دوربین مداربسته adlay

دوربین مداربسته adlay

دوربین مداربسته adlay

نیاز به دوربین های مداربسته در زمان های مهم مانند سرقت، مفقود شدن و … به شکل قابل توجهی حس می شود. با پیشرفت تکنولوژی دوربین های مداربسته از برند های متنوع و فناوری های پیشرفته در سراسر نقاط جهان تولید شدند. دوربین هایی دارای شکل و ظاهری متفاوت که بر اساس نیاز کاربران طراحی شده اند.

در این بخش در مورد تکنولوژی های دوربین مداربسته و ذکر نکاتی در مورد سیستم های امنیتی می پردازیم. تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

اگر مایل به خرید دوربین مداربسته adlay هستید پیشنهاد می کنیم با مشاوران شرکت علم صنعت تماس بگیرید.

شرکت فنی و مهندسی علم و صنعت به مدیریت مهندس حمیدرضا صدیقی سالیان سال همواره به عنوان بزرگترین وارد کننده و پخش کننده دوربین های مدار بسته با برند های نایک ویژن Nikvision ,هوبانتی Hubanti ,هایک ویژنHikvision ,داهوا Dahua, adlayو سوئیچ و تجهیزات شبکه با برند NKTECH مرتبط با سیستم های حفاظتی و امنیت، در سطح کشور مطرح بوده است.مارک های معتبر جهانی نیز دیگر محصولات عرضه شونده توسط این شرکت را تشکیل می دهند.

جهت آشنایی با محصولات این برند ابتدا آن را معرفی می کنیم.

دوربین مداربسته adlay مدل ES-HD345T-IP

ویژگی های این دوربین :

1. بدنه فلزی و سطح حفاظت IP66
2. LED ها: 4X: 6PCS Array 42Mil IR LED
10X: 4PCS Array 42Mil IR + 2PCS LED لیزر
3. فاصله IR: تا 100 متر
4. اسکن A-B ، تور موجود است
5. پشتیبانی از صدا (اختیاری)
6. پشتیبانی از POE داخلی (اختیاری)
7. ONVIF 2.4 ؛ از عملکرد P2P پشتیبانی کنید
8. برنامه تلفن همراه: HiSee
9. با عملکرد جبران نور پس زمینه پیشرفته ؛
10. از فشرده سازی H.265 / MJPEG ، جریان سه گانه ، خروجی فیلم پشتیبانی کنید
11. تبدیل خودکار سیاه و سفید حالت دوگانه
12. سازگاری با HIKVISION / DAHUA / Milestone / AEVISION / UC2 و پلت فرم AXXON

مدل های مشابه

ES-HD345T-2MP-4X ES-HD345T-2MP-10X ES-HD345T-5MP-4X ES-HD345T-5MP-10X
پردازنده HI3516E HI3516D
سنسور

1/3″  CMOS 2MP  Sony307

1/2.5″ CMOS 5MP AR0521
پیکسل خروجی 1920×1080@20fps 2592×1944@15fps
لنز

4X   f=2.8mm~12mm

10X  f=4.7mm~47mm 4X   f=2.8mm~12mm 10X  f=5.13mm~46.3mm
BLC

Support

AGC

Auto/manual

WB

Auto/manual/indoor/outdoor

نسبت سیگنال به نویز

>50dB

پروتکل ارتباطی

TCP/IP,HTTP,NTP,IGMP,DHCP,UDP,SMTP,RTP,RTSP,ARP,DDNS,DNS,HTTPS,P2P

کنترل نرم افزاری

IE, CMS, Management Platform

فشرده سازی ویدیو

H.264/H.265/M-JPEG

دید موبایل

Android  iPhone, Phone APP ” HiSee”

محدوده چرخش

Pan:0º~200º , Tilt:-45º~40º

سرعت چرخش

Pan:0~30°/s , Tilt:0~25º/s

نقاط از پیش تعیین شده

220pcs presets(dwell time 01-60s interval available)

تورهای نگهبانی

3 groups( Max.16 points, dwell time user selectable)

ABمحدوده

Any point in range:-45º~40º and 0º~200º

AB محدوده سرعت

1-9 grades

دمای کاری

Outdoor: -40℃~+60℃

منوی عملیاتی

English

مصرف

≤15W

محافظت در برابر نور

Transient voltage 6000V

اعتبار سنجی مرتبط

IP66,CE,FCC,RoHs

کنترل خودکار IR LED

PWM

IR فاصله

Up to 80 meters

Up to 100 meters

Up to 80 meters

Up to 100 meters

LEDs

6 PCS Array 42Mil IR LED

4 PCS Array 42Mil IR+2 PCS Laser LED

6 PCS Array 42Mil IR LED

4 PCS Array 42Mil IR+2 PCS Laser LED

از تشخیص نور محیط پشتیبانی می کند

IR illumination on 1-9 grades selectable

در ادامه مطالبی را در جهت آشنایی شما عزیزان با دوربین های مدار بسته ارائه می دهیم:

دوربین مداربسته adlay

آیا دوربین ها هنگام خاموش شدن قادر به ضبط هستند؟

دوربین مداربسته adlay

دوربین های امنیتی به بخشی جدایی ناپذیر در اکثر سیستم های امنیتی تبدیل شده اند که در زندگی روزمره شاهد آن هستیم. با شیوع بسیار زیاد آنها ، س askالهای مختلفی که ممکن است درباره دوربینهای مداربسته داشته باشید کاملاً قابل توجیه است. یکی از این سوالات این است که آیا وقتی دوربین مداربسته خاموش است می توانیم با دوربین ضبط کنیم.

یک نکته کلیدی که باید بدانید این است که یک دوربین غیرفعال و یک دوربین خاموش یک چیز نیست. دوربین های شکسته یا دوربین هایی که سیم آنها قطع شده است در واقع مورد توجه این وبلاگ نیست. این وبلاگ به آنچه اتفاق می افتد برای دوربین ها در هنگام قطع برق مانند زمانی که قطعی برق است ، می پردازد.

شاید از خود بپرسید که آیا این مورد برای همه دوربین های مدار بسته قابل استفاده است؟ جواب منفی است برخی از دوربین های مداربسته دارای باتری داخلی هستند که برای کارکرد از آنها استفاده می شود اما برخی دیگر از آنها ندارند. ترکیبی از اتفاقات ممکن است در این سناریوها رخ دهد و این مقاله چند مورد از این سناریوها را پوشش می دهد.

اولین و شاید رایج ترین

آن داشتن دوربینی است که سیم دار باشد و به منبع تغذیه متصل باشد. چه اتفاقی برای دوربین هایی مانند آن می افتد؟ اگر منبع تغذیه خاموش شود ، دوربین ها ضبط را متوقف می کنند.

بعضی اوقات ممکن است دوربین هایی بی سیم باشند که مستقیماً به خروجی متصل شده و آنها فیلم را برای ذخیره به صورت آنلاین بارگذاری کنند. اما ، اگر آنها باتری داخلی نداشته باشند ، با از بین رفتن برق ، دیگر کار نمی کنند.

دوربین هایی هستند که کاملاً روی باتری کار می کنند. مسئله در این نوع دوربین ها این است که شما مجبور هستید خیلی مرتبا باتری ها را عوض کنید و این ممکن است یک مسئله باشد. این نوع دوربین ها آنهایی هستند که حتی هنگام خاموش شدن قادر به ضبط هستند.

سناریوی نهایی داشتن دوربینی است که در درجه اول از یک خروجی برای برق استفاده می کند اما وقتی برق قطع می شود می تواند از باتری استفاده کند تا بتواند به ضبط فیلم ادامه دهد.

رفتن به راه اندازی

صرف نظر از اینکه کدام یک از ترکیبات بالا را دارید ، اولین چیزی که باید اطمینان حاصل کنید این است که یک DVR یا NVR برای دوربین خود تنظیم کرده اید. سپس باید مطمئن شوید که فضای ذخیره سازی کافی برای پاسخگویی به خواسته های ضبط شده شما دارند. آنها معمولاً در داخل خانه قرار می گیرند تا دسترسی آسان داشته باشند.

اگر نمی خواهید از DVR یا NVR فیزیکی استفاده کنید ، می توانید آن را در cloud بارگذاری کنید. آنها معمولاً بسته به میزان فضای ذخیره سازی شما نیاز به پرداخت ماهیانه دارند. اگر طی روش ضبط به نحوی از ابر جدا شوید ، فیلم ذخیره نمی شود.

برخی از دوربین ها

ی این روزها به هیچ یک از سیستم های امنیتی ذکر شده در بالا نیاز ندارند. آنها دارای حافظه داخلی هستند که می تواند مقدار مناسبی از فیلم ضبط شده را در خود جای دهد. بنابراین ، این دوربین ها می توانند هنگام خاموش بودن نیز ضبط کنند. اما از آنجا که فضای ذخیره سازی داخلی معمولاً بسیار کم است ، فقط برای مدت زمان کوتاهی می توانند به همین صورت کار کنند.

مشابه دوربین هایی که دارای باتری های قابل تعویض هستند ، این دوربین ها دارای انبارهایی هستند که می توانند جایگزین شوند. شما به راحتی کارت SD خود را هنگامی که پر است خاموش می کنید و سپس کارت جدید را تعویض می کنید تا روند ضبط به صورت یکپارچه ادامه یابد. چرا کسی می خواهد از آنها در DVR که می پرسید استفاده کند؟ از آنجا که آنها روند کار را بسیار راحت تر می کنند و دوربین ها هنگام خاموش بودن نیز ضبط می کنند. این واقعا یک مزیت بزرگ است.

اگرچه این نوع سیستم ها یک نقص دارند. آنها باید بتوانند به یک منبع تغذیه متصل شوند تا بتوانند کار کنند. هر وقت منبع تغذیه قطع شود ، آنها دیگر کار نمی کنند. یک روش جایگزین برای استفاده از آنها داشتن باتری های قابل تعویض و قابل شارژ است. مقدار دقیق ذخیره سازی مورد نیاز در دوربین های شما به موارد مختلفی بستگی دارد:

فریم در ثانیه (FPS) که در آن ضبط می کنید

وضوح تصویر دوربین: معمولاً هرچه وضوح تصویر بالاتر باشد ، کیفیت تصویر نیز بهتر است

دوربین مداربسته adlay

دوربین مداربسته adlay
ظرفیت کارت SD

آنچه در مورد کارت های SD باید بدانید

انواع مختلفی از کارت های SD در بازار وجود دارد و شما خوشحال خواهید شد اگر بدانید برای استفاده از این نوع دوربین ها نیازی به داشتن یک کارت کارت SD ندارید. تنها چیزی که باید بدانید این است که دوربین های شما ممکن است با چه نوع کارت SD سازگار باشد و سپس فقط یک کارت متناسب با نیازهای ذخیره سازی خود تهیه کنید. یک مثال خوب می توان به Samsung 64 اشاره کرد. آنها کارت های SD کلاس 4 یا بالاتر هستند و معمولاً برای ضبط با وضوح بالا یا وضوح بالا استفاده می شوند

کاهش صدای دیجیتال در نظارت تصویری

هنگام خرید یک دوربین امنیتی ، یکی از مشخصات قابل ذکر ، کاهش صدای دیجیتال (DNR) است. علیرغم نام ، این اصطلاح مربوط به صوت نیست. وقتی در نظارت تصویری از نویز یاد می کنیم ، به نویز تصویر اشاره می کنیم. اما نویز تصویر چیست؟ نویز تصویر تقریباً ثابت است. به عنوان مثال ، وقتی تلویزیون را با سیگنال ضعیف تماشا می کنید ، تصاویر دانه ای به نظر می رسند و دارای لکه های زیادی هستند. تصاویر نظارت تصویری با سر و صدای زیادی از تصویر نیز به همین شکل خواهد بود. برای کاهش ظاهر نویز تصویر ، باید از تکنیک های کاهش نویز دیجیتال استفاده کنیم.

چرا این مهم است؟

دلیل اصلی استفاده مردم از روش های کاهش سر و صدای دیجیتال این است که فیلم نظارت آنها واضح تر و واضح تر به نظر می رسد. داشتن تصاویر واضح تر به افراد امکان می دهد تا فعالیت را بهتر کنترل کنند زیرا قادر به دیدن همه اتفاقات هستند. به عنوان مثال ، اگر کسی در نیمه شب به سرقت از خانه شما منجر شود ، شما می خواهید که فیلم های شما بهترین کیفیت ممکن را داشته باشد تا بتوانید مدارکی برای نشان دادن پلیس داشته باشید.

دلیل دیگر مهم بودن کاهش نویز دیجیتال این است که انجام این کار باعث می شود پرونده ها برای ذخیره سازی بیشتر کوچکتر شوند. تصویری که نویز تصویر زیادی داشته باشد اندازه پرونده بزرگتری خواهد بود زیرا تمام لکه ها و لکه ها هنوز روی آن تصویر است. با خلاص شدن از شر نویز تصویر ، اندازه پرونده کاهش می یابد زیرا چیزهای کمتری برای ذخیره در تصویر وجود دارد. ضبط کننده های فیلم فضای محدودی برای ذخیره سازی دارند بنابراین استفاده از این روش برای حفظ فضای ذخیره سازی مفید است.

انواع DNR

2D DNR / کاهش صدای موقتی
2D DNR ساده ترین روش کاهش سر و صدا است. این کار با مقایسه هر پیکسل در هر فریم کار می کند و هر پیکسلی را که در هر فریم ظاهر نمی شود حذف می کند زیرا این پیکسل ها به عنوان نویز تصویر شناسایی می شوند. این روش برای تصاویر با وضوح پایین موثر و مناسب است. با این حال ، یک اشکال در استفاده از این روش این است که روش را محو می کند یا “ردپای محو” را در حرکت ایجاد می کند.

3D DNR / کاهش سر و صدای سه بعدی

3D DNR از نظر مقایسه هر پیکسل روی فریم ها مشابه DNR 2D است ، اما همچنین از الگوریتمی برای دیدن اینکه کدام پیکسل ها تغییر می کنند یا حرکت می کنند استفاده می کند تا مشخص کند کدام پیکسل ها نویز تصویر را نشان می دهند. در مقایسه با 2D DNR ، این روش در از بین بردن ظاهر دانه ای که در عکس هایی که در نور کم گرفته شده اند بهتر است و حرکت را تاری نمی کند ، بهتر است.

2D و 3D DNR ترکیبی

بعضی از دوربین ها قادر به ترکیب 2D DNR و 3D DNR برای فیلم های واضح و کمترین نویز تصویر هستند. با ترکیب این دو ، کمبودهای هر روش توسط نقاط قوت دیگری جبران می شود. با انجام این کار می توانید از بهره وری 2D DNR و توانایی 3D DNR برای کار در حرکت استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

هارد دیسک (HDD Group) در دوربین های مدار بسته

هارد دیسک (HDD Group) در دوربین های مدار بسته

هارد دیسک چیست؟

HDD (هارد دیسک) حالت گروه یکی از حالت های ذخیره سازی در DVR و NVR هامی باشد
هارد دیسک ها را می توان در صورت آشنایی کامل به درستی استفاده کرد. ویدئو از کانال های
مشخص شده می تواند بر روی یک HDD خاص از طریق تنظیمات دستگاه های دوربین مدار بسته ضبط شود.

نگاهی به تکامل هارد دیسک ها

هارد دیسک ها در دهه ۱۹۶۰ میلادی با نام هارد دیسک سخت شروع به کار کرد دلیل این
نام گذاری به علت جنس سخت و محکم صفحات هارد دیسک بود وبه اسانی خراب نمیشد
و در ابتدا در سیستم های کامپیوتری مورد استقبال قرار گرفت

هاردیسک ها اطلاعات سیستم را به یک فرم تقریبا همیشگی ذخیره می کنند و این کمک را
به سیستم می کنند تا در هنگامی که برق می رود اطلاعات خود را بازیابی کنند.با گذشت زمان
و پیشرفت تکنولوژی های مختلف استفاده از هارد دیسک به یکی ازلوازم ضروری تبدیل شد که
این اهمیت بالای استفاده از هارد دیسک هارا نشان میدهد.

یکی از موارد مهم استفاده هارد دیسک ها در صنعت دوربین مدار بسته میباشد ، کاربران پس از انتخاب
دوربین مدار بسته مناسب محیط خود به انتخاب هارد مناسب برای ذخیره سازی اطلاعات نیاز دارند. هارد
دیسک مناسب قابلیت ضبط تصاویر دوربین های مدار بسته ، بدون هیچ افت کیفیتی را برای مشتریان  فراهم می کنند.

انواع هارد دیسک

برای انتخاب درست هارد دیسک ها باید با نحوه عملکرد آن ها آشنا باشیم ،هارد دیسک ها دارای
رنگ بندی و عملکرد مختلف میباشند:

اولین دسته هارد دیسک های سبز رنگ میباشندکه برای کامپیوتر ها طراحی شده است و عمر استفاده
آن و همچنین میزان تحمل فشار وارده از طرف یک کامپیوتر را دارد و باید در همین زمینه استفاده شود.

دسته دوم هارد دیسک های آبی رنگ میباشد که دوام بالا و طول عمر بالاتری نسبت به هارد دیسک
سبزرنگ داشته و برای سرورها و کامپیوترهایی که به صورت مداوم و طولانی روشن هستند ارائه شده است.

دسته سوم هارد دیسک های بنفش میباشند که در برابر برقی که از طرف ورودی برق به آنها متصل
می شود، دارای مقاومت و استحکام بیشتری نسبت به هارددیسک های دیگر میباشد و برای
دستگاه های دوربین های مدار بسته (دی وی آر و ان وی آر) باید استفاده شوند.

دلیل استفاده از این نوع هارد در سیستم های مداربسته این است که این مدل هارددیسک ها
میتوانند که بطور مداوم اطلاعات ضبط تصاویررا به بهترین شکل ضبط کنند.

دستگاه های دوربین مداربسته در زمان ضبط تصاویر،اطلاعات را به صورت مداوم از قدیمی ترین فایل
ضبط شده خود پاک خواهند کرد و اطلاعات جدید را ضبط می کنند.در زمانی که یک هارد دیسک در
دستگاه دوربین مداربسته قرار می گیرد، همیشه در حال خواندن، نوشتن و پاک کردن است به همین
باید بهترین نوع هارد دیسک را برای این کار در نظر گرفت و قطعاً همان هارد دیسکی که برای کامپیوتر
قرار می گیرد را نباید برای این کار استفاده کرد.

هارد دیسک چیست؟

هارد دیسک ها اطلاعات دیجیتال را به یک فرم تقریباً همیشگی ذخیره میکنند که حتی وقتی اتصالی یا برق ها قطع شوند بعد از راه اندازی مجدد بتوانید به اطلاعات دستیابی داشته باشید. همیشه دو مورد در خرید هارد ها (داخلی ، خارجی) مهمتر از بقیه بوده است:

مقدار حافظه هارد

سرعت انتقال و دریافت اطلاعات

کدام هارد دیسک برای سیستم دوربین مدار بسته مناسب است؟

در سیستم های دوربین مدار بسته از قبیل سرور ها یا DVR  و NVR های موجود در بازار از هارد های اینترنال دیسکی که به اسم HDD INTERNAL معروف هستتند که استفاده می شود.( HDD) این عبارت مخفف کلمه HARD DISK DRIVE است و حدود ۶۰ سال قدمت دارد.

هارد دیسک اینترنال Internal HDD

هارد دیسک های اینترنال همانطور که از نامش بر می آید به درون کامپیوتر تعلق دارد و جایگاه آن ثابت است. شما می توانید هارد خود کامپیوتر خود را جدا کنید و در کامپیوتر دیگری وصل کنید اما جداسازی مکرر آن ممکن است به آن اسیب بزند و و برای جابجایی مداوم ساخته نشده است. ضمن اینکه در طی این روند با مشکلات زیادی نیز روبرو می شوید.

کدام برند های هارد، برای دوربین مدار بسته مناسب هستند؟

در بین هاردهای مختلف در بازار دو برند هستند که هارد های مخصوص دوربین مدار بسته را با کیفیت بالا تولید می کنند،

  • وسترن دیجیتال
  • سیگیت

برند وسترن دیجیتال (Western Digital)

برند وسترن دیجیتال  (Western Digital)که یکی از قدیمی های تولید کنند هارد دیسک در جهان است وچند نوع هارد که هر کدام برای کار خاصی تولید شده است را ارائه می دهد. در اینجا هاردی که مد نظر ما هست در خانواده‌ی بنفش (Purple) شرکت وسترن جای می‌گیرد و برای استفاده از سیستم‌های حفاظتی ساخته شده‌ است

وسترن بنفش

وسترن بنفش می‌تواند خروجی ۶۴ دوربین نظارتی را به صورت هم‌زمان روی خود ضبط کند که استفاده از آن را در سیستم‌های مداربسته ایده ال می‌کند وخیال ما را راحت می کند.

حافظه کش وسترن بنفش :

میزان حافظه‌ی کش در این محصولات بسیار عالی است تا احتمال ازبین‌رفتن داده‌ها هنگام ذخیره‌شدن به صفر برسد. این مدل در فرم دیسک ۳.۵اینچی ساخته شده ‌است و برای نصب، به چنین فضایی نیاز دارد. ورودی ذخیره‌سازی، رابط SATA 3.0  است و می‌تواند در بهترین حالت خود، به سرعت انتقال ۶ گیگابیت بر ثانیه برسد.

در نتیجه وسترن بنفش :

بدون شک وسترن دیجیتال مدل بنفش یکی از بهترینها در نوع خود می باشد که خیال ما را از این بابت راحت کرده است که توصیه ما همیشه خرید با گارانتی اصلی این محصول شرکت های سازگار و آواژنگ و … می باشد.

برند معروف سیگیت

این برند نیز یکی از برند های خوب بازار هارد ایران است که یکی از مدل های مخصوص دوربین مدار بسته را تولید می کند این هارددیسک از طریق رابط SATA3.0 به رایانه متصل می‌شود. سرعتی برای انتقال اطلاعات توسط این هارددیسک توسط شرکت سازنده ارایه شده به یاری رابط SATA3.0  می‌توان تا سرعت ۶ گیگابیت برثانیه به انتقال اطلاعات پرداخت.

هارددیسک SkyHawk :

هارددیسک SkyHawk از فرم دیسک ۳.۵ اینچی بهره می‌برد و در گروه هارددیسک‌های اینترنال قرار می‌گیرد. بافر یا میزان حافظه‌ی کش در این محصولات بسیار عالی است.میانگین زمان بین خطاها ( MTBF ) در هارددیسک اینترنال سیگیت مدل SkyHawk برابر یک میلیون ساعت است.

در نتیجه:

این هارد دیسک نیز برای دوبین مدار بسته یکی از گزینه های ما هست، که این محصول نیز باید با گارانتی های اصلی شرکتی تهیه شود.

فناوری ROI در دوربین مدار بسته

کاربران در نظارت محیط بر روی بعضی از موضوعات خاص تصاویر تمرکز می‌کنند، مانند شماره پلاک خودرو،
چهره و … با این حال تصویر آسمان آبی، چمن و درختان در منطقه تحت نظارت دارای اهمیت زیادی نمی باشند.
توجه به تصاویر خاص را اصطلاحا مناطق مورد علاقه یا ROI می نامند.

فناوری کدگذاری ROI ابتدا توسط ISO در سال ۲۰۰۰ ایجاد شد، که یکی از شرکت های برجسته در استاندارد
کدگذاری تصویر استاتیک می باشد که در حال حاضر در حال تحقیق در زمینه فناوری رمزگذاری ویدئو است.

این تکنولوژی می‌تواند مناطق علاقه‌مند در ویدیو را به نسبت فضای ذخیره سازی رمز گذاری کند. بنابراین،
از پهنای باند شبکه می‌توان اطمینان حاصل کرد که اطلاعات مهم از دست نرود و هم چنین به طور موثر
داده‌های تصویر فشرده سازی شوند، این عمل موجب می شود تا حد زیادی اختلاف بین فضای ذخیره سازی
و کیفیت تصویر به شکل مناسبی حل شود.

روش کد گذاری ROI برای سطوح فشرده سازی مختلف بین ROI و اطلاعات پس زمینه می باشد و بدون
افزایش میزان بیت ریت اطلاعات کلیدی تصاویر را ضبط می کند. استفاده از فناوری رمزگذاری ROI به صرفه
جویی در پهنای باند و بهینه سازی منابع بیت ریت کمک می کند، بنابراین فناوری ROI به یک عملکرد قابل
اطمینان در بین کاربران تبدیل شده است.

دوربین مداربسته adlay

انواع ROI

در حال حاضر، دو فناوری ROI مختلف وجود دارد: یکی از آن‌ها منطقه ثابت است و دیگری ردیابی دینامیکی است.

منطقه ثابت (FIXED)

در صفحه راه‌اندازی ROI دوربین، شما می‌توانید عملکرد ROI برای مناطق ثابت را انتخاب کنید، شما
می‌توانید تا ۴ منطقه مختلف را در تصویر پیش‌نمایش انتخاب کنید، سطح کدگذاری ROI می‌تواند از ۱ تا ۶ ، قابل تنظیم باشد.

منطقه ردیابی دینامیکی (DYNAMIC TRACKING)

ابتدا در صفحه تنظیم تشخیص دوربین، به تشخیص چهره و آنالیز دینامیکی بروید، سپس صفحه
تنظیم ROI را مشاهده می کنید، در این قسمت به سطح کدگذاری ROI مراجعه کنید، کاربران
می توانند به تشخیص چهره، ردیابی دینامیکی برای کدگذاری تصاویر را اجرا کنند.

دو نکته مهم

۱. فناوری ROI اجازه می دهد جریان سه گانه چهار منطقه ثابت یا یک منطقه ردیابی دینامیکی
را برای کاربران به طور جداگانه تنظیم کند.

۲. ردیابی دینامیکی، فقط از تشخیص چهره و کدگذاری تصاویر پشتیبانی می‌کند.

اهمیت ROI

با توجه به محدودیت منابع پهنای باند شبکه، تنها می توان از بیت ریت پایین برای انتقال جریان ویدئویی
استفاده کرد، تکنولوژی کدگذاری ROI  می‌تواند کیفیت تصاویر غیر مهم را از بین ببرد و بر روی رمزگذاری
مناطق مهم تمرکز کند، در حالی که نیازی به افزایش پهنای باند ندارد. که همین امر به طور قابل‌توجهی
از افزایش هزینه ذخیره‌سازی ویدئو و پهنای باند شبکه اجتناب می‌کند.

علاوه بر این، تکنولوژی ROI به تکنولوژی مورد حمایت مشترک برای اکثر دوربین‌های شبکه از روی تولید کنندگان
مختلف تبدیل شده‌است.

تاثیر ROI در صنعت دوربین مدار بسته

ROI یک تکنولوژی جدید نیست. در سال گذشته، تولید کنندگان عمده ای در تولید ROI وجود دارند،
مانند شرکت Hikvision که این تکنولوژی را در دوربین های خود به کار برده است، شما می توانید
از این تکنولوژی برای حل کمبود پهنای باند در برخی از شرایط استفاده کنید.

از آنجا که فناوری کد گذاری به سمت H.265 حرکت می کند، ترکیبی از ROI و H.265 می تواند به
صورت پیش فرض میزان بیت را کاهش دهد. تا آن زمان، کاربران از کیفیت ویدیو با کیفیت بالا و پهنای باند
کم و هزینه ذخیره سازی بسیار پایین استفاده خواهند کرد.

ROI در دوربین های مدار بسته تحت شبکه

سیستم نظارت تصویری IP باید فیلم HD با کیفیت تصویر مناسب را ضبط کند، همچنین می تواند
ویدیو را برای روزهای مورد نیاز با استفاده از تعداد کمتری از HDD ها ضبط کند.

در نظر داشته باشید برای دستیابی به این هدف کاربران از فناوری های مختلفی از جمله فشرده سازی
ویدئو H.265 استفاده می کنند که به کمک آن بازده فشرده سازی ویدئو کاهش می یابد، بنابراین پهنای باند
شبکه و حجم ذخیره سازی را هم کم می کند. در این مقاله ما در تلاش هستیم، اهمیت فناوری ROI در زمینه
فشرده سازی تصویر را به شما توضیح دهیم.

تنظیمات ROI

در درجه اول، همه دوربین های شبکه نمی توانند عملکرد ROI را پشتیبانی کنند. فقط دوربین های
مدار بسته تحت شبکه که دارای H.265 هستند می توانند از این فناوری پشتیبانی کنند. در این
بخش به شما تنظیمات ROI را آموزش می دهیم.

پس از ثبت نام در camera web interface مراحل زیر را به ترتیب اجرا کنید.

Config > Smart > Smart Stream

بعد از اجرای درست مراحل سه گزینه Close، Auto، ROI را مشاهده خواهید کرد. بر روی ROI
کلیک کنید. صفحه ویدیو برای شما باز می شود، بر روی دکمه ROI Set در زیر ویدیو کلیک کنید.
در این قسمت سیستم اجازه به انتخاب چهار منطقه مختلف را می دهد، در صورت تمایل می توانید
مناطق انتخاب شده را پاک کنید.

توجه داشته باشید که شما می توانید حداکثر ۴ بخش مختلف برای ROI را تنظیم کنید و روش های تنظیم
همانند مراحل فوق هستند. پس از تنظیم ROI، می توانید به مشاهده ویدئو بپردازید، خواهید دید که تفاوت
کیفیت تصویر بین منطقه انتخاب شده ROI و منطقه غیر ROI متفاوت می باشد.

خروجی دستگاه DVR

با استفاده از این خروجی شما میتوانید دستگاه DVR را به صورت آنالوگ به نمایشگر وصل کنید. به
ویژه برای تلویزیون هایی که فاقد ورودی آنالوگ هستند وجود این خروجی میتواند کمک زیادی به
شما کند. توجه داشته باشید که با توجه به فرکانس بالای ارسال اطلاعات، طول کابلکشی برای این
خروجی کمتر از دوربین های مداربسته آنالوگ خواهد بود اما با این حال در مسیرهای طولانی برای
ارتباط با نمایشگر استفاده از این خروجی بهترین گزینه خواهد بود.
رزولوشن خروجی CVBS نسبت به خروجی های دیجیتال تا حدی محدودتر است اما از آنجایی که
تبدیل کمتری روی آن صورت می گیرد به ویژه در تلویزیون های آنالوگ شفافیت تصویر به مراتب
بیشتری را ایجاد می کند.

کانال صفر (Zero Channel) در دوربین مداربسته چیست؟

کانال صفر: برای دسترسی از راه دور، کاربران میتوانند فیلم های چند کاناله را
با هم ترکیب وبه یک کانال صفرتبدیل کنند و موجب صرفه جویی در انتقال پهنای باند نیز میشود.

در سیستم‌های دوربین های مدار بسته، کدگذاری صفر یا به عبارت دیگرکانال
صفر یک گزینه برای پیکربندی دستگاه ها برای پخش یک تصویر ویدئویی است
که از چندین کانال دوربین در یک تصویر کنارهم ساخته شده‌است.

این به سیستم ضبط اجازه می‌دهد به جای فریم های متعدد کانال‌های مجزا،
یک کانال را به یک سیستم دوردست ارسال کند، ؛ در نتیجه پهنای باند مورد
استفاده برای انتقال تصویر را کاهش می‌دهد.

ادامه مطلب را از سایت علم و صنعت بخوانید

دوربین مداربسته adlay

, ,
نوشتهٔ پیشین
دوربین مداربسته falken
نوشتهٔ بعدی
دوربین مداربسته geutebruck

پست های مرتبط

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با یک کلیک تماس یگیرید