پایه دوربین مدار بسته یکی از لوازم ضروری و جدایی ناپذیراز دوربین های کنترل است.دوربین های مدار بسته به کلیه دوربین هایی گفته می شود که دریک محل ثابت قرارمی گیرند که امکان جابه جایی آن برای افراد غیر متخصص وجود ندارد وبرای زیر نظر گرفتن مکان هایی طراحی  شده که نظارت برعبور و مرور درآن اهمیت خاصی دارد. برای نصب و قرار گیری این نوع از دوربین ها باید از پایه ها استفاده کرد.

در این مقاله سعی می کنیم شما را با انواع پایه ها در دوربین مدار بسته آشنا کنیم وبه سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید پاسخ دهیم.

دوربین مدار بسته در محیط های باز درارتفاع نصب می شود و درهر صورت برای قرار گیری در مکان مناسب باید آن را روی پایه ای که برای آن مناسب است قرار داد. درمحیط هایی که بسته هستند برای اینکه دوربین جابه جا نشود بستن آن روی پایه بسیار مهم است.

پایه دوربین مدار بسته چیست؟

چند نوع پایه دوربین مدار بسته وجود دارد؟

جنس پایه های دوربین مدار بسته از چیست؟

پایه دوربین مدار بسته

             پایه دوربین مدار بسته

پایه دوربین مدار بسته چیست؟

برای نصب دوربین لازم است ابتدا مکان مناسبی برای نصب آن در نظر گرفته شود.دوربین های مورد نظر انواع مختلفی دارند که بسته به نوع کاربرد آن ها شکل و شمایل متفاوتی نیز دارند. برای اینکه بتوان آن ها را در مکان مناسبی تعبیه کرد که دید و زاویه ی بهتری داشته باشند لازم است از پایه دوربین برای آن ها استفاده کرد. این موارد نقطه ی اتصال دوربین با جایگاه نصب آن است که با تغییر نوع  واندازه ی دوربین، اندازه و کاربرد آن ها نیز تغییر می کند.

پایه دوربین مدار بسته چیست؟

پایه دوربین مدار بسته چیست؟

چند نوع پایه دوربین مدار بسته وجود دارد؟

دوربین های مورد نظر انواع مختلفی دارند و به همین دلیل پایه های متفاوتی هم برای آن ها طراحی می شود. انواع پایه دوربین های مورد نظر شامل:

ستونی

دیواری

سقفی

دی لوکس

گوشه برای قرار گیری درمحیط  بیرون

مخصوص دوربین های مورد نظر دام

عمودی

نصب بر روی لوله

ثابت

مفصلی

دوربین گردان

چند نوع پایه دوربین مدار بسته وجود دارد؟

چند نوع پایه دوربین مدار بسته وجود دارد؟

ستونی

این پایه برای قرار گیری در محیط بیرون ساخته شده  و می توان آن را به تیرچه ها و ستون ها وصل کرد. این پایه ها نشان تجاری بالایی دارند.

دیواری

دوربین های مورد نظر را می توان بر روی دیوارها هم نصب کرد.این پایه ها برای داخل و خارج ساختمان کاربرد دارند و خیلی پر مصرف هستند. در بعضی از پایه های دیواری دسته ای تعبیه شده تا با آن بتوان زاویه دید دوربین را با چرخاندن پایه تغییر داد و به نقاطی که دوربین به آن دید ندارد به راحتی دسترسی پیدا کرد.

سقفی

اگر شما می خواهید دوربین خود را بر روی سقف نصب کنید این پایه بسیار مناسب است. شکل این پایه تیوپی مانند است و ابعاد آن از 18 تا 36 اینچ متغیر است. بعضی از پایه های سقفی خیلی بزرگ تر هستند. بنا به نوع دوربین، پایه خود را انتخاب کنید تا مطمئن شوید پایه توانایی نگه داری وزن دوربین را دارد. این پایه هامناسب مواقعی است که به بیش تر از یک دوربین برای کنترل محیط احتیاج داریم.

دی لوکس

پایه دی لوکس می تواند به هر چیزی اعم از سقف و دیوار و حتی میز هم نصب شود. جنس این مدل پایه ها از پلاستیک و فلز ساخته می شود.برخی از این پایه ها دکمه یا دستگیره ای دارند که می توان برای تنظیم و تعیین موقعیت مکانی دوربین از آن استفاده کرد.

گوشه برای قرار گیری درمحیط  بیرون

این مورد به شما این امکان را می دهد که دوربین را در یک گوشه از ساختمان وصل کنید. این نوع از پایه برای نوعی از دوربین های مورد نظر PTZ مناسب هستند. دوربین PTZ نوعی دوربین مورد نظر گردان است که قابلیت چرخیدن در جهت های متفاوت را دارد و می تواند تصاویر را بزرگ نمایی کند. این دوربین ها برای مناطق وسیع و بزرگ کاربرد دارد.

مخصوص دوربین های مدار بسته دام

این پایه برای دوربین های مورد نظر دام و نوع اسپید دام کاربرد دارد که به وسیله آن می توانید دوربین را روی سقف یا دیوار نصب کنید.

عمودی

این پایه ها برای کم و زیاد کردن ارتفاع محل نصب دوربین کاربرد دارد.این پایه ها مانند دکل هستند و قابلیت نصب بر روی سطوح افقی را دارند.

نصب بر روی لوله

از این پایه ها زمانی استفاده می شود که می خواهید روی لوله های گرد دوربین را نصب کنید. برای نصب دوربین روی لوله از بست های سیمی برای محکم کردن محل اتصال استفاده می شود.

ثابت

این پایه ها برای نصب دوربین های که می خواهید در یک محل ثابت بمانند استفاده می شود.

مفصلی

این پایه به گونه ای ساخته شده است که می تواند دوربین را در زوایه ای که دید مناسب دارد به صورت دستی تنظیم کرد.تنظیم دوربین بر روی این پایه می تواند دو حالته یا چهار حالته باشد.

دوربین گردان

این پایه مقاومت بالایی دارد طوری که می تواند وزن دوربین های گردان راتحمل کند.دوربین می تواند بر روی این پایه به صورت افقی و عمودی حرکت کند .همچنین می توان زاویه دید آن را تغییرداد.

دوربین گردان

دوربین گردان

جنس پایه های دوربین مدار بسته از چیست؟

مواد متفاوتی در ساخت پایه دوربین های مداربسته به کار برده می شود. این مواد می توانند از جنس آهن، پلاستیک و یا آلومینیوم باشند.

پایه های ساخته شده از جنس پلاستیک سبک ترهستند.این پایه ها مقاومت زیادی ندارند و دراندازه های بزرگ تولید نمی شوند و قیمت کمتری هم دارند.

پایه های آلومینیومی مقاومت بیشتری نسبت به نوع پلاستیکی دارند و همین، علت بالا بودن قیمت آن است.این پایه ها در بزرگترین اندازه خود 30 سانت طول دارند.

پایه های آهنی معمولا در محل قرار گیری خود ساخته می شوند.آهن از آلومینیوم مقاوم تر است و قیمت آن هم نسبتا ارزان تراز آلومینیم است، اما از لحاظ ظاهری و وزن چندان جالب و جذاب به نظر نمی رسد.

جنس پایه های دوربین مدار بسته از چیست؟

جنس پایه های دوربین مدار بسته از چیست؟

 

امید واریم این مقاله مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

نوشتهٔ پیشین
برچسب دوربین مدار بسته
نوشتهٔ بعدی
پکیج دزدگیر پارادوکس

پست های مرتبط

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با یک کلیک تماس یگیرید