راهنمای نصب دزدگیر سایلکس به برق و باتری

راهنمای نصب دزدگیر سایلکس به برق

راهنمای نصب دزدگیر سایلکس:

راهنمای نصب دزدگیر سایلکس به برق :دزدگیر های سایلکس از دزدگیر های شناخته شده است که دارای طرفداران زیادی است.نصب این دزدگیر ها امر بسیار مهمی در کارکرد این دزدگیر ها است که قرار است به آن بپردازیم.

تقسیم بندی آموزش

این آموزش به دو دسته طبقه بندی میشه:نصب برق شهری،نصب باتری.

نصب برق شهری:

راهنمای نصب دزدگیر سایلکس به برق :برای نصب کردن برق شهری به دزدگیر سایلکس باید پیچ های دزدگیر را باز کرده و به برد آن دسترسی داشته باشیم.همانطور که در تصویر مشاهده می کنید باید از پورتAC برای اتصال به برق شهری استفاده کنیم.شما باید یک سر کابل را به پورت AC و سر دیگر کابل را هم به برق شهر.

جایگاه برق شهری(AC)

جایگاه برق شهری(AC)

وصل سیم ها به پورتAC

وصل سیم ها به پورتAC

 

پس از متصل کردن پیچ های دزدگیر را بسته و مشاهده کنید
که بر روی صفحه دزدگیر علامت شارژ نمایش داده شده است یا نه
.اگر این علامت باشد یعنی شما راه درستی را رفته اید
و دزدگیر را به برق شهری متصل کرده اید.ولی در صورتی که علامت وجود نداشت
یعنی شما این کار را اشتباه انجام داده اید و باید یک بار دیگر برای انجام این مرحله تلاش نمایید.

علامت متصل بودن دزدگیر به برق شهری

علامت متصل بودن دزدگیر به برق شهری

 

ترانس:

در زیر برد اگر مشاهده کرده باشید،متوجه می شوید که توسط ترانس برق 220 ولت شهری به برق 16 ولت شهری تبدیل می شود.برق 16 ولت برق مورد نیاز این دزدگیر است و با استفاده از ترانس،برق مورد نیاز خود را تامین می کند.

نصب دزدگیر:

راهنمای نصب دزدگیر سایلکس به برق   :در نصب دزدگیر کاملا دقت فرمایید زیرا که هر بخش را اشتباه انجام بدهید به ضرر خود شما تمام می شود و با اشتباه کار کردن دزدگیر قابلیت های خود را از دست داده و شما بودجه خرج شده را بیهوده مصرف کرده اید.

نصب باتری:

راهنمای نصب دزدگیر سایلکس به برق   :در این بخش،ما باید باتری را به برد دزدگیر سایلکس متصل کنیم.دقت داشته باشید که در این بخش باید باتری را در زیر برد،سمت راست قرار دهیم.بعد از قرار دادن باتری باید آن را به برد دزدگیر متصل کنیم.برای این کار باید از پورت ساخته شده برای باتری بر روی برد استفاده کنیم.

راهنمای نصب دزدگیر سایلکس به برق

راهنمای نصب دزدگیر سایلکس به برق

 

راهنمای نصب دزدگیر سایلکس به برق :باید شما سیم سیاه را به بخش منفی پورت و سیم قرمز را به بخش مثبت پورت متصل کنید.بعد قرار دادن باتری زیر برد و اتصال سیم ها به پورت و وصل کردن سر های دیگر به باتری زمان امتحان کردن است.

راهنمای نصب دزدگیر سایلکس به برق

راهنمای نصب دزدگیر سایلکس به برق

 

آزمایش کردن برای اطمینان از درست انجام دادن کار:

راهنمای نصب دزدگیر سایلکس به برق  :برای اینکه از درستی کار خود اطمینان کامل داشته باشیم باید به صفحه دزدگیر سایلکس نگاه کنیم تا مطمئن شویم که کار خود را به نحو احسن انجام داده ایم.برای انجام این کار پس از متصل کردن سیم ها،قرار دادن باتری و وصل کردن سر دیگر سیم ها به آن،رویه دزدگیر را قرار داده و پیچ ها را می بندیم و به صفحه نگاه می کنیم.اگر همانند تصویر،شکل باتری روی صفحه دزدگیر وجود داشت در این صورت اطمینان حاصل کنید که کار خود را درست انجام داده اید و می توانید از دزدگیر خود استفاده کنید و آرامش را به خود و خانواده خود هدیه کنید.

خرید سیستم های امنیتی:

راهنمای نصب دزدگیر سایلکس به برق  :انتخاب یک سیستم امنیتی برای خانه مانند بسیاری از تصمیماتی است که ما برای خانه های خود می گیریم،کاملا شخصی است.و آنچه شما نیاز دارید بستگی به موقعیتی که شما در آن قرار دارید نیز دارد.خبر خوش این است که به لطف فناوری،امنیت منازل و محل های کار به طرز عجیبی بالا رفته است.و همچنین گزینه های زیادی،متناسب با هر نیاز ، بودجه و شرایط وجود دارد.پس با نتیجه گیری متوجه می شویم که دست ما در خرید سیستم ها امنیتی کاملا باز است.برای خرید سیستم های امنیتی باید چهار مرحله را پشت سر بگذاریم.

چهار مرحله:

1. تصمیم بگیرید که به چه میزان از حفاظت نیاز دارید.
میزان حفاظت مورد نیاز شما تا حد زیادی به جنایت در منطقه شما
و قسمتهایی از خانه شما که می خواهید نظارت یا محافظت کنید
بستگی دارد.تصمیم بگیرید که آیا می خواهید از دور محافظت کنید
یا می خواهید از نزدیک روی محیط خود تسلط کامل داشته باشید.

یک مشاور و طراح امنیت می گوید:برای امنیت بیشتر در زمانی که شما از خانه خود دور هستید،
احتمالاً فقط به چند سنسور در و آلارم حرکت و هشدار حریق نیاز دارید.
اما اگر نگران آن هستید که یک شخص وارد خانه شما شود ،
یک سیستم جامع تر می خواهید که تمام نقاطی را که امکان ورود به حریم شما را دارد
زیر نظر بگیرید.این کار را می توانید با مجموعه ای کامل از سنسورهای در
، سنسورهای شکستن شیشه ،و سنسور های حرکتی انجام دهید.

ادامه توضیحات

راهنمای نصب دزدگیر سایلکس به برق   :مالک مشاوران امنیتی اجرایی ، که در سیستم های امنیتی خانه تخصص دارد ، خاطرنشان می کند که معمولاً قسمت پشتی خانه کمتر قابل مشاهده است و در نتیجه نسبت به قسمت جلو آسیب پذیرتر است ، بنابراین ابتدا از در و پنجره ها در برابر عوامل بیگانه محافظت کنید.این موارد برای سارقین جذابیت خاصی دارند

زیرا شکستن آنها ایمن تر است. اگر یکی دارید ، حتماً یک سنسور شکستن شیشه روی آن قرار دهید.آلارم های حریق باید در مرحله بعدی قرار گیرند و به دنبال آن سنسور های حرکتی ، دوربین های مدار بسته ، قفل های هوشمند و سایر دستگاه ها قرار دارند.

2. بودجه خود را تعیین کنید. افزودن سنسورها و دوربین های بیشتر به لوازم امنیتی خانه،می تواند به سرعت صورت حساب نهایی شما را افزایش دهد. با این حال ، قیمت سیستم های امنیتی خانگی حرفه ای و DIY به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.در گذشته متصل کردن و خریداری سیستم های امنیتی خرجی سرسام آور داشت اما در حال می توان با هزینه خیلی کمی،خانه یا محل کار خود را مجهز به سیستم های امنیتی کنید.به هر حال تکنولوژی در حال پیشرفت است و امکان کمتر شدن هزینه دوربین های مدار بسته به دلیل کاهش مواد اولیه ساختشان وجود دارد.

و سایر ویژگی ها

3. DIY یا به عبارت ساده تر نصب حرفه ای را برای سیستم های امنیتی خود انتخاب کنید.این تصمیم میزان راحتی شما در هنگام استفاده از سیستم های افزایش می دهد.میزان راحتی با تجهیزات الکترونیکی به بودجه نیز بستگی دارد.میشه گفت این مورد به نظر شخصی افراد بر می گردد.

4. یک مشاوره در منزل برنامه ریزی کند و در نصب به شما مشاوره دهد.این مورد به نصب سیستم های امنتی شما بسیار کمک می کند.اگر می خواهید سیستم خود را به صورت حرفه ای نصب کنید ،باید گفت که یک مشاور و برنامه ریز به شما خیلی کمک می کند.

اما این مورد را در نظر بگیرید که یک مشاور نمی تواند به تعداد نصب سیستم های امنیتی به شما کمک کند.برای نتیجه گرفتن در تعداد سیستم های امنیتی باید از یک نصاب حرفه ای کمک بگیرید.نصاب ها با در نظر گرفتن شرایط محیطی و نقطه های کور و جاهایی که امکان نفوذ دارد سیستم های امنیتی شما را نصب کرده و سپس با آزمایش کردن آنها از کار خود اطمینان حاصل می کنند.

یک نصاب حرفه ای می تواند نگرانی های امنیتی خاص شما را ارزیابی کرده و هرگونه محدودیت فناوری (به عنوان مثال ، سرویس Wi-Fi در خانه شما) را برطرف کند.

هنگام خرید سیستم امنیتی خانه به چه نکاتی توجه کنیم:

راهنمای نصب دزدگیر سایلکس به برق:تحقیقات ما به وضوح نشان می دهد که در مورد سیستم هشدار دهنده خانه راه حل مناسبی وجود ندارد. با این حال ، هنگام انتخاب سیستم مناسب برای شما ، ویژگی های کلیدی وجود دارد. این موارد شامل نظارت بر امنیت بی سیم و سالم بودن سیم سیستم های خانگی ، امنیت خود سیستم (خواه در برابر هکرها آسیب پذیر باشد) و هم هزینه آن است.هزینه شامل چند مورد مهم دیگر است ، مانند این که آیا می خواهید سیستم امنیتی خود را با دوربین و یا تجهیزات امنیتی دیگر در خانه خود قرار دهید.

سیمی یا بی سیم
امروزه تقریباً همه سیستم های امنیتی خانه بی سیم هستند و از فرکانس های رادیویی رمزگذاری شده ، ارتباطات تلفن همراه و Wi-Fi برای محافظت از خانه شما استفاده می کنند. در حالی که هنوز امکان دریافت سیستم سیمی با استفاده از تلفن ثابت وجود دارد ، کمتر رایج است زیرا سیستم های بی سیم راحت تر نصب می شوند و مشکلات سیستم های امنیتی سیم دار ار ندارد.

تحول در صنعت:

این همه تحول در صنعت برای شما چه معنایی دارد؟ قیمت های پایین تر و انتخاب بیشتر زیرا تولیدکنندگان به دنبال پیروزی بر رقابت هستند. بر اساس گزارش سال 2019 شرکت تحقیقات بازار،علاقه مندی و نصب سیستم های امنیتی بسیار افزایش یافته و هزینه کم آن نیز از دلایل افزایش متقاضی بوده است.

سنسورها و اجزای سیستم ایمنی اولیه:

سیستم های امنیتی خانه از سنسور های جداگانه ای تشکیل شده اند.دستگاه هایی که دارای باتری های متفاوت و متغیری هستند که اندازه باتری ها به کوچکی چوب کبریت یا به اندازه یک جعبه است.در بازار شاید باتری های متفاوتی وجود داشته باشد ولی هر باتری برای یک سیستم امنیتی طراحی شده است.در هنگام خرید باتری توجه زیادی به کالا داشته باشید.

رتبه بندی سیستم های امنیتی خانه توسط گزارشات مصرف کننده:

سنسورها و اجزای افزودنی
اکثر سیستم های امنیتی همچنین انواع مختلف سنسور ها و اجزای اضافی را با هزینه اضافی برای سایر و انواع نظارت مانند ایمنی شخصی ، آتش سوزی و مونوکسید کربن ارائه می دهند.

• دوربین های امنیتی:اکثر سیستم ها با دوربین های امنیتی بی سیم و آلارم های ویدیو کار می کنند که به شما امکان می دهد همیشه محیط خانه و محل کار خود را زیر نظر داشته باشید.

• سنسورها و آلارم های محیطی:اکثر سیستم ها و سنسورها و با آلارم های محیطی کار می کنند تا خانه شما را از نظر آتش ، نشت آب ، دمای شدید و موارد دیگر رصد کنند. این دستگاه ها شامل آلارم دود و مونوکسید کربن و شنود های دارای قابلیت آلارم است.

• آژیرها:اگر در خانه بزرگی زندگی می کنید داشتن آژیر برای خانه شما امری واجب است.اگر دارای خانه بزرگی هستید باید چند آژیر را در خانه خود متصل کرده و خانه خود را مجهز کنید.

• سنسورهای شکستن شیشه: این سنسورها می توانند صدا را تشخیص دهند ، به عنوان مثال ، مزاحم پنجره ای را بشکند تا داخل شود.

• سنسورهای درب گاراژ: این سنسور ها در قسمت داخلی درب گاراژ قرار می گیرند و می توانند بر اساس جهت افقی یا عمودی زمان باز یا بسته بودن درب را تشخیص دهند.

عامل مهم در خرید:

یک عامل مهم در مورد خرید شما و هزینه های شما این است که آیا می خواهید نظارت حرفه ای داشته باشید؟

جواب این سوال بستگی به افراد دارد.درباره در نظر گرفتن یک سیستم امنیتی بسیار قوی با هزینه بالا افراد با تردید مواجه می شوند ولی بعضی از افراد موافق این قضیه و طرفدار سیستم های امنیتی قوی با قدرت بالا هستند.این موضوع به بودجه افراد بر می گردد.بهترین سیستم های امنیتی،گرانترین آنها نیستند.بلکه با هزینه کردن متوسط افراد می توانند یک سیستم امنیتی عالی برای خانه یا محل کار خود داشته باشند.

سایر مواردی که هنگام خرید باید در نظر داشته باشید:

چه چیزی را می خواهید نظارت کنید؟
در حالی که همه سیستم های امنیتی منزل از سرقت محافظت می کنند ، در نظر بگیرید که آیا شما خواهان محافظت بیشتری هستید یا خیر. شما می توانید یک سیستم امنیتی – با استفاده از برخی از سنسورهای تعریف شده با کیفیت بالا ایجاد کنید تا شما را از آتش سوزی ، سطح بالای مونوکسید کربن ، نشت و سیل و دمای شدید مطلع کند.

بهترین زمان برای خرید سیستم امنیتی:

با توجه به نوسانات بازار باید شما قیمت سیستم های امنیتی و نظارتی را در نظر بگیرید.بهترین کار برای خرید با قیمت مناسب استعلام گرفتن از قیمت ها است.با گرفتن هر استعلام و مقایسه آن با استعلام های قبلی متوجه افزایش یا کاهش قیمت ها می شوید و با توجه به آن در زمان مناسب با قیمت مناسب سیستم امنیتی مورد نیاز خودتون را خریداری کنید.

بهترین دستگاه در حوضه امنیت چیست؟

به دلیل تنوع بالا و گوناگونی سیستم های امنیتی نمی توان تعیین کرد که کدام یک از دستگاه ها در حوضه امنیت بیشتر کارایی دارد و بیشتر از دستگاه های دیگر کمک به امنیت بیشتر می کند.در نظر داشته باشید که سیستم های امنیتی در دسته خود دارای کیفیت های متفاوت و مدل های متفاوت هستند.اگر در سیستم های امنیتی خود اختلال مشاهده کردید حتما به دنبال ایراد آن و رفع و رجوع کردن آن باشید.اگر مشکل شما حل نشد برای تعمیر سیستم امنیتی خودتون به بیرون رفته و آن را تحویل مراکز تعمیر دهید.

اجزای دزدگیر اماکن

اجزای دزدگیر اماکن: اساس طراحی دزدگیر، شامل یک یا چند حسگر به منظور تشخیص ورود غیر مجاز

و یک سیستم هشدار به منظور اعلام این ورود غیر مجاز می شود. یک دزدگیر اماکن معمول، از اجزای زیر تشکیل می شود.

۱)واحد کنترل ساختمان (PCU)، پنل کنترل زنگ هشدار (ACP) یا همان پنل

پنل به منزله مغز برای دزدگیر اماکن است.

این قسمت، توانایی خواندن سیگنال های ورودی، وضعیت روشن/خاموش و تشخیص ورود غیر مجاز را دارد.

انواع مدرن آن، به شکل یک یا چند بورد کامپیوتری است که داخل یک محفظه فلزی قرار دارد و به یک منبع تغذیه متصل است.

۲) حسگر یا سنسور

اجزای دزدگیر اماکن حسگرها تجهیزاتی هستند که اقدامات غیر مجاز را در اماکن شناسایی می کنند.

این سنسورها باید داخل، یا اطراف منطقه تحت پوشش نصب شوند.

روش عملکرد سنسورها متفاوت هستند.

از جمله این روش ها می توان به نظارت بر درب های ورود و خروج و پنجره ها، مانیتورینگ حرکت، صدا، ارتعاش و … اشاره نمود.

در ادامه به صورت مفصل تر، انواع حسگرهای دزدگیر اماکن را شرح می دهیم.

۳) تجهیزات هشدار دهنده

اجزای دزدگیر اماکن وضعیت خطر، توسط سیستم هشدار دهنده به کاربر یا نیروهای امنیتی و ویژه اعلام می شود.

اغلب این هشدارها به شکل زنگ، آژیر و یا چراغ های چشمک زن هستند.

تجهیزات هشدار دهنده دو کارایی مهم دارند، یکی از این کاربردها اطلاع رسانی فعالیت مشکوک

به صاحبان ساختمان و دیگری ترساندن سارقان است.

تجهیزات هشدار دهنده به منظور اطلاع رسانی وضعیت آتش و دود در ساختمان نیز استفاده می شوند.

تلفن کننده دزدگیر کلاسیک ۸ حافظه

  • این تلفن کننده دارای نمایشگر LED ، حافظه دائم EPROM است
  • کاملا ایزوله میباشد و دارای اعلام وضعیت آژیر میباشد
  • این تلفن کننده تحریک مثبت و منفی و حافظه آلارم را دارا است
  • تست شماره گیری و مشاهده شماره وارد شده از قابلیت های این تلفن کننده میباشد
  • این تلفن کننده قابلیت وارد کردن ۸ شماره تلفن ۱۶ رقمی دارد
  • شماره گیری تن و پالس را دارا است
راهنمای نصب دزدگیر سایلکس به برق و باتری

راهنمای نصب دزدگیر سایلکس به برق و باتری

اجزای دزدگیر اماکن

نصب و راه اندازی هشدار در دوربین مدار بسته 

اجزای دزدگیر اماکن

در این مقاله قصد داریم به موضوع قابلیت هشدار در دوربین مداربسته بپردازیم :

امروزه اکثر افراد برای بالا بردن امنیت پیرامون خود از دوربین ها مدار بسته استفاده می کنند و استفاده از دوربین های مدار بسته به مکان خاصی محدود نمی شود می تواند در منازل و یا حتی در محیط اداری و عمومی نیز استفاده شود

قابلیت هشدار در دوربین مداربسته: حال برای اینکه افراد از این دوربین ها مدار بسته بهترین استفاده را کنند می توانند از نصب آژیر بر روی دوربین های مدار بسته استفاده کنند و از ویژگی های مهم آن استفاده کنند از اصلی ترین این ویژگی ها می توان به موضوع صرفه جویی در زمان و مکان اشاره کرد .

برای نصب آژیر به دوربین مداربسته می توانید با شرکت علم و صنعت در تماس باشید چون این شرکت بزرگ با دارا بودن مشاوران با تجربه می توانند شما را در این زمینه یاری کنند ، شماره تماس شرکت در انتهای این صفحه قید شده است.

ویژگی های نصب آژیر برای دوربین مداربسته

اجزای دزدگیر اماکن: در گذشته برای جلوگیری از سرقت  از روش هایی مانند :روشن گذاشتن چراغ ها در شب ، پنهان کردن داخل منزل از دید  دزدان با استفاده از پرده ، روشن گذاشتن تلویزیون و یا رادیو ، سپردن منزل به یکی از همسایگان و یا بستگان و یا رها کردن سگ های نگهبان در منازل ویلایی از نمونه های قدیمی می باشد که تمامی سارقین با این روش ها آشنا هستند ، اما امروزه شما می توانید با استفاده از نصب آژیر برای دوربین مداربسته دزدی ها را در سه فاز قبل ، حین و بعد از دزدی کاهش دهید .

قابلیت هشدار در دوربین مداربسته: کاهش دزدی با استفاده از دوربین های مدار بسته قبل از دزدی باعث می شود که سارق حساس خطر کند و از دزدی از آن منطقه پشیمان شود زیرا سارقین بیشتر به دنبال طعمه های آسان می گیردند .

مهم ترین فاز در دارا بودن دوربین مدار بسته این است که سارقین در حین سرقت از وجود دوربین مدار بسته با خبر میشوند و در صورت دارای بودن آژیر بر روی دوربین مدار بسته باعث می شود که اطرافیان از وجود آنها با خبر شوند .

فاز آخر برای زمانی است که سررقت انجاام شده است و شما م یتوانید از تصاویر ضبط شده دوربین مدار بسته استفاده کنید در بیشتر مواقع سارقین مانعی برای ضبط دوربین مدار بسته ایجاد می کند که بیشتر شما می توانید از نسخه های پشتیبان تصاویر گرفته شده تا قبل از آن مانع استفاده کنید .

نصب آژیر به دوربین مدار بسته

اجزای دزدگیر اماکن: به طور معمول افراد به دلیل اینکه اطلاعات کافی از نصب آژیر به دوربین های مدار بسته ندارند نمی توانند از امکانات که در دستگاهای دی وی آر موجود است کمال استفاده را ببرند و برای اینکه مصرف کننده این آموزش ها را ببیند یا باید هزینه زیادی برای آموزش آن صرف کند  یا اینکه از این مزیت چشم پوشی کند . در زیر سعی داریم به تنظیم دی وی آر بپردازیم و به شما در این زمینه کمک کنیم :

شما می توانید از بسیار از سنسورهایی که در دی وی آر وجود دارد استفاده کنید به عنوان مثال :

  •   سنسورهای حرکتی و یا موشن دتکتورها یا سنسورها موشن دی وی آر
  •   سنسور یا مگنت درب و پنجره و استفاده از مگنتیک سنسور در دی وی آر
  •   استفاده از سنسورهای حرارتی به نام Thermal sensor موجود در دی وی آر
  •   شوک سنسور ، سنسور ویبره ، سنسورهای لرزشی
  •   استفاده از سنسور دود و دی وی آر
  •   استفاده از سیم کارت و یا تلفن های خطی در دی وی آر : با استفاده از این قابلیت در صورت بروز مشکل از طریق این سیم کارت یا خط شهری می توانید استفاده کنید .

امنیت با دوربین مدار بسته یا دزدگیر

اجزای دزدگیر اماکن: معمولا بیشتر افراد برای اینکه از اموال خود محافظت کند و ایمنی محیط پیرامون خود را بالا ببرند از وسایل امنیتی استفاده می کنند اما به دلیل بالا بودن تنوع تجهیزات امنیتی معمولا بیشتر افراد سردرگم می شوند و نمی توانند بهترین تصمیم را بگیرند در این قسمت قصد داریم به شما راهنمایی های لازم را پیرامون این موضوع هم بدهیم :

هیچگاه هیچ فردی نمی تواند به صورت صد در صد بگوید که دزدگیر بهتر است یا دوربین مدار بسته زیرا این تجهیزات هر کدام یک سری معایب و مزایا دارد که وابستگی به نیاز کاربران دارد .

این مطلب را از دست ندهید  چگونه دوربین مداربسته را ریست کنیم

کارکرد هر کدام کاملا واضح است به این صورت که دوربین ها به شما کمک می کند که تصاویر را در طول شبانه روز و در زمان هایی که نیستید و یا دقت کمی بر روی مسائل پیرامون خود دارید از تصاویر ضبط شده استفاده کنید همچنین اگر دزدگیر استفاده کنید در صورت ورود هر فرد وی ا با توجه به نیاز شما یک آلارم مشخصی برای شما پخش می شود که شما را از ورود این افراد با خبر می کند .

هرکدام از این تجهیزات شاید نتواند به تنهایی کارایی داشته باشد  شما می توانید از هر دوی آنها استفاده کنید . به طور معمول استفاده از دزدگیر در منزل حدود ۸۰ درصد و در اماکن ۹۰ درصد ریسک کمتری برای سرقت دارند .

یکی از ویژگی های دوربین های مدار بسته این است که  می توانید با نصب آژیر به دوربین مدار بسته از دو قابلیت دزدگیر و دوربین مدار بسته استفاده کنید که در این روش می توانید دوربین را به گونه ای تنظیم و انتخاب کنید که با تشخیص حرکت شروع به ضبط و پخش آلارم کند

نکته

اجزای دزدگیر اماکن: اما نکته مهمی که وجود دارد این است که هر حرکتی نشان دهنده خطر نیست مثلا گاهی حرکت شاخه درخت و یا حرکت پرچم آلارمی را به شما بدهد که هیچ گونه خطری شما را تهدید نکند .

اما دراین مواقع دزدگیرها خطا کمتری را دارند و دلیل آن می تواند استفاده از سنسورها باشد به این معنا که سنسورها در و پنجره و یا گرمای بدن  وجود دارد .

همچنین شما می توانید با استفاده از دوربین های مدار بسته سرنخ هایی از دزدی داشته باشید زیرا تصاویر ضبط شده را می توانید به پلیس بدهید اما در دزدگیر ها فقط این امکان وجود دارد که شما می توانید از ساعت ورود سارق با خبر باشید .

کیفیت دوربین مدار بسته

اجزای دزدگیر اماکن: در زمان خرید دوربین های مدار بسته باید به نکات مهم پیرامون اینکه کیفیت تصویر به چه صورت است باید دقت کنید . بعضی از قسمت ها در دوربین های مدار بسته به کیفیت تصویر آن کمک می کند مثلا شما زمانی که از کابل بی کیفیت استفاده می کنید ابتدا باعث می شود پهنای باند شما کاهش پیدا کند و بعد از آن باعث کاهش افت تصویر به صورت چشمگیر می شود .

معمولا کیفیت تصویر با موضوع رزولوشن اندازه گیری می شود این پارامتر به جزئیات یک تصویر که به نام پیکسل است معرفی می شود و با توجه به دوربینی که انتخاب می کنید مقادیر مختلفی دارد .

TVLiNE

اجزای دزدگیر اماکن: در چند سال اخیر که از دوربین های آنالوگ استفاده می شد یک عیار دیگری به نام TVLiNE وجود داشت که امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی نسل این دوربین ها به پایان رسیده اما در ایران هنوز مقدار کمی از این دوربین ها وجود دارد  و هنوز از آنها استفاده می کنند .

معمولا در دوربین ها و گوشی های همراه برای اینکه مقدار کیفیت دوربین ها را نشان دهند از مفهوم مگاپیکسل که به معنی یک میلیون پیکسل است شناسایی می شود .

پیکسل ها معمولا به صورت مربع و شبکه ای هستند که در دوربین های مداربسته از نوع شبکه ای استفاده می شود تا منطقه ای را با کیفیت بالا پوشش دهند . معمولا تصاویر در دوربین های مدار بسته کیفیت پایین دارد و تشخیص چهره در این دوربین ها کمی کار دشوار است .

عامل مهم دیگر در تعیین کیفیت دوربین های مدار بسته تعداد فریم بر ثانیه می باشد که با مقدار اف پی اس نشان داده می شود . یک دوربین که به صورت اچ دی می باشد معمولا مشخصات بالایی دارد و برای اینکه کیفیت آنها بهتر دیده شود باید از صفحه نمایش هایی با کیفیت بالا استفاده شود به همین دلیل است که یکی از پارامترهای مهم در انتخاب دوربین های مدار بسته کیفیت مانیتور می باشد .

تنظیم کردن هشدار صوتی دوربین های مدار بسته

اجزای دزدگیر اماکن یکی از ویژگی ها در بعضی از مدل ها این است که از دارای هشدار صوتی می باشند ، یکی از این مدل ها ، مدل UNIVIEW  می باشد . این مدل از دوربین مدار بسته یک ورودی صدا دارد تا در صورت وقوع هرگونه صدای بلندی در محیط پیرامون نصب هشدارهای لازم را با توجه به نیاز کاربر بدهد .

که بیشتر دوربین های یونی ویو به صورت هشدارهای صوتی می باشند که می توانید آنها را به دستگاههای جانبی مانند دزدگیر متصل کنید . در زیر روش راه اندازی سریع آن را آموزش داده ایم :

اولین کاری که باید انجام دهید این است که تیک Enable  ـن را فعال کرده و بعد از آن اندازه بلندی صدایی که برای شما مهم است را بر روی نمودار تعیین کنید .

سپس در بخش  alarm triggering model  می توانید نوع هشداری که می خواهید را در صورت وقوع اتفاق انتخاب کنید و همچنین در قسمت plan می توانید زمان را به صور روز و ساعات مشخص و برنامه ریز کنید و در انتهای بر ذخیره اطلاعات وارد شده آن را ذخیره کنید .

تشخیص ها غلط آژیرهای نصب شده بر روی دوربین های مدار بسته

اجزای دزدگیر اماکن یکی از مشکلات دوربین های مدار بسته که دارای آژیر می باشند وجود تشخیص های اشتباه حرکتی می باشد . در بیشتر مواقع بدون اینکه مشکلی باشد آلارم های اشتباهی زده می شود و به مرور زمان این آلارم ها بسیار آزار دهنده می شود و بعد از مدتی به عنوان چوپان دروغگو می شود و ممکن است حتی در صورت مشکل فرد به آن توجهی نکند .

در این قسمت سعی داریم به شما راه های شناسایی حرکت های کاذب را نشان دهیم برای اینکار ابتدا باید عامل های ایجاد کننده این هشدارهای کاذب را بررسی و پیدا کنیم  . در زیر سعی کرده ایم به نکات مهم و کلیدی در این زمینه بپردازیم :

در گام نخست شما باید اطلاعات کاملی از تشخیص های حرکتی در دوربین های مدار بسته داشته باشید به این صورت که باید بدانید تغییر و تشخیص حرکت به صورت تغییر پیکسل ها در دوربین های مدار بسته میباشد  حال این تغییر پیکسل می تواند حرکت یک عابر پیاده باشد و یا حرکت شاخه درخت و یا پرچم . حال شما می توانید با کمی تغییر در تنظیمات این حساسیت را بالا ببرید .

راهی برای از بین بردن آلارم اشتباه در دوربین های مداربسته با استفاده آژیر وجود دارد که در این دوربین ها می توانید خروجی و ورودی های دستگاه را تنظیم کنید .

این مطلب را از دست ندهید  مفهوم Termination در دوربین مداربسته

نتیجه گیری

اجزای دزدگیر اماکن دوربین های مدار بسته امروزه یکی از لازمه های وجود امنیت در هر مکانی دشه است این مکان می تواند محیط اداری و یا حتی منزل باشد همچنین برای اینکه این امنیت را بالاتر ببرند از نصب آژیر بر روی دوربین های مدار بسته استفاده می شود . خیلی از مواقع نصب دوربین مدار بسته به تنهایی به شما برای بالا بردن امنیت کمک نمیی کند

زیرا در بیشتر مواقع یا دوربین ها دارای کیفیت کافی نیستند و نمی توانند جزئیات مورد نیاز شما را نشان دهند و یا اینکه ممکن است سارقین قبل از ورود به محل سررقت آنها را از کار بیندازند اما شما با نصب آژیر بر روی دوربین های مدار بسته این امکان را دارید که با استفاده از تشخیص حرکت هر زمان که خطری احساس شد آژیر به صدا درآید و اطرافیان را از وجود خطر سارقین باخبر سازد .

دستگاه دی وی آر

در بیشتر مواقع افراد یک دستگاه دی وی آر خوبی دارد و می توانند با کمی آشنایی با روند کاری آن امنیت محیط خود را بالا ببرند . برای این کار بهتر است افراد از سنسورها موجود در آن باخبر باشد و سپس آنها را برطرف کند

این سنسورها به صورت سنسورهای حرکتی و یا موشن دتکتورها یا سنسورها موشن دی وی آر، سنسور یا مگنت درب و پنجره و استفاده از مگنتیک سنسور در دی وی آر ، استفاده از سنسورهای حرارتی به نام Thermal sensor موجود در دی وی آر ، شوک سنسور ، سنسور ویبره ، سنسورهای لرزشی ، استفاده از سنسور دود و دی وی آر، استفاده از سیم کارت و یا تلفن های خطی در دی وی آر : با استفاده از این قابلیت در صورت بروز مشکل از طریق این سیم کارت یا خط شهری می توانید استفاده کنید .

در ادامه به نکاتی مهمی که باید در زمان خرید دوربین مداربسته به آن توجه کنید اشاره کرده ایم این نکات شامل :ضمانت نامه ، مشخصات ، قیمت ، کیفیت دوربین و راه های ارتباطی آن می باشد .

نقش نصب دوربین مدار بسته در کاهش سرقت چگونه است؟

در ادامه می خواهیم بررسی کنیم که دوربین مدار بسته به چه صورت موجب کم شدن آمار سرقت از مکان های مختلف می شود؟ ممکن است که در منطقه شما  امنیت کافی وجود داشته باشد و تا الان سرقتی در محل شما گزارش نشده باشد اما نمی توان وجود این امنیت را برای همیشه تضمین کرد.

بالاخره پیشگیری بهتر از درمان است و هزینه کردن در جهت بالا بردن امنیت خیلی بهتر از تجربه مورد سرقت قرار گرفتن است. در طی نتایج تحقیقات FBI  که در سال ۲۰۱۴ انجام شده است احتمال سرقت از مکان های مجهز به دوربین مدار بسته ۷۲% کمتر از مکان هایی است که دوربین ندارند.

نحوه کار نصب آژیر به دوربین مداربسته چگونه است؟

وضعیت خطر، به وسیله ی آژیر به کاربر و یا نیروهای امنیتی ویژه اطلاع رسانی می شود. آژیر ها دارای دو کارایی مهم هستند، اولین کاربرد آنها در جهت اطلاع رسانی فعالیت های مشکوک به صاحب خانه و بعدی ترساندن سارق می باشد.

تماس با شماره ذخیره شده

بعضی از دستگاه ها با شماره هایی که در حافظه آنها سیو شده است تماس برقرار می کنند و تنها آژیر پخش می نمایند و صاحب خانه را از احتمال وقوع خطر آگاه می سازند. در مدل بعدی دستگاه بعد از برقراری تماس تلفنی آژیر پخش نمی کند

و تنها آدرس و پیامی را که صاحب خانه با صدای خود ضبط کرده است، پخش می کند در این صورت کاربر یکی از شماره های وارد شده به دستگاه را شماره نیروی انتظامی می گذارد. معمولا دستگاه ها می توانند تا ۲۰ شماره را در حافظه خود ذخیره کرده و در هنگام بروز خطر به نوبت با آتها تماس بگیرند.

اصولا مردم دوست دارند صدای آژیر بلند باشد به همین دلیل هنگام نصب آژیر به دوربین مدار بسته از بلندگوهای بوقی استفاده می کنند. بلندگوی بوقی یا وات، مناسب این کار است، بهتر آن است که بلندگو را در یک جعبه فلزی در بیرون از ساختمان و در یک قسمت بلند نصب کنیم که دسترسی به آن سخت باشد.

اتصال ورودی و خروجی های آژیر به دوربین مدار بسته چگونه است؟

دوربین های مدار بسته متحرک دارای ۴ ورودی هشدار هستند.
این ورودی ها معمولا به شکل سوئیچ هایی هستند
که اگر بسته شوند ورودی هشدار فعال می گردد.
همزمان با فعال شدن هشدار دوربین به موقعیت هایی که از پیش تعیین شده است می رود.

بطور مثال اگر ورودی هشدار شماره یک، به کنتاکت مگنت بالای در متصل گردد
و پریست شماره یک را بر روی در ورودی تنظیم کرده باشند
هر دفعه که در باز شود دوربین اتوماتیک وار به سمت در می رود و از آنجا تصویر می گیرد. به غیر از این می توانیم طوری دوربین را تنظیم کنیم که هر بار که آژیر دوربین فعال می شود دوربین به مدت ۳۰ ثانیه مسیرهای تعریف شده به صورت دستی را، طی نماید.

برای محافظت بهتر از دوربین توصیه می شود که از یک برد واسطه ورودی و خروجی به صورت جداگانه برای آژیر استفاده نمایید. در چنین شرایطی اگر ولتاژ بالا و یا نویز بر سیم وارد شود از اختلال مدارات داخلی جلوگیری می کند.

آژیر و ورودی آلارم را بر روی دستگاه دی وی آر فعال می کنند.

خروجی های هشدار

می توان با استفاده از خروجی های هشدار فرمان خاموش و روشن کردن دستگاه هایی مانند پروژکتورهای اطراف دوربین را صادر کرد. امکان استفاده کردن از خروجی ها به طور مستقیم وجود ندارد. استفاده کردن از یک برد واسطه ورودی و خروجی، موجب حفظ مدارات داخلی دوربین از صدمات می شود و همچنین می توان تجهیزات با ولتاژ بالا مانند برق شهر را کنترل نمود.

وظیفه برد واسطه این است که دوربین مدار بسته را از ورودی و خروجی ها جدا کرده و اگر مشکلی در مدارات ورودی و خروجی برد بوجود آید، تنها برد واسطه، دچار صدمه می شود و دوربین از آسیب های احتمالی محفوظ می ماند.

کابل کشی و ترمینال بندی

در آغاز کلیه سیم ها به منظور نصب داخلی رابط سر سیم بندی می گردند.

سر سیم داخل رابط قرار می گیرد و باید از محکم شدن آن مطمئن شد.

به منظور حصول اطمینان از سفت شدن اتصال، باید سر سیم را به میزان مناسب فشرده کرد و محکم نمود.

و در آخر می توان رابط ۲۲پین را به دوربین وصل کرد.

این مطلب را از دست ندهید  قابلیت Trigger events در ضبط کننده NVR

تشخیص حرکت

گاهی اوقات فکر می کنیم که حسگر تشخیص حرکت در دوربین مدار بسته،
فقط بوسیله انسان و یا عبور وسایل نقلیه است که فعال می گردد،
باید بگوییم که چنین نیست.
چرا که تحلیلگری برای شناخت تفاوت ها در دستگاه دی وی آر وجود ندارد.
برای بهتر متوجه شدن این موضوع، که چه چیزی باعث ارسال آژیر کاذب
در دوربین می شود، باید بدانیم که دوربین مدار بسته چگونه حرکت را تشخیص می دهد؟

Latch:

عبارتست از مدت زمانی که دی وی آر، پس از خاموش شدن آژیر، به ضبط تصویر ادامه می دهد.

Anti-dither :

مدت تاخیری می باشد که پیش از شروع ضبط تصویر توسط دی وی آر، رخ می دهد.

Masking :

به مسدود کردن قسمت هایی از تصویر گفته می شود.
این کار به منظور پیشگیری از تشخیص دادن حرکت
در بخشی از تصویر و با استفاده از مربع هایی که روی تصویر قرار داده می شوند، انجام می گیرد.

در تصویر بالا می بینیم که، قسمت های پایینی صفحه کاملا آبی می باشد
ولی قسمت های بالایی رنگ خاصی ندارند.
معنی آن این است که دستگاه دی وی آر تنها در مناطق آبی رنگ، حرکت را تشخیص می دهند
و سه قسمت از بالای تصویر که سایه نخورده است، دیده نخواهند شد.

با این وجود، نمی توان گفت که این تنظیم ها کامل هستند
و شما دیگر صدای آژیر را به اشتباه نخواهید شنید.
مکان های بسته برای بهره بردن از این نوع استاندارد
تشخیص حرکت مناسب تر می باشند.
چرا که حرکت خاصی وجود ندارد و تغییرات نور کمتر است.

و در پایان اگر دوست ندارید که ایمیل و یا موبایل شما
حامل پیام های اشتباهی از طرف دوربین مداربسته منزلتان باشد
و صدای آژیر به اشتباه در نیاید، بهتر است که از ورودی های هشدار دهنده کمک بگیرید.
به راحتی می توانید تجهیزات هشدار دهنده سیمی را خریداری کنید
و نصب آژیر به دوربین مدار بسته را انجام دهید.

تجهیزات مکمل در نصب آژیر به دوربین مداربسته کدامند؟

در این زمینه از برخی تجهیزات و سنسورهای دزدگیر به صورت مکمل در دی وی آرها استفاده می کنند که در ادامه با آنها آشنا می شویم.

_  سنسور حرکتی یا موشن دیتکتورDVR  ها  Motion sensor

_ مگنت یا سنسور درب و پنجره و استفاده در دی وی آر Magnetic sensor

_ استفاده از سنسور حرارتی Thermal Sensor در دی وی آر

_ سنسور ویبره، شوک سنسور، سنسور لرزشی Vibration sensors

_ دی وی آر و استفاده از سنسور دود Smoke sensor

_ استفاده از تلفن کننده خط شهری و یا تلفن کننده سیم کارتی GSM در DVR

با کمک گرفتن از تلفن کننده( سیم کارتی و معمولی)
می توانیم تمامی اتفاقات را به مالک سیستم حفاظتی اطلاع دهیم.
با توجه به این موضوع می توانیم از موارد زیر استفاده کنیم:

استفاده کردن از آژیر پرقدرت که آمپلی فایر
داشته باشد برای ایجاد  صدای آژیر در محدوده.

استفاده کردن از دستگاه رله، که کنترل دارد
برای فعال و یا غیر فعال نمودن آلارم دستگاه دی وی آر.

همچنین می شود با تلفیق یک دستگاه دزدگیر اماکن
با این سیستم از دوربین ها به جای یک سنسور استفاده کرد
که این کار نیز در خیلی از موارد کاربرد زیادی دارد
مراحل اجرای کار بصورت زیر می باشد:

در شکل زیر نمایی از پشت پنل DVR را می بینید.

در تصویر زیر جدولی داریم که در آن می توان دستور رکورد با آژیر را تنظیم نمود.

۳ راهی که امروز می توانیم امنیت مدارس خود را بیش تر کنیم

 

در حالی که سیاستمداران و صاحب نظران در مورد قانون اسلحه
و راه حل های موج خشونت در مدارس درگیر بحث و گفتگو هستند ،

بحث در مورد چگونگی سخت گیری مدارس
به اولویت اصلی والدین و مربیان تبدیل شده است.

وقتی ما به سختی مدارس فکر می کنیم ،
به طور کلی به یک سخت افزار بزرگ می کنیم ،

اما ۳ روش وجود دارد که می تواند از فناوری
برای ایمن سازی سریع مدارس ما استفاده کند:

 

کنترل دسترسی:

کنترل دسترسی راهی برای محدود کردن دسترسی به سیستم یا منابع فیزیکی و مجازی است.

در مدارس ،

کنترل دسترسی فرایندی است که به موجب آن به کاربران اجازه دسترسی به ساختمان یا مناطق خاص داده می شود.

همچنین می تواند برای محدود کردن دسترسی به تجهیزات یا سیستم های اطلاعاتی مورد استفاده قرار گیرد.

با استفاده از سیستم های کنترل دسترسی ،

قبل از اینکه به کاربران اجازه دسترسی داده شود ، باید اعتبارنامه را ارائه دهند.

در سیستم های فیزیکی ، این مدارک ممکن است به اشکال مختلف باشد ، اما اعتبارنامه هایی که نمی توانند منتقل شوند بیشترین امنیت را دارند.

به عنوان مثال ، یک کارت کلید ممکن است به عنوان کنترل دسترسی عمل کند

و به حامل اجازه دسترسی به ساختمان را بدهد.

از آنجا که این گواهی نامه قابل انتقال یا حتی سرقت است ، راهی مطمئن برای کنترل دسترسی نیست.

یک روش ایمن تر برای کنترل دسترسی شامل احراز هویت دو عاملی است.

شخصی که مایل به دسترسی است باید مدارک و عامل دوم را برای تأیید هویت نشان دهد.

عامل دوم می تواند کد دسترسی ، پین ، یا حتی خواندن بیومتریک باشد ، مانند اثر انگشت ، چاپ کف دست یا تشخیص چهره.

 

سیستم های ارتباطی:

 

برخلاف اکثر سیستم های مدارس دولتی ، بسیاری از مدارس خصوصی دارای سیستم ارتباط مستقیم بین کلاس ، اداره و امنیت نیستند.

سیستم های ارتباطی دو طرفه مدرن توانایی شروع اعلان ها
و هشدارهای اضطراری فوری را در هنگام فشار فراهم می کنند.

با استفاده از یک دستگاه جمع و جور ،
می توان با استفاده از هشدارهای تصویری
و پخش پیام های صوتی از پیش ضبط شده با دستورالعمل های خاص
، هشدار را در سطح مدرسه طی چند ثانیه
به طور همزمان برای دفتر اصلی و کارمندان امنیتی ارسال کند.

 

وضعیت نظارت تصویری هنر:

 

لازم به ذکر است که یک سیستم نظارت تصویری
فعلی باید بخشی از امنیت هر مدرسه باشد.

توانایی نظارت بصری بر تمام نقاط دسترسی به یک ساختمان
، همراه با یک سیستم ذخیره سازی قوی برای بررسی جزئیات یک حادثه

به منظور جلوگیری از واقعه بعدی
و همچنین بررسی حوادث گذشته حیاتی است.

در خدمات دوربین مدار بسته ، نمایندگان ما در دسترس هستند
تا به سوالات شما در مورد ایمن کردن مدرسه با استفاده از این راه حل های مقرون به صرفه فناوری پاسخ دهند.

برای مشاهده منبع اینجا کلیک کنید.

, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
پک کامل دزدگیر کلاسیک
نوشتهٔ بعدی
قیمت پک دزدگیر کلاسیک

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با یک کلیک تماس یگیرید