دوربین دات اینفو، مدلی از دورین های مدار بسته می باشد. در ادامه به سؤالات زیر در خصوص سایت دوربین دات اینفو پاسخ‌خواهیم داد:

دوربین دات اینفو

دوربین دات اینفو

  • انواع دوربین­های مداربسته؟
  • کاربرد دوربین­های مداربسته؟
  • انواع دوربین­های عکاسی؟
  • منظور از حفاظت الکترونیک چیست؟
  • زیر گروه­های اصلی حفاظت الکترونیک؟

 

  • انواع دوربین­های مداربسته؟

دوربین مداربسته را ازنظر نوع سیگنال به سه دسته دوربین­های آنالوگ، دوربین­های آی­پی تحت شبکه و دوربین­های دومنظوره تقسیم­بندی می­کنند. در ادامه توضیحاتی راجع به هریک ارائه خواهیم داد:

  • دوربین­های آنالوگ:

دوربین­های آنالوگ اولین نسل دوربین­های مداربسته هستند که از امواج آنالوگ برای ارسال و دریافت اطلاعات استفاده می­کنند. انتقال صدا و تصویر در این دوربین­ها به‌وسیله‌ی کابل­های دورگشته‌ایمجزایی صورت می­گیرد. ازجمله مزایای دوربین­های آنالوگ می­توان به‌سادگی نصب، قیمت پایین و تنوع زیاد اشاره کرد.

  • دوربین­های IP تحت شبکه:

این دوربین­ها برای ارسال اطلاعات از امواج دیجیتال استفاده می­کنند. کنترل  این دوربین­ها تحت بستر شبکه صورت می­پذیرد. دوربین­های یک شبکه به‌وسیله‌ی شناسه ip و طبق قوانین شبکه متصل به مرکز کنترل می­شوند. مهم­ترین مزایای این دوربین­ها عبارتنداز: کیفیت بالای تصویر و صدا، استفاده سودمند از کابل­ها، امکان برقرار ارتباطی ایمن با بیسیم، توانایی ارسال آنی صدا، برق و تصویر در مجرای شبکه.

  • دوربین­های دومنظوره:

این دوربین­ها در حقیقت نسل جدیدی از دوربین­های آنالوگ محسوب می­شوند که به‌منظور استفاده آن­ها در شبکه پورت خروجی نیز در آن‌ها قرار داده‌شده است. دوربین­های دومنظوره را می­توان از لحاظ کاربرد و شکل ظاهری آن‌ها به دوربین­های مادون‌قرمز، دوربین­های دام، دوربین­های صنعتی، دوربین­های مینیاتوری و دوربین­های چرخشی تقسیم­بندی کرد.

دوربین­های دومنظوره:

دوربین­های دومنظوره:

  • کاربرد دوربین­های مداربسته؟

امروزه با رشد علم و تکنولوژی استفاده از دوربین­های ندار بسته گسترده شده است، به طوری­که­ این دوربین­ها نه‌تنها در سیستم­های حفاظتی استفاده می­شوند  بلکه کاربردهای زیادی در زمینه­های کنترل ترافیک، صنعتی، تصویربرداری نامحسوس جهت جلوگیری از ارتکاب جرم و ارتباطات ویدیویی دارند.

  • انواع دوربین­های عکاسی؟

امروزه تنوع دوربین­های عکاسی بسیار زیاد شده است. در ادامه به معرفی انواع دوربین­های عکاسی خواهیم پرداخت:

  • دوربین­های دیجیتال تک لنزی انعکاسی(DSLR):

دوربین­های DLSR از دو بخش اصلی بدنه و لنز تشکیل شده­اند. ویژگی اصلی DLSRها وجود آینه­ای است که به شما این امکان را می­دهد در زمان گرفتن عکس از داخل لنز آن را ببینید. در این دوربین­ها پس از فشردن دکمه شاتر، دوربین روی یک سنسور یک تصویر دیجیتال را ثبت می­کند.  این دوربین­ها از سنسورهای عریضی برخوردار هستند که سبب بهبود عملکرد دوربین در مقابل نویزهای به وجود آمده ناشی از کم بودن نور و محوی پس‌زمینه می­شود. کیفیت عکس در این دوربین­ها به کیفیت لنز آنها بستگی دارد.

  • دوربین‌های بدون آینه ( mirrorless camera ):

این دوربین­ها بسیار شبیه به دوربین‌هایDSLR می­باشند با این تفاوت که بدنه آن‌هاکوچک‌تر بوده و فاقد آینه می­باشند. این دوربین­ها نیز از قابلیت تعویض لنز برخوردار هستند. سنسورهای دوربین‌های بدون آینه اکثراً از سنسورهای DLSR ها کوچک‌تر هستند، درنتیجه در زمان عکاسی در نور کم ضعیف­تر عمل خواهند کرد. برخی از مزایای این دوربین­ها عبارتنداز: کوچک‌تر و سبک­تر بودن نسبت به DLSR ها، مناسب برای تمامی افراد آماتور و حرفه­ای

  • دوربین­های کامپکت ( compact camera ):

به این دوربین­ها، دوربین­های خانگی یا ببین و بگیر نیز می­گویند. این دوربین­ها کوچک­ترین دوربین­های تولیدشده برای عکاسی محسوب می­شوند. شاید مهم­تریم مزیت این دوربین­ها کوچک و سبک­ بودن آن‌هابه‌منظور تسهیل در حمل‌ونقل باشد. لنزهای این دوربین­ها دائمی و غیر قابل تعویض بوده اما می­تواند دامنه گسترده­ای را پوشش می­دهد.

از جمله معایب این دوربین­ها کوچک بودن لنز آن­ها است که سبب پایین آمدن کیفیت تصویر این دوربین­ها نسبت به دوربین­های سطح بالاتر شود. قیمت این نوع دوربین­ها نیز نسبت به دوربین­های سطح بالاتر کم­تر است.

دوربین­های کامپکت ( compact camera ):

دوربین­های کامپکت ( compact camera ):

  • دوربین‌های اکشن ( action camera):

دوربین­های قابل‌نصب کوچکی هستند که به آن­ها دوربین­های ورزشی نیز گفت می­شود و کاربرد گسترده آن‌ها در عکاسی­های ماجراجویی است. این نوع دوربین­ها بیشتر برای ثبت فیلم استفاده  می­شوند، اما به کاربر امکان ثبت تصاویر به‌صورت تایم لپس ( در فاصله زمانی) را نیز می­دهد.

  • دوربین­ های موبایل:

امروزه یکی از پراستفاده ­ترین دوربین­ها به جهت حمل راحت دوربین ­های موبایل هستند. این دوربین­ها امکان ثبت تمام لحظات را برای شما فراهم می­کنند. البته باید این نکته رامتذکر شویم که کیفیت عکس در این دوربین­ها نسبت به سایر دوربین­ها پایین­تر است. ولی هرساله موبایل­هایی به بازار عرضه می­شوند که سنسورهای آن­ها روزبه­روز بزرگ­تر و بهتر می­شود. یکی از بزرگ‌ترین معایب دوربین­های تلفن ­همراه ثابت بودن لنز آن‌ها است. این ویژگی سبب کاهش کیفیت عکس در بزرگنمایی می­شود.

دوربین­ های موبایل:

دوربین­ های موبایل:

  • منظور از حفاظت الکترونیک چیست؟

حفاظت الکترونیک به معنای بهره­وری از تجهیزات و سیستم­های الکترونیکی به منظور ایجاد امنیت در مکان­های مختلف است. این مکان­ها می­تواند شامل هرجایی اعم از: ادارات، ساختمان­های مسکونی و تجاری، شرکت­ها، پتروشیمی­ها و… باشد. به‌عبارت‌دیگر حفاظت الکترونیک شامل مجموعه­ای از فعالیت­های امنیتی گسترده برای یک مکان ثابت غیرعمومی با درجه امنیتی مشخص هستند.

منظور از حفاظت الکترونیک چیست؟

منظور از حفاظت الکترونیک چیست؟

  • زیرگروه‌های اصلی حفاظت الکترونیک؟

همه زیرگروه‌های حفاظت الکترونیک در کنار هم مفهوم کاملی از حفاظت الکترونیک را ایجاد می­نمایند. در ادامه برخی از این زیرگروه­ها را معرفی خواهیم کرد:

  • سیستم نظارت تصویری با دوربین­های مداربسته(Closed Circuit TV)

یکی از پراستفاده­ترین سیستم­های امنیتی دوربین ­های مدار بسته می‌باشند که از آن‌هابه‌منظور برقراری امنیت با استفاده از قابلیت بازدارندگی استفاده می‌شود .­

 

  • سیستم حفاظت پیرامونی یا Perimeter Intrusion Detection Systems

این سیستم­ها می­توانند بر روی زمین و یا دیوار نصب شوند. این سیستم­ها برای تشخیص حرکت و نفوذ از آشکارسازها( از قبیل: نوری، مادون قرمز، ماکروفیک، کابلی) استفاده می­کنند.

  • سیستم اعلام حریق یا Fire Detection System

این سیستم­ها برپایه سنسورهای دود و حرارت بوده و خطراتی که منجر به آتش­سوزی می­شوند را تشخیص و اخطار می­دهند.

  • سیستم اطفاء حریق یا Fire Fighting System

این سیستم با کمک سیستم اعلام حریق می­توانند  هر گونه خطر آتش‌سوزی را مهار و کنترل کنند.

  • سیستم کنترل دسترسی یا Access Control

این سیستم  به‌منظور جلوگیری از ورود افراد غیرمجاز در ورودی مکان­ها و مجموعه­ها مورداستفاده قرار می­گیرد.

در پایان از صبر و تحمل شما عزیزان بسیار سپاسگزارم و امیدوارم مطالب ارائه شده در خصوص دوربین دات اینفو مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

نوشتهٔ پیشین
دوربین جاسوسی خودکاری
نوشتهٔ بعدی
دوربین مدار بسته سی بن

پست های مرتبط

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با یک کلیک تماس یگیرید