دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته ارزان

دوربین مدار بسته ارزان

دوربین مداربسته چیست؟

دوربین مدار بسته ارزان: دوربین مدار بسته مخفف کلمه Closed-circuit television می باشد. این کلمه در گذشته به عنوان مخفف کلمه تلویزیون دولتی جمهوری خلق چین هم استفاده می شد.ولی در حال حاضربه عنوان تکنولوژی نظارت تصویری شناخته می شود.

منظور از سیستم نظارتی چیست؟

استفاده از یک دوربین مدار بسته ارزان ویدئویی برای انتقال یک سیگنال به یک اتاق مانیتورینگ و نمایش ضبط و پخش تصاویر در این مکان می باشد.

انتقال تصویر در دوربین مدار بسته

انتقال تصویر در دوربین مدار بسته ارزان با انتقال سیگنال های تلویزیونی تفاوت زیادی دارد.در انتقال تصاویر در سیستم های تلویزونی شما سیگنال های صدا وسیما را می توانید در تمام نقاطی که تحت پوشش انتن های صدا و سیما هستند دریافت کنید ولی انتقال تصویر در سیتم های نظارتی نقطه به نقطه P2P صورت می پذیرد. شما در این روش از نقطه ای که نیاز به نظارت دارد تصویر را به نقطه مانیتورینگ ار سال می نمایید.

تامین امنیت

با استفاده از سیستم های نظارت تصویری دوربین مدار بسته ارزان شما می توانید امنیت مراکزی مانند بانک ها ،فروشگاها ،منازل و هر جایی که نیاز به حفاظت و نظارت دارد را حفظ فرمایید.

نظارت تصویری در اماکن عمومی

دوربین مدار بسته ارزان جهت نظارت بر اماکن عمومی در بسیاری از نقاط دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. اخیرا دوربین های مدار بسته در مراکز پلیس و همچنین به صورت موبایل جهت نصب بروی لباس های پلیس مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین دوربین مداربسته در اماکن خصوصی هم مورد استفاده قرار می گیرد.البته در مورد دوربین مداربسته در اماکن خصوصی باید حفظ حریم خصوصی افراد رعایت شود،و هشدار دوربین مداربسته اعلام گردد.

برخی از موارد استفاده صنعتی دوربین مداربسته

در برخی از کارخانه های صنعتی که ممکن است حضور انسان در فرایند تولید محصول باعث صدمه به انسان شود.و نیاز مبرم به مشاهده فرایند تولید محصول می باشد.

دستگاه های ضبط کننده DVR

بعد از تولید دوربین های مداربسته تکنولوژی جدیدی به سیستم های نظارتی اضافه شد.دستگاهای ضبط و پخش تصاویر یا DVR ها،
این دستگاها قابلیت ضبط وپخش، تشخیص حرکت، ارسال الارم، ارسال ایمیل، تشخیص چهره، سیستم های هوشمند تصویری، تکنولوژی دارا می باشد. علاوه بر دستگاهای دی وی ار ها که انالوگ می باشند دستگاهای دیجیتال نیز به این دستگاها اضافه شده و به نام ان وی ار ها به این صنعت معرفی شدند. NVR ها دستگاهای دیجیتال می باشند و قابلیت ضبط تصاویر دبجیتال را دارد. دوربین های تحت شبکه یا IP تنها دوربین هایی هستند که می توانند به NVR ها متصل گردند.

تعداد دوربین های مداربسته نصب شده در دنیا

تا سال 2016 حدود سیصد و پنجاه میلیون دوربین مداربسته در دنیا نصب شد. جالب است بدانید شصت و پنج درصد این دوربین ها در قاره اسیا نصب شده است. که این مطلب نیاز به دوربین مداربسته را در تمام مشاغل یاداور می شود و همچنین پتانسیل رشد این صنعت را نشان میدهد.

تاریخچه دوربین مداربسته

اولین دوربین مداربسته در دنیا در سال ۱۹۴۲ توسط شرکت آلمانی زیمنس برای مشاهده موشک های المانی ابداع شد. مهندس ناظر این پروژه مهندس آلمانی والتر بروش، بود.
در سال ۱۹۴۹ کشور امریکا شروع به تولید دوربین مداربسته نمود. نام اولین دوربین مداربسته امریکایی وریکون بود. این مدل دوربین ها فقط با مجوز دولت امریکا قابل نصب بود و فقط در دست اماکن دولتی امریکا بود. مراکز شخصی حق استفاده از این دوربین ها را نداشتند.

تاریخچه رشد تکنولوژی در دوربین مداربسته

اولین دوربین های مداربسته فقط نظارتی بود و فقط می توانستید تصاویر را به طور زنده ببینید و کار نظارتی طاقت فرسا بود چون به شکل بیست و چهار ساعته یک نفر اپراتور باید ناظر محیط بود و با نگاه کردن دایمی به مانیتور این کار انجام می شد در این روش هیچگونه ضبطی وجود نداشت. در مرحله دوم تکنولوژی ضبط رول وارد تکنولوژی دوربین مداربسته شد.

با این سیستم ها نوار مغناطیسی را به صورت دستی تغییر می دادند، که فرایند زمان گیرو گران قیمت و غیر قابل اعتمادی بود، زیرا اپراتور باید به صورت دستی نوار را باید عوض می کرد و رول قبلی قابل استفاده نبود.

بعد از این تکنولوژی، تکنولوژی جدید VCR وارد صنعت شد در این تکنولوژی نوارهای وی اچ اس مورد استفاده قرار گرفت که قابلیت ضبط مجددرا داشت و هزینه هارا کاهش داد. ایراد این تکنولوژی زمان ضبط کم ان بود و بعد از این تکنولوژی دی وی ار و ان وی ار واردشد که ضبط تصاویر به صورت دیجیتال را هارد صورت پذیرفت. در حال حاضر با وجود اینترنت اشیا و فضای ابری تکنولوژی در حال تغییر است و به سمت ضبط در فضای ابری سوق داده شده است.

کاربردهای دوربین مداربسته ارزان

از دوربین مداربسته در سالن های کشتی کج و بوکس یا تئاتر استفاده می شود. هنگامی که سالن ها ازدحام جمعیت زیادی دارند و دیگر تماشا چی ها می توانند به طور زنده مسابقه و یا تئاتر را مشاهده نمایند.

نقش دوربین مداربسته در جلوگیری از جرم

بسیاری از مجرم ها که پلیس دنبال انها بوده توسط دوربین های مدار بسته ثبت شده و دستگیر شدند.
در تحقیقی که در سال ۲۰۰۹توسط محققان دانشگاه کمبریج انجام داده شد به این نتیجه رسیدند که وجود دوربین مداربسته باعث شده ۱۶ درصد از وقوع جرم کاهش یابد.
در تخلفات خودرویی و راهنمایی رانندگی ۵۱ درصد کاهش تخلفات در دنیا داشته ایم.

دوربین های مداربسته متصل به افسرهای پلیس

جهت کاهش جرم  و جنایت بعضی از دوربین های مداربسته به لباس افسران  پلیس ها نصب می شود.

دوربین های مداربسته در مراکز هسته ای و شیمیایی

این دوربین ها در مراکز هسته ای و مراکز شیمیایی که وجود انسان مقدور نیست استفاده قرار می گیرد.

دوربین های نظارتی ترافیک

دراکثرنقاط جهان رانندگان برای طی کردن مسیرخود دارای مشکلات فراوانی هستند. یکی ازمهم ترین دغدغه های آن ها در حین رانندگی ترافیک سنگین می باشد که نه تنها باعث دیررسیدن آن ها میشود بلکه سبب بروز بیماری های مختلف نیز میشود و اثر منفی خودرا هم برمردم وهم برسطح کیفی شهرها به جا میگذارد.شهرهای بزرگ وبزرگ راه ها دارای سیستم نظارت تصویری می باشد.بوسیله دوربین های نظارت تصویری می توان تصادفات جاده ها را متوجه شد. بوسیله بعضی از دوربین های نظارتی می توان اطلاعات جادهای را بوسیله جی پی اس به رانندگان اطلاع داد.

سیستم حمل نقل ریلی

دوربین مداربسته به کمک حمل ونقل ریلی هم امده اند. در گیت های تلاقی ریل و جاده هم از دوربین مداربسته استفاده شده است.

رویدادهای ورزشی

در مسابقات ورزشی فوتبال، والیبال…. در ویدئو چک ها و بررسی خطای داوری و همچنین در محوله ورزشگاه از دوربین مداربسته استفاده می شود.

نظارت بر کارکنان

جهت نظارت بر کارکنان فروشگاه، کارخانه ها و خصوصا بر امور مالی و حسابداری دوربین مداربسته کمک زیادی نموده است.
تکنولوژی جدید دوربین مداربسته به سیستم AI یا هوشمند تغییر یافته است. این تکنولوژی قادر است تغییر رفتار پرسنل را شناسایی نماید و گزارش نماید.

استفاده در مدارس و مراکز اموزشی

دوربین های مداربسته در مراکز اموزشی و مدارس جهت جلوگیری از خرابکاری و کنترل دانش اموزان و بهبود روند اموزشی استفاده می شود.

مهد کودک ها

دوربین مداربسته در مهد کودک ها کمک زیادی به والدین جهت اطلاع از وضعیت کودک می نماید.

جهت شناسایی مجرمین

در بعضی از مراکز میتوان دوربین مداربسته را به صورت مخفی نصب کرد.نا بتوانیم مجرمین را شناسایی کنیم. یا جلوی خود پردازها و مراکز استراتژیک استفاده کنیم.

انواع دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته انالوگ

در ابتدا پر کاربرد ترین دوربین مدار بسته دوربین های آنالوگ بودند که برای خرید بسیار مقرون به صرفه می باشند و از دستگاه دی وی ار برای ضبط تصاویر استفاده می کنند، اما با پیشرفت فناوری عیب های این نوع دوربین ها بیشتر به چشم می خورد برای نمونه پایین بودن کیفیت تصویر نسبت به سایر دوربین ها، هزینه ی بسیار زیاد سیم کشی دوربین ها، تداخل نویز در کیفیت تصویر که همگی از دلایل کاهش علاقه مندی کاربران به خرید این دوربین ها شده است.

دوربین های مدار بسته HD

این مدل دوربین ها وارد تکنولوژی جدیدی از دوربین های مداربسته گردیده دارای کیفیت بالایی می باشد. از نسل انالوگ پیشرفته محسوب می گردد.

دوربین های مدار بسته AHD

دوربین های مدار بسته AHD مخفف ANALOG HIGH DEFINITION می باشد و به منظور پیشرفت دوربین های آنالوگ در زمینه ارتقاء کیفیت تصاویر تولید شده اند. این دوربین ها نقطه ضعف دوربین های مدار بسته آنالوگ که کیفیت تصویر می باشد را به خوبی پوشش داده اند و برای استفاده از این دوربین ها از دستگاه DVR استفاده می شود

دوربین های مدار بسته HDCVI

دوربین های مدار بسته HD-CVI مخفف HIGH DEFINITION COMPOSITE VIDEO INTERFACE می باشند ،که از دستگاه HCVR برای ضبط تصاویر استفاده می کند. هم چنین این دوربین ها از کابل کواکسیال برای انتقال داده استفاده می کنند، نصب آسان و ارتقا سیستم های آنالوگ از دیگر ویژگی های این دوربین ها می باشد. این دوربین ها از نسل دوربین های انالوگ با کیفیت HD می باشند.

دوربین مدار بسته توربو اچ دی

این دوربین ها از نسل دوربین های انالوگ با کیفیت HD می باشند. تصاویر برحسب مگاپیکسل بوده و کمپانی سازنده این مدل دوربین ها هایک می باشد.

دوربین های مدار بسته TVI

دوربین های مدار بسته HD-TVI مخفف HIGH DEFINITION TRANSPORT VIDEO INTERFACE می باشد که با دستگاه DVR استفاده می شود این دوربین هم از کابل کواکسیال برای انتقال داده استفاده می کند این نوع دوربین نسخه به روز شده ی دوربین های HD-SDI می باشد این دوربین دارای کیفیت تصویر پایین و انتقال داده تا ۳۰۰ متر می باشد برای بهبود وضعیت این دوربین شرکت هایک ویژن دوربین های مدار بسته توربو اچ دی خود را به بازار عرضه کرد که تا ۵۰۰ متر را پشتیبانی می کند.

دوربین های مدار بسته HD-SDI 

دوربین های مدار بسته HDSDI مخفف HIGH DEFINITION SERIAL DIGITAL INTERFACE می باشد این دوربین ها کاربرد موثری که دارند د ارسال تصاویر توسط کابل کواکسیال بدون فشرده سازی می باشد این دوربین ها برخلاف دوربین های تحت شبکه که حرارت و گرما در فضای خارجی بر روی عملکردشان تاثیر گذار هست اینگونه نیستند و دارای مقاومت بالایی می باشند.

دوربین های مدار بسته IP

دوربین های تحت شبکه یا IP مخفف INTERNET PROTOCOL CAMERA می باشند. این دوربین ها به کمک اینترنت تصاویر را ضبط می کنند و دستگاه ضبط کننده آن ها NVR می باشد. با پیشرفت فناوری کاربران از دوربین های آنالوگ به دوربین های تحت شبکه روی آوردند.

نمونه تصویر دوربین مداربسته ای پی

.

علت استفاده از دوربین های تحت شبکه:

پیشرفت تکنولوژی و روی آوردن جامعه به سمت اینترنت، کیفیت بهتر تصاویر، استفاده از کابل شبکه که سرعت انتقال بالایی دارد.

مقرون به صرفه بودن دوربین از نظر هزینه

برای خرید یک محصول هزینه جزء گزینه های اصلی هر فردی می باشد. هر فروشنده باید برای فروش محصول خود بهترین و به صرفه ترین کالا خود را نسبت به شرایط مشتری خود ارائه دهد، که امروزه این موضوع بسیار کم رنگ شده است. مجموعه علم و صنعت با تجربه بالا در صنعت دوربین مدار بسته، محصولی به نام نایک ویژن که برای مشتریان هم از نظر کیفیت و هم از نظر هزینه اقتصادی می باشید تولید کرده است.

برای مشاهده محصولات برند نایک ویژن کلیک کنید.

گارانتی دوربین مدار بسته

در توضیحی کوتاه گارانتی یعنی تعهد فروشنده نسبت به محصولی که به مشتری خود ارائه می دهد که در صورت خرابی یا نقص محصول فروشنده باید خدماتی انجام دهد. گارانتی یکی از عوامل موثر در بهبود فروش دوربین مدار بسته است.

شرکت علم و صنعت دارای خدمات پس از فروش به صورت مدرن و حرفه ای و تلاش مستمر برای بهبود عملکرد و گسترش خدمت رسانی در سراسر کشور می باشد.
عملکرد مطلوب و انعطاف پذیر طی سالهای گذشته، این شرکت را به عنوان یکی از پیشتازان بازار دوربین مدار بسته در کشور مطرح کرده و سیاست راهبردی شرکت علم و صنعت تهیه کالا و تجهیزات از معتبر ترین تولید کنندگان جهانی می باشد.

برای دریافت اطلاعات محصول، ثبت و فعالسازی گارانتی کلیک کنید.

برند های دوربین مدار بسته

شرکت هایک ویژن

بزرگ ترین تولید کننده محصولات نظارتی می باشد، این شرکت در زمینه نظارت تصویری، طراحی و تولید محصولات پیشرفته دوربین مدار بسته تخصص زیادی دارد.

محصولات هایک ویژن شامل دوربین های مدار بسته و DVR ها وحتی نرم‌افزار مدیریت ویدئو نیز می باشد. Hikvision از زمان آغاز به کار خود در سال ۲۰۰۱ به سرعت به جایگاه برتر بازار جهانی در صنعت امنیتی دست یافته‌ است.

شرکت داهوا

شرکت داهوا با نگرشی متفاوت یک تولید کننده پیشرفته نظارت تصویری در جهان می باشد. در حدود ۱۳۰۰۰ کارمند در سراسر دنیا مشغول به کار هستند، هم چنین محصولات و خدمات داهوا در بیش از ۱۸۰ کشور مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از سال ۲۰۱۴، داهوا با توجه به گزارش IHS در رده دوم بازار تجهیزات نظارت ویدیویی جهانی و در سال ۲۰۱۶ در رده چهارم امنیت بین المللی از ۵۰ برند معروف قرار گرفت. این شرکت با تولید محصولات با فناوری روز دنیا توانست درسال ۲۰۱۸ مقاوم دوم را کسب کند.

 

جهت ارائه خدمات نصب و راه اندازی وپشتیبانی فنی شرکت علم و صنعت با کارشناسان شرکت تماس حاصل فرمائید.
جهت اطلاعات بیشتر به سایت داهوا تهران مراجعه فرمائید.

, ,
نوشتهٔ پیشین
لوگو شرکت علم و صنعت
نوشتهٔ بعدی
علم و صنعت

پست های مرتبط

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با یک کلیک تماس یگیرید