قیمت دوربین سوزنی دید در شب

قیمت دوربین سوزنی دید در شب

در این مقاله قصد داریم به بررسی دوربین های سوزنی دید در شب و قیمت آن ها بپردازیم.

دوربین مداربسته سوزنی که به آن مینیاتوری نیز گفته می­شود و یا دوربین مداربسته مخفی در بین دوربین­ های مداربسته ویژگی های منحصر به فردی را دارند. زیرا دوربینی با اندازه کوچک و ویژه، کیفیت در مورد نظر را به شما می­بخشد.

قیمت دوربین سوزنی دید در شب

قیمت دوربین سوزنی دید در شب

دلیل نام گذاری این دوربین مدار بسته به این دلیل دوربین مدار بسته سوزنی است که لنز آن در اندازه سوزن بوده و فقط کافی است دوربین را در هر مکانی که می­خواهید قرار دهید و فقط دید لنز آن را به صورت باز نگه دارید!

1-دوربین­های دید در شب کدامند و نحوه­ی عملکرد آن­ها به چه صورت است؟

2-دوربین­های سوزنی چگونه می­ باشند و چه خصوصیاتی دارند؟

3-برای نصب دوربین های سوزنی چه ملاحظاتی را باید رعایت کنیم؟

4-چه عواملی روی قیمت دوربین های سوزنی دید در شب اثرگذارند؟

قیمت دوربین سوزنی دید در شب

قیمت دوربین سوزنی دید در شب

دوربین­ های دید در شب کدامند و نحوه­ی عملکرد آن­ها به چه صورت است؟

دستگاه دید در شب که به صورت مختصر شده NVD گفته می­شود، یک وسیله ­ی نوری است که می تواند تصاویر تقریبا واضح و قابل دیدی را در سطوح نور پایین نزدیک به تاریکی مطلق، در اختیار اپراتور بگذارد. این دوربین ها بیشتر در حیطه ­ی نظامی استفاده می­شوند و توسط نیروهای مسلح و یا مامورین اجرای قانون کاربرد نظامی به خود می­گیرند.

البته منظور از یک دوربین دید در شب به طور معمول بخشی کامل است که از یک لوله تقویت کننده تصویر، محفظه مقاوم و ضد آب و نوع خاصی از سیستم نصب تشکیل شده است. این امکان وجود دارد که تعدادی از آن­ها هم به لنزهای تلسکوپی و نشانگر فروسرخ تجهیز شده باشند.

دوربین­ های دید در شب کدامند و نحوه­ی عملکرد آن­ها به چه صورت است؟

دوربین­ های دید در شب کدامند و نحوه­ی عملکرد آن­ها به چه صورت است؟

از آن رو که تکنولوژِی طراحی و تولید دوربین های دید در شب در گذر سال­ های اخیر متحمل تغییرات زیادی شده و پیشرفت هایی چشم­گیری داشته است، نسل های مختلفی از این تجهیزات وجود دارد که از نظر فعالیت و قیمت با یکدیگر تفاوت دارند.

دوربین‌ دید در شب از جمله قابل توجه ­ترین و مورد کاربرد­ترین بروز یافته ­ی فناوری‌های نو به حساب می ­آیند. ممکن است اولین چیزی که با شنیدن نام دوربین‌های دید در شب به ذهن شما برسد، تصوری از جاسوسان یا متخصصان کار کشته است که به‌ دنبال رسیدن به اهداف ویژه خود در آرامش نیمه‌های شب هستند.

در واقع با استفاده از این سیستم قابل دیدن، اپراتور محیطی را مشاهده می‌کند که سایر افراد عادی توانایی دیدن آن را به طور معمول دارا نمی­باشند.

دوربین دید درشب در تعریف به تجهیزاتی گفته می‌شود که امکان دیدن در تاریکی را ممکن می­سازند. با این تجهیزات می‌توان فردی را که در فاصله ۲۰۰متری در تاریکی کامل ایستاده است؛ مشاهده کرد.

این دوربین‌ها در تاریکی، زمانی که چشمان ما از دیدن صحیح اجسام عاجزند، می­توانند تصاویر را دریافت کنند، ضبط  و ثبت نماید و در یک صفحه نمایش در معرض دید ما قرار دهد. این دوربین‌ها غالبا تصاویر را به صورت سیاه و سفید، یا سبز و سفید نشان می­دهند و رنگی نیستند.

انواعی از فناوری­های مختلف برای دوربین‌های دید در شب در دسترس می­ باشند. رایج­ترین نوع این فناوری­ها، تکنولوژی‌های استفاده کننده از نور اینفرا رد (مادون قرمز) و دوربین‌های دارای ساختار و قابلیت تشدید کننده نور هستند؛ اولین حالت به میزان زیاد­تری در دوربین‌های امنیتی و نظارتی و دومی بیشتر در دوربین‌های حمل­ شونده (مثل آن‌هایی که سربازان نیروهای ویژه مورد استفاده قرارمی­دهند) استفاده می­شود.

لامپ‌های ال.‌ای.دی نورمادون قرمز را تولید می­نمایند. روش عمل آن به این صورت است که با توجه به این که چشم انسان نمی­تواند نور مادون‌قرمز را ببیند، وقتی این نور از LED‌های یک دوربین مدار بسته خارج می­شود،

ما هرگزآن را نخواهیم دید، به این دلیل که همانطور که گفته شد، چشم انسان قادر به دیدن این طیف از نور نمی ­باشد. در مجاورت ناحیه­ی نور مرئی، رنگ‌هایی وجود دارند که چشم انسان به هیچ عنوان توانایی دیدن آن‌ها را ندارد و برای دیدنشان نیازمند ابزار و امکانات ویژه­ای است.

پس دوربین‌های مدار بسته نور مادون قرمز را به سمت محیط تابش می­دهد، به این ترتیب؛ لنز دوربینِ آن‌ها قادر است تصاویر را ثبت و ضبط می­نماید. به این صورت، این تصاویر به صورت سیاه و سفید یا سبز و سفید برای ما قابل نمایش خواهند بود.

برای تفهیم بهتر، باید دانست که نور در بیشتر مکان­ها وجود دارد، حتی در محیط‌هایی که ما می­پنداریم تاریک هستند! البته این امکان وجود دارد که یک محیطِ  کاملا تاریک نیز باشد، ولی در شرایط عادی، چنین محیط‌هایی معمولا خیلی اندک می­باشند.

مثلا یک شبِ تاریک را در نظر داشته باشید که چشم انسان نم­یتواند چیزی را در قالب صحیح آن ببیند، در این وضعیت هنگامی که از دوربین‌های دید در شب بهره می­جوییم، این دوربین‌های می­توانند از نور‌های اندک محیط مثل نورِ مهتاب و ستاره‌ها که روی زمین می­تابد، تصویر را به ما نشان دهد!

و البته اگر یک محیط  تماما تاریک باشد، یعنی به هیچ عنوان نوری در آن وجود نداشته باشد (نه نور ماه، نه نور ساختمان‌ها و نه هیچ چیز دیگری) دوربین‌های دید در شبی که این ساختار را دارا می­باشند، نمی­توانند کمکی به ما نمایند.

این دوربین‌ها بسته به تکنولوژی مورد استفاده خود به دو روش کار می‌کنند:

تجهیزات نوع اول یا بهسازی تصویر از متد جمع‌آوری و تقویت کردن نورهای کمی که از جسم بازتاب می‌شود و منابع نوری اندک موجود در محیط (ستاره‌ ها و ماه) که با چشم غیرمسلح قابل دیدن نیستند استفاده می‌کند.

در دومین نوع یا تصویرسازی گرمایی از جمع‌آوری کردن بخش فوقانی طیف‌های نور فروسرخ استفاده می­گردد. این طیف‌ها به‌عنوان گرما از جسم باز می­گردند و به این ترتیب اشیایی که گرم هستند مثل بدن جانداران بهمیزان بیشتری از اجسام سرد مثل درختان تشعشع مادون قرمز دارند. اما از آن­جا که تصویر این دوربین‌ها دارای طیف رنگی هستند که واقعی نیستند، (قرمز برای جسم گرم و آبی برای جسم سرد) آن چنان مورد استفاده به‌عنوان دوربین دید در شب قرار نمی­گیرند و استفاده ­های ویژه­ی دیگری دارد.

این دوربین‌ها بسته به تکنولوژی مورد استفاده خود به دو روش کار می‌کنند:

این دوربین‌ها بسته به تکنولوژی مورد استفاده خود به دو روش کار می‌کنند:

بنابر توضیحات بالا عبارت دید در شب به تجهیزات نوع اول یا بهسازی تصویر گفته می‌شود.

به همان ترتیبی که گفته شد دربهسازی تصویر متد نورهای محدود یافت شده در محیط (ستاره‌ها، ماه و یا فروسرخ) با  لنز شیئی که یک لنز معمولی می­باشد جمع‌آوری گشته و به استوانه کاتدی تقویت تصویر می­فرستند. فوتون های نور در ابتدای وارد شدن به این استوانه به الکترون مبدل می­گردند. در مسیر این استوانه الکترون‌ها از طریق  فرایندهای الکتریکی و شیمیایی از بعد تعداد تقویت می‌گردند.

این الکترون‌های تقویت شده به طرف صفحه  فسفری که الکترون‌ها را دوباره به نور مرئی مبدل می‌کند پرتاب شده و تصویری که تولید می­کند از طریق این صفحه در لنز چشمی دیده می‌شود. این تصویر بازسازی شده به ­شکل اشباع شده با رنگ سبز مشاهده می­گردد.

دوربین ­های سوزنی چگونه می­ باشند و چه خصوصیاتی دارند؟

این دوربین، دوربینی تخصص یافته است اما با اندازه و ابعادی کوچک که مهم ترین علت انتخاب آن

همین ابعاد کوچک است .

این دوربین حاوی یک لنز خیلی ظریف مینیاتوری است که هدف از ساخت این لنز مخفی کردن این

لنز از دید مراجعه ­کنندگان در دستگاه خود پرداز یا محل های  دیگری است که دوربین استفاده می­شود که مخصوص با شکل ظریف دوربین ساخته شده است .

معمولا دوربین های سوزنی شبکه در خودپرداز بانک ها به کار گرفته می­شوند.

ابعاد این دوربین به طور نرمال در بیشتر این نوع از دوربین ها به صورت زیر است :

ارتفاع mm42

عرض   ۴۰ mm

طول ۴۸mm

وزن ۱۷۰gr

در بیشتر دوربین هایی که لنزشان کوچک است، این نوع لنز باعث کاهش کیفیت فیلم و تصویر گرفته شده می شود و برای این که این مشکل حل شود باید از لنز بزرگ­تری در ساختن دوربین های خود استفاده کنند

اما در این نوع دوربین بر­خلاف سایر دوربین ها که برای به ­دست آمدن تصویری واضح باید لنز بزرگ­تری را مورد استفاده قرار دهند، دوربین های سوزنی برای برای حل این مشکل راه کار دیگری ابداع نمودند و با استفاده از لنز­های کریستالی مشکل گشایی کردند و سبب گشتند که کیفیت تصویر در این نوع دوربین iها بیشترین میزان ممکن را داشته باشد.

این نوع دوربین ها از نظر تصویر وضوح بالایی دارند.

سرعت تغییر زاویه در این دوربین­ها ۴۰۰ درجه بر ثانیه است.

این قابیلیت را دارد که چرخش نامحدود ۳۶۰ داشته باشد.

امکان برنامه ریزی توسط فرد را داشته باشد واز برنامه های از پیش تعیین شده بسیار زیادیدارا می­باشند.

به علت وزن بسیار سبک­شان به آسانی نصب می­شوند.

قابلیت انعطاف پذیری در ساختمان و تشخیص حرکت کردن را دارا می­باشند.

بزرگنمایی ۱۲ برابر اپتیکال و دیجیتال دارند.

تنظیمات اتوماتیک تراز سفیدی یا وایت بالانس وکنترل خودکار دیافراگم دوربین و برداشتن فیلتر مادون قرمز را داراست.

از دامنه دینامیک وسیع و گسترده و کم نمودن صداهای بیهوده دو بعدی و سه بعدی برخوردار می­باشد.

و از کم ترین روشنایی دروضعیت سیاه و سفید شدن تصویر برخوردار است .

این دوربین ها به علت ظاهر و کاربردشان استفاده­ی بیشتری در سازمان های جاسوسی و در ادارات دولتی و خصوصی، در دستگاه های خود پرداز بانک  ها و حتی بیمارستان ها و حتی در آیفون های تصویری دارند.

توجه کافی را داشته باشید که برای ضبط و ثبت تصاویری شفاف و با کیفیت و داشتن صدای واضح به هیچ عنوان نباید  دوربین را در مجاورت یا نزدیک وسایل دارای صدا یا در مقابل جایگاه­ هایی که باعث می شوند نور مستقیم به دوربین برخورد کند نصب ننمایید و هم­چنین اگر قصد دارید از دوربین به عنوان دوربین عقب ماشین خود نصب کنید.

اگر تصمیم دارید صدا و تصویر واضحی داشته باشید در قسمت خارجی ماشین و در کنار اگزوز دوربین را نصب نکنید؛

زیرا دود اگزوز باعث آلوده و تیره شدن لنز دوربین می شود و صدای اگزوز باعث میشود صدا به خوبی ضبط نگردد.

چون از نظر ظاهری کوچک­اند، دوربین های مداربسته بزرگ فایده دارند بهترند؛ زیرا برخلاف ظاهر بزرگ دوربین های مداربسته دیگر می­توان آن­ها را در جایگاهی مخفی کرد و از دید سارقان و خلافکاران پنهان نمود .

این نوع دوربین ها اکثرا بی سیم بوده و به شبکه یا مودم متصل هستند و دارای کارت حافظه یا کارتSD   به صورت جداگانه از دوربین بوده و می­توان فیلم ها وتصاویر ضبط شده را در خود کارت حافظه نگه داری نمود یا به هر سیستم دیگری منتقل کرد.

با این دوربین ها در مدل بی سیم می توان  در هر موقعیت مکانی، دوربین را چک کرده و به تصاویری که گرفته شده دسترسی داشته باشیم . این دوربین ها نقطه قوت تشخیص چهره زیادی دارند و بسیار دقیق عمل می­کنند.

ضمن تمام این فواید این دوربین ها  خود دارای عیب ­هایی نیز هستند؛ اکنون با کمی توضیحات شما را با

معایب این دوربین ها آشنا می نماییم :

این دوربین ها به علت این که از نظر ظاهری کوچک می­باشند، در هر مکانی قابل پنهان کردنند. حال در نوع با سیم این دوربین ها گاهی اوقات پیش می آید که هنگام نصب کردن و پنهان سازی دوربین نتوانیم سیم های دوربین را پنهان کنیم که این خود یکی از عیب های دوربین به محسوب می­شود .

دوربین های سوزنی در نوع بی سیم هم دارای معایبی هستند؛ از معایب این نوع دوربین ها می توان به نمونه­ های زیر اشاره نمود :

زمانی پیش می­ آید که به علت وجود ساختمان های بزرگ، درختان و اجسام و وسایل نقلیه باعث می شوند این دوربین ها نتوانند اتصال خوبی با شبکه برقرار کنند و نتوانند تصویر با کیفیتی را به ما ارائه دهند.

 

کاربردهای دیگر دوربین مداربسته سوزنی

  • بعضی صنایع و محیط زیست
  • داخل و خارج خودرو برای نمونه دوربین دنده عقب ماشین
  • فیلم برداری از حیات وحش، طبیعت، ثبت لحظات ورزشی
  • تصویر برداری فیلم های سینمایی و ثبت لحظات خاص
  • به عنوان دوربین مداربسته در سیستم های نظارتی وامنیتی در شرایط و موارد خاص
  • و بسیاری از کاربردهای دیگر

تامین برق و نصب دوربین مداربسته سوزنی

دوربین مداربسته پین هول یا سوزنی مثل بیشتر دوربین های مداربسته با برق ۱۲ADC کار می کند. در جهت فعال کردن این دوربین فقط نیازمند اتصال یک آداپتور ۱۲ ولت با ۲ آمپر هستیم و سپس توسط دو کابل صدا و تصویر آن را به دستگاه DVR منتقل می­کنیم. تصاویر ارسال شده از دوربین مداربسته سوزنی را می توان از طریق نمایشگر تلوزیون مشاهده کرد.

دوربین مداربسته سوزنی بی سیم (وایرلس)

دوربین های بی سیم معمولاً برای کنترل و نظارت بر یک مکان از راه دور استفاده  می­گردند. فایده­ی اصلی این دوربین ها بی نیاز بودن از کابل کشی های طولانی است که علاوه بر کم نمودن هزینه ها و راحتی در استفاده، صداهای بیهوده­ی اضافی ایجاد شده بر روی تصویر را نیز کم می­کنند. در موارد بسیاری که امکان سیم کشی را نداریم، دوربین های مداربسته سوزنی بدون سیم به شما کمک خواهد کرد. این نوع از دوربین ها تصاویر دوربین مداربسته را ضبط نموده و به وسیله­ی امواج، به دستگاه گیرنده ای که دارای کارت حافظه است، ارسال می کنند.

در سال‌های گذشته دوربین‌های سوزنی محبوبیت زیادی را در بین عموم مردم پیدا کرده­اند؛ زیرا تکنولوژی آن­ها از نظراقتصادی منطقی است. یکی از عوامل تاثیرگذار در محبوبیت افزاینده­ی آن­ها این است که معمولا نصب دوربین‌های سوزنی جدید طی چند مرحله برای افراد عادی آسان است. برخی از انواع دوربین‌های سوزنی معمولا تحت عنوان دوربین‌های پرستار بچه شناخته می‌شوند زیرا در نظارت بر پرستاران کودکان کاربرد دارند و کمک می­کنند.

برای نصب دوربین های سوزنی چه ملاحظاتی را باید رعایت کنیم؟

برای نصب دوربین های سوزنی چه ملاحظاتی را باید رعایت کنیم؟

برای نصب دوربین های سوزنی چه ملاحظاتی را باید رعایت کنیم؟

-قانونی بودن دوربین‌های سوزنی:

در موارد زیادی دوربین‌های مخفی مجاز نیستند. هرچند قوانین دقیق بین کشورهای مختلف گوناگون است. پیش از نصب هر گونه دوربین سوزنی یا مخفی از قوانین موجود اطلاع کسب کنید. دوربین‌های موجود در اتاق‌هایی که به حریم خصوصی نیاز دارند

معمولاً مجاز نیست حتی در صورتی که مالک آن منطقه شما باشید، برای مثال در یک دستشویی یا داخل اتاقی که اجاره می‌دهید. نصب دوربین‌های مخفی در محل کار به طور معمول تنها در صورتی قانونی می‌باشد که کارکنان از اینکه تحت نظارت هستند، اطلاع داشته باشند.

-انتخاب بهترین نقطه:

دوربین را به صورتی قرار دهید که دارای یک خط دید مستقیم به هدف تحت نظارت ما باشد.

بخش مهم در نصب هر دوربین پین هول پیدا کردن محل مناسب برای آن است. نخستین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که فرد یا اقدامی که بر آن نظارت می‌کنید در چه محدوده­ای رخ می‌دهد. اطمینان حاصل کنید که دوربین در مکانی است که بتواند به­طور مستقیم بدون هیچ مانعی بر این ناحیه نظارت داشته باشد.

  • برای مثال در صورتی که این نگرانی را داری که وقتی که بیرون از خانه هستید شخصی وارد شود می‌توانید دوربین‌ها را نزدیک درب‌ها و پنجره‌ها قرار دهید.
  • اگر می­خواهید آگاه باشد که پرستار چگونه با فرزند شما رفتار می‌کند، دید دوربین باید به سمت تخت کودک باشد.

-کیفیت صدا را در نظر بگیرید:

اگر بخواهید صدایی واضح را ثبت کنیدداشته باید دوربین را در محلی قرار دهید که قادر به ضبط صدا باشد. مطمئن شوید که تا حد امکان به جایی که ممکن است منبع صدا در آنجا باشد نزدیک باشد. دوربین نباید نزدیک وسایل پر سر و صدا مانند تلویزیون یا رادیو باشد زیرا محتمل است سبب گردد که تشخیص صدای مورد نظر پیچیده گردد.

  • برای مثال اگر تصمیم دارید نصب یک دوربین را در اتاقی که تلویزیون در آنجا واقع است دارید،‌ آن را در طرف مقابل اتاق قرار دهید.
  • هنگام نصب دوربین در خودرو آن را دور از اسپیکر قرار دهید.

-دوربین را در صورت نیاز در نزدیک منبع برق خارجی قرار دهید.

در حالی که بسیاری از دوربین‌های سوزنی جدید با نیروی باتری کار می‌کنند اما برخی از آنها وابسته به یک منبع برق خارجی هستند و ممکن است نیاز به اتصال به یک پریز برق حس شود. در صورتی که دوربین سوزنی شما این گونه کار کند، آن را در محلی نزدیک به یک سوکت برق قرار دهید. دوشاخه و سیم‌ها نیز باید مخفی شوند.

-در صورت امکان دوربین را به یک شبکه متصل نمایید.

بعضی از دوربین‌های سوزنی حافظه داخلی دارند؛ در حالی که بعضی دیگر ویدئو را به وسیله­ی نوعی اتصال شبکه پخش می‌کنند و تعدادی از آنها نیز هر دو گزینه را دارا می­باشند. در صورتی که دوربین با یک کابل اترنت یا یو اس بی به شبکه متصل می‌شود، باید به خوبی مخفی شود و در یک محل نامحسوس قرار گیرد. چنین دوربینی را نزدیک به کامپیوتر یا روتری که به آن اتصال پیدا می­کند نصب کنید.
بیشتر دوربین‌های سوزنی رایج به­صورت بی‌سیم متصل می‌گردند. در صورتی که این نوع دوربین را خریداری می‌کنید مطمئن شوید که در محدوده‌ی یک شبکه بی‌سیم ایمن است.

شما در حال مطالعه مقاله قیمت دوربین سوزنی دید در شب هستید

-از دوربین خود محافظت نمایید.

اطمینان حاصل کنید که دوربین‌های مدار بسته بیرونی هم در برابر آب و هوا مقاوم باشند و هم به شکلی قرار گرفته‌اند که احتمال آسیب به آن وجود نداشته باشد. در بهترین حالت، شما باید دوربینی را خریداری کنید که به­طور ویژه برای استفاده در فضای بیرون طراحی شده باشد. در غیر این صورت دوربین بهپناه نیاز دارد یا در یک محفظه‌ی مناسب قرارمی­گیرد.

-نصب دوربین‌های سوزنی:

روشنایی را کنترل کنید.

تعداد زیادی از دوربین‌های سوزنی یا پین هول به نور روشن برای داشتن بهترین عملکرد نیاز دارند. در صورتی که چنین نوری به­طور مستقیم به لنزها نتابد، آن­ها نمی‌توانند تصاویر واضحی را ثبت و ضبط کنند. دوربین را در موقعیتی بگذارید که خلاف جهت منابع نور اصلی قرار بگیرد. مطمئن شوید که هر آنچه که قصد ضبط آن را دارید به خوبی روشن شده باشد.

راه کارهای کاربردی نصب برای دوربین‌های تجاری را رعایت کنید.

صدها دوربین سوزنی تجاری مختلف وجود دارند که هر یک دارای راه کارهای نصب خاص خود هستند.

  • چنانچه که یک دوربین دست دوم تهیه کرده‌اید، مدل آن را از روی اینترنت پیدا کنید. کتابچه‌های راهنمای برای کاربران برای تعداد زیادی از دستگاه‌های الکترونیکی بدون پرداخن هزینه برای دانلود وجود دارند.
  • نصب نرم افزارهای الزامی را از یاد نبرید. بیشتر دوربین‌های سوزنی برای کار نیاز به نرم‌افزار خارجی دارند. این برنامه می‌تواند در کنار دوربین باشند یا بصورت جداگانه برای دانلود در دسترس قرار بگیرد. بعضی برنامه‌ها باید بر روی گوشی هوشمند نصب شده باشند تا در همه حال امکان نظارت و بررسی وجود داشته باشد.

-دوربین را تست کنید:

کنترل فعالیت دوربین به­خصوص در صورتی حرکت یا صدا آن را فعال می‌کند بسیار مهم است. مطمئن شدن از روشن شدن دوربین با محرک مناسب نیز ایده‌ی خوبی است. روش انجام دادن این کار بسته به نوع دوربین و نرم افزار همراه با آن تغییرمی­کند.

اول دست خود را در جلوی دوربین حرکت دهید تا ببینید دوربین قادربه ضبط کردن هست یا خیر. کامپیوتر یا حافظه داخلی دوربین خود را کنترل کنید که این حرکت را ثبت نمود باشد.
یک فیلمنامه­ی واقعی مانند راه رفتن در اتاق را شبیه سازی کنید تا مشخص کنید که آیا دوربین حرکات شما را با کیفیت تصویر مناسب ضبط می­نماید یا خیر.
این کار را دوباره چند ساعت بعد و چند روز بعد نیز انجام دهید تا از کار کردن دوربین اطمینان حاصل کنید.

 

شما در حال مطالعه مقاله قیمت دوربین سوزنی دید در شب هستید

-از دوربین سوزنی خود نگهداری کنید:

حتی اگر نصب دوربین آسان باشد شما باید ‌هر از چندگاهی اقدامات نگهداری را انجام دهید تا مطمئن شوید که دوربین همچنان به عملکرد صحیح خود ادامه می‌دهد. در صورتی که دوربین با باتری عمل می‌کند باید از باتری‌های نو ستفاده کنید یا دستگاه را شارژ نمایید. برای تعیین تعداد دفعات تعویض باتری کتابچه‌ی راهنما را مطالعه کنید. اگر پیشنهادی ارائه نشده باشد مدت زمان به پایان رسیدن شارژ باتری‌ها را یادداشت کنید.

حافظه دوربین را به­طور منظم  همیشگی پاک کنید. برای دوربین‌های با حافظه داخلی اندک، باید مکرر فیلم‌ها را بررسی کرده و پاک کنید. در صورتی که دوربین به یک سرور با ظرفیت ذخیره سازی زیاد متصل باشد ممکن است هرگز به این کار نیاز نباشد. مثل همه­ی دستگاه‌های الکترونیکی دوربین ممکن است بدون این که سریعا متوجه شوید خراب شود. به­صورت دوره‌ای دوربین خود را کنترل نمایید تا از کار کردن آن مطمئن باشید.

-از دوربین سوزنی خود نگهداری کنید:

-از دوربین سوزنی خود نگهداری کنید:

چه عواملی روی قیمت این دوربین ­ها اثرگذارند؟

دوربین های مداربسته به منظورایجاد امنیت در محل های مختلف خریداری و نصب می شوند. از طرفی قیمت کالا، یکی از مهم ترین مواردی است که در هنگام خرید آن کالا باید به آن تئجه ویژه­ای داشته باشیم. در این مطلب در رابطه با عوامل موثر بر روی قیمت دوربین مداربسته باکیفیت توضیح خواهیم داد.

چه عواملی روی قیمت این دوربین ­ها اثرگذارند؟

چه عواملی روی قیمت این دوربین ­ها اثرگذارند؟

-رزولوشن تصویر و تاثیر آن بر قیمت دوربین مداربسته:

اگر قصد دارید مطمئن باشید که دوربینتان تصاویرواضح و قابل شناسایی را ارائه دهد باید به رزولوشن آن اهمیت دهید. رزولوشن یا کیفیت دوربین هرچه ببیشتر باشد تصاویر ثبت شده تمیزتری خواهیم داشت. سعی کنید دوربینی با کیفیت ۷۲۰ به بالا خریداری نمایید.

-رزولوشن تصویر و تاثیر آن بر قیمت دوربین مداربسته:

-رزولوشن تصویر و تاثیر آن بر قیمت دوربین مداربسته:

-نرخ فریم:

این یک جنبه‌ی کاربردی و مهم دیگر دوربین است به­طوری که هرچه نرخ فریم بالاتر باشد ویدئو واضح‌تر است. ویدئو شامل مجموعه ‌ای از تصاویر ثابت است که برای ایجاد تصویر متحرک به هم اتصال یافته ­اند.

هرچه نرخ فریم دوربین در واحد زمان کوچک تر باشد، فیلم موج بیشتری خواهد داشت. هرچه نرخ فریم دوربین بزرگ­تر باشد ویدئوی باکیفیت تر و پویاتری در اختیارمان قرار خواهد گرفت. نرخ ۳۰ فریم در ثانیه و بالاتر برای یک دوربین مداربسته نرخ خوبی محسوب می­شود.

شما در حال مطالعه مقاله قیمت دوربین سوزنی دید در شب هستید

-داخلی یا بیرونی بودن دوربین:

دوربین هایی که در محیط باز از جمله حیاط یا خیابان نصب می شوند نیازمند داشتن یک سری اختیارات برای مقاومت در شرایط جوی و آب و هوایی گوناگون می باشند.

در صورتی که می­خواهید دوربین مداربسته را در محیط باز نصب کنید، حتما مطمئن شوید که دوربین مداربسته ضدآب تهیه نموده­اید. غیر از این صورت ممکن است آب یا گرد و غبار در کیفیت فیلم‌ها اختلال ایجاد کند یا حتی بدتر از این سبب خراب شدن دوربین گردد.

-داخلی یا بیرونی بودن دوربین:

-داخلی یا بیرونی بودن دوربین:

-دید در شب دوربین و تاثیر آن بر قیمت دوربین مداربسته:

در صورتیکه امکان ثبت فیلم در محیط تاریک برایتان اهمیت دارد بهتر است دوربینی تهیه کنید که قابلیت دید درشب را داشته باشد.

دوربین‌های مداربسته دید در شب، عمل ثبت و ضبط فیلم در تاریکی را با بهره بردن از چراغ‌های ال ای دی مادون قرمز انجام می دهند. هرچه دوربین LEDهای بیشتری داشته باشد، دید باکیفیت­تر در شب خواهد داشت.

دوربین می‌تواند نور مادون قرمز را برخلاف انسان ­ها ببیند، بنابراین زمانی که این طول موج‌ها منعکس می‌شوند، به گونه‌ای است که گویی دوربین در حال فیلم‌برداری در یک اتاق روشن می­باشد.

-برند دوربین:

از عوامل بسیار تاثیرگذار در تعیین قیمت دوربین مداربسته، شرکتی است که آن را می­سازد و یا به عبارتی برند آن دوربین می باشد. به طوری که قیمت دوربین مداربسته با یک کارایی و کیفیت مشخص، در دو برند معروف و معمولی فرق زیادی با یکدیگر خواهد داشت.

-ضبط صدا:

بعضی از دوربین های ارزان تر نمی­توانند صدا را ضبط کنند. بنابراین در خرید دوربین مداربسته  با قیمت کم بایستی حتما به این موضوع توجه کنید. دوربین های رده متوسط به بالا همگی دارای قابلیت ضبط صدای محیط اطراف خود می باشند.

حتی برخی دوربین های مداربسته که قیمت بیشتری دارند،دارای میکروفنی نیز می باشند که می توان از طریق آن با فردی که در میدان دید دوربین است ارتباط برقرار کرد.

شما در حال مطالعه مقاله قیمت دوربین سوزنی دید در شب هستید

-تکنولوژی و تجهیزات دوربین:

منظور از تجهیزات دوربین متعلقاتی است که همراه دوربین می باشند که در هنگام خرید دوربین مداربسته به شما داده می شود. برخی از این تجهیزات، تجهیزات لازم و واجب برای ضبط و ذخیره فیلم می باشند و برخی دیگر نیز به عنوان موارد اضافه جهت اختیاری کردن دوربین می باشند.

از طرفی فناوری­های به کار رفته در دوربین یکی از موارد خیلی مهم در تعیین نمودن قیمت دوربین مداربسته می باشند. برای مثال برخی از تکنولوژی های معروف در دوربین مداربسته WDR ، HLC , BLC می باشند.

این فناوری­ها فوایدی از جمله کم کردن نور زیاد پشت اجسام و یا ماسک کردن منابع نوری را به دوربین های مداربسته می دهند و آن ها را از دوربین ها معمولی جدا می­کنند. دارا بودن منوی OSD نیز به کاربر اجازه تغییرات زیای دررنگ، کنتراست و چندین کارایی دیگر را می بخشد.

-تکنولوژی و تجهیزات دوربین:

-تکنولوژی و تجهیزات دوربین:

-کیفیت ساخت بدنه دوربین:

یکی از عوامل موثر در قیمت دوربین مداربسته جنس بدنه­ی آن می باشد. بدنه های فلزی نسبت به بدنه های پلاستیکی باعث افزایش قیمت دوربین مداربسته می­شوند.همچنین بسته به مقاومت جنس بدنه دوربین مداربسته در برابر عوامل گوناگون از جمله گرما، برودت، رطوبت و ضد ضربه بودن  قیمت دوربین مداربسته متغیر است.

شما در حال مطالعه مقاله قیمت دوربین سوزنی دید در شب هستید

-ظرفیت ذخیره‌سازی:

میزان حافظه موجود برای ذخیره سازی ویدئو یکی از عوامل خیلی مهم است که در هنگام خرید دوربین بایستی آن را مدنظر قرار دهیم. چند عامل مهم برروی پر شدن سریعتر هارد دوربین تاثیرمی­گذارند؛ این عوامل تعداد دوربین‌های موجود در سیستم، رزولوشن هر دوربین، میزان فیلم و مدت زمانی که قصد نگهداری از فیلم های ذخیره شده در هارد را می­خواهید داشته باشید، می باشند.

همچنین بعضی از دوربین های مداربسته پیشرفته تر قابلیت فضای ذخیره ابری دارند. محدودیت این دوربین ها در فضای ذخیره سازی بسیار کمتر از دوربین های معمولی می­باشد.

-ظرفیت ذخیره‌سازی:

-ظرفیت ذخیره‌سازی:

فضای ذخیره سازی ابری این مزیت را نیز دارد که حتی اگر سخت افزار شما آسیب ببیند، دزدیده شود یا دستکاری شود، همچنان به آرشیوهای ویدئویی خود دسترسی داشته باشید.

حال با استفاده از نیازمان به این نوع دوربین ­ها و میزان بودجه­ی قابل اختصاص، بهترین و کاراترین دوربین مداربسته­ ی دید درشب سوزنی را می­توانیم انتخاب نماییم.

نوشتهٔ پیشین
دوربین مداربسته لرستان
نوشتهٔ بعدی
دوربین مداربسته استان آذربایجان شرقی

پست های مرتبط

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با یک کلیک تماس یگیرید