در مقاله می خواهیم موضوع دوربین های مدار بسته سی بن را مورد بررسی قرار دهیم تا پایان مقاله همراه ما باشید امیدوارم پاسخگویی بعضی سوال های شما باشیم.

دوربین مدار بسته سی بن

دوربین مدار بسته سی بن

-درباره پیدایش دوربین های مداربسته چه می دانید؟

-اجزای تشکیل دهنده دوربین های مداربسته چه می باشد؟

-درباره دوربین های مداربسته ی سی بن چه میدانید؟

-معرفی انواع دوربین مداربسته وکاربرد آن ها را می دانید؟

-درباره شکل ظاهری ونوع کاربرد دوربین های مدار بسته چگونه نام گذاری می شوند؟

-درباره پیدایش دوربین های مداربسته چه می دانید؟

کشور آلمان برای این که بتواند به صورت همیشه بر موشک های وشلیک کردن آنها نظارت داشته باشد،در سال 1942 شروع به ساخت اولین دوربین مداربسته کرد.کشور امریکا در حدود 7سال بعد دوربین های مداربسته را در اختیار عرصه تجارت خود گذاشت ومجوز دولتی نیز به این دوربین ها نداد.

در سال 1996 شرکت Axisتوانست به کمک نرم افزار linux اولین دوربین تحت شبکه را به بازار ارائه دهد،برای استاندارد سازی این دوربین ها آنها را HTTP وRTSPتحت پوشش گرفته اند که بتوانند از استاندارد IPبرای استفاده از عکس ها واطلاعات دوربین ها استفاده کنند.

-درباره پیدایش دوربین های مداربسته چه می دانید؟

-درباره پیدایش دوربین های مداربسته چه می دانید؟

-اجزای تشکیل دهنده دوربین های مداربسته چه می باشد؟

این دوربین ها برای ثبت فیلم وعکس ها استفاده می شود وکاربرد های فراوانی دارد،از این دوربین ها برای جاهای بسیار مهم استفاده می شود ویا برای نظارت برعملکرد دستگاهی از این دوربین ها استفاده می شوند.

این دوربین ها از اجزای زیر استفاده می شوند:

– دوربین از بدنه ای تشکیل شده از پوسته ی اصلی ویا پوسته بیرونی که بستگی به نحوه ی استفاده آن را عوض می کنیم.

-دوربین های مداربسته از بخش های الکترونیکی زیادی تشکیل شده است،مثل سنسور ها ،بورد اصلی ،بورد تغذیه و…

-اصلی ترین جای دوربین لنز آن می باشد،لنز دوربین انواع گوناگونی دارد،برای مثال بعضی از لنز ها ثابت هستند ولی بعضی ها در حال حرکت می باشند وبا دارا بودن فوکوس خودکار همراه است.

این دوربین ها از اجزای زیر استفاده می شوند:

این دوربین ها از اجزای زیر استفاده می شوند:

-درباره دوربین های مداربسته ی سی بن چه میدانید؟

دوربین های مداربسته سی بن دارای خصوصیاتی می باشد که در ادامه قسمتی از آن را نام می بریم:

حسگری که در این دوربین ها استفاده شده دارای 1.3 اینچی COMSمی باشد،فوکوس این دوربین ها برابر صفر می باشد دارای 1080*1920پیکسل می باشد.کارت حافظه در این دوربین ها قرار گرفته نمی شود،به همین دلیل باید دستگاهی برای ضبط تصویر در آن برنامه ریزی کنیم.

این دوربین به فاصله 30 متری دید در شب دارد،این دوربین برای مکان هایی که در شب است طراحی شده است،این دوربین بدلیل وزن پایین به سقف و دیوارها وصل می شود وبسیار مناسب می باشند.این دوربین ها بسیار قوی در برابر باد وتوفان می باشند پس برای مناطق مختلف استفاده فراوانی می شود.

-درباره دوربین های مداربسته ی سی بن چه میدانید؟

-درباره دوربین های مداربسته ی سی بن چه میدانید؟

-معرفی انواع دوربین مداربسته وکاربرد آن ها را می دانید؟

*اولین دسته از دوربین های مدار بسته را می توان دوربین های مداربسته دام نام برد.این نوع دوربین ها را گنبدی نیز می نامند ،از این دوربین ها در کنترل ودیدبانی مناطق بسته بکار می گیرند. این شکل از دوربین ها بر روی نیم دایره ای که برپایه ای قرار گرفته شده است، این نوع پوشش نیم دایره ای برای این است که دید دوربین مشخص نباشد که سارق نتواند بفهمد که لنز دوربین به کدام سمت قرار گرفته است.

این دوربین ها با کمترین نور بیشترین برد تصویر را نشان می دهد این نوع دوربین ها به شکلی طراحی شده اند که فضاهای زیادی را به خود اختصاص می دهد.

دوربین های مداربسته بولت

*یکی دیگر از دوربین های مداربسته بولت می باشد،این دوربین ها به صورت استوانه ای دیده می شود. از این دوربین ها برای فاصله های بسیار زیاد استفاده می شود، این دوربین ها به شکل ثابت استفاده می شوند یعنی زوم وحرکتی ندارد وفقط برای مناطقی خاص استفاده می شود.

از این دوربین ها برای مناطق باز استفاده می شود اگر یک پوشش ضد آب برای این دوربین طراحی کنید می توانید شاهد این باشید که در برابر باران وبرف های شدید هیچ آسیبی نمی بیند. این دوربین ها به مادون قرمز مجهز می باشند به شکلی که می توان تصاویر را در شب به راحتی نظارگر باشید.

دوربین مداربسته C-MOUNT

*دوربین مداربسته C-MOUNT از دیگر دوربین های مداربسته می باشد،تفاوت عمده ای که این دوربین با دوربین های دیگر دارد این است که می توان لنز دوربین را عوض کنیم یعنی با عوض کردن لنز دوربین مصافت بیشتری را می توانید تحت پوشش قرار دهید.

دوربین های روز و شب

*دوربین های روز وشب از جمله دوربین های کارآمد برای جاهای کم نور می باشد،در این دوربین ها از نور مادون قرمز استفاده نمی کنیم ولی به دلیل کیفیت بالا می توان در جاهای کم نور استفاده شود. این دوربین ها در برابر تابش مستقیم نور بسیار مقاوم بوده اند به شکلی که در 24 ساعت شبانه روز فعالیت دارند واز کیفیت بالایی برخوردارند.

دوربین مداربسته دید در شب

*از دیگر دوربین های مداربسته می توان دوربین مداربسته دید در شب ویا فروسرخ نام برد. در این دوربین ها از LED مادون قرمز استفاده می کنند،از این دوربین ها به دلیل دید خوب در شب برای فضاهای باز کم نور ویا شب استفاده می کنند.این دوربین ها از دوروش برای دوربین های خود استفاده می کند:

1-آشکارسازی تصویر:

در این روش به کمک نور مادون قرمز که به صورتی در کنار هم قرار می گیرند تا به راحتی جسم دیده شود.

2-تصویربرداری حرارتی:

در این نوع روش از لحاظ گرمایشی جسم دیده می شود به شکلی که هرچه جسم گرم تر باشد شکل ان بسیار آسانتر دیده می شود.

*از دیگر دوربین های مداربسته می توان دوربین مداربسته شبکه ای ویا IP را نام برد. این نوع دوربین ها هم به صورت بیسیم است وهم به صورت با سیم در بازار یافت می شود.در این دوربین ها تصاویر به صورت اینترنت که به شکل پهنای باند می باشد منتقل می شوند. در دوربین های IP نیازی به کابل کشی ومنابع تغذیه نمی باشد وبه صورت راحت در دست رس می باشد ولی در دوربین های آنالوگ این گونه نمی باشد.

2-تصویربرداری حرارتی:

2-تصویربرداری حرارتی:

دوربین های مداربسته بی سیم

*دوربین های مداربسته بی سیم از دیگر دوربین ها می باشد، این دوربین ها با دوربین های IPبسیار متفاوت تر می باشد این دوربین ها بسیار انعطاف پذیر در نصب می باشند، از این دوربین ها برای جاهایی که نمی توان سیم کشی کرد استفاده می کنیم وکارایی بسیاری دارد.

دوربین مداربسته با کیفیت HD

*از دیگر دوربین ها می توان دوربین مداربسته با کیفیت HD را نام برد،این دوربین ها برای مناطق حساس استفاده می شود این دستگاه با دارا بودن زوم زیاد با کیفیت بالا در مکان هایی مثل بانک استفاده می شود.

دوربین مداربسته گردان

*از دوربین های مداربسته دیگری که در بازار یافت می شود می توان دوربین مداربسته گردان یا  PTZرا نام برد،از این دوربین ها برای زوم های زیاد وچرخش در محیط استفاده کرد،این دوربین ها دارای پایه محکم وشکل ظاهری دام شکل می باشند.این دوربین طوری طراحی شده که به وسیله برنامه ای خاص در هر ساعت یک قسمت از منطقه را به شما نمایش می دهد.

امروزه برای تمام اماکن باید از سیستم دوربین های مداربسته استفاده شود.شما می توانید با استفاده از محل استقرار دوربین وهمچنین انتخاب نوع دوربین خود یک محل ایمن برای خود درست کنید پس در انتخاب دوربین مداربسته دقت کافی را انجام دهید همچنین محل قرار گرفتن دوربین ها نیز بسیار مورد اهمیت می باشد.

دوربین مداربسته گردان

دوربین مداربسته گردان

درباره شکل ظاهری ونوع کاربرد دوربین های مدار بسته چگونه نام گذاری می شوند؟

دوربین های مداربسته را می توان به بخشهای مختلفی تقسیم کرد که در این جا به برخی از آنها اشاره می کنیم.

-دوربین مداربسته مخفی کوچک:

این دوربین ها به صورت مخفی به کارگرفته می شوند. دوربین های مداربسته مخفی برای فیلم برداری وهمچنین تهیه عکس های مخفی استفاده می شود به شکلی که کسی که از آن تصویر برداری می شود متوجه چیزی نشده باشد.

دوربین های مدار بسته مخفی به شکل های مختلفی یافت می شود مثل سوئیچ ماشین و یا لامپ و دربرخی جاها به صورت ساعت نیز دیده می شود، این گونه دوربین ها در همه جاهایی که می توانید جاساز کنید استفاده می شود.

این گونه دوربین ها برای کارهای مخفیانه وعملیات های جاسوسی استفاده می کنیم، که بتوانید از کارهای دیگران مطلع شوید. این دوربین ها به صورت فوق العاده حساس می باشد وباید در انتخاب پوسته ی آن دقت کافی را انجام دهیم.

دوربین های بولت دید در شب:

دوربین های مداربسته Dome که به اصطلاح این دوربین ها را نیز گنبد نامیده می شود. از نام این دوربین باید بفهمید که این گونه دوربین ها بر روی منطق باند استفاده می شود وتصاویر خوبی می توان از این دوربین ها یافت کرد.

دوربین های مداربسته باکس:

دوربین های مداربسته Box در اصطلاح جعبه می باشد،این دوربین ها به صورت استفاده می شود که لنز از بدنه جدا می باشد، شکلی  دوربین های مداربسته باکسی به صورت پلاستیک های مستطیلی دیده می شود.

دوربین های مداربسته بولت:

دوربین های مداربسته یBulletمعروف به گلوله می باشد،این دوربین ها به صورت استوانه ای دیده می شوند، جنس بدنه این دوربین ها اغلب فلزی می باشد.

دوربین های مداربسته ی اسپید دام:

دوربین های مداربسته یSpeed domeبا نام های فراوانی یافت می شود، برخی از این نام ها را می توان این گونه نام برد:fast dome –speed dome – PTZاز دیگر الفاظ این دوربین می باشد.

دوربین های مداربسته ی حرارتی:

Thermal یک نوع دوربین های مداربسته حرارتی و گرمایی می باشد، این گونه دوربین ها این گونه کار می کنند که نسبت به گرما ویا حرارت محیط می سازند وتصویر را فیلم برداری وثبت می کنند.

از اینکه تا انتهای مقاله دوربین مدار بسته سی بن با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم از مقاله دوربین مدار بسته سی بن کمال استفاده را برده باشید

نوشتهٔ پیشین
دوربین دات اینفو
نوشتهٔ بعدی
لنز دوربین مدار بسته

پست های مرتبط

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با یک کلیک تماس یگیرید