دامنه دینامیکی گسترده (WDR) چیست؟

دامنه دینامیکی گسترده (WDR) چیست؟

 

تابش نور یک مشکل بسیار رایج برای دوربین های امنیتی است. با توجه به محیط‌هایی که معمولاً در آن نصب می‌شوند، برخورد با تابش خیره‌کننده یا تنظیم آن یک اتفاق مکرر است. صرف نظر از سطح یا منبعی که باعث خیرگی می شود، رفع مشکل در ویژگی خاصی است که همه دوربین های امنیتی ندارند.

 

طیف گسترده ای پویا

 

این ویژگی ضد تابش نور که ما به آن اشاره می کنیم به عنوان دامنه پویا گسترده شناخته می شود. WDR بدون پرداختن به مسائل فنی، تصاویری را که از دو نوع نوردهی مختلف می گیرد ترکیب می کند. سپس آن تصاویر را می گیرد و آنها را در یکی ترکیب می کند. نتیجه نهایی تصویری است که تقریباً عاری از هرگونه مشکل نوری است.

 

WDR در مقابل DWDR

 

دامنه دینامیکی گسترده (WDR) اغلب با دامنه دینامیکی گسترده دیجیتال (DWDR) اشتباه گرفته می شود. نسخه دیجیتال نوع ارزان‌تری از ویژگی است. در حالی که WDR  برای از بین بردن تمام مشکلاتی که ممکن است با تابش خیره کننده داشته باشید کار می کند، بسیار محتمل است که در حالی که DWDR برای کاهش عارضه کار می کند، هرگز به طور کامل آن را حل نخواهد کرد.

 

نور خورشید

 

بخش بزرگی از بازار این تصور را دارد که WDR راه حلی است برای اینکه بتوان دوربین خود را به سمت خورشید گرفت. هیچ دوربین امنیتی هرگز نباید به سمت خورشید گرفته شود، مهم نیست که چه ویژگی هایی ممکن است داشته باشد یا چقدر گران باشد. دوربین های امنیتی برای مقاومت در برابر نور مستقیم خورشید که مستقیماً به لنز نشان داده می شود ساخته نشده اند. این باعث ایجاد گرما در سنسور تصویر می شود که در نهایت باعث سوختن دوربین شما می شود.

 

سطوح بازتابنده

 

در حالی که WDR هیچ کمکی به نشان دادن دوربین شما به سمت خورشید نمی کند، از هرگونه انعکاس نور خورشید مراقبت می کند.

 

پنجره و درب شیشه ای

 

این واقعاً بزرگترین دشمن شما در مورد تابش خیره کننده است. دوربین های نصب شده در داخل خانه اغلب خود را با پنجره ها یا درهای شیشه ای در میدان دید خود می بینند. لابی ها، بوتیک ها و دفاتر همگی نمونه هایی هستند. در طول ساعات روز، دوربین‌های بدون WDR برای تفسیر تصویر اطراف این شیشه‌ها مشکل دارند. برای این دوربین ها، این مناطق فقط به عنوان نقاط روشن بزرگ در تصویر ظاهر می شوند. در بیشتر موارد، این تابش به اندازه‌ای بد خواهد بود که هر چیزی در جلو، اطراف یا پشت این شیشه باشد، در اثر روشنایی تابش خیره کننده کاملاً از بین می‌رود. ویژگی WDR برای از بین بردن کامل این تابش خیره کننده کار می کند و نه تنها این فرصت را برای شما فراهم می کند که نه تنها آنچه در داخل این درها و پنجره ها وجود دارد، بلکه همچنین آنچه در خارج از آنها وجود دارد را ببینید.

روشنایی داخلی

این بسیار کمتر از سایر مسائل ما است که منجر به مشکل بالقوه تابش خیره کننده می شود، اما هنوز مشخص است که این اتفاق می افتد. طور کلی، اگر مشکلی با تابش خیره کننده دارید که ناشی از نور داخلی است، معمولاً تنظیم زاویه دوربین که در آن نصب شده است، ساده است. برای کسانی از شما که ممکن است آن گزینه را نداشته باشند یا اگر از طریق آن روش قابل حل نیست، WDR نیز در اینجا برای شما کار خواهد کرد.

چراغ‌های جلوی خودروهای عبوری می‌تواند برای دوربین‌های امنیتی استاندارد آزاردهنده باشد. آنها نه تنها نور روشنی را در وسط تصویر شما تولید می کنند، بلکه می توانند نویز یا استاتیک زیادی را نیز در تصویر شما ایجاد کنند. با WDR، روشنایی این چراغ‌ها به حدی کاهش می‌یابد که فقط می‌توانیم بگوییم روشن هستند و صدای تولید شده به‌کلی ناپدید می‌شود. تنها زمانی که WDR این نور ها را از بین نمیبرد زمانی است که دوربین در ارتفاع بسیار کم نصب شده باشد و چراغ جلو مستقیماً به دوربین بتابد. در این زمان، برد مادون قرمز فریب خورده و فکر می‌کند که روز است و دوربین در واقع سعی می‌کند تصویری در روز و شب را به طور همزمان تفسیر کند. نتیجه نهایی تصویری است که شبیه دوربینی است که قابلیت WDR را ندارد.

نوشتهٔ پیشین
دستگاه ویدیوی شبکه (NVR)  سوئیچ شبکه داخلی یا اختصاصی
نوشتهٔ بعدی
خرید 5 بهترین دوربین مدار بسته WiFi برای امنیت در فضای باز

پست های مرتبط

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با یک کلیک تماس یگیرید