watermark-768x576

فناوری Digital Watermark در دوربین هایک ویژن چیست؟

فناوری Digital Watermark در دوربین هایک ویژن چیست؟
دیجیتال واتر مارک چیست؟

پیشرفت فناوری های مختلف و استفاده از اینترنت ، رسیدن به منابع اطلاعاتی و کپی برداری از آن هارا آسان تر کرده است. منابع اطلاعاتی مهمی مانند تصاویر ثبت شده،فایل های صوتی و… که مسئله حفاظت از ان ها در مقابل کپی برداری و جعل اهمیت بالایی دارد . برای حل این مشکل باید یک ساختار مرئی یا نامرئی به تصاویر اضافه کرد که به ان فناوری دیجیتال واتر مارک (Digital Watermark) گفته میشود .

 

فناوری Digital Watermark

عملکرد دیجیتال واتر مارک

این فناوری یک الگوریتم دیجیتالی  است که به مالکیت دیجیتالی (IP) تعلق می گیرد تا شناسنامه یا مالک آن را شناسایی کند و با استفاده از رسانه های آنلاین تصاویر را تماشا می کند و در برابر استفاده غیر مجاز ازآن هشدار می دهد. دیجیتال واتر مارک مجهز به تکنولوژی مدیریت حقوق دیجیتال (DRM) است و اطلاعات دستگاه را بر روی ویدیو ضبط شده جاسازی می کند.دیجیتال واترمارک فناوری مخفی کردن اطلاعات نیز میباشد مثلا یه بخشی از اطلاعات مانند تصاویر ، ویدیو و منابع صوتی را مخفی میکندو این کار با داده های دیجیتالی انجام میشود، به اینصورت که اطلاعات در اطراف داده ها جاسازی نمیشوند و مراحل مخفی کردن اطلاعات باید به گونه ای باشند که تغییرات در هر مرحله غیر قابل مشاهده باشد.

 

فناوری Digital Watermark در دوربین هایک ویژن چیست؟

برنامه های کاربردی دیجیتال واتر مارک

 زمان ثبت تصاویر تغییرات واتر مارک بر روی تک تک پیکسل ها به شکل نامرئی اجرا میشود ، برای اجرای این مراحل نیاز به برنامه های کاربردی داریم که این برنامه های کاربردی به دو بخش قوی و ضعیف تقسیم میشوند.برنامه کاربردی قوی به برنامه هایی با توانایی بالا برای جلوگیری از دست کاری های داده گفته میشود. دسته دوم برنامه های کاربردی ،برنامه کاربردی ضعیف میباشد که در برابر دست کاری در تصاویر دوربین مدار بسته نباید جلوگیری کند یا تا یه مقدار از پیش تعیین شده جلوگیری کنددر دوربین های مدار بسته فناوری دیجیتال واتر مارک نقش بسیار مهمی دارد به همین علت در بیشترتصاویر ضبط شده مورد استفاده قرار میگیردو این فناوری در دوربین های ای پی هایک ویژن مورد استفاده قرار میگیرد .

همکار گرامی جهت اطلاع ازلیست قیمت همکار کلیک فرمایید.
سایت هایک ویژن مارکت

 

, , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
Defog(مه زدایی) در دوربین مدار بسته
نوشتهٔ بعدی
آموزش کاربردی دستگاه حضور و غیاب

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با یک کلیک تماس یگیرید