ما در این مقاله، قصد داریم پیرامون موضوع دوربین الکترو نگار مطالبی را برای شما دوستان عزیز، ارائه نماییم. با توجه به گستردگی بازار سیستم های نظارتی و امنیتی، تولید کنندگان زیادی در صدد رقابت با یکدیگر، به تولید محصولات این حوزه، اقدام کرده اند.

دوربین الکترو نگار

دوربین الکترو نگار

 

در کشور ایران، یک شرکت داخلی معتبر، توانسته سهم بزرگی از بازار تولید کنندگان سیستم های حفاظتی، امنیتی و نظارتی را به خود اختصاص دهد. دوربین مدار بسته الکترو نگار ، یکی از محصولات این شرکت بزرگ می باشد که توجه بازار صنعت cctv را به خود جلب کرده است. برای آشنایی بیشتر با موضوع عنوان شده، در ابتدا سئوالاتی مطرح می شوند، که در ادامه به آنها پاسخ خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

منظور از دوربین الکترو نگار، چیست؟

انواع دوربین های مدار بسته الکترو نگار در سیستم های نظارتی و امنیتی، کدام اند؟

تنوع لنز در دوربین های مدار بسته الکترو نگار، چگونه است؟

 

منظور از دوربین الکترو نگار چیست؟

یک شرکت داخلی، در همین سال های اخیر، فعالیت خود را با توزیع و فروش یکی از برند های خارجی مربوط به دوربین های مدار بسته الکترو نگار، آغاز نمود. بعد از چند سال از انجام فعالیت، به منظور افزایش فروش و حتی تولید محصول جدید در شرکت تازه تأسیس خود، به راهکاری اندیشید که امروزه همان راهکار باعث پیشرفت در فعالیت های شرکت شد.

بر همین اساس، با استفاده از پتانسیل بالای شرکت، توانست یک دوربین مدار بسته الکترو نگار ایرانی به نام دوربین الکترونگار را تولید کند. این دوربین، با کیفیت مناسب در لنز دوربین، بخشی از فروش بازار را به خود اختصاص داده است. دوربین مدار بسته الکترو نگار ، یک تولید داخلی است، و به عنوان یک برند داخلی با کیفیت، تلقی می شود.

منظور از دوربین الکترو نگار چیست؟

منظور از دوربین الکترو نگار چیست؟

انواع دوربین های مدار بسته الکترو نگار در سیستم های نظارتی و امنیتی، کدام اند؟

با توجه به رقابت شدید در تولید دوربین های مدار بسته الکترو نگار، بسیاری از تولید کنندگان در صدد استفاده از تکنولوژی های روز دنیا هستند تا محصولات و برند خود را با بهترین کیفیت به بازار cctv عرضه نمایند.

از آن جا که هر دوربین برای یک مکان خاص و به منظور یک هدف ویژه، طراحی می شوند، انتخاب مناسب دوربین مدار بسته الکترو نگار، به امری مشکل ساز تبدیل شده است؛ زیرا تنوع محصولات دوربین های مدار بسته الکترو نگار در بازار بسیار زیاد است.

برای داشتن یک سیستم با کیفیت مناسب برای حفاظت، نظارت و امنیت در مکان، دوربین های مدار بسته الکترو نگار متعددی وجود دارد که به برخی از آن ها اشاره می شود:

انواع دوربین های مدار بسته الکترو نگار در سیستم های نظارتی و امنیتی، کدام اند؟

انواع دوربین های مدار بسته الکترو نگار در سیستم های نظارتی و امنیتی، کدام اند؟

1- دوربین های آنالوگ الکترو نگار:

این دسته از دوربین ها ، جزو اولین دسته از تولیدات دوربین های مدار بسته الکترو نگار، به شمار می آیند. این دوربین ها، کیفیت مناسبی نداشتند. با توجه به نو پا بودن آن، تصاویر دریافتی از آن، به خوبی قابل مشاهده نبود.

2- دوربین های دیجیتال الکترونگار:

این دسته از دوربین ها، بعد از دوربین های آنالوگ، تولید شدند. دوربین دیجیتال، عیب قبلی در دوربین آنالوگ را مرتفع نمود. به گونه ای که تصاویر دریافتی از آن، بسیار بهتر از گذشته نمایش داده می شد. بازار دوربین های دیجیتال، رفته رفته گسترش یافت.

3- دوربین های تحت شبکه الکترونگار:

این دسته از دوربین ها، در یک شبکه اینترنتی، تحت کنترل قرار دارند. استفاده از آن در جامعه امروز، بیش از سایر دوربین ها، گسترش یافته است.

به دوربین شبکه، دوربین ip دار نیز می گویند. از آن جا که دوربین های مدار بسته الکترو نگار در یک شبکه توزیع شده اند، باید با یک آدرس کامپیوتری، برای ورود به آن در بستر اینترنت، شناسایی شوند. این کار با استفاده از آدرس ip دوربین های مدار بسته مورد نظر موجود در شبکه، قابل انجام است.

دوربین های دو منظوره الکترونگار:

این دسته از دوربین ها به صورت دوربین های ترکیبی و به صورت دو منظوره استفاده می شود. دو منظوره بودن این دوربین ها، به سیگنال های دریافتی از آن، ارتباط نزدیکی دارد.

4- دوربین های مخفی الکترونگار:

جدید ترین نوع از دوربین های مدار بسته مورد نظر است. در میان هدف و کاربردی که برای دوربین های مدار بسته مورد نظر طرح ریزی شد، سعی گردید تا نوع کوچک و مخفی آن نیز طراحی شود. این ایده، نیاز به فعالیت علمی گسترده ای داشت و خوشبختانه محقق نیز گردید. آنچه در این فناوری نیاز است:

  • اندازه دوربین مدار بسته مورد نظر در نوع ریز و کوچک
  • میزان شفافیت تصویر دریافتی است. این گزینه با لنز مناسب و دقیق دوربین همخوانی دارد. فناوری روز دنیا، تاکنون توانسته است این محصول را با کیفیتی متوسط به بازار عرضه نماید. البته در آینده نزدیک، محصولات با کیفیت بالای آن نیز، تولید و عرضه خواهد شد.

تنوع لنز در دوربین های مدار بسته الکترو نگار، چگونه است؟

از آنجا که دوربین های مدار بسته الکترو نگار برای نظارت و امنیت، در مکان نصب می شوند؛ هر چقدر زاویه دید دوربین بیشتر باشد، رضایت افراد در استفاده از آن نیز، بالاتر است. افزایش دید دوربین، می تواند به چند بُعدی بودن تصویر نیز ارتباط داشته باشد.

در خصوص تنوع لنز دوربین مدار بسته مورد نظر می توان به دو نوع ثابت و متحرک آن اشاره نمود. نوع متحرک دوربین را ptz گویند. ترکیب لنز ثابت و متحرک در دوربین های مدار بسته مورد نظر نیز نوعی از این محصول است که در بازار فروش، بیشترین عرضه را داشته است.

تنوع لنز در دوربین های مدار بسته الکترو نگار، چگونه است؟

تنوع لنز در دوربین های مدار بسته الکترو نگار، چگونه است؟

از اینکه تا انتهای این مقاله، با ما همراه بودید، بسیار متشکریم؛ و امیدواریم که از خواندن مطالب آن، بهره لازم و کافی را کسب کرده باشید.

نوشتهٔ پیشین
دوربین مدار بسته برند ایرانی
نوشتهٔ بعدی
دانلود نرم افزار dahua

پست های مرتبط

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با یک کلیک تماس یگیرید