید .
  3. در این قسمت شما می توانید گزینه ی audible warning را غیر فعال کرده تا هیچ گونه صدایی از دی وی آر بلند نشود .
  4. در آخر گزینه ی apply را به عنوان تایید کلیک کنید .
مراحل غیر فعال کردن بوق زدن در دی وی آر شامل :

مراحل غیر فعال کردن بوق زدن در دی وی آر شامل :

چه تعداد دوربین را می توان بر روی دستگاه دی وی آر نصب کرد ؟

در پاسخ به این سوال این گونه می توان پاسخ داد که هر دستگاه دی وی آر تنها می تواند تعدادی دوربین را بر روی خود نصب و پشتیبانی کند که این مسئله کاملا در زمانی که شما قصد خرید دی وی آر را خواهید داشت مشخص شده است .

به تعداد دوربینی که بر روی یک دستگاه دی وی آر می تواند نصب شود کانال گفته می شود از این رو اگر دستگاه شما چهار کاناله باشد تعداد دوربینی را که می تواند بر روی خود نصب کند شامل چهار دوربین خواهد بود ، همچنین در اینجا لازم است به این نکته اشاره کنیم که دستگاه های دی وی آر در تعداد کانال های 4 الی 128 کاناله تولید می شوند که قابلیت نصب همزمان چندین دوربین را بر روی خود دارند .

چه تعداد دوربین را می توان بر روی دستگاه دی وی آر نصب کرد ؟

چه تعداد دوربین را می توان بر روی دستگاه دی وی آر نصب کرد ؟

چه تعداد هارد دیسک می تواند توسط دستگاه دی وی آر پشتیبانی شود ؟

یکی از نکات بسیارمهمی که باید در زمان خرید دستگاه دی وی آر به آن توجه داشته باشید این است که به چه مقدار فضا برای ضبط تصاویر نیاز خواهید داشت بنابراین توصیه می شود دستگاه دی وی آر خود را متناسب با تعداد هاردی که می خواهید داشته باشید انتخاب کنید .

اگر شما جزء آن دسته از کسانی هستید که نگهداری تصاویر برایتان مهم است توصیه می شود از چندین هارد برای ضبط تصاویر استفاده کنید .

چه عواملی می تواند بر روی قیمت دستگاه های دی وی آر تاثیر گذار باشد ؟

عوامل متعددی می تواند بر روی بالا رفتن قیمت دستگاه های دی وی آر تاثیر گذار باشد که از مهمترین این عوامل می توان موارد زیر اشاره کرد .

  1. هر چه دستگاه دی وی آر دارای تعداد کانال بیشتری برای نصب دوربین باشد در این صورت میزان مبلغی که شما باید برای آن پرداخت کنید نیز بیشتر خواهد بود .
  2. پشتیبانی کردن از فرمت های مختلف می تواند از عواملی محسوب شود که باعث بالا رفتن هزینه ی پرداختی شما برای خرید دی وی آر خواهد بود چرا که اگر دستگاه دی وی آر شما به روز باشد کیفیت تصاویر خروجی آن به مراتب بالاتر است نسخه های قدیمی تر این دستگاه است .
  3. هر چه دستگاه شما بتواند تعداد هارد دیسک بیشتری را در خود جای دهد در این صورت قیمت دستگاه دی وی آری که قصد دارید خریداری کنید به مراتب بیشتر از دستگاه دی وی آری خواهد بود که تنها یک هارد می تواند بر روی خود داشته باشد .

4.داشتن پورت های مختلف از دیگر عوامل موثر برروی قیمت دستگاه دی وی آر محسوب خواهد شد .

دستگاه های دی وی آر تصاویر را با چه کیفیتی می توانند ضبط می کنند ؟

دستگاه های دی وی آری که به عنوان سیستمی برای ضبط تصاویر و همچنین کنترل دوربین ها به کار برده می شود می توانند تصاویر خروجی خود را با کیفیت 1080 p در مانیتور ها نمایش دهند به همین دلیل از این نظر دستگاه های دی وی آر از کیفیت مناسبی بر خوردار هستند .

همچنین قابلیت تغییر دادن فرمت ضبط تصاویر برروی دستگاه های دی وی آر تعبیه شده است که به وسیله آن می توانید تصاویر ضبط شده را با فرمت دلخواه خود ضبط کنید .

آیا دستگاه های دی وی آر می تواند به وسیله ی دوربین ها چهره را تشخیص دهد ؟

یکی از قابلیت های جدیدی که درسال های اخیر به سیستم های دی وی آر افزوده شده است قابلیت تشخیص دادن چهره و جست و جو کردن بر اساس رنگ  می باشد ، همچنین این نوع از دستگاه ها به دلیل قرار دادن یک شمارش گر بر روی آن  می توانند در مکان های شلوغ ورود و خروج افراد را ثبت کنند به همین دلیل از دی وی آر ها برای نصب دوربین در مکان هایی مانند ورودی شهر ها و یا پارکینگ ها و …. می توان استفاده کرد .

دستگاه ها dvr با دستگاه های nvr  دارای چه تفاوت هایی از یک دیگر می باشند ؟

از هر دوی این دستگاه ها به عنوان وسیله ای برای نصب دوربین مدار بسته استفاده می کنند با این تفاوت که از دستگاه dvr  بیشتر برای نصب دوربین های مدار بسته ی آنالوگ استفاده می شود و همچنین برای نصب دوربین ها بیشتر از کابل کواسیکال استفاده می کنند در مقابل اما از دستگاه های nvr بیشتر برای نصب دوربین های دیجیتالی که به صورت کابل های شبکه ای به دستگاه متصل می شوند استفاده می گردد .

همچنین این دو نوع از دستگاه می توانند از نظر داشتن پورت نیز با یک دیگر تفاوت داشته باشند چرا که  پورت های  dvr بیشتر در جهت وصل نمودن کابل های آنالوگ نقش دارند در عوض پورت های nvr به عنوان شبکه کردن سیستم نظارتی مورد استفاده قرار می گیرند .

امیدواریم که با ارائه ی مقاله ی فوق شما را در جهت درست راهنمایی کرده باشیم .

نوشتهٔ پیشین
دوربین مداربسته استان آذربایجان شرقی
نوشتهٔ بعدی
قیمت تستر دوربین ۵ کاره

پست های مرتبط

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با یک کلیک تماس یگیرید