نمایندگی رسمی دوربین مدار بسته داهوا

 دوربین مدار بسته داهوا

دوربین مدار بسته داهوا :شرکت داهوا یکی از بزرگترین شرکتهای تولید دوربین های مداربسته در دنیا می باشد.در سال ۲۰۱۷ میلادی در بین پنجاه برند برتر دنیا برند داهوا رتبه سوم جهان را کسب نمود است.Dahua Technology یکی از پیشگامان ارائه دهنده راه حل در صنعت مراقبت از ویدئو جهانی است.با حدود ۱۳۰۰۰ کارمند در سراسر جهان، راه حل ها، محصولات و خدمات Dahua در بیش از ۱۸۰ کشور و مناطق استفاده می شود.

Dahua دارای ۳۵ شرکت تابعه در سراسر جهان شامل آسیا، آمریکا، اروپا، خاورمیانه، اقیانوسیه، آفریقا و غیره با راهکارهای نظارت، Dahua کیفیت بی نظیر، قابلیت اطمینان و ثبات را ارائه می دهد.Dahua متعهد به ارائه بهترین راه حل ها و محصولات با جدیدترین تکنولوژی ها است تا کاربران نهایی بتوانند با موفقیت کار خود را انجام دهند.شرکت داهوا در سال ۲۰۰۱ اولین شرکتی بود که دی وی ار هشت کانال ریل تایم وارد بازار نمود.

جایزه محصولات نواوری سال جاری که توسط Security Today ارائه شده است، در حال حاضر در دهمین سال موفقیت آمیز خود میباشد. این برنامه جایزه ای است که به دستاوردهای خاص و پیشرفت در تولید محصولات تولیدکنندگان تجهیزات امنیتی تعلق میگیرد. این جایزه به محصولاتی تعلق می گیردکه توانایی خود برای بهبود  تکنولوژی امنیتی و نظارتی یه اثبات برسانند.

شرکت داهوا مفتخر است که نه یک محصول، بلکه دو محصول در سال جاری رونمایی نموده،به رسمیت شناختن پیشرفت های داهوا  در زمینه هوش مصنوعی، یک افتخار بزرگ بوده است.

انواع دوربین مدار بسته داهوا

دوربین مدار بسته اسپید دام

دوربین مدار بسته اسپید دام دوربین هایی هستند قابلیت زوم دیجیتال و اپتیکال را دارا می باشند و همچنین قابلیت چرخش تا ۳۶۰ درجه این نسل از دوربین ها قابلیت تعقیب سوژه را نیز دارا می باشند،نسل جدید اسپید دام دارای قابلیت دوربین هوشمند یا ai می باشند.

در دوربین مداربسته AI مخفف  کلمات می باشد: Artificial intelligence for video surveillance و معنی آن به فارسی هوش مصنوعی برای نظارت تصویری می باشد که در ذیل به تفضیل به توضیح آن می پردازیم.
هوش مصنوعی برای نظارت تصویری از برنامه های نرم افزاری کامپیوتری استفاده می کند که تصاویر را از دوربین های نظارت تصویری به منظور تشخیص انسان ها، وسایل نقلیه یا اشیاء گرفته وتجزیه تحلیل می نماید.وشرکت های  هایک ویژن , هوبانتی , داهوا و نایک ویژن  اقدام به تولیداتی در این زمینه نموده اند.

پیمانکاران امنیتی نرم افزار را برای تعریف حوزه های محدود در نمای دوربین (از قبیل یک حصار محوطه، یک پارکینگ، اما نه پیاده رو یا خیابان عمومی در خارج از محدوده برنامه) و برنامه برای روزهای خاص (مانند پس از پایان کسب و کار) برای اموال تحت نظارت دوربین محافظت می شود.
هوش مصنوعی (A.I.) یک هشدار را در صورت تشخیص یک مظنون ارسال می کند که “مجموعه ای از قوانین” را که در آن زمان در آن منطقه مجاز نیست، نقض می کند.به عبارتی جوری برنامه ریزی شده که در صورتی مظنونی برنامه ریزی امنیتی را نقض نماید .سریعا از طریق ایمل هشدار ارسال می کند.

دوربین مداربسته ای پی

دوربین مدار بسته ای پی یا تحت شبکه : دوربین های مدار بسته تحت شبکه یا ای پی دوربین هایی هستند که بستر انتقالی تصویر انها تحت شبکه یا با کت سیکس یا فایو صورت می پذیرد و انتقال دیتای ان به صورت صفر و یک دیجیتال می باشد. دوربین های دیگر معمولا انتقال تصویرشان از طریق کابل ار جی صورت می گیرد . .و تصاویر به صورت انالوگ یا موج سینوسی هستند. از مزایای دوربین های ای پی کیفیت تصاویر انها به علت انتقال دیجیتالی انها میباشد.

با توجه به در دسترس بودن نرم افزار های داخلی ان قابلیت تنظیمات داخلی دوربین با توجه به محیط می باشد.دوربین های ای پی قابلیت رادارند که بدون ان وی ار و دستگاهای ضبط فقط با انتقال به پی سی کار کنند. فقط با دانلوند نرم افزار روی پی سی یا لپ تاپ.

دوربین های تحت شبکه علی رغم دوربین های آنالوگ دارای تنوع زیادی از نظر رزولیشن تصویر دارند.و تا رزولیشن تصویر ۸ تا ۱۲ مگا پیکسل در بازار مدار بسته خصوصا دوربین های هایک ویژن موجود می باشد.

از خصوصیات جدید و بارز دوربین های ای پی هوشمند سازی این مدل دوربین ها و قابلیت تشخیص چهره تشخیص اشیای گم شده و شمارش نفرات ورودی و خروجی. گزارش دهی هوشمند و قابلیت تشخیص پلاک خودرو میباشد.

دوربین های مدار بسته داهوا به تنهایی و بدون نیاز به ان وی ار قابلیت انتقال تصویر به موبایل را دارا می باشند.قابلیت ورودی صدا وای فای شدن و انتقال تصویر بدون سیم ویا پشتیبانی حافظه در برخی از دوربین های ای پی از دیگر قابلیت های دوربین های مداربسته ای پی می باشند.

دوربین سی وی ای داهوا 

دوربین سی وی ای داهوا از نسل دوربین های آنالوگ می باشد ولی با کیفیت اچ دی و تکنولوژیسی وی ای این دوربین ها از کبفیت یک مگا پیکسلی داهوا تا پنج مگا پیکسل موجود می باشد.تنوع در رزولیشن تصویر و در انواع آن از خصوصیت های بارز این دوربین هاست.این دوربین ها خاصیت ضد نور،قایلیت ضد ضربه،توانایی کارکرد با دمای بالا ،تغذیه دوازده ولت،قابلیت تحمل رطوبت بالا را دارا میباشد.کار کرد با سیستم های تی وی ای،دید درشب فوق العاده یا نایت فایتر،لنزهای مختلف با خصوصیات متنوع،سیستم  ضد مه ،تبدیل نور پس زمینه،قابلیت کنترل بهره مدار با گین های مناسب ،پردازش تصویر با بیت ریت های مناسب.

دوربین های جدید داهوا جدید مجهز به سیستم هوش مصنوعی و تکنولوزی ai می باشد .با این تکنولوزی جدید قابلیت های مختلفی از جمله سیستم تشخیص پلاک و سیستم های اشیا گم شده قابلیت تشخیص اماکن ممنوعه و شمارش اشخاص را دارا می باشند . این دوربین ها با قابلیت تشخیص ivms به فن آوری های جدیدی در صنعت دوربین مدار یسته دست یافته است.

ان وی ار داهوا

ان وی ار مخفف network video recorder است.تصاویر دوربین مداربسته پس از ثبت وقایع به صورت دیجیتال یا صفر و یک داخل هارد دیسک داخل ان وی ار انتقال می یابند.ان وی ار پس از ثبت وقایع داخل هارد دیسک میتواند وقایع ثبت شده را بازپخش نماید.بازپخش تصاویر می تواند بر حسب زمان روز و ساعت باشد.

علاوه بر بازپخش تصاویر دی وی ار قابلیت اتصال به شبکه اینترنت را هم شامل میباشد . و همچنین می تواند تصاویر محیط را از طریق اتصال به ان وی ار توسط موبایل یا پی سی خود مشاهده نمود.دی وی ار ها قابلیت اتصال به تلویزیون و مانیتور کامپیوتر را هم دارا می باشند.سیستم ان وی ار به صورت کاملا دیجیتالی می باشد و در بستر شبکه فعال می گردد. در این سیستم از کابل های شبکه و بستر شبکه استفاده می گردد.

دی وی ار داهوا 

دی وی ار مخفف Digital video recorder است.تصاویر دوربین مداربسته پس از ثبت وقایع به صورت دیجیتال یا صفر و یک داخل هارد دیسک داخل دی وی ار اتنقال می یابند.دی وی ار پس از ثبت وقایع داخل هارد دیسک ,میتواند وقایع ثبت شده را بازپخش نماید.بازپخش تصاویر می تواند بر حسب زمان روز وساعت باشد.

علاوه بر بازپخش تصاویر دی وی ار قابلیت اتصال به شبکه اینترنت را هم شامل میباشد . و میتواند تصاویر محیط را از طریق اتصال به دی وی ار توسط موبایل یا پی سی خود مشاهده نمود.دی وی ار ها قابلیت اتصال به تلویزیون و مانیتور کامپیوتر را هم دارا می باشند.

دستگاهای دی وی ار قابلیت انتقال تصویر در حالت پورت فورواردینگ بر روی مویایل یا حالت پی تو پی برروی موبایل را دارند.پیشنهاد می گردد جهت امنیت شبکه از طریق پورت فوردواردینگ جهت امنیت شبکه استفاده گردد.

دی وی ار های نسل جدید پنج کاره می باشند و قابلیت اتصال دوربین های ای پی واچ دی تی وی ای و اچ دی سی وی ای ای اچ دی و انالوگ دارند.

سوئیچ poe  داهوا

(Power Over Ethernet )این سوئیچ ها قابلیت انتقال برق دی سی را از داخل کابل شبکه کت پنچ و کت شش را دارند و اگر ما از دوربین تحت شبکه ای استفاده کنیم که قابلیت پشتیبانی پی او ای را داشته باشد دیگر نیازی به کشیدن کابل برق نیست. خود سویچ توانایی انتقال برق را از داخل کابل شبکه را دارد.

کار سوئیچ شبکه چیست

سوئیچ شبکه کلیه اطلاعات چند مجموعه را از طریق کابل دیتا یا فیبر دریافت کرده و نهایتا اطلاعات با یک کابل به مجموعه ان وی ار ارسال می کند. مثلا سوئیچ چهار کانال اطلاعات چهار دوربین ای پی را دریافت نموده و اطلاعات جمع شده چهار دوربین را یکجا به ان وی ار ارسال می نماید.

انواع سوئیچ

⇐ سوئیچ چهارپورت که ۴ عدد دوربین را ساپورت می کند.

⇐ ۸ پورت که ۸ عدد دوربین را ساپورت می کند .

⇐ 16 پورت که ۱۶عدد دوربین را ساپورت می کند.

⇐ ۲۴ پورت که ۲۴ عدد دوربین را ساپورت می کند.

⇐ ۳۲پورت که ۳۲ عدد دوربین را ساپورت می کند.

⇐ بعضی از سوئیچ ها علاوه به یکپارچگی اطلاعات کار تامین برق دوربین مداربسته تحت شبکه را هم انجام می دهند که به آنها سوئیچ PoE پی او ای می گوییم.

ویژگی های محصولات داهوا

شرکت دوربین مدار بسته داهوا یکی از پیشروان صنعت نظارت تصویری در دنیا می باشد.این شرکت در September 12, 2018یک دستگاه ان وی ار 256 کانال با مدل DH-IPC-HDW8341XN-3Dرا که به هوش مصنوعی مجهز می باشد وقابلیت شمارش افراد را دارد.معرفی نمود.و همچنین یک دوربین ای پی مدل DH-IPC-HDW8341XN-3Dبا فناوری هوش مصنوعی را ارائه داد.

این محصولبه عنوان برنده جایزه محصولات امنیتی و نواوری سال 2010 در رده های هوش مصنوعی در ان وی ار و هوش مصنوعی در تکنولوژی نظارت تصویری شناخته شد.


دوربین ای پی سه مگا پیکسل با لنز دوگانه و قابلیت شمارش افراد این دوربین دارای  هوش مصنوعی  با استفاده از الگوریتم های شمارش افراد  ارائه آمار دقیق می باشد.
ا ین دوربین از پردازشگر بینایی پیشرفته وی پی یوبرای ارائه تصاویر با  عملکرد بالا استفاده می کند و تصاویری را که برنامه های پیشرفته ای دارد وبا ISP های معمولی قابل  دید نیست را قابل تشخیص می نماید.
این دوربین شامل سنسورهای سه مگا پیکسل دوگانه ای است که به صورت ترکیبی کار می کنند.و تصاویر ویدیویی رانمایش می دهدکه به صورت 3D می باشد و تصویر را با دقت 98٪ ضبط می نماید.
تکنولوژی سنسور دوگانه ارتفاع یک سوژه را مشخص می نماید، به این ترتیب دوربین می تواند  افراد و  اشیا را از هم تشخیص می دهند.
این دوربین دارای دو ویژگی منحصر به فردی می باشد، Line Crossing و Regional، این دوربین می تواند تعداد افرادی را که از یک خط مشخص شده عبور می کنند را مشخص نمایند.

در حالی که باارائه حداکثر / حداقل تشخیص ارتفاع را  مشخص می کند و کمک می کند که با فیلتر کردن اشیائی که بیش از حد بلند و یا بسیار کوچک هستند عمل شمارش افراد را انجام دهد.
با روش عملکرد منطقه ای تعداد افراد در ده منطقه مختلف توسط کاربر مشخص شده است را شمارش می کند. دوربین 3 مگاپیکسلی با سنسور دوگانه دوربین با هوش مصنوعی ایده آل برای گزارش درمراکز تجاری  است، و ایمنی مشتریان را تضمین می کند.


ان وی ار  DIGI IVSS7016DR-4T با 256کانال با تکنولوژی هوش مصنوعی به عنوان اولین AI NVR Dahua با 256 کانال مبتنی بر معماری CPU و GPU با عملکرد عالی می باشد که ترکیبی از توابع مدیریت تصویر با عملیات ذخیره سازی سنتی ویدئویی در یک سرور  هوشمند ای وی اس اس است.


ای وی اس اس با تکنولوژی H.265 / H.264  سازگار شده رزولوشن 4K Ultra HD  است در ضبط تصاویر پشتیبانی می نماید.


با به کار بردن یک ماژول GPU یکپارچه و الگوریتم های پیشرفته در تکنولوژی پیشرفته Dahua Technology،ان وی ار  داهوا دارای یک تکنولوژی پیشرفته تجزیه و تحلیل ویدئویی قدرتمند  می باشدوبا تجزیه وتحلیل ویدوئوی واستفاده از ابرداده ها را انجام می دهد.و به صورت همزمان، تجزیه و تحلیل دقیق چهره افرادرا حداکثر 16 کانال همزمان انجام می دهد.


تکنولوژی ای وی اس اس پس از ضبط تصاویر  و ثبت انها تصاویر را بر حسب ویژگی های مختلف چهره، از جمله سن  جنسیت، حالت چهره، و اینکه آیا چهره دارای، عینک  می باشد یا چهره  ورزشی است ؛طبقه بندی می نماید .و اطلاعات ها را با 100،000 چهره در پایگاه اطلاعات مقایسه می کند و داده های تشخیص چهره در زمان واقعی را نمایش می دهد.

 

, , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
داهوامحصول سری XVR را به نمایش می گذارد.
نوشتهٔ بعدی
نمایندگی رسمی دوربین مدار بسته هایک ویژن

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با یک کلیک تماس یگیرید