قیمت دوربین مدار بسته داهوا DH-HAC-T2A21P

قیمت دوربین مدار بسته داهوا HAC-T2A51P

قیمت دوربین مدار بسته داهوا HAC-T2A51P

قیمت دوربین مدار بسته داهوا HAC-T2A51P:

دوربین مدار بسته داهوا مدل HAC-T2A51P دارای رزولوشن 5 مگاپیکسل است. دارای وزن خالص 0.27 کیلوگرم و بدنه ای از جنس آلومینیومی است. دارای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار بوده و دارای ضد نوری از نوع DWDR است. دارای حداکثر دیافراگم F2.0 بوده و دارای آیریسی از نوع ثابت است. دارای لنزی از نوع ثابت بوده و دارای دهانه لنزی از نوع M12 است. دارای دید در شب هوشمند تا دامنه 20 متر بوده و دارای سنسوری از نوع CMOS است.

دوربین مدار بسته

سنسور تصویری 1/2.7″ CMOS
حداکثر وضوح 2880 (H) × 1620 (V)
رزولوشن 5MP
اسکن Progressive
سرعت شاتر الکترونیکی PAL: 1/25–1/100000 s

NTSC: 1/30–1/100000 s

حداقل نور محیط 0.02 Lux/F2.0, 30IRE, 0 Lux IR on
S/N More than 65 dB
دامنه دید در شب 20 m (66 feet)
کنترل روشن/خاموش دید در شب Auto;manual

لنز

نوع لنز Fixed lens / Fixed iris
نوع دهانه لنز M12
فاصله کانونی 3.6 mm (2.8 mm Optional)
حداکثر دیافراگم F2.0
زاویه دید 2.8 mm: 125° × 106° × 56°

(diagonal × horizontal × vertical)

3.6 mm: 104° × 88° × 46°

(diagonal × horizontal × vertical)

کنترل فوکوس N/A
فاصله فوکوس 2.8 mm: 0.8 m (2.6 ft)

3.6 mm: 1.2 m (3.9 ft)

DORI Lens Detect Observe Recognize Identify
2.8mm 56.0 m

(183.7 ft)

22.4 m

(73.5 ft)

11.2 m

(36.7 ft)

5.6 m

(18.4 ft)

3.6mm 80 m

(262.5 ft)

32 m

(105.0 ft)

16 m

(52.5 ft)

8 m

(26.2 ft)

پان / شیب / چرخش

پان / شیب / چرخش Pan: 0° – 360°

Tilt: 0° – 78°

Rotation: 0° – 360°

ویدئو

وضوح 5M (2880 × 1620); 4M (2560 × 1440);

1080P (1920 × 1080);960H (960 × 576/960 × 480)

نرخ فریم CVI:

PAL:5M@25 fps; 4M@25 fps; 1080P@25 fps

NTSC:5M@25 fps; 4M@30 fps; 1080P@30 fps

AHD:

PAL:4M@25 fps;

NTSC:4M@30 fps;

TVI:

PAL:4M@25 fps;

NTSC:4M@30 fps;

CVBS:

960H;

خروجی تصویر Video output choices of CVI/TVI/AHD/CVBS by one BNC port
روز و شب Auto (ICR) / Manual
OSD Multi-language
BLC BLC / HLC / DWDR
WDR DWDR
به دست آوردن کنترل AGC
کاهش سر و صدا 2D
تعادل رنگ سفید Auto;manual
دید در شب هوشمند Yes
انعکاس Off/On
پوشش Off / On (8 area, rectangle)

گواهینامه

گواهینامه ها CE (EN55032, EN55024, EN50130-4,EN60950-1,

EN 62368-1:2014+A11:2017)

FCC (CFR 47 FCC Part 15 subpartB, ANSI C63.4-2014)

پورت

پورت صوتی N/A

برق

منبع تغذیه 12V DC ±30%
مصرف برق Max. 3.7W (12V DC, IR on)

محیط

دما برای فعالیت –40°C to +60°C (–40°F to +140°F) /Less than 95% RH

* Start up should be done at above –40°C (–40°F)

شرایط نگهداری –40°C to +60°C (–40°F to +140°F) /Less than 95% RH
حفاظت IP67

جنس ، ابعاد ، وزن

جنس Aluminium
ابعاد φ94 mm × 78 mm (φ3.7″ × 3.07″)
وزن خالص 0.27 kg (0.60 lb)
وزن ناخالص 0.33 kg (0.73 lb)

تشخیص پس از سرقت:

دوربین های مدار بسته در تشخیص پس از سرقت سارقان کمک می کنند. با کمک فیلم های ضبط شده ، پلیس ها و ماموران امنیتی می توانند مجرمان را ردیابی کرده و جایی که آنها بعد از سرقت رفته اند را به دست آورند. دوربین های دید در شب اطمینان می دهند که هیچ کس از تاریکی استفاده نمی کند و وارد خانه شما نمی شود.

از موانع کنترل دسترسی اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که هیچکس بدون اجازه وارد خانه نمی شود.در نظر داشته باشید که هرگز پسورد ورود به سیستم دوربین مدار بسته خود را به کسی ندهید.

دوربین مدار بسته بولت چیست؟

نام دوربین های بولت نیز بخاطر شکل استوانه ای متمایز آنها است که شبیه به یک مکعب مستطیل یا لوله است. به عنوان یکی از رایج ترین انواع دوربین های امنیتی ، دوربین های بولت یک بازدارنده قابل مشاهده هستند.

در حقیقت ، مطالعات نشان داده اند که وجود دوربین های امنیتی باعث می شود که اموال شما به یک هدف نامطلوب برای دزد ها و سارقان تبدیل شوند. مانند دوربین های دام ، دوربین های بولت را می توان در داخل و خارج از منزل نصب کرد.

نصب دوربین های بولت راحت تر است و به دلیل شکل دوربین بولت می توان لنزهای بزرگتری را بر روی بدنه آن نصب کرد. ایده آل برای استفاده در فضای باز  است و نوک دوربین بولت شامل یک لب کوچک است که به محافظت در برابر تابش نور و آب و هوا کمک می کند.

مزایای اصلی دوربین های بولت محدوده و نصب آنها است. دوربین های بولت دارای برد بیشتری هستند که آنها را برای مشاهده مناطق بزرگ مانند حیاط خلوت و پارکینگ ها ایده آل می کند.

 

مزایای اصلی دوربین بولت:

برد بیشتر
نصب آسان
استفاده داخلی و خارجی
ضد آب
دید در شب
تفاوت های اصلی بین دوربین های گنبد با دوربین های گلوله ای:
نصب و راه اندازی آسان

دوربین های دام در داخل یا خارج از منزل نصب می شوند و می توانند به سقف متصل شده یا بر روی دیوارها نصب شوند. اگرچه دوربین های امنیتی دام کمتر قابل مشاهده هستند ، اما نصب آنها کمی سخت تر از دوربین های بولت است.

یک ناراحتی جزئی این است که اگر می خواهید میدان دید را تغییر دهید ، دوربین های دام باید دوباره نصب شوند ، در حالی که معمولاً می توانید دوربین بولت را تغییر دهید (به شرطی که ناحیه ای که می خواهید مشاهده کنید در محدوده دوربین باشد).

دوربین های بولت که هم در داخل و هم در خارج نصب می شوند ، معمولاً در کنار دیوار نصب می شوند. نصب دوربین های بولت آسان تر است زیرا دارای دسته نصب هستند. پس از نصب ، می توانید لنز دوربین را به راحتی قرار دهید تا ناحیه ای را که می خواهید دوربین آن را بگیرد، نظارت کنید.

دوربین مدار بسته چیست و چگونه کار می کند؟

NVR ها ،  به عنوان ضبط کننده های ویدئویی شبکه ای شناخته می شوند ، شبیه DVR ها هستند. با این حال ، آنها با دوربین های IP سازگار هستند. شما NVR و دوربین های امنیتی خود را از طریق روتر یا سوئیچ شبکه متصل می کنید. به همین ترتیب ، می توانید به سادگی فیلم NVR خود را از طریق یک برنامه تلفن همراه یا مرورگر وب مشاهده کنید.

یک نکته اضافی برای هارد دیسک ها: شما باید هارد دیسک های درجه نظارت را برای NVR یا DVR خود انتخاب کنید. هارد دیسک های درجه نظارت دارای اجزای با دوام تری نسبت به هارد دیسک های رایانه ای معمولی هستند که به آنها اجازه می دهد در صورت نیاز ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته کار کنند.

دستگاه های DVR که به ضبط کننده های دیجیتال نیز معروف هستند ، جایگزین ضبط کننده های مدرن برای ضبط کننده های آنالوگ هستند که با استفاده از نوارهای ویدئویی کار می کردند. دستگاه های DVR فیلم های آنالوگ را با فرمت های دلخواه در ثانیه و وضوح به فرمت دیجیتال تبدیل می کنند. هنگامی که فضای هارد دیسک پر می شود ، تصاویر جدید بر روی تصاویر اصلی ضبط می شوند ، بنابراین ضروری است که به محض وقوع حادثه ضبط کننده خود را بررسی کنید.

هنگام تعیین نوع سیستم امنیتی ، مکان خانه شما و جغرافیای آن بسیار مهم است. برای مثال ، محافظت از خانه در مکانی که جرم و جنایت کمتر است، نیاز به ویژگی های امنیتی متفاوتی نسبت به جا و مکانی که پر از جرم و جنایت دارد. به همین ترتیب ، اگر خانه شما در نزدیکی یک منطقه ای باشد که امکان  آتش سوزی آن زیاد باشد، می تواند خطر آتش سوزی برای شما وجود داشته باشد. بنابراین شما نیاز به سیستم حفاظتی، با ویژگی های مناسب برای داشتن امنیت بیشتر در محل خود دارید.

تعمیر و نگهداری سیستم های امنیتی:

راه اندازی و نگهداری صحیح سیستم امنیتی بسیار مهم است. تعمیر و نگهداری،عملی پیشگیرانه و کاملا صحیح است. در تعمیر و نگهداری پیشگیرانه ، همه عناصر تشکیل دهنده امنیت (دوربین ها ، اتصالات ، سیم کشی) را بررسی می کنند تا مطمئن شوند که همه چیز به خوبی کار می کند.

هر گونه خطایی که تشخیص داده شود باید برطرف شود. در صورت خرابی دوربین مدار بسته ، نقص امنیتی رخ می دهد که یکپارچگی سیستم امنیتی ما را از بین می برد و سیستم امنیتی ما را آسیب پذیر می کند. در مرحله تعمیر و نگهداری اصلاحی ، همه مواردی که عملکرد مناسبی ندارند تعمیر یا تعویض می شوند.

برای داشتن یک سیستم امنیتی موثر ، لازم است یک برنامه ریزی جامع داشته باشید که چندین مرحله را پوشش دهد ، و همه  مراحل بسیار مهم هستند: طراحی ، نصب ، نگهداری و سرویس تأیید زنگ های دریافت شده. هرگونه خرابی که در هر یک از این مراحل رخ دهد می تواند باعث نقض امنیتی قابل توجهی شود و شما را در برابر سرقت آسیب پذیر کند.

مشکلات منبع تغذیه:

اماکن دارد درست کار نکردن دوربین مدار بسته به دلیل خرابی ترانسفورماتور ۱۲ ولت باشد. دوربین های مدار بسته معمولاً با ولتاژ ۱۲ ولت کار می کنند ، بنابراین مجهز به آداپتورهایی هستند

تا آن آداپتور ها به دوربین های مدار بسته برق رسانی کنند و دوربین مدار بسته به کار خود ادامه دهد. این ترانسفورماتورها در طول زمان خراب می شوند و ولتاژ مادون قرمز مناسب به دوربین نمی رسد. این مشکل برق باعث روشن و خاموش شدن متناوب می شود که می توان گفت مانند پلک زدن است.

همانطور که ترانس ۱۲ ولت خراب می شود ، ممکن است منبع تغذیه دوربین نیز دچار مشکل شود. منبع تغذیه باید منحصراً به آن دوربین اختصاص یابد. در غیر این صورت ، ممکن است اتفاق بیفتد که ولتاژ منبع تغذیه صحیح به دست نیامده باشد. این امر همچنین باعث درست کار نکردن چراغ های دید در شب می شود.

مزایای دوربین مدار بسته دارای میکروفن:

مزیت بزرگ این نوع سیستم صوتی دوربین مداربسته این است که شما به هیچ کابل اضافی یا حتی اتصال صوتی نیاز ندارید. دلیل این امر آن است که سیگنال های صوتی و تصویری همه از طریق یک کابل متصل می شوند.

این باعث می شود وقتی سیستم بخواهید از دوربین مداربسته برای محافظت از دارایی خود و افرادی که دوستشان دارید استفاده کنید ، سیستم به هم ریخته و مهمتر از همه ، کمتر دیده می شود.

حتی اگر این نوع سیستم ها از کابل های کمتری استفاده می کنند ، بازهم مهم است که توسط یک شرکت نصب حرفه ای دوربین مداربسته نصب شود.

بله سیستم دوربین مداربسته شما کاملاً قادر به ضبط صدا است. اکثر دوربین ها یا به میکروفون مجهز هستند و یا ورودی میکروفون خارجی دارند. برای دوربین های تجاری ، این نوع دومی است. بسیاری از میکروفون های دوربین مدار بسته می توانند تا شش متر دورتر صدای با کیفیت ضبط کنند.

دوربین های مداربسته دارای قابلیت صوتی معمولاً مختص برنامه های مسکونی است و فقط مربوط به تجارت نیست ، بنابراین برای صرفه جویی در هزینه های تولید ، دوربین های تجاری معمولاً شامل میکروفون داخلی نیستند.

دوربین های مدار بسته در کل برای هر مغازه و هر منزلی لازم است و وجود آن به افراد محیطی پر از آرامش و بدون استرس را می دهد.دوربین های مدار بسته می توانند همه اتفاقاتی که در محیط می افتد را ضبط کنند و به شما نمایش دهند.امنیتی که دوربین های مدار بسته به شما ارائه می دهند دارای کیفیت بسیار بالایی است و می تواند در صورت سرقت از محل ، کمک بسیار زیادی برای دستگیری دزد کند.دوربین های مدار بسته مدرک بسیار بزرگ هستند که می توانند به شما در گرفتن حق خودتون کمک کنند.

چگونه دوربین مدار بسته می تواند در بیمه خانه شما صرفه جویی کند

همه ما می دانیم که بیمه خانه ارزان نیست ، اما راه هایی وجود دارد که می توانید هزینه حق بیمه خود را کاهش دهید

مانند نصب سیستم نظارت بر خانه. هرکسی که بیمه خانه دارد ، می داند که فهرست امنیت خانه شما بخش بزرگی از این فرایند است

و شما باید همه چیز را به انواع قفل هایی که در و پنجره های خود استفاده می کنید

ذکر کنید و این به این دلیل است که شرکت های بیمه نمی خواهند پرداخت کنند

. اگر امنیت شما محدود است ، به احتمال زیاد خانه شما مورد سرقت واقع می شود.

کاهش هزینه

اگر می خواهید هزینه کمتری بپردازید ، خانه خود را با قفل ، دزدگیر و سیستم دوربین مداربسته خانگی ایمن نگه دارید.

بسیاری از مردم نگران هستند که خرید و نصب دوربین مدار بسته گرانتر از پرداخت حق بیمه بیشتر است  اما این درست نیست.

شما می توانید یک دوربین مدار بسته خوب خریداری کنید که هم به عنوان امنیت و هم به عنوان بازدارنده با قیمت ارزان عمل کند.

علاوه بر این ، پس انداز به مرور زمان افزایش می یابد زیرا سیستم دوربین مدار بسته یک خرید یک بار است.

بیمه خانه چیزی نیست که شما با نوشتن چک ماهانه آن را بپردازید ، بلکه در پس زمینه پول نقد

به سختی به دست آمده شما را می خورد و در نتیجه ، به ندرت چیزی است که مردم

هنگام در نظر گرفتن هزینه به آن فکر می کنند و این منطقه ای است که هنگام در نظر گرفتن محل

و چگونگی کاهش هزینه ها نادیده گرفته می شود. در واقع ، شما حتی نمی دانید که چقدر برای شما هزینه دارد.

بیمه خانه مانند دوربین مدار بسته امنیت بالایی را ارائه می دهد

بنابراین شما باید این دو را برای بهبود امنیت و کاهش هزینه ها ترکیب کنید. با هزینه کمتر خود را ایمن نگه دارید.

امتیاز IP برای دوربین به چه معناست؟

شما می دانید که یک دوربین امنیتی می خواهید زیرا نه تنها می تواند به شما در شناسایی یک سارق یا تهدید احتمالی کمک کند بلکه در وهله اول ممکن است آن مجرم را از هدف قرار دادن اموال شما باز دارد. هر چیزی که امنیت را بالا ببرد باید چیز خوبی باشد ، درست است؟

تصمیم گیری بین IP65 و IP67 ممکن است گیج کننده باشد و حتی ممکن است به سوالاتی بیشتر از جواب منجر شود

درجه بندی IP به چه معناست و چرا برای دوربین شما اهمیت دارد؟

بیایید نگاهی دقیق تر به تفاوت بین IP65 و IP67 بیندازیم تا به شما در تعیین مناسب بودن شما کمک کنیم.

رتبه بندی IP چیست؟

IP کوتاه برای محافظت در برابر نفوذ (یا محافظت بین المللی) است و اعداد به شما می گویند دوربین دقیقاً در برابر چه چیزی محافظت می شود. این شامل مقدار زیادی خاک ، آب و آوار است که می تواند مقاومت کند. در اینجا چند واقعیت ذکر شده است که باید در مورد رتبه بندی نمودار IP به خاطر بسپارید:

اولین عدد

در درجه بندی IP به محافظت در برابر عناصر خشک آزمایش شده در شرایط آزمایشگاهی ، مانند اجسام جامد ، خاک و نفوذ گرد و غبار اشاره دارد.
از 0 (به هیچ وجه محافظت نمی کند) تا 6 (محافظت کامل در برابر جامدات) خواهد داشت.
شماره دوم مربوط به محافظت در برابر آب و مایعات دیگر است.
این سوالات به سوال هایی از قبیل ابزارها ، دوربین یا اشیا مشابه پاسخ می دهد که از آب پرتاب شده در جت های قدرتمند مانند یک شلنگ یا سمپاش ، قطره قطره آب یا غوطه وری کامل قابل کنترل است؟

این عدد از 0 (دوباره بدون محافظت) تا 8 خواهد بود (می تواند غوطه وری کامل در آب با عمق بیش از 1 متر را تحمل کند).

به عنوان مثال ، درجه بندی IP05 به این معنی است که مورد هیچ گونه محافظتی در برابر اثرات مضر گرد و غبار و خاک ندارد ، اما در برابر جت های آب کم فشار ، قطره قطره شدن آب مانند باران و سایر اسپری های نور محافظت می شود. درجه بندی IP22 از لمس انگشتان یا دست محافظت می کند ، اما هیچ محافظتی در برابر گرد و غبار ندارد و فقط اسپری آب با زاویه 15 درجه از عمودی کج می شود.

داشتن این رتبه بندی از ساده تر بودن گفتن اینکه دوربین ضدآب است ، بسیار کارآمد است ، زیرا دقیقاً مقاومت دستگاه را توضیح می دهد. این اعداد به شما کمک می کنند تا تعیین کنید آیا دوربینی که انتخاب می کنید برای محیطی که در آن ثابت خواهد شد ، مناسب است ، صرف نظر از اینکه دوربین را داخل یا خارج ، در پناه یا بیرون ، در کنار استخر یا در یک اتاق نصب می کنید سایت ساختمانی

محافظت در برابر نفوذ چیست؟

از کد محافظت از ورودی در انواع الکترونیک استفاده می شود ، زیرا به سطح حفاظتی که محفظه ابزار می تواند اجزای الکترونیکی را هنگام غوطه وری در محیط های مختلف ارائه دهد ، اشاره دارد. وقتی صحبت از دوربین های امنیتی می شود ، IP65 ، IP66 و IP67 گزینه های رایجی هستند. رقم اول ، 6 ، نشان می دهد که هر یک از دستگاه ها دارای محفظه ای هستند که در برابر گرد و غبار محکم است.

اینکه کدام درجه حفاظتی را انتخاب می کنید به چیزی بستگی دارد که باید از آن محافظت کنید. شرایط و شرایط زیر را در نظر بگیرید:

یک منطقه بادگیر ، که در آن گرد و غبار و آوار به طور منظم در اطراف دمیده می شود

قیمت دوربین مداربسته ضد آب

چکه عمودی آب (مانند باران ، یا ذوب برف از پشت بام)

یک حیاط ذخیره سازی ، پر از قسمت های قدیمی که احتمال ورود گرد و غبار در آن وجود دارد
فضایی که افراد به طور منظم در آن کار می کنند ، جایی که دوربین ممکن است با یک قسمت از بدن یا ابزار ، سیمهای ضخیم ، پیچ و سایر اجسام جامد تماس داشته باشد.
حیاط خانه ای که کودکان از طریق تفنگ های آب یا شلنگ با آب و اسپری آب بازی می کنند ، ممکن است به دوربین برخورد کند

مکانی که در آن ممکن است به محافظت در برابر تماس عمدی با دوربین نیاز داشته باشید (جایی که ممکن است شخصی عمداً دوربین را با آب پاشیده یا اشیا at را به سمت آن پرتاب کند)
منطقه ای که مردم از آن برای تمیز کردن از جت های فشار آب استفاده می کنند و ممکن است آن جت های آب به طور تصادفی به دوربین برخورد کنند
منطقه ای مستعد سیل
استخرها و پارک های آبی

شما می خواهید براساس میزان احتمالی آب هر اسپری آب یا قطره قطره ای عمودی ، فشار آب و ورود گرد و غبار که ممکن است بر ابزار الکترونیکی انتخابی شما تأثیر بگذارد ، سطح حفاظتی را انتخاب کنید.

چرا این رتبه بندی؟

هدف این استاندارد ارائه اطلاعات بیشتر و دقیق تر به کاربران است. این در حالی بود که جای خالی اصطلاحات بازاریابی اغلب مبهم مانند “ضد آب” یا “ضد آب” را پر می کند. هر دوی این اصطلاحات از نظر معنی کم عمق هستند و می توانند از آنها تعبیر غلط شود. آنها به طور دقیق مشخص نمی کنند که دستگاه در برابر آب و هوا ، ضد آب چیست ، یعنی روزهای گرم ، استخرهای کم عمق ، افراط یا هر چیز دیگری. بنابراین رتبه بندی IP به ما کمک می کند تا محصولی را انتخاب کنیم که قابل اعتماد باشد و احتمال عمر طولانی داشته باشد. با توجه به دوربین های امنیتی در فضای باز ، ما به درجه IP بالاتری نسبت به سیستم داخلی احتیاج داریم.

به چه رتبه ای نیاز دارید؟

خوب ، بنابراین بر اساس موارد فوق ، رتبه ای که باید در دوربین های امنیتی در فضای باز خود جستجو کنید باید در حدود IP65-67 باشد. در اینجا خلاصه ای از نحوه رسیدن من به این نتیجه وجود دارد:

44 یا کمتر – فقط در محیط داخلی
44-45 – داخل و خارج از منزل ، اما فقط اگر در مناطق پناهنده (مقاوم در برابر آب و هوا)
65-67 – در داخل یا خارج از منزل (ضد آب و هوا)
68 – زیر آب ، معمولاً مخصوص قایق ها (زیر آب)

خرید دوربین های امنیتی ضد آب

دوربین های امنیتی مناسب در فضای باز مجهز به پوشش یا محفظه ضد آب و هوا هستند. هدف از این پوشش ها جلوگیری از رطوبت ، گرد و غبار و آلودگی است به طوری که نتواند به داخل آن وارد شود و به اجزای داخلی دوربین آسیب برساند. برخی حتی دارای خانه های ضد خرابکاری هستند. اینها از پوسته های مینا پخته ، فولاد ضد زنگ و فولاد رنگ شده با کیفیت بالا تشکیل شده اند.

همانطور که از نام آن پیداست ، دوربین های ضد آب می توانند در برابر شرایط جوی مقاومت کنند. این شامل باران ، برف ، برف و هر چیز دیگری است که مادر طبیعت سر راه خود قرار می دهد. با این حال ، همه دوربین های امنیتی خانه ضد آب یکسان نیستند ، از این رو این راهنما در مورد چگونگی دریافت بیشترین ارزش برای دلار شما است

جدا از شرایط مرطوب ، یک دوربین ضد آب و هوا مناسب همچنین در برابر موارد زیر محافظت می کند:

دمای شدید
رطوبت شدید
شوک
سقوط زیاد
به طور خلاصه ، آب ؛ نم ، تراکم مداوم و باد خطری برای این نوع دوربین های امنیتی نیست. با این حال ، انتخاب یکی از این سیستم ها کمی بیشتر از آنچه که در ابتدا به چشم می آید وجود دارد. تمام دوربین های بیرونی با کیفیت بالا چیزی به نام درجه بندی محیطی دارند. این رتبه بندی نشان دهنده مناسب بودن دوربین برای استفاده در محیط های خاص است. به نظر فنی می رسد ، اما در واقع خواندن آن بسیار آسان است و برای مصرف کنندگان مفید است.

IP Ratings (محافظت در برابر نفوذ)

ما مناسب بودن دوربین امنیتی در فضای باز را بر اساس درجه حفاظت ورودی (IP) آن قرار می دهیم (با مالکیت معنوی یا آدرس IP اشتباه گرفته نشود). صفحه مشخصات هر مدل دوربین باید درجه بندی محیطی آن را تعیین کند. بیایید نگاهی دقیق تر به این رتبه بندی ها بیندازیم و ببینیم چگونه آنها می توانند به شما کمک کنند تا هنگام خرید برای سیستم های دوربین در فضای باز تصمیم بهتری بگیرید.

چرا سیستم درجه بندی IP داریم؟

دوربین تحت شبکه ضد آب

دلیل داشتن سیستم جهانی رتبه بندی IP این است که خریداران و کاربران می توانند از میزان ایمن بودن استفاده از برخی کالاهای الکتریکی یا مکانیکی در محیط ها و برنامه های خاص اطمینان داشته باشند.

برخلاف اصطلاحات مبهم بازاریابی مانند “ضد آب” – که لزوماً تعریف روشنی از دقیقاً مکان و میزان مقاومت یک کالا در برابر نفوذ رطوبت نمی دهد – درجه بندی IP برای ارائه یک حساب کاملاً مشخص تر طراحی شده است.

همانطور که در این راهنما بیشتر خواهیم دید ، هر یک از ارقام در یک رتبه بندی IP اطلاعات دقیق مربوط به سطح دقیق حفاظت / مقاومت مورد انتظار برای ارائه مورد را نشان می دهد

دوربین تحت شبکه ضد آب

انواع محصولات دارای امتیاز IP

انواع مختلفی از محصولات دارای درجه IP در بازار موجود است. استاندارد سازی این کدها همان چیزی است که مشتریان و کاربران را قادر می سازد درک درستی از توانایی ها و محدودیت های هر محصول در سناریوهای مختلف داشته باشند.

در این بخش ، برخی از رایج ترین رتبه بندی های IP را که در اکثر انواع موارد روزمره مشاهده خواهید کرد ، با دقت بیشتری بررسی خواهیم کرد.

درجه بندی IP ضد آب و هوا

درجه بندی “ضد آب” یا “ضد آب” یکی از متداول ترین نمونه هایی است که مردم در طیف گسترده ای از محصولات روزمره به دنبال آن هستند ، از تلفن های همراه و بلندگوهای بلوتوث گرفته تا وسایل آشپزخانه و حمام ، تنظیمات روشنایی ، محفظه های دوربین مداربسته و موارد دیگر.

باز هم ، لازم به ذکر است که استفاده از اصطلاحاتی مانند “ضد آب” هنگام بحث درباره رتبه بندی IP می تواند تا حدودی خودبه خودی باشد – در واقع دلیل وجود رتبه بندی IP ، تعریف دقیق تر پارامترهای ادعاهای احتمالی بازاریابی مبهم است. به همین ترتیب ، رقم دوم در یک کد IP معمولی نشان دهنده سطح دقیق محافظت در برابر نفوذ رطوبت تحت سناریوهای آزمایش خاص است.

رتبه بندی هایی

که به عنوان “ضد آب” برای بیشتر اهداف عمومی پذیرفته می شوند ، IP65 ، IP66 و IP67 هستند. با این حال ، یک تصور غلط در مورد ضد آب بودن هوا این است که مواردی که برای استفاده طولانی مدت در فضای باز در نظر گرفته شده اند ، برای مقاومت در برابر رطوبت ، به بالاترین رتبه بندی عددی IP احتیاج دارند.

این همیشه اتفاق نمی افتد زیرا بیشتر آب باران – حتی در شرایط وزش باد – تمایل دارد که نسبتاً نزدیک به عمودی و تحت فشار بسیار کم قرار گیرد. درجه بندی IPX2 باید در برابر چکه آب معادل 3 میلی متر در دقیقه در زاویه تا 15 درجه محافظت کند ، در حالی که IPX3 مقاومت در برابر پاشش مداوم تا 60 درجه از عمودی را نشان می دهد.

علاوه بر این ، تصور اینکه درجه بندی IP برای مقاومت در برابر آب “بالاتر” از IPX6 باشد ، کاملاً دقیق نیست: توجه داشته باشید که IPX7 ، IPX8 و IPX9 کدهایی هستند که بطور خاص به خواص غوطه وری پرداخته و موارد معتبر در این رتبه بندی ها لزوماً لازم نیست معیارهای مقاومت در برابر فشار جت آب را نشان می دهد که با IPX5 و IPX6 نشان داده می شود.

لوازم جانبی محفظه دارای امتیاز IP

هنگام جستجوی تنظیمات بی شمار محفظه ها و محفظه های سیستم در بازار ، متوجه خواهید شد که طیف گسترده ای از لوازم جانبی محفظه دارای امتیاز IP و اتصالات اضافی اختیاری برای اکثر انواع مسکن موجود است. امتیازات IP برای این نوع افزودنی ها معمولاً نمایانگر محفظه هایی است که برای استفاده طراحی شده اند.

اکثریت اصلاحات و تخصص های مختلفی را ارائه می دهند که هر یک به گونه ای طراحی شده اند که یک محفظه عمومی را به طور ایده آل برای برنامه های خاص یا برنامه های دیگر مناسب می کند. این ها معمولاً در اطراف راه حلهای نصب م componentلفه خاص ، روشهای پیوست یا ویژگیهای امنیتی اضافی متمرکز می شوند ، که هدف آنها نوع خاصی از محتویات برنامه یا محفظه است.

نمونه های معروف ممکن است شامل موارد زیر باشد:

براکت ، پیچ و مهره
پانل ، قفسه یا تقسیم کننده اضافی برای افزودن به یک قاب محفظه اساسی
قفل ، کلید و صفحه کلید
لوازم جانبی پایداری ، مانند پای خود چسب ، برای امنیت بیشتر یا استحکام
IP دارای محفظه ایستاده کف
یک محفظه ایستاده روی زمین دارای درجه IP ممکن است کدهایی را مشاهده کنید که از حدود IP43 شروع می شوند (مقاومت در برابر ورود ابزارهای باریک ، سیم ، حشرات و غیره بیش از 2.5 میلی متر ؛ و مقاومت در برابر پاشش آب تا 60 درجه از عمودی). آنها اغلب به عنوان محاصره محکم فلزی برای قفسه های تجهیزات حساس الکترونیکی یا موارد مشابه استفاده می شوند.

بسته به مصالح ساختمانی و محیط کاربرد در نظر گرفته شده ، آنها همچنین می توانند دارای درجه IP باشند تا نشانگر حذف کامل گرد و غبار و مقاومت در برابر تمیز کردن کامل شلنگ بدون خطر خوردگی باشد. موارد معمول ممکن است شامل مسکن برای شینه ها یا فیوزهای بلوکی در برنامه های توزیع انرژی (از جمله تنظیمات برق مسکونی و کار با کابل) یا محافظت از پنوماتیک / کنترل های هیدرولیکی و ابزار دقیق در تنظیمات صنعتی باشد.

IP44

IP مخفف Ingress Protection است. این درجه بندی است که حفاظتی را که یک دستگاه از نفوذ مواد جامد و مایع دارد ، توصیف می کند.

حروف IP همیشه با 2 عدد دنبال می شوند ، شماره اول به نفوذ توسط جامدات (1-6) و دیگری به نفوذ توسط مایعات (1-8) اشاره دارد.

به عنوان مثال از نمره IP44 در اتصالات خارجی که ممکن است باران ببندد استفاده می شود. جایی که به عنوان درجه IP68 اجازه می دهد اتصالات در آب غوطه ور شوند ، به عنوان مثال یک چراغ برکه.
نمودار زیر یک نمای کلی از کلاه هر یک از اعداد را نشان می دهد

دوربین های مداربسته ضد آب
کد IP

(یا رتبه حفاظت بین المللی ، که بعضاً به عنوان رتبه حفاظت از نفوذ نیز تعبیر می شود *) از حروف IP تشکیل شده و به دنبال آن دو رقم و یک حرف اختیاری وجود دارد. همانطور که در استاندارد بین المللی IEC 60529 تعریف شده است ، درجه حفاظت ارائه شده در برابر نفوذ اجسام جامد (از جمله اعضای بدن مانند دست و انگشتان) ، گرد و غبار ، تماس تصادفی و آب در محفظه های الکتریکی را طبقه بندی می کند. هدف این استاندارد ارائه اطلاعات دقیق تر از کاربران نسبت به اصطلاحات مبهم بازاریابی مانند ضد آب است.

ارقام (اعداد مشخصه) مطابقت با شرایط خلاصه شده

در جداول زیر را نشان می دهد. به عنوان مثال ، یک سوکت

برق دارای درجه IP22 در برابر قرار دادن انگشتان محافظت

می شود و در طی یک آزمایش مشخص که در آن در معرض

آب چکه عمودی یا تقریباً عمودی قرار دارد ، آسیب نمی بیند

یا ناامن می شود. IP22 یا 2X حداقل نیاز معمول در طراحی لوازم الکتریکی برای استفاده در محیط داخلی است.

درجه حفاظت یا کد آی‌پی (به انگلیسی: IP code)

اصطلاحی در استاندارد آی‌ئی‌سی ۶۰۵۲۹ است که بر اساس

آن محفظه‌های تجهیزات الکتریکی با کدهای استانداردی با

دو حرف IP در کنار دو رقم، از نظر نفوذ در برابر عوامل خارجی

تقسیم‌بندی می‌شوند. رقم اول که بین ۰ تا ۶ است سطح

حفاظت در برابر جسم سخت خارجی و نیز حفاظت افراد را

مشخص می‌کند. رقم دوم بین ۰ تا ۸ است و میزان حفاظت

را در برابر نفوذ آب (و نه هیچ مایع دیگر) مشخص می‌کند.

هر چه این رقم‌ها بیشتر باشند میزان حفاظت بیشتر است

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
قیمت دستگاه ضبط کننده داهوا DH-NVR5432-4KS2
نوشتهٔ بعدی
قیمت دوربین مدار بسته داهوا HAC-T1A51P

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با یک کلیک تماس یگیرید