روش های مختلفی برای ضبط صدا یا تصویر به شکل مخفیانه وجود دارد. یکی از این روش ها دوربین جاسوسی خودکاری می باشد. همان طور که از نام آن مشخص می باشد، این دوربین به شکل خودکار طراحی شده است . همچنین این خودکارها قابلیت نوشتن نیز دارند تا بتوانند طبیعی جلوه کنند. در این مقاله شما را با دوربین های جاسوسی آشنا می کنیم.

ادامه به پرسش های زیر پاسخ می دهیم:

ـ دوربین خودکاری چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ـ چند نوع دوربین خودکاری وجود دارد؟

ـ قانون درباره استفاده از لوازم جاسوسی چه حکمی داده است؟

ـ ویژگی های دوربین خودکاری چیست؟

ـ چند نوع وسایل جاسوسی وجود دارد؟

ـ چه انگیزه ای باعث جاسوسی می شود؟

ـ چند نوع جاسوسی وجود دارد؟

 

1ـ دوربین خودکاری چیست و چه کاربردهایی دارد؟

بر روی این نوع خودکار یک دوربین مداربسته بسیار ریز نصب شده است که قابلیت ضبط فیلم ، عکس و صدا را دارد. این نوع دوربین را به راحتی می توان استفاده کرد به این صورت که با فشاردادن دکمه روشن می شود. اگر دکمه را یکبار فشار دهید، دوربین عکس می گیرد و اگر دکمه را نگه دارید دوربین شروع به فیلم برداری می کند. این دوربین ها طوری طراحی شده اند که بتوانند با آن بنویسند و این در واقع پوششی برای کار اصلی این نوع دوربین می باشد.

1ـ دوربین خودکاری چیست و چه کاربردهایی دارد؟

1ـ دوربین خودکاری چیست و چه کاربردهایی دارد؟

2ـ چند نوع دوربین خودکاری وجود دارد؟

این نوع دوربین ها جز دسته دوربین های مخفی و جاسوسی قرار می گیرند. بنابراین خرید وفروش ان جرم به حساب می آید.انواع مختلفی از دوربین های خودکاری وجود دارند، که در زیر به تعدادی از انها اشاره می کنیم:

ـ دوربین خودکاری که حافظه آن جدا می شود

ـ دوربین خودکاری که حافظه داخلی دارد.

ـ دوربین خودکاری دارای اینترنت وای فای بیسیم

ـ دوربین خودکاری با شکل خودنویس و قلم

ـ دوربین خودکاری که باتری در آن وجود دارد.

ـ دوربین خودکاری که باتری آن شارژ می شود.

 

3ـ قانون درباره استفاده از لوازم جاسوسی چه حکمی داده است؟

بر طبق قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران خرید و فروش هرگونه وسایل فیلم برداری، ضبط یا گرفتن تصاویر به صورت مخفیانه، ممنوع می باشد . این وسایل جزو وسایل جاسوسی تلقی می شوند و کسانی که در خرید ، فروش ، گرفتن تصاویر و پخش آن دخالت داشته اند، با مجازات سنگینی روبرو خواهند شد.

3ـ قانون درباره استفاده از لوازم جاسوسی چه حکمی داده است؟

3ـ قانون درباره استفاده از لوازم جاسوسی چه حکمی داده است؟

4ـ ویژگی های دوربین خودکاری چیست؟

در دوربین های خودکاری یک کارت حافظه در سایز میکرو با ظرفیت های گوناگون قرار دارد و نیز دارای یک درگاه USB برای متصل شدن به کامپیوتر می باشد.این دو قسمت در داخل خودکار قرار دارند و می توان با ، باز کردن خودکار آنها را مشاهده نمایید. دوربین های خودکاری ارزان ترین دوربین مداربسته می باشد. می توان در این دوربین ها تاریخ و زمان را تنظیم نمود.

این خودکارها از طریق کابل USB حدود 3 الی 4  ساعت شارژ می شوند. باتری های این نوع دوربین که قابل شارژ می باشند می توانند تا حدود یک ساعت کار کنند.  کیفیت فیلم برداری در این دوربین ها حدود 480*720 ، فرمتی که فیلم ها با آن ضبط می شود  AVI و سرعت آن 30 فریم بر ثانیه می باشد. البته عکس ها با فرمت JPEG ذخیره می شوند.

4ـ ویژگی های دوربین خودکاری چیست؟

4ـ ویژگی های دوربین خودکاری چیست؟

5ـچند نوع وسایل جاسوسی وجود دارد؟

در حال حاضر انواع مختلفی از ابزارهای جاسوسی مانند ساعت ، ریموت ماشین، عینک ،خودکار ، یواس بی و حتی دکمه پیراهن که دارای دوربین است ، وجود دارد. همه این وسایل جاسوسی سبب شده حریم شخصی وجود نداشته باشد و در هر مکانی که قرار می گیرید، ممکن است رفتار و حرف های شما ضبط و پخش شود.

5ـچند نوع وسایل جاسوسی وجود دارد؟

5ـچند نوع وسایل جاسوسی وجود دارد؟

6ـ چه انگیزه ای باعث جاسوسی می شود؟

جاسوسی نیاز به یک سری محرک دارد که افراد یا سازمان ها با تکیه برآن ، خود یا دیگر افراد را به جاسوسی ترغیب می نمایند. البته خیلی از افراد تمایلی به انجام جاسوسی  بر علیه سازمان و تشکیلات خود نمی باشند ، اما اگر این کسی این کار را انجام دهد ، به عمل انجام شده خیانت می گویند و آن شخص خائن می نامند. انگیزه های جاسوسی را به چهار دسته تقسیم می کنند:

ـ ایدئولوژیک یا عقیدتی

ـ نیاز مالی یا تطمیع

ـ بیگانه پرستی

ـ احساسی یا عشقی و عاطفی

ـ اجبار یا شانتاژ

6ـ چه انگیزه ای باعث جاسوسی می شود؟

6ـ چه انگیزه ای باعث جاسوسی می شود؟

7ـ چند نوع جاسوسی وجود دارد؟

جاسوسی یا به نوعی خیانت در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرد. در همه جای جهان جاسوسی کاری منزجر کننده و فرد جاسوس منفور می باشد. جاسوسی در قسمت های مختلف یک کشور، از طرف دشمنان آن برای شناخت نقطه ضعف ها و ضربه زدن به کشور انجام می شود. در ادامه به چند نوع از این جاسوسی ها اشاره می کنیم:

7ـ چند نوع جاسوسی وجود دارد؟

7ـ چند نوع جاسوسی وجود دارد؟

جاسوسی سیاسی:

این نوع جاسوسی با هدف شناخت تمام فرقه ها و نیروهای سیاسی تاثیرگذار در کشور برای برقراری ارتباط با انها و تفرقه افکنی در بین مردم انجام می شود. در حال حاضر در دنیای کنونی بسیاری از کشورها درگیر این موضوع می باشند و این مصداق این جمله می باشد: تفرقه بنداز وحکومت کن

جاسوسی نظامی:

هدف از این جاسوسی شناخت توان نظامی کشور و بدست آوردن نقاط قوت و ضعف نیروها در هنگام جنگ و صلح می باشد. در هر کشوری دشمنان می کوشند تا  اطلاعات تعداد تجهیزات نظامی ، دفاعی و موشکی را بدست اورند. در اکثر کشورها قانون با این نوع جاسوسی به شدت برخورد می کنند.

جاسوسی اقتصادی:

در این نوع جاسوسی ، دشمن با اطلاعات دقیق از وضعیت اقتصادی می تواند ، اقتصاد یک کشور را مورد هدف قرار دهد . اقتصاد بخش اساسی یک کشور می باشد و ایجاد اخلال در آن باعث ضرر جبران ناپذیری به کشورها می شود. به جرات می توان گفت که جرم جاسوسی اقتصادی از جاسوسی نظامی کمتر نمی باشد

جاسوسی علمی و صنعتی:

دشمن در این نوع جاسوسی به اطلاعات علمی ، اختراعات  واکتشافات نظامی وغیر نظامی دست پیدا می کند. یک کشور باید تمام تلاش خود را به کار بگیرد که این اطلاعات در اختیار دشمنان قرار نگیرند.

بعضی مواقع تلاش سازمان های جاسوسی برای دست یابی به اطلاعات علمی و پژوهشی بسیار متعجب کننده می باشد. البته این نوع جاسوسی تنها در بین دولت ها وجود ندارد و گاهی رقیبان تجاری برای بدست آوردن آخرین پیشرفت های یکدیگر به چنین کاری دست می زنند.

امیدواریم با ارائه مقاله دوربین جاسوسی خودکاری اطلاعات مناسبی را در اختیار شما قرار گذاشته باشیم. و از مقاله دوربین جاسوسی خودکاری کمال استفاده را برده باشید

نوشتهٔ پیشین
دوربین آلباترون
نوشتهٔ بعدی
دوربین دات اینفو

پست های مرتبط

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با یک کلیک تماس یگیرید