دوربین حرارتی هوشمند چگونه از مشاغل در برابر COVID-19 محافظت می کند؟

دوربین حرارتی هوشمند چگونه از مشاغل در برابر COVID-19 محافظت می کند؟

 

دوربین حرارتی برای تشخیص دمای بدن وسیله ای ابزاری در شناسایی ناقلان مشکوک به ویروس های مسری در تاریخ جهان بوده است. این یکی از قابل اعتمادترین و امکان پذیرترین ابزار برای اندازه گیری دمای بدن انسان در شرایط بحرانی بدون نیاز به تماس با دیگران است.

 

ارتباط تاریخی دوربین حرارتی برای تشخیص دمای بدن

 

در سال 2003، جهان در تلاش بود تا به دنبال پیشگیری و محافظت در برابر کروناویروس باشد، زیرا تعداد قربانیان در حال افزایش بود، بیش از 8000 مورد در کشورهای مختلف در سراسر جهان گزارش شد. دولت های کشورهای مختلف تصمیم گرفتند از حسگرهای تصویربرداری حرارتی به عنوان وسیله ای پیشگیرانه برای اندازه گیری دمای بدن بازدیدکنندگان و مسافران برای شناسایی قربانیان احتمالی ویروس استفاده کنند. دمای بدن بالا یکی از شایع ترین و در عین حال برجسته ترین علائم سارس شبیه به کووید-19 بود.

 

دوربین‌های حرارتی برای تشخیص تب در فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن و تمام پست‌های بازرسی اصلی در سراسر جهان نصب شده‌اند.

سپس در سال 2012، جهان یک ویروس کشنده دیگر MERS-CoV را تجربه کرد که همچنین تب به عنوان علامت اصلی آن است. همین رویکرد یک بار دیگر اتخاذ شد و دوربین‌های حرارتی برای راه‌حل‌های غربالگری تشخیص تب راهی مؤثر برای کاهش خطرات شیوع ویروس بودند.

 

از سال 2020، شیوع ویروس کووید-19 بار دیگر جهان را از نظر سلامتی و فاجعه اجتماعی-اقتصادی در رکود قرار داده است، اما ارتباط دوربین های حرارتی هنوز وجود دارد و حتی به روشی پیشرفته تر. دوربین‌های حرارتی برای راه‌حل‌های غربالگری تشخیص تب در بازه‌های زمانی مختلف به طور گسترده توسط بسیاری از کشورها مانند سنگاپور، نیوزلند، بریتانیا و سایر کشورها برای غربالگری پست‌های بازرسی، کسب‌وکار و مکان‌های عمومی و غیره برای شناسایی افراد با دمای بدن بالا استفاده شده است.

 

سنگاپور نمونه ای درخشان از کشوری از لحاظ فنی پیشرفته است که از قدرت فناوری غربالگری حرارتی استفاده می کند. دوربین‌های حرارتی را برای تشخیص تب در جاده‌ها و مکان‌های عمومی مستقر کرد که از آنجا پاسخ دهندگان دمای بدن همه رهگذران را ردیابی کردند و افراد بالقوه آلوده را شناسایی کردند. مقامات سپس افراد آلوده را شناسایی، قرنطینه و درمان کردند و اقدامات پیشگیرانه را در قبال افرادی که با افراد مشکوک در تماس بودند انجام دادند.

در شرایط کنونی که زندگی بشر به روال عادی خود باز می گردد و کسب و کارها بازگشایی شده است، مردم باید تمام اقدامات پیشگیرانه را برای امنیت خود و عمومی انجام دهند و فناوری قرار است همراه برتر مشاغل و مردم در محافظت از آنها در برابر عفونت کشنده ویروس کرونا باشد. دوربین‌های حرارتی هوشمند نسل بعدی دوربین‌های غربالگری مبتنی بر ابر هوشمند هستند که با نرم‌افزار تحلیل هوش مصنوعی هوشمند که گرمای ساطع شده از انسان، اشیا و سطوح را به دقت می‌خواند، فعال می‌شوند.

 

دوربین های حرارتی

 

مکان‌های تجاری مانند دفاتر، کارگاه‌ها، انبارها و بسیاری موارد دیگر، کانون‌هایی هستند که مردم به طور مرتب از آن‌ها بازدید می‌کنند، بنابراین این مکان‌ها در برابر تهدیدات عفونت مسری بسیار آسیب‌پذیر هستند. بنابراین، یک راه حل پیشگیرانه سخت و قابل اعتماد باید در این مکان ها نصب شود تا از مردم، مردم و اشیاء قیمتی آن در برابر ابتلا به ویروس محافظت شود و هیچ چیز نمی تواند بهتر از یک دوربین غربالگری حرارتی باشد که یک لمس کمتر وسیله ای برای خواندن دمای بدن انسان است و ورود افراد مبتلا به تب را محدود می کند. دوربین‌های حرارتی هوشمند بسیاری از ویژگی‌های پیشرفته‌تر وجود دارد که آن را به بخشی ضروری از کسب‌وکارها برای محافظت در برابر COVID-19 تبدیل می‌کند. در بخش بعدی در مورد دوربین حرارتی پیشرو و ویژگی های آن خواهیم خواند.

 

دوربین های حرارتی هوشمند برای تشخیص تب بدن.

 

آنها با طیف وسیعی از ویژگی‌های نوآورانه عرضه می‌شوند که هنگام انتخاب راه‌حل‌های حسگر تصویربرداری حرارتی، آنها را به یکی از بهترین انتخاب‌ها تبدیل می‌کند. آنها از مواد درجه یک طراحی شده اند و دارای تجزیه و تحلیل هوشمند داخلی مبتنی بر هوش مصنوعی و ML هستند. این دوربین های حرارتی که با فناوری Wi-Fi و 4G سازگار هستند، امکانات غربالگری زنده 24 ساعته را در مکان هایی با یا بدون اتصال شبکه خوب به کاربران ارائه می دهند. فشرده‌سازی خودکار ویدیو، نمایشگر فول اچ‌دی، ذخیره‌سازی ویدیوی ابری، نصب سریع و DIY، امکانات تغذیه محلی، و بسیاری موارد دیگر، حداکثر قابلیت استفاده، قابلیت اطمینان و مزایای نظارت را برای پاسخ‌دهندگان ارائه. دوربین های حرارتی را می توان به راحتی در مکان های تجاری، اماکن عمومی، ایست های بازرسی، وسایل نقلیه و غیره برای امنیت کلی مردم و املاک مستقر کرد.

 

عملکرد با نوآوری روبرو می شود.

 

برای تعیین اهمیت دوربین های حرارتی در شرایط همه گیر، اجازه دهید ویژگی های این دستگاه ها را درک کنیم. در اینجا ما می رویم.

الگوریتم AI/ML برای تجزیه و تحلیل هوشمند. ویژگی های هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی این دوربین ها را قادر می سازد تا عملکردهای پیشرفته ای از جمله:

  1. تشخیص تب: دمای بدن 6-8 نفر را به طور همزمان از فاصله 3 متری تشخیص می دهد.
  2. تشخیص چهره: فناوری بدون تماس برای شناسایی دقیق چهره ها
نوشتهٔ پیشین
خانه ی شما چقدر امن است؟
نوشتهٔ بعدی
دوربین امنیتی 4G ، چند نکته که باید بدانید

پست های مرتبط

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با یک کلیک تماس یگیرید