امروزه تقریباً در تمام ساختمان‌ها از سیستم‌های دزدگیر مانند پکیج دزدگیر پارادوکس استفاده می‌شود. این سیستم‌ها برای حفاظت ساختمان‌ها در مقابل ورود و خروج افراد غیرمجاز استفاده می‌شوند. در این مقاله به سؤالات رایج در زمینه‌ی پکیج‌های دزدگیر پاسخ می‌دهیم.

پکیج دزدگیر پارادوکس

پکیج دزدگیر پارادوکس

در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید:

پکیج دزدگیر چیست و چه کاربردی دارد؟

پکیج دزدگیر شامل چه تجهیزاتی می‌شود؟

دزدگیرهای اماکن چه انواعی دارند؟

قیمت پکیج‌های دزدگیر چقدر است؟

 

پکیج دزدگیر چیست و چه کاربردی دارد؟

همان‌طور که گفته شد از سیستم‌های دزدگیر برای کنترل ورود و خروج افراد مختلف به ساختمان‌ها استفاده می‌شود. این سیستم‌ها از ورود افراد غیرمجاز و یا سارقان به داخل ساختمان جلوگیری می‌کنند. در منازل، ساختمان‌های اداری، تجاری و یا مراکز صنعتی از دزدگیرها استفاده می‌شود. دزدگیرها انواع مختلفی دارند که می‌توانند با به صدا در آوردن آژیر، ورود غیرمجاز به داخل ساختمان را گزارش ‌دهند.

گاهی از این سیستم‌ها تنها برای اعلام شکستن قفل ورودی‌های ساختمان استفاده می‌شود. اما گاهی نیز در برخی از مراکز مانند مراکز صنعتی و یا نظامی از سیستم‌هایی استفاده می‌شود که تنها به افراد خاصی اجازه‌ی عبور و مرور می‌دهند. معمولاً این افراد با کارت‌های هوشمند، وارد کردن رمز، تشخیص چهره و یا اثرانگشت خود می‌توانند برای سیستم قابل ‌شناسایی باشند و اجازه‌ی ورود دریافت کنند.

پکیج دزدگیر چیست و چه کاربردی دارد؟

پکیج دزدگیر چیست و چه کاربردی دارد؟

پکیج دزدگیر شامل چه تجهیزاتی می‌شود؟

ساده‌ترین دزدگیرهای اماکن از یک یا چند حس‌گر برای تشخیص حرکت و یک سیستم اعلام آژیر خطر تشکیل می‌شوند. اما پکیج‌های دزدگیر می‌توانند شامل تجهیزات اضافی دیگری نیز باشند که بسته به نوع کاربری ساختمان و میزان حفاظتِ امنیتی مورد نیاز، می‌تواند گستره‌ی وسیعی از امکانات را در بر داشته باشد. در زیر فهرستی از مهم‌ترین تجهیزات موجود در پکیج‌های دزدگیر آورده شده است:

حس‌گر یا سنسور:

حس‌گرهای مختلفی وجود دارند که هر کدام به عوامل خاصی حساس هستند. گاهی در پکیج‌های دزدگیر از حس‌گرهای حرکتی استفاده می‌شود که حرکت در مقابل درِ موردنظر را بلافاصله تشخیص داده و اعلام می‌کند. نوع دیگری از سیستم‌ها به لرزش حساس هستند که با تکان خوردن در یا پنجره‌ی موردنظر، آژیر سیستم به صدا در خواهد آمد. انواع دیگری از حس‌گرها نیز وجود دارد که حساس به صدا هستند.

سیستم‌های اعلام خطر:

این سیستم‌ها در ساده‌ترین حالت می‌توانند تنها از یک آژیر و یک چراغ تشکیل شده باشند. نوع دیگری از این سیستم‌ها می‌توانند چندین شماره‌ی تلفن را در حافظه‌ی خود ذخیره کرده و در هنگام به صدا درآوردن آژیر خطر، با این شماره‌ها تماس بگیرند. این شماره‌ها می‌توانند شماره‌ی شخصی افراد و یا حتی شماره‌ی نیروی انتظامی باشد.

تجهیزات ورودی اطلاعات:

این تجهیزات می‌توانند یک صفحه کلید و یا حس‌گرهای تشخیص اثرانگشت باشند که از طریق آن‌ها کاربران می‌توانند اطلاعات مورد نیاز را به سیستم دزدگیر وارد کنند.

پنل اصلی کنترل:

این پنل ها مرکز اصلی برنامه‌ریزی سیستم دزدگیر را بر عهده دارند. در این پنلها معمولاً یک میکروکنترلر وجود دارد که با استفاده از آن وضعیت حس‌گرها را بررسی کرده و در صورت وجود ورودهای غیرمجاز، سیستم‌های هشداردهنده را به کار می‌اندازد.

باتری تغذیه:

همه‌ی سیستم‌های دزدگیر دارای یک باتری داخلی هستند که در صورت قطع برق می‌تواند تا مدت چند روز سیستم‌ها را روشن و فعال نگه دارد.

سیستم‌های امنیتی جانبی:

معمولاً در کنار استفاده از سیستم‌های دزدگیر، از سایر تجهیزات مانند دوربین‌های مداربسته و یا نورافکن‌های مختلف استفاده می‌شود. سیستم‌های ضبط صدا نیز ممکن است در مواردی کاربرد داشته باشند. دوربین‌های امنیتی رایج‌ترین تجهیزات هستند که در مکان‌های مختلف تجاری، مسکونی، اداری و نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

گاهی تصاویر این دوربین‌ها توسط یک اپراتور به صورت 24 ساعته چک می‌شود که هرگونه تحرک غیرمجاز در ساختمان سریعاً تشخیص داده شود. اما در بیشتر موارد مانند منازل و یا ساختمان‌های تجاری، تنها از دوربین‌های مداربسته برای ذخیره‌ی تصاویر استفاده می‌کنند. درصورتی که یک ورود غیرمجاز به داخل ساختمان رخ بدهد، می‌توان به آرشیو تصاویر این دوربین‌ها مراجعه کرد و اطلاعات مورد نیاز را به دست آورد.

سیستم‌های امنیتی جانبی:

سیستم‌های امنیتی جانبی:

دزدگیرهای اماکن چه انواعی دارند؟

با توجه به نوع ارتباط بین حس‌گر دزدگیر و پنل مرکزی، انواع مختلفی از دزدگیرها وجود دارد.

دزدگیرهای دارای سیم‌کشی: در این دزدگیرها ارتباط بین پنل مرکزی و حس‌گر مورد نظر به وسیله‌ی سیم‌کشی برقرار می‌شود. از معایب این نوع دزدگیر می‌توان به هزینه‌ی زیاد و ظاهر نامناسب بابت سیم‌کشی اشاره کرد. همچنین هرگونه قطعی در مسیر سیم‌کشی باعث می‌شود که ارتباط بین حس‌گر و پنل مرکزی به کلی قطع شود.

دزدگیرهای بی‌سیم: این نوع از دزدگیرها همان‌طور که از نامشان پیداست به‌جای استفاده از سیم، از روش‌های ارتباطی وایرلس استفاده می‌کنند. در این روش یک چشمی در محل ورودی مورد نظر قرار دارد که در صورت حرکت فرد در مقابل چشمی، پنل مرکزی دستور آلارم را به تجهیزات هشداردهنده ارسال می‌کند.

دزدگیرهای اماکن از نظر نحوه‌ی اعلام سیستم‌های هشدار دهنده می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند:

دزدگیرهای سیم‌کارتی: در این دزدگیرها از یک سیم‌کارت استفاده می‌شود که با توجه به شماره‌های ذخیره شده در آن می‌تواند با افراد یا مراکز مختلفی تماس برقرار کند. شما همچنین میتوانید یک پیغام صوتی را ذخیره کنید که هنگام تماس با مراکز مختلف به صورت خودکار پخش شود.

دزدگیرهای قابل‌کنترل از راه دور: این دزدگیرها می‌توانند با استفاده از تلفن همراه شما از راه دور کنترل شوند. با استفاده از تلفن همراه خود می‌توانید که سیستم‌ها را خاموش و روشن کرده و از وضعیت سیستم در بخش‌های مختلف ساختمان آگاه شوید.

دزدگیرهای اماکن چه انواعی دارند؟

دزدگیرهای اماکن چه انواعی دارند؟

قیمت پکیج‌های دزدگیر چقدر است؟

پکیج‌های دزدگیر می‌توانند با توجه به نوع تجهیزات مورد استفاده در آن‌ها قیمت‌های بسیار متفاوتی داشته باشند. همان‌طور که در این مطلب نیز اشاره کردیم، امکانات بسیار گسترده‌ای در این زمینه وجود دارد. در صورتی که می‌خواهید یک سیستم دزدگیر برای ساختمان موردنظر خود خریداری کنید، در ابتدا باید بدانید که به چه امکاناتی می‌خواهید دسترسی داشته باشید و اینکه تا چه حد امنیت ساختمان برای شما حیاتی است.

توجه داشته باشید که تولیدکننده‌های زیادی نیز در زمینه‌ی سیستم‌های دزدگیر وجود دارند که با توجه به کیفیت محصولات، قیمت‌های متفاوتی نیز در بازار وجود دارد. اما شما می‌توانید  بعد از آنکه امکانات مورد نظر خود را مشخص کردید، به فروشندگان مختلف مراجعه کرده و از آن‌ها در مورد سیستم‌های مناسب با شرایط مورد نظرتان راهنمایی بخواهید.

از اینکه تا پایان مطلب پکیج دزدگیر پارادوکس ما را همراهی کردید سپاسگزاریم و امیدواریم از مطلب پکیج دزدگیر پارادوکس نهایت استفاده را برده باشید

نوشتهٔ پیشین
پایه دوربین مدار بسته
نوشتهٔ بعدی
دوربین آلباترون

پست های مرتبط

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با یک کلیک تماس یگیرید