با ما باشید با مقاله ای تحت عنوان برچسب دوربین مدار بسته که به عنوان یک علامت هشداردهنده بکار می رود.

برچسب دوربین مدار بسته

برچسب دوربین مدار بسته

از برچسب دوربین مدار بسته به عنوان یک علامت هشدار دهنده مثل “این مکان مجهز به دوربین مدار بسته می باشد ” برای دوربین های مدار بسته و جلوگیری جرائم و سوءاستفاده در اماکن مختلف به کار می رود.

در ادامه ما را همراهی کنید تا به سوالات شما پیرامون دوربین مدار بسته، قوانین و برچسب آن در اماکن مختلف پاسخ دهیم.

  • آیا نصب دوربین مدار بسته از لحاظ قانونی مانعی دارد؟
  • چه وقت می توان مخفیانه دوربین مدار بسته نصب کرد؟
  • آیا در آسانسور می توان از دور بین مدار بسته استفاده کرد؟
  • نصب دوربین مدار بسته در محیط کاری چه قوانینی دارد؟

آیا نصب دوربین مدار بسته از لحاظ قانونی مانعی دارد؟

با توجه به نقش خیلی مفید دوربین های مداربسته در جلوگیری از جرائم و بالا بردن امنیت در محیط های مختلف نصب این دوربین نه تنها از لحاظ قانونی مشکلی ندارد  بلکه موجب می شود هر شخصی خود را ملزم به رعایت قانون کند.

طبق قانون اگر تمایل داشته باشید در منزل شخصی خود دوربین نصب کنید وظیفه دارید همه ی همسایه ها یا افرادی که در اطراف ساختمان در تردد هستند را از وجود این دوربین مطلع سازید که این کار به راحتی با نصب یک یا چند برچسب هشدار دهنده که “این مکان مجهز به دوربین مدار بسته می باشد” امکان پذیر است.

همچنین اگر تصمیم داشتید که از این دوربین ها در قسمت های مختلف دیگر ساختمان مثل راه پله ها، پارکینگ و حیاط نصب کنید باید توسط تمامی اعضای ساختمان تائید شود و تمام مراحل نصب دوربین مدار بسته تحت نظر مدیر ساختمان صورت می گیرد و مدیر طبق نیاز ساختمان تعداد دوربین و محل نصب آنها را تشخیص می دهد.

اما نصب دوربین در مکانهایی مثل منزل شخصی و اتاق خواب که جزء محیط های شخصی می باشد این کار از حساسیت بیشتری برخوردار است و باید حتما افرادی که در آنجا سکونت دارند و یا در رفت و آمد می باشند را از وجود دوربین مدار بسته مطلع کرد و بعد برای نصب آنها مجوز رسمی الزامی می باشد.

لازم است که بدانید نصب دوربین مدار بسته به شکلی که اگر بخواهیم بقیه از وجود آن بی اطلاع باشند یعنی مخفی باشد فقط باید ازمراجع قانونی مجوز تهیه کرد و اگر به هر دلیلی دوربین به صورت مخفی نصب شود حتما پیگرد قانونی دارد و شخص خاطی مجازات خواهد شد.

آیا نصب دوربین مدار بسته از لحاظ قانونی مانعی دارد؟

آیا نصب دوربین مدار بسته از لحاظ قانونی مانعی دارد؟

چه وقت می توان مخفیانه دوربین مدار بسته نصب کرد؟

طبق ماده 25 قانون اساسی استراق سمع تخلف محسوب می شود. یعنی بر طبق این قانون نصب دوربین مدار بسته ی مخفی جرم محسوب می شود حتی تصویری که به وسیله ی یک دوربین مخفی تهیه شود به هیچ عنوان مستند نیست و حتی صاحب دوربین مجرم شناخته می شود. اما اگر کسی که مالک یک منزل شخصی یا تجاری است بخواهد مانع از وقوع جرم بزرگ شود می تواند با گرفتن مجوز برای مکان موردنظر خود دوربین مخفی نصب کند.

در کل این دوربین ها باید فقط برای نظارت و بالابردن امنیت نصب شود و هر عمل دیگری که باعث می شود دوربین جنبه ی دیگری پیدا کند غیر مجاز است و خلاف محسوب می شود.

چه وقت می توان مخفیانه دوربین مدار بسته نصب کرد؟

چه وقت می توان مخفیانه دوربین مدار بسته نصب کرد؟

آیا در آسانسور می توان از دور بین مدار بسته استفاده کرد؟

با توجه به کاربرد آسانسورها که یکی از پر ترددترین مکان های آپارتمان است به همین خاطر خیلی از مدیران ساختمان و حتی ساکنین لازم می بینند برای بالا بردن امنیت ساکنین در مکان آسانسور دوربین نصب شود. با توجه به شکل ساختاری متفاوت آسانسورها نصب دوربین در آسانسور مشکل می باشد.

به همین خاطر باید با مهارت و تجربه بیشتری دوربین را نصب کرد. نصب دوربین در آسانسور روش های متفاوتی دارد مثل تراول کابل ها، استفاده از فرستنده و گیرنده ی بیسیم، آنتن بی سیم P2P، دوربین بیسیم وای فای، کابل انتقال تصویر در زیر و روی آسانسور.

استفاده از دوربین دام و سه گوش یکی از رایج ترین  روش نصب برای دوربین در آسانسور می باشد. اما بخاطر کوتاه بودن سقف آسانسورها این نوع دوربین ها ممکن ایست دزدیده شود. این را هم بدانید اگر تصمیم دارید دوربین تمام فضای داخل آسانسور را نشان دهد باید از دوربین با لنزواید 2.5 میلی متر استفاده کرد.

آیا در آسانسور می توان از دور بین مدار بسته استفاده کرد؟

آیا در آسانسور می توان از دور بین مدار بسته استفاده کرد؟

نصب دوربین مدار بسته در محیط کاری چه قوانینی دارد؟

با توجه به قابلیت های دوربین مدار بسته می توانند در محیط های مختلف کاربردهای مختلف داشته باشند مانند نظارت ورود و خروج کارمندان، جلوگیری از سوء استفاده و حفظ امنیت برای کارکنان و …

با توجه به اینکه دوربین های مدار بسته تاثیرات مثبت زیادی برای محیط کار دارند اما یک کارفرما وظیفه دارد پیش از نصب این دوربین ها یک سری موارد را رعایت کند.

اول از همه کارفرما باید بداند نظارت کردن توسط دوربین مدار بسته به هیچ عنوان نباید برای کارکنان مزاحمت ایجاد کند و همچنین برای همه ی پرسنل خود حقوق انسانی را رعایت کند و وارد حریم خصوصی آنها نشود.

در کل قبل از اینکه در محیط های کاری دوربین نصب شود باید یک سری اطلاعات را در اختیار کارکنان قراردهد:

  • علت نصب دوربین ندار بسته را توضیح دهد.
  • برچسب دوربین مدار بسته در محیط قرار دهد.
  • طریقه استفاده از تصاویر ضبط شده
  • منطقه پوشش دوربین را اطلاع رسانی کند.
در کل قبل از اینکه در محیط های کاری دوربین نصب شود باید یک سری اطلاعات را در اختیار کارکنان قراردهد:

در کل قبل از اینکه در محیط های کاری دوربین نصب شود باید یک سری اطلاعات را در اختیار کارکنان قراردهد:

در این مقاله به بررسی دوربین مدار بسته و قوانین آن و برچسب هشدار دهنده و یک سری باید و نباید ها در خصوص آن بیان کردیم در جمع بندی نهایی می توان گفت:

  • صحیح تر این است که قبل از نصب دوربین مدار بسته اول تمام قوانین و مقررات دوربین مدار بسته را بدانید و در راه صحیح از این وسیله استفاده کنید.
  • طبق ماده 25 قانون اساسی استراق سمع را منع کرده است و باید قبل از نصب دوربین مدار بسته مجوز قانونی آن را دریافت کنید.
  • بخاطر متنوع بودن دوربین های مدار بسته و تجهیزات مربوط به آن بهتر است با افراد با تجربه در این زمینه مشورت کنید.
  • نصب دوربین مدار بسته شاید به ظاهر ساده یه نظر برسد اما این را بدانید که نصب آنها حتما باید توسط نصاب انجام شود که در این زمینه پروانه کسب دارند تا امنیت محل شما دچار مشکل نشود.
  • بعد از نصب دوربین از مهمترین کارهایی که حتما باید انجام داد این است که به اطرافیان و اشخاصی که در محل دوربین در رفت و آمد هستند اطلاع داد که راحت ترین روش استفاده و نصب برچسب دوربین مدار بسته می باشد.

از اینکه تا پایان ما را همراهی کردید از شما متشکریم.

 

نوشتهٔ پیشین
آیفون تصویری تکنوتل
نوشتهٔ بعدی
پایه دوربین مدار بسته

پست های مرتبط

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با یک کلیک تماس یگیرید