قیمت دوربین مدار بسته داهوا DH-IPC-HDBW5431RP-ZE

قیمت دوربین مدار بسته داهوا DH-IPC-HDBW5431RP-ZE

قیمت دوربین مدار بسته داهوا DH-IPC-HDBW5431RP-ZE

قیمت دوربین مدار بسته داهوا DH-IPC-HDBW5431RP-ZE:

دوربین مدار بسته داهوا مدل DH-IPC-HDBW5431RP-ZE دارای رزولوشن 4 مگاپیکسل است.دارای ضد نور WDR بوده و دارای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است.دارای مقاومت در برابر ضربه بوده و از دسته دوربین های مدار بسته دام است.دارای دید در شب تا 50 متر است و دارای سنسور CMOS است.این دوربین مدار بسته تحت شبکه است و دارای لنزی موتور آیز است.

دوربین مدار بسته

رزولوشن 4MP
حفاظت IP67,IK10
نوع دوربین Dome
قابلیت تشخیص چهره Yes
دامنه دید در شب 40m

امنیت:

امنیت یکی از نیاز های اولیه بشر بوده و هست و خواهد بود،پس باید این نیاز نیز مانند نیاز های دیگر انسان بر طرف شود.بر طرف کردن این نیاز راه های متفاوتی دارد ولی بین این راه های متفاوت فقط  دو یا سه راه جواب گوی این نیاز است. یکی از این راه ها نصب دوربین مدار بسته برای خانه یا محل کار است.دوربین مدار بسته با داشتن امکانات در این زمینه باعث افزایش امنیت در مکان و جواب دادن به نیاز انسان است.

تاثیر دوربین های مدار بسته بر روی آرامش:

استفاده کردن از دوربین های مدار بسته بر روی آسایش شما و کاهش افکار منفی نیز موثر است.افزایش امنیت یک مکان عملی پر از اهمیت و حساسیت است که همین عمل را دوربین های مدار بسته انجام می دهند.خریداری کردن دوربین مدار بسته برای خریدار بسیار سود مند است،چرا که دوربین های مدار بسته از هر نوع سرقت احتمالی جلو گیری می کنند همین جلوگیری شما را از خسارت های بسیار بزرگ در امان نگه می دارد.

دوربین مدار بسته باسیم یا بی سیم؟

اگر دوربین های امنیتی خانگی را در نظر دارید ، باید بین دو نوع اصلی تصمیم بگیرید: سیمی و بی سیم. در مورد این دو نوع دوربین سردرگمی زیادی وجود دارد. در این مقاله ، ما به شما در درک تفاوت ها کمک می کنیم تا بتوانید تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شما مناسب تر است و بهتر عمل می کند ، آیا شما فقط به دنبال چند دوربین هستید یا یک سیستم امنیتی برای کل خانه.

اصطلاح “بی سیم” به نحوه ارتباط دوربین و نه نحوه تغذیه دوربین اشاره دارد. دوربین های بی سیم از طریق Wi-Fi ارتباط برقرار می کنند ، در حالی که دوربین های سیمی از سیم برای انتقال فیلم خود استفاده می کنند. دوربین های بی سیم را می توان با برق AC (مانند پریز معمولی خانگی) یا باتری تغذیه کرد. هنگامی که از باتری تغذیه می شود ، یک دوربین بی سیم تبدیل به یک دوربین بدون سیم می شود. در اینجا یک توضیح ساده از دو عبارت وجود دارد که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

سیم دار: به وسیله منبع برق و اینترنت از طریق کابل متصل می شود
بی سیم: از طریق Wi-Fi به اینترنت متصل شده است ، توسط کابل به منبع تغذیه متصل شده است

دوربین امنیتی بی سیم:

یک دوربین امنیتی  بی سیم خانگی که به دوربین Wi-Fi نیز معروف است ، تصاویر خود را از طریق Wi-Fi منتقل می کند و از منبع تغذیه AC استفاده می کند. این بدان معناست که باید با استفاده از کابل برق به پریز وصل شود. یک دوربین را زمانی به اصطلاح به آن دوربین بی سیم می گویند که از اینترنت(Wi-Fi) استفاده می کند. وقتی یک دوربین بی سیم از یک باتری تغذیه می کند ، به یک دوربین بدون سیم تبدیل می شود.

دوربین های امنیتی بی سیم به طور کلی فیلم خود را روی سرور ابری ذخیره می کنند ، بنابراین می توانید از هر کجا به آن دسترسی داشته باشید. برخی از آنها همچنین می توانند ویدئو را در رسانه های محلی ، مانند کارت micro SD در دوربین ذخیره کنند. دوربین های بی سیم بسیار محبوب هستند زیرا نصب آنها آسان است و مشاهده فیلم آنها با استفاده از تلفن هوشمند یا رایانه ساده است.

دوربین های امنیتی بی سیم به طور کلی هنگام تشخیص حرکت یا صدا ضبط می شوند ، اما برخی از آنها را می توان در صورت اتصال به برق به صورت 24 ساعته و 7 ساعته ضبط کرد. آنها فیلم هایی با وضوح بالا ضبط می کنند و در صورت مجهز بودن به دید در شب می توانند در شب ضبط کنند. همچنین معمولاً دارای قابلیت های صوتی دو طرفه هستند

تا بتوانید با شخصی که دوربین می بیند صحبت کنید. در نهایت ، برخی از مدل ها از پردازش عمیق استفاده می کنند ، فناوری که به دوربین ها اجازه می دهد کارهای مفیدی را انجام دهند مانند هنگامی که ورود غیر مجاز شخصی یا شئ را تشخیص می دهند به شما هشدار می دهد.

خرید یک دوربین مدار بسته مناسب:

برای خریدن یک دوربین مدار بسته مناسب باید به مشخصات فنی دوربین توجه ویژه ای کنید.اکثردوربین های مدار بسته کاری یکسان انجام می دهند ولی دارای کیفیت های متفاوتی هستند.دارا بودن کیفیت های متفاوت باعث بالا یا پایین بودن قیمت دوربین مدار بسته می شود.اما در کل به مشخصات فنی دوربین مدار بسته توجه داشته باشید.

خانه هوشمند:

شما با داشتن دوربین مدار بسته در خانه خود،خانه خود را هوشمند سازی کرده اید،هوش مصنوعی ای که توانایی دستگیری مجرمان و سارقان را دارد.و به همین دلیل به خانه شما،خانه هوشمند گفته می شود.هوشمند کردن خانه کار کوچکی نیست،بلکه آسودگی خیال و آرامش را برای صاحب خانه به دنبال دارد.این آرامش را با میلیارد ها پول نمی شود خرید،ولی جالب است که با کمی هزینه برای خرید دوربین مدار بسته آرامش را برای خود خریده و تضمین کرده اید.

حساسیت دوربین های مدار بسته:

حساسیت یک ویژگی است که باید در آن دوربین مداربسته  درباره عملکرد خود به استفاده کننده ها اطلاعات زیادی بدهد. در واقع ، زمانی چنین بود که کسانی که به دنبال دوربین بودند ابتدا به وضوح و مشخصات حساسیت نگاه می کردند و اغلب این دو به تنهایی بر تصمیم خریدار تأثیر می گذاشت.آیا مشخصات حساسیت دوربین هنوز در بازار امروز معتبر است یا خیر؟

جواب این سوال به طور قطعی بله است.زیرا یکی از بزرگ ترین معیار های دوربین مدار بسته داشتن حساسیت نسبت به عوامل بیرونی است.منصفانه است که بگوییم در طول سالها نظارت تصویری از نظر عملکرد پیشرفت قابل توجهی کرده است. اگر به مشخصات محصولات در این دوره نگاه کنید ، تغییر قابل توجهی در ارقام نقل شده برای حساسیت مشاهده خواهید کرد. این مشخصات باید نشان دهنده توانایی دوربین در ارسال سیگنال ویدئویی در نور کم باشد.

متأسفانه هیچ روش تعریف شده یا استانداردی برای اندازه گیری حساسیت وجود ندارد. در گذشته این تعریف وجود داشت که حساسیت شامل کمترین میزان نور در محیط  است ، که به دوربین اجازه می دهد تا سیگنال را یه صورت 1 ولت، با خاموش بودن تمام پردازش ها نیز ارائه دهد. این اندازه گیری با استفاده از لنز F1.2 انجام شد و نتایج این پردازش به صورت واضحی مشخص شد.

نصب یک سیستم امنیتی دوربین که امکان دسترسی از راه دور را فراهم می کند !!

برای کسانی که هنوز از دسترسی از راه دور بی اطلاع هستند ؛ این جدیدترین نوآوری است که به شما و اعضای خانواده شما  قابلیت دسترسی به نصب سیستم امنیتی از طریق یک برنامه تلفن همراه ، بسته به اتصال به اینترنت ، برای امنیت بیشتر را فراهم می کند.

لازم به ذکر است که این ویژگی در مدل های مختلف متفاوت است. و از این رو در برخی موارد ، کاربر قادر خواهد بود دوربین مدار بسته را به صورت  زنده و فیلم های ضبط شده مشاهده کند.

نصب دوربین مدار بسته:

قابل درک است که شما نمی توانید شبانه روز در خانه و محل کار خود حضور داشته باشید. بنابراین ، لازم است از دارایی ها یا اشیاء قیمتی خود در برابر سرقت یا فعالیت های مجرمانه محافظت کنید. این مشکل ممکن است

با نصب دوربین های مدار بسته با قابلیت دسترسی از راه دور حل شود ، که به مالک اجازه می دهد از راه دور  ملک را زیر نظر داشته باشد. دستگاه امنیتی را می توان با یک برنامه تلفن همراه رایگان و تعاملی ، سازگار با دستگاه های Android و iOS همراه کرد و به شما اجازه می دهد با استفاده از امکانات اینترنت به صورت زنده مکان را زیر نظر داشته باشید.

بسته دوربین مدار بسته ارائه شده توسط شرکت ما همچنین شامل ویژگی مشاهده از راه دور است که کاربر را قادر می سازد تا فیلم را مشاهده یا بارگیری کند.

همچنین شامل نصب حرفه ای توسط یک تکنسین امنیتی دارای مجوز و آموزش دیده همراه با ارائه یک گزینه آموزش مشتری در محل ، که در آن کاربر آموزش می بیند تا با دسترسی از راه دور به طور کامل از سیستم امنیتی استفاده کند.

دستگیری سارقان با استفاده از دوربین مدار بسته:

با کمی جست و جو در اینترنت و نگاه به سایت های خبری متوجه این می شویم که دوربین های مدار بسته چه کمک بزرگ و نمایانی به داشتن امنیت کرده اند و باعث دستگیری سارقان شده اند.باید گفت که اعمال دوربین های مدار بسته باعث شده که دیگر افراد به سمت گرفتن نگهبان نروند و پول خود را هر ماه به نگهبانان اختصاص ندهند.

مقاومت:

همه دوربین های مدار بسته توانایی مقاوت دارند.مقاومت دوربین های مدار بسته به کیفیت آنها نیز بستگی دارد.دوربین های مدار بسته  با کیفیت چون دارای جنس مرغوبی هستند،مقاومت بالایی دارند.

دوربین های با کیفیت ساده و متوسط نیز دارای کیفیت قابل قبولی هستند و می توان با آنها نیز امنیت خوبی را تجربه کرد.داشتن یک کیفیت خوب بر روی قیمت دوربین های مدار بسته نیز تاثیر مستقیم دارد.

فضای ذخیره سازی ابری:

دوربین دارای این قابلیت  اطلاعات خود را در فضای ابری ذخیره می کند و با انجام این کار حتی اگر دوربین مدار بسته بشکند یا خراب شود ،اطلاعات آن از بین نمی رود و قابل استفاده است.

این عمل باعث خاص تر شدن و افزایش جلوگیری از اعمال خرابکارانه است.جدا از این دیگر شخص نگران ذخیره شدن اطلاعات نیست و همین مورد باعث افزایش آرامش خاطر است.

فضای ذخیره سازی ابری ، فضایی است که دوربین های مدار بسته می تواند اطلاعات را در آن ذخیره کند بدون آنکه فرد نگران این باشد که اطلاعات ثبت شده و ضبط شده توسط دوربین مدار بسته از بین برود و نابود شوند.

اگر سارق دوربین مدار بسته را بشکند اطلاعات از بین نمی رود و به راحتی می توان به آنها دسترسی داشت.

دوربین های امنیتی Vandal-Dome

دوربین های امنیتی Vandal-Dome دوربین هایی هستند که در یک شیشه محافظ قرار دارند.این دوربین ها بسیار محکم و با دوام هستند و همچنین زیبا و جمع و جور هستند.

تشخیص محل زیر نظرشان سخت است و غیرممکن است که کسی لنز  آنها را دستکاری کند.اما در شب نور های مادون قرمز آن باعث ایجاد انعکاس روی شیشه محافظ آن می شود و مانع عملکرد درست در شب می شوند.

دوربین های امنیتی Bullet

از سوی دیگر ، دوربین های Bullet شکل استوانه ای بلند دارند و افراد می توانند متوجه شوند که این نوع دوربین ها کجا را زیر نظر دارند.این نوع دوربین ها به راحتی قابل دستکاری و خرابکاری هستند.

با این حال ، این نوع دوربین ها دارای کیفیت تصویر بهتری نسبت به دوربین های Dome هستند و مثل آنها با شیشه محافظ محدود نمی شوند.ورود رطوبت به این دوربین ها دشوار است .

در نتیجه میشه گفت همه دوربین های مدار بسته دارای مزایا و معایبی هستند ولی قابلیت های منحصر به فرد آنها باعث چشم پوشی از معایب آنها می شود.

لنز دوربین مدار بسته:

همه دوربین های مدار بسته دارای لنز هستند و لنز ها هستند که باعث می شوند تصاویر را به طور کاملا واضح با دوربین مدار بسته مشاهده کنیم.بدون لنز ها دوربین های مدار بسته نمی توانند به کار خود به خوبی ادامه دهند

و بیشتر برای افراد مشکل ساز می شوند.بنابراین لنز یکی از مهم ترین اجزای دوربین مدار بسته است و می تواند در شرایط بسیار مهم و حیاطی به ما کمک کنند.

دوربین های مدار بسته به ما فقط در زمینه امنیت کمک نمی کنند.بلکه،دوربین های مدار بسته می توانند به ما در اتفاقات مختلفی که در اطراف ما می افتد،به ما کمک می کنند.

برای مثال در زمانی که فردی آسیب دیده است و نیاز به دکتر دارد ما با مشاهده کردن فیلم دوربین های مدار بسته می توانیم به آن فرد کمک کنیم و یا به اورژانس اطلاع دهیم.

اگر دوربین های امنیتی خانگی را در نظر دارید ، باید بین دو نوع اصلی تصمیم بگیرید: سیمی و بی سیم. در مورد این دو نوع دوربین سردرگمی زیادی وجود دارد.انتخاب یکی از این دو نوع به خود شما بر می گردد و باید به این موضوع فکر کنید که یک سیستم بی سیم برای شما مناسب است یا یک سیستم با سیم.

دوربین های امنیتی بی سیم به طور کلی فیلم خود را روی سرور ابری ذخیره می کنند ، بنابراین می توانید از هر کجا به آن دسترسی داشته باشید.

برخی از آنها همچنین می توانند ویدئو را در رسانه های محلی ، مانند کارت micro SD در دوربین ذخیره کنند. دوربین های بی سیم بسیار محبوب هستند زیرا نصب آنها آسان است و مشاهده فیلم آنها با استفاده از تلفن هوشمند یا رایانه ساده است.

مفهوم Aspect Ratio در دوربین مداربسته

مفهوم Aspect Ratio در دوربین مداربسته

نسبت عمودی به اندازه تصویر افقی. این قابلیت برای ویدئوهای آنالوگ معمولاً 4: 3 است.
یک مانیتور با صفحه عریض معمولاً دارای گزینه فرمت ویدئویی 16: 9 است.

نسبت ابعاد چیست؟

نسبت ابعاد ، وضوح عمودی و افقی یک تصویر است. هرچه پیکسل ها بالاتر باشد ،
تصویر بزرگتر خواهد بود. تلویزیون های با وضوح بالا اکنون در نسبت ابعاد 16: 9 در
حالی پخش می شوند که تلویزیون های قدیمی با وضوح استاندارد در 4: 3 پخش
می کردند.

چرا نسبت ابعاد مهم است؟

چرا نسبت ابعاد مهم است؟ همه اینها مربوط به رابطه سوژه اصلی با کناره های کادر
و میزان فضای خالی است که در انتهای سوژه با آن مواجه می شوید.

آگاهی از ویژگی های نسبت ابعاد دوربین خاص شما می تواند به شما در ساخت
تصاویر بهتر کمک کند. همچنین به شما کمک می کند زمان برداشتن نسبت تصویر
متفاوت باعث بهبود ترکیب تصویر شما شود.

نسبت ابعاد چیست؟
نسبت ابعاد رابطه بین عرض و ارتفاع تصویر را توصیف می کند. به صورت شکل به این
شکل نوشته می شود  – عرض: ارتفاع (عرض همیشه اولویت دارد).

تقریباً هر دوربین مداربسته دارای یک سنسور یکی از دو نسبت ابعادی است:

3: 2

نسبت ابعاد

نسبت ابعادی که توسط سنسور برش 35 میلی متری و SLR های تمام فریم ، برخی
از دوربین ها با فرمت متوسط ​​، دوربین های بدون آینه ، کامپکت های پیشرفته
و بیشتر دوربین های فیلم 35 میلی متری استفاده می شود. از زمان ساخت اولین
دوربین فیلم 35 میلی متری ل در اوایل قرن گذشته ، این نسبت ابعادی با ما همراه
بوده است.

سنسور برش 35 میلی متری و SLR های فول فریم دارای نسبت ابعاد 3: 2 هستند.
عرض سنسور 1.5 برابر زیاد است.

اندازه یک سنسور 35 میلی متری تمام فریم 36 36 24 میلی متر است. می توانید
این رقم را به صورت نسبت بیان کنید: 36:24. ریاضیدانان همیشه دوست دارند
نسبت ها را ساده کنند تا رابطه بین این دو عدد به راحتی تجسم شود. در این
حالت می توانید هر دو بعد را بر دوازده تقسیم کنید. این به شما 3: 2 می دهد.
مفهوم Aspect Ratio در دوربین مداربسته

دوربین های سنسور برش دارای سنسورهای کوچکتر با اندازه تقریبی 22.5 15 15
میلی متر هستند (بسته به مارک و مدل اندازه گیری دقیق متفاوت است). این ارقام
با نسبت ابعادی 3: 2 سنسور فول فریم مطابقت دارند.

Aspect Ratioچیست؟

نسبت ابعادی عددی است که گستردگی ویدئوی شما را در بر می گیرد. این
رابطه متناسب با عرض و ارتفاع فیلم است. در اینجا چند مثال آورده شده است:
1: 1 ، 16: 9 و 4: 3.

1: 1 = مربع
16: 9 = صفحه عریض
4: 3 = استاندارد
نسبت تصویر همان چیزی است که دوربین شما در آن ضبط می کند
، در بیشتر دوربین های DSLR با نسبت تصویر 16: 9 ضبط می شود.

نسبت های معمول چیست؟

متداول ترین نسبت ها 16: 9 یا 9:16 ، 4: 3 ، 1: 1 و 2.4: 1 است.

16: 9 نسبت استاندارد صفحه عریض استاندارد است که در همه جای وب
مشاهده می کنیم.
9:16 همه فیلم عمودی است که ما در تلفن های خود مشاهده می کنیم. این
یک پوشش کامل 90 درجه از یک فیلم 16: 9 است.
4: 3 همان چیزی است که بسیاری از تلویزیون و فیلم ها در دهه 80 و 90 تولید
شده اند. دوربین فیلمبرداری و دوربین فیلمبرداری از این زمان در 4: 3 ضبط شده است
– کمی بیشتر از یک مربع.
1: 1 یک مربع کامل است و نسبت تصویر برای ویدیوی Instagram یا Facebook است.
2.4: 1 صفحه فوق العاده عریض یا نسبت ابعادی آنامورفیک است. این اغلب
در فیلم برای ایجاد یک احساس فوق العاده سینمایی استفاده می شود.
صفحه عریض چه نسبت ابعادی دارد؟
16: 9 نسبت تصویر عریض استاندارد است و این نسبت ابعادی است که تلفن های
هوشمند و تبلت ها در آن ضبط می کنند ، همچنین DSLR ها و بیشتر دوربین های فیلمبرداری.

نسبت ابعاد 1920×1080 چیست؟

1920 x 1080 نسبت ابعادی 16: 9 است. به طور پیش فرض ، تلفن های هوشمند
، DSLR ها و بیشتر دوربین های فیلمبرداری مدرن فیلمبرداری را در 1920 1080 ضبط می کنند.

آنامورفیک یعنی چه؟
آنامورفیک یک تصویر با صفحه عریض در فیلم استاندارد 35 میلی متر با
نسبت ابعادی غیر عریض است. آنامورفیک با نسبت ابعاد 2.4: 1 نمایش
داده می شود. این بسیار نزدیک به نسبت ابعاد 16: 9 است ، اما بالا و پایین
آن کمی بریده می شود ، و احساسات گسترده تر و سینمایی تری به تصاویر می دهد.

نسبت ابعاد فیلم ها چقدر است؟
به طور کلی ، اگر در سینما یک فیلم می بینید ، احتمالاً ساعت 16: 9 است.
بیشترین طول ویژگی ها با رزولوشن 4k (3840 x 2160) یا بالاتر در 16: 9 گرفته
می شوند. اگر 16: 9 نباشد ، به احتمال زیاد نسبت ابعادی آنامورفیک 2.4: 1 است
. فیلم ها با یکی از این دو نسبت تصویربرداری می شوند ، اما بسیاری از فیلم های
مستند می توانند نسبت های مختلفی داشته باشند. می توانید مستندی را ببینید
که ترکیبی از 1: 1 ، 16: 9 ، 4: 3 و 9:16 باشد.

چگونه می توان نسبت تصویر را در Premiere تغییر داد؟

با Adobe Premiere می توانید با هر نسبت ابعادی ویرایش کنید.
نحوه انجام این کار به شرح زیر است:

وقتی دنباله جدیدی را در Premiere ایجاد می کنید ، ابتدا باید از پیش تعیین شده ای
را انتخاب کنید. این می تواند از پیش تعیین شده ای باشد که شما همیشه مانند
1080p از پیش تعیین شده استفاده می کنید.
سپس ، روی برگه تنظیمات کنار ایستگاه از پیش تنظیم شده کلیک کنید و به
اندازه قاب بروید. اگر از پیش تعیین شده 1080p استفاده کنید ، روی 1920 x 1080
تنظیم می شود.
از اینجا ، فقط این ابعاد را تغییر دهید تا هرچه می خواهید باشد. اگر می خواهید

با نسبت ابعاد 1: 1 ویرایش کنید ، ابعاد آن را به 1080 10 1080 تغییر دهید.
سپس روی «تأیید» کلیک کنید و ویرایش آن با نسبت ابعاد 1: 1 انجام می شود.
همچنین می توانید هر دنباله ویرایش شده را به عنوان از پیش تعیین شده
خود ذخیره کنید تا بتوانید بلافاصله ویرایش در هر نسبت ابعادی را شروع کنید.
چگونه می توان نسبت ابعاد را در iMovie تغییر داد؟
در آخرین نسخه iMovie ، تغییر نسبت ابعاد پشتیبانی نمی شود. iMovie
به نسبت ابعاد 16: 9 قفل شده است.

در ای نمقاله نیز مانند مقاله های دیگر با یکی دیگر از ویزگی و قابلیت های دوربین مداربسته آشنا شدید
و این مفهوم را درک کردید و اگر می خواهید با دیگر قابلیت های دوربین آشنا شوید به قسمت آموزش
در سایت علم و صنعت بروید و از دیگر مقاله ها بهره ببرید

برای مشاهده منبع اینجا کلیک کنید.

فرمت فشرده سازی MJPEG دوربین مداربسته

فرمت فشرده سازی MJPEG دوربین مداربسته

تفاوت بین MJPEG و H.264 چیست؟

اگر دوربین IP شما از H.264 و MJPEG پشتیبانی می کند ، ممکن است از خود بپرسید: کدام قالب را انتخاب کنم؟

تفاوت اصلی بین H.264 و MJPEG در این است که MJPEG فقط فریم های مجزا از فیلم را فشرده می کند ، در حالی که H.264 فریم ها را فشرده می کند.

MJPEG مجموعه ای از JPEG های جداگانه فشرده شده در یک توالی است که منجر به نتیجه با کیفیت بالا از نظر وضوح می شود.

از طرف دیگر ، با H.264 ، فقط برخی از فریم ها توسط خودشان فشرده می شوند ، در حالی که بیشتر آنها فقط تغییرات نسبت به فریم قبلی را ثبت می کنند. این می تواند مقدار قابل توجهی از پهنای باند را در مقایسه با MJPEG (که هر فریم را به صورت جدید رمزگذاری می کند) ذخیره کند ، اما منجر به فیلم با کیفیت پایین تر می شود.

جوانب مثبت / مخالف H.264

+ پهنای باند و مصرف ذخیره سازی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد
+ کیفیت فیلم تطبیقی ​​براساس پهنای باند
+ مناسب برای ذخیره سازی
+ / – تنظیم پیچیدگی – گاهی اوقات برای تنظیم مشکل است – کیفیت پخش جریانی ، نرخ فریم و نرخ فریم i. GOP ، VBR ، CBR و غیره

جوانب مثبت / منفی MJPEG

+ کیفیت تصویر مداوم عالی
+ استحکام ، اگر یک فریم افت کند ، بر ویدیو تأثیر نمی گذارد
– بدون صدا
– پهنای باند و فضای ذخیره سازی بسیار بیشتری مصرف می کند
– بدون پشتیبانی از ذخیره سازی در angelcam

در پایان ، وقتی صحبت از تصمیم گیری در مورد استفاده از MJPEG یا H.264 می شود ، همیشه به خواسته مشتری و محل نصب دوربین برمی گردد. اگرچه H.264 روش ارجح برای بسیاری از افراد خواهد بود ، اما ممکن است MJPEG فرمت انتخابی برای کسانی باشد که با جزئیات واضح به دنبال کیفیت بالاتر هستند اما نمی توانند از جریان H.264 پشتیبانی کنند.

Motion JPEG

یک قالب فشرده سازی محبوب دوربین مداربسته است که در آن توالی ویدئو از یک سری تصاویر JPG (JPEG) ساخته می شود. این روش فشرده سازی در مواردی که از FPS پایین تر استفاده می شود (مانند 5-8 فریم در ثانیه) مورد نیاز است. نسبت فشرده سازی MotionJPEG معمول در مقایسه با فیلم خام از 10 به 30 است.

رمزگذاری بهینه ویدئو

برای سیستم های نظارت تصویری IP بسیار مهم است. آیا باید H.264 یا MJPEG را انتخاب کنید؟ در حالی که حرکت صنعت مطمئناً H.264 را ترجیح می دهد ، پرسش های مهم هنگام و چگونگی استفاده بهینه از H.264 است.

حالت جریان / کنترل دوربین مورد استفاده را تعیین کنید
نسبت کل فریم ها به فریم های I را تعیین کنید (برای H.264)
این آزمایش ها هیچ عدد جادویی را نشان نمی دهد

– پاسخ 80٪ صرفه جویی در پهنای باند یا 10٪ کیفیت کمتر (یا هر مقدار واحد دیگر برای X یا Y) نیست.

در حالی که H.264 به طور کلی مصرف پهنای باند را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد

، به عوامل مختلفی بستگی دارد (از جمله پیچیدگی ، حالت جریان ، نرخ فریم و نرخ فریم i). انتخاب VBR در مقابل CBR از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، به ویژه تأثیر زیادی در استفاده و عملکرد دارد. سرانجام ، در حالی که H.264 می تواند همان کیفیت تصویر قابل مشاهده MJPEG را ارائه دهد ، بسته به تنظیماتی که استفاده می کنید (مخصوصاً حالت پخش جریانی) ، به راحتی می توانید کیفیت بدتری تولید کنید.

تفاوت اصلی بین H.264 و MJPEG

این است که MJPEG تنها فریم های فیلم را فشرده می کند

در حالی که H.264 فریم ها را فشرده می کند. برای MJPEG

، هر فریم از فیلم به خودی خود فشرده می شود

، درست مثل اینکه شما یک سری از تصاویر JPEG را به صورت دستی فشرده می کنید

(ergo Motion JPEG). برای H.264 ، برخی از فریم ها به خودی خود فشرده می شوند

(که I یا همان فرکانس اولیه نامیده می شود) در حالی که بیشتر فریم ها فقط تغییرات مربوط به فریم قبلی را ثبت می کنند

(P یا فریم های پیشرو نامیده می شوند). این می تواند مقدار قابل توجهی از پهنای باند را در مقایسه با MJPEG که هر فریم را دوباره رمز می کند ، ذخیره کند.

فشرده سازی

توسط پیچیدگی محدود می شود. تمام فشرده سازی ها

به کشف الگوها و نمایش آن الگوها توسط کدها / پیام های کوتاه تر بستگی دارد.

هر چقدر یک الگو پیچیده تر یا به ظاهر تصادفی باشد ، احتمال فشرده شدن

یک الگو کمتر است  در حالی که H.264 می تواند “بیشتر” از MJPEG را فشرده کند

، این اصل در درک اختلافات عملکرد برای رمزگذاری ویدیو یک عنصر مهم است.

تجزیه و تحلیل جریان: در این تست ، ما از یک تجزیه و تحلیل جریان آزاد از Avinaptic
برای بررسی جریان های H.264 استفاده کردیم. نرم افزار Avinaptic را بارگیری کنید.
در مطالعه موردی نمایش فیلم ما ، یک کلیپ ویدیویی آزمایشی را بررسی می کنیم
که تغییرات در پیچیدگی و کیفیت را نشان می دهد (نمونه آزمایش آنالیز جریان را
بارگیری کنید

معیارهای 1: تعیین پیچیدگی صحنه ضبط / ضبط شده

چه از MJPEG و چه از H.264 استفاده کنید ، مهم است که از پیچیدگی صحنه خود آگاه باشید.
با این حال ، درک این مسئله هنگام استفاده از H.264 از اهمیت بیشتری برخوردار است. این به
این دلیل است که تغییر در نرخ بیت برای H.264 نسبت به MJPEG قابل توجه است (حتی اگر به
طور مطلق برای آزمایش های ما ، مصرف پهنای باند H.264 همیشه با هر نوع پیچیدگی کمتر باشد)
. با توجه به پیچیدگی صحنه ، منظور ما از فعالیت چقدر است در صحنه ویدیویی که شما ضبط می کنید
اتفاق می افتد. به عنوان مثال ، فردی که در مقابل دیوار سفید صحبت می کند بسیار پیچیده تر از یک
استادیوم شلوغ است. به طور کلی ، هر چه رنگ ، شکل ، اندازه ، اشیا and و حرکات بیشتری در یک
صحنه وجود داشته باشد .

برای مشاهده منبع اینجا کلیک کنید.

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
قیمت دوربین مدار بسته داهوا DH-IPC-HDBW5442EP-ZE
نوشتهٔ بعدی
قیمت دوربین مدار بسته داهوا DH-IPC-HDBW5831RP-ZE

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با یک کلیک تماس یگیرید