قیمت دوربین مدار بسته داهوا DH-HAC-HFW1230RP-Z-IRE6

قیمت دوربین مدار بسته داهوا DH-HAC-HFW1230RP-Z-IRE6

قیمت دوربین مدار بسته داهوا DH-HAC-HFW1230RP-Z-IRE6

قیمت دوربین مدار بسته داهوا DH-HAC-HFW1230RP-Z-IRE6:

دوربین مدار بسته داهوا مدل DH-HAC-HFW1230RP-Z-IRE6 دارای رزولوشن 2 مگاپیکسل است. دارای فناوری استار لایت بوده و دارای وزن خالص 0.55 کیلوگرم است. دارای بدنه ای از جنثس آلومینیوم بوده و دارای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است. دارای ضد نوری از نوع DWDR بوده و دارای لنزی از نوع موتور آیز است. دارای حداکثر دیافراگم F1.8 است. دارای دید در شبی تا 60 متر بوده و دارای پان : 0 تا 360 درجه و شیب: 0 تا 87 درجه و چرخش: 0° ~ 360° است.

دوربین مدار بسته

سنسور تصویری 1/2.8″ CMOS
پیکسل ها 1920(H)×1080(V), 2MP
اسکن Progressive
سرعت شاتر الکترونیکی PAL: 1/25~1/100000s

NTSC: 1/30~1/100000s

حداقل نور محیط 0.005Lux/F1.8, 30IRE, 0Lux IR on
S/N More than 65dB
دامنه دید در شب Up to 60m (197feet)
کنترل روشن/خاموش دید در شب Auto / Manual
چراغ های دید در شب 4

لنز

نوع لنز Motorized lens / Fixed iris
نوع دهانه لنز Board-in
فاصله کانونی 2.7-12mm
حداکثر دیافراگم F1.8
زاویه دید H: 101.7°~32.3°
کنترل فوکوس Motorized
فوکوس خودکار N/A
فاصله فوکوس 200mm

7.87”

DORI

Note: The DORI distance is a “general proximity” of distance which makes it easy to pinpoint the right camera for your needs. The DORI distance is calculated based on sensor specification and lab test result according to EN 62676-4 which defines the criteria for Detect, Observe, Recognize and Identify respectively.
DORI

Definition

Distance
Wide Tele
Detect 25px/m

(8px/ft)

47m(153ft) 137m(448ft)
Observe 63px/m

(19px/ft)

19m(61ft) 55m(179ft)
Recognize 125px/m

(38px/ft)

9m(31ft) 27m(90ft)
Identify 250px/m

(76px/ft)

5m(15ft) 14m(45ft)

پان / شیب / چرخش

پان / شیب / چرخش Pan: 0° ~ 360°

Tilt: 0° ~ 87°

Rotation: 0° ~ 360°

ویدیو

وضوح 1080P (1920×1080)
نرخ فریم 25/30fps@1080P, 25/30/50/60fps@720P
خروجی تصویر 1-channel BNC high definition video output / CVBS video output (Can switch)
روز و شب Auto (ICR) / Manual
OSD Multi-language
BLC BLC / HLC / DWDR
WDR DWDR
به دست آوردن کنترل AGC
کاهش سر و صدا 2D
تعادل رنگ سفید Auto / Manual
دید در شب هوشمند Auto / Manual

گواهینامه

گواهینامه ها CE (EN55032, EN55024, EN50130-4)

FCC (CFR 47 FCC Part 15 subpartB, ANSI C63.4-2014)

UL (UL60950-1+CAN/CSA C22.2 No.60950-1)

پورت

پورت صوتی N/A

برق

منبع تغذیه 12V DC ±30%
مصرف برق Max 12.1W (12V DC, IR on)

محیط

دما برای فعالیت -30°C ~ +60°C (-22°F ~ +140°F) / Less than 90% RH

* Start up should be done at above -30°C (-22°F)

شرایط نگهداری -30°C ~ +60°C (-22°F ~ +140°F) / Less than 90% RH
حفاظت IP67

جنس ، ابعاد ، وزن

جنس Aluminium
ابعاد 209.9mm×90.4mm×90.4mm (8.26″×3.56″×3.56″)
وزن خالص 0.55kg (1.21lb)
وزن ناخالص 0.70kg (1.54lb)

دوربین مدار بسته بهتر عمل می کند یا سیستم های امنیتی دیگر؟

دوربین های مدار بسته و سیستم های امنیتی دیگر،همگی یک کار مشخص را انجام می دهند.ولی از نظر امکانات و کیفیت با یکدیگر متفاوت هستند.هیچ فرقی نمی کند که شما از دوربین مدار بسته استفاده کنید

یا از سیستم های امنیتی دیگر.ولی دوربین های مدار بسته بخاطر تصویری بودن و کنترل به صورت بصری،طرفداران بیشتری دارد و از نظر بسیاری از افراد گزینه مناسب تری است.

سیستم های امنیتی دیگر نیز می توانند امنیت را برای شما ایجاد کنند و این مورد بسته به سلیقه شما بسیار متفاوت است.

دوربین های مدار بسته در بسیاری از موارد باعث دستگیری مجرمان و خلاف کاران می شوند.اگر تا به حال تجربه استفاده از دوربین های مدار بسته را نداشته اید،مطمئن باشید که با خریدن دوربین مدار بسته شما یکی از بهترین تجربه های زندگیتون را رقم می زنید.

دوربین های مدار بسته می توانند تمامی خواسته های شما را در زمینه امنیت برآورده کنند.باید در نظر بگیرید که دوربین مدار بسته را می خواهید کجا نصب کنید و جایی که نصب می کنید ،محیط داخلی است یا محیط بیرونی.

اگر می خواهید دوربین مدار بسته خود را در بیرون نصب کنید نیاز به دوربین مدار بسته بولت دارید و اگر می خواهید دوربین مدار بسته را در فضای داخلی مانند منزل یا محل کار خود نصب کنید،

باید از دوربین های مدار بسته دام استفاده کنید.ویژگی های دوربین های مدار بسته دام و بولت بر طبق محیط های داخلی و خارجی طراحی و در نظر گرفته شده اند.

خرید یک سیستم امنیتی با کیفیت عالی:

شما باید به دنبال یک دوربین مدار بسته با جنسی بسیار عالی و با قیمت مناسب برای خرید بگردید.در نظر داشته باشید که کیفیت عالی به معنای قیمت زیاد نیست.شما باید به دنبال دوربین مدار بسته ای باشید که امکانات عالی نیز داشته باشد.

حتما به رزولوشن دوربین مدار بسته  دقت کنید و سعی کنید که با دلیل خرید شما هم خوانی داشته باشد.

برای مثال شما می خواهید دوربین مدار بسته ای در مکانی نصب کنید که اشیاء قیمتی در آن وجود دارد ، برای محافظت درست و عالی شما باید دوربین مدار بسته ای با رزولوشن بالا خریداریس کنید.

و یا اگر دوربین مدار بسته را برای جایی می خواهید که وسیله خاص و قیمتی در آن ندارید باید از دوربین مدار بسته با رزولوشن معمولی استفاده کنید.

می توان گفت که از دوربین های مدار بسته فقط برای  امنیت استفاده نمی کنند. چرا که دوربین های مدار بسته به جزء افزایش امنیت می توانند به نظارت شما در محیط کمک کنند.

برای مثال اگر شما کودک و یا فرد مسنی را در خانه دارید ، با استفاده از دوربین هخای مدار بسته می توانید حرکت آن را کنترل کرده و مواظب او باشید.

دوربین های مدار بسته IP:

دوربین های مدار بسته آی پی(IP) به عبارت ساده تر همان دوربین های تحت شبکه هستند.دوربین های مدار بسته تحت شبکه دارای کیفیت تصویر بسیار بالا و وضوح بالا هستند.دوربین های مدار بسته تحت شبکه بخاطر همین امر دارای طرفداران بسیار زیادی است.دوربین های مدار بسته تحت شبکه به دستگاه NVR متصل شده و پس از گذاشتن گذرواژه توسط مالک دوربین مدار بسته فعالیت خود را آغاز می کند.در زمان گذاشتن گذرواژه حتما دقت فرمایید و آن را به یاد خود بسپارید.دوربین های مدار بسته تحت شبکه یکی از بهترین گزینه ها در این صنعت هستند و در بازار به طور گسترده ای به فروش می رسند.

NVR چیست؟

دستگاه NVR دستگاهی است که دوربین های تحت شبکه را به آن وصل کرده و توسط آنها تصویر دوربین ها را می توانیم در تلوزیون مشاهده کنیم.این دستگاه ها یکی از اجزا های بسیار مهم برای تجهیزات دوربین مدار بسته است.خراب بودن NVR ها باعث نداشتن تصویر ضبط شده توسط دوربین می شود و همین امر باعث مختل شدن کار و بی ثمر بودن اجزای دیگر می شود.بنابر این باید به این دستگاه ها نیز توجه ویژه ای شود.

آیریس چیست؟

آیریس وسیله ای است که میزان ورود نور به داخل لنز را کنترل می کند پس باید گفت که دارای کارایی بسیاری در دوربین های مدار بسته است.آیریس ها باعث می شوند که ما تصویر واضح تر و بهتری داشته باشیم و داشتن وضوح برای دوربین های مدار بسته امری ضروری است.باید در نظر داشته باشیم که این کار توسط WDR نیز انجام می شود.WDRضد نور است و در زمانی که نور زمینه بیش از حد باشد WDR باعث داشتن تصویر بسیار طبیعی و نور اندازه می شود.

در هنگام انتخاب دوربین مدار بسته دام یا بولت باید در نظر داشته باشید که دوربین مدار بسته خود را می خواهید در کجا نصب کنید.اگر می خواهید دوربین مدار بسته خود را در داخل منزل و یا محل کار خود نصب کنید ، باید از دوربین مدار بسته دام استفاده کنید و اگر می خواهید دوربین مدار بسته خود را در محیط های بیرونی مانند خیابان ، بیرون مغازه و منزل نصب کنید باید از دوربین مدار بسته بولت استفاده کنید.

دلیل متفاوت بودن مکان نصب دوربین مدار بسته بولت و دام ساختار آنها است.ساختار دوربین های مدار بسته دام و بولت را طوری در نظر گرفته اند که دوربین مدار بسته بولت فقط در محیط های بیرونی و دوربین های مدار بسته دام فقط در محیط های درونی قرار بگیرند.

البته بعضی از افراد به اشتباه دوربین های مدار بسته دام و بولت را در مکان های درست قرار نمی دهند.به عنوان مثال فردی که دوربین های مدار بسته دام را در بیرون از مغازه خود نصب می کند مرتکب خطا شده است و باید دوربین های مدار بسته دام را در درون مغازه خود قرار دهد.

نمی توانیم بگوییم که دوربین های مدار بسته بولت بهتر است یا دوربین های مدار بسته دام ، زیرا که هر کدام از آنها یک سری ویژگی ها دارند و یک سری قابلیت ها . پس بنابراین نمی توانیم بگوییم که کدام یک از این دوربین های مدار بسته بهتر عمل می کند.

نصب دوربین مدار بسته:

نصب یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر عملکرد دوربین مدار بسته است.اگر دوربین مدار بسته خود را در جای مناسبی نصب نکنید در آن صورت شما در هنگام استفاده از دوربین مدار بسته دچار مشکل می شوید.در نتیجه شما باید دوربین مدار بسته خود را در جایی مناسب قرار دهید به طوری که بتوانید بر همه جا نظارت کنید.

استرس در استفاده از دوربین های مدار بسته:

در استفاده از دوربین مدار بسته استرس نداشته باشید.در صورتی که شما دوربین مدار بسته ای با جنس خوب خریداری کرده باشید ، باید گفت که یک سیستم امنیتی با عمری بسیار زیاد خریداری کرده اید.

دوربین مدار بسته ای را خرید کرده اید که می تواند تا مدت بسیار طولانی برای شما کار کند بدون اینکه خراب شود و یا مشکل پیدا کند.

در صورتی که شما دوربین مدار بسته ای با جنس بد خریداری کرده باشید ، بعد از مدت کوتاهی استفاده ، مجبور به خرید یک دوربین مدار بسته دیگر می شوید که این به معنای هزینه کردن دوباره برای خرید دوربین مدار بسته دیگر است.

دو بار هزینه کردن برای خریدن یک دوربین مدار بسته اصلا کار معقولی نیست ، چرا که اگر شما به جای خریدن یک دوربین مدار بسته بی کیفیت ، یک دوربین مدار بسته با کیفیت را خریداری کرده بودید ،

در این صورت دیگر نیازی به هزینه دوباره و اضافی نبوده و شما می توانید بودجه ای که برای خرید دوباره دوربین مدار بسته اختصاص داده بودید را برای چیز دیگری خرج کنید. در نتیجه اگر شما یک دوربین مدار بسته بی کیفیت را خریداری کنید ، به خود ضرر رسانده اید و کاملا بی دلیل هزینه کرده اید. پس در هنگام خرید به دنبال یک دوربین مدار بسته با کیفیت و عالی باشید.

بازنشانی رمز عبور:

برخی از دوربین های مدار بسته دارای قابلیت بازنشانی رمز عبور از طریق ایمیل نیز هستند.این قابلیت می تواند به شما این امکان را بدهد که در هر جا که هستید با استفاده از ایمیل ، رمز دوربین مدار بسته خود را عوض کنید.

امکانات دوربین های مدار بسته با پیشرفت تکنولوژی بسیار زیاد شده است.در گذشته امکانات و ویژگی های دوربین های مدار بسته بسیار محدود بود اما با پیشرفت تکنولوژی دوربین های مدار بسته ای با قابلیت های بسیار زیاد و بدون هیچ محدودیتی تولید شدند.

دوربین های مدار بسته توانسته اند در اکثر سرقت هایی که رخ داده است ، به تشخیص چهره سارق و شناسایی آن کمک کنند.

سیستم های امنیتی دیگر به جزء دوربین مدار بسته نیز می توانند در دستگیری سارق کمک کنند.بنابراین خرید دوربین مدار بسته و یا سیستم امنیتی دیگر فرقی نمی کند.

چگونه دوربین مدار بسته را به گوشی وصل کنیم؟

 

امروزه با پیشرفت سریع تکنولوژی و با آمدن اینترنت ،

امکانات بسیار زیادی را درزمینه نظارتی و دوربین مداربسته فراهم آورده است ،

از مهم ترین و کاربردی ترین قابلیت ها امکان نمایش و کنترل تصاویر

 دوربین های مداربسته از طریق مانیتور کامپیوتر و تلفن همراه وجود دارد کاربر میتواند

از راه دور ساختمان ، شرکت ، خانه خود را تحت نظر بگیرد و تصاویر را کنترل کند .

در این بخش میخواهیم به شما نحوه انتقال تصاویر دوربین را روی موبایل آموزش دهیم و برخی از نرم افزار های معروف در این زمینه را نام ببریم.

ویژگی های  انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

صاحبان شرکت ها ، خانه ها و انواع مشاغل دوربین مداربسته نصب میکنند

تا محیط خود را دربرابر خرابکاران و متجاوزان حفاظت کنند .

امروزه به لطف وجود اینترنت کاربر میتواند حتی در زمانی که در مانیتورینگ ساختمان یا شرکت خود نیست

به صورت لحظه ای و زنده تصاویر دوربین های نصب شده خود را ببیند و کنترل کند.

این ویژگی برای افرادی که زمان زیادی ندارد و میخواهند به صورت منظم

از وضعیت کار و یا خانه خود با خبر باشند بسیار مناسب است و در ادامه به دیگر مزایای این روش میپدازیم :

  • کاهش میزان سرقت و خرابکاری توسط مشتریان و کارکنان
  • افزایش بهره وری کارکنان
  • فعال شدن سیستم هشدار دهنده خطر به هنگام سرقت مسلحانه، ورود غیر مجاز، وقوع حادثه و… در گوشی موبایل
  • توانایی نظارت بر فعالیت افراد موجود در خانه و محل کار، از راه دور، مثل نظارت بر فعالیت کودکان و حیوانات خانگی
  • امکان چک کردن هشدارهای اشتباه ارسالی توسط سیستم مداربسته

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

دراین زمینه نرم افزار های زیادی برای موبایل هستند که به شما این امکان را میدهند

تا با وارد کردن اطلاعات DVR  دوربین های خود بتوانید تصویر را به صورت لحظه ببینید.

نحوه تنظیم کردن نرم افزار ها متفاوت است وکلّیت کار یکسان است.

قدم اول :

دستگاه DVR  را به صورت مستقیم با استفاده از کابل VGA  یا HDMI  به مانیتور وصل کنید .

قدم دوم:

به قسمت Setting  یا Configuration  رفته و تب Network  را باز کنید .

در این قسمت گزینه Obtain an IP address automatically را غیر فعال کرده و به صورت دستی IP Static خود را وارد کنید مثل نمونه زیر فیلد هارا پرکنید:

IP address: 192.168.1.8

Sub net mask: 255.255.255.0

Gate way: 192.168.1.1

Http port =80

پس از وارد کردن مقادیر تنضیمات را ذخیره کنید و یک بار DVR  را خاموش و روشن کنید .

 قدم سوم :

تنظیمات روتر برای دستگاه DVR

با استفاده از یک کامپیوتر متصل به روتر وارد مرورگر شده و آدرس ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ را در آدرس بار وارد کنید. ( معمولا این ادرس برای مودم ها یکسان است مگر این که خودتان تغیر داده باشید) و پس از وارد شدن به محیط تنظیمات روتر.

بخش Port forwarding  را پیدا کنید و مانند مثال زیر مقادیر را پرکنید .

Port : 80

IP address : 192.168.1.8

Protocol:all

پس از تغیر دادن مقادیر بالا بقیه تنظیمات را به حالت پیش فرض بگذارید و ذخیره کنید .

قدم چهارم :

تست کردن تنظیمات انجام شده

ابتدا حتما DVR  خود را از طریق کابل در صورت نداشتن WIFI  به روتر متصل کنید تا DVR  هم به اینترنت متصل باشد .

پس انجام مراحل قبلی و ذخیره آن ها دوباره در آدرس بار مرورگرتان آدرس IP که به روتر و DVR  دادید را به همراه پورت مورد نظر وارد کنید مثل : ۱۹۲.۱۶۸.۱.۸:۸۰  پس از وارد کردن آدرس زیر شما نیاز به User name  و Password  دستگاه DVR  دارید و با وارد کردن آن میتوانید تصاویر دوربین هارا در مرورگرتان ببیند .در صورتی که به نتیجه نرسیدید به مراحل قبل رفته و دوباره به دقت انجام دهید .

قدم پنجم :

گرفتن تصویر بر روی گوشی موبایل

 پس این که مطمئن شدید تظیمات به درستی انجام شده و تصویر را در مرورگر دریافت کردید حال با نصب نرم افزار هایی مانند :

  • CCTV Viewer
  • SuperLive Pro
  • mCam View
  • EverFocus EPRO NVR

 تلفن همراتان را به اینترنت متصل کنید و وارد نرم افزار شده و مانند مرحله  ۴ آدرس IP  که مشخص کرده بودید به همراه پورت مورد نظر وارد کرده:

IP address : 192.168.1.8 

Port: 80

ویا به صورت :

IP address & Port: 192.168.1.8:80

پس از وارد کردن اطلاعات نرم افزار هم User  و Password  دستگاه DVR  را میخواهد که وارد کنید و پس آن تمام ، شما میتوانید در هر جایی که باشید از طریق اینترنت به دوربین مداربسته خود دست رسی داشته باشید.

قیمت دوربین مداربسته ضد آب

امتیاز IP برای دوربین به چه معناست؟

شما می دانید که یک دوربین امنیتی می خواهید زیرا نه تنها می تواند به شما در شناسایی یک سارق یا تهدید احتمالی کمک کند بلکه در وهله اول ممکن است آن مجرم را از هدف قرار دادن اموال شما باز دارد. هر چیزی که امنیت را بالا ببرد باید چیز خوبی باشد ، درست است؟

تصمیم گیری بین IP65 و IP67 ممکن است گیج کننده باشد و حتی ممکن است به سوالاتی بیشتر از جواب منجر شود

درجه بندی IP به چه معناست و چرا برای دوربین شما اهمیت دارد؟

بیایید نگاهی دقیق تر به تفاوت بین IP65 و IP67 بیندازیم تا به شما در تعیین مناسب بودن شما کمک کنیم.

رتبه بندی IP چیست؟

IP کوتاه برای محافظت در برابر نفوذ (یا محافظت بین المللی) است و اعداد به شما می گویند دوربین دقیقاً در برابر چه چیزی محافظت می شود. این شامل مقدار زیادی خاک ، آب و آوار است که می تواند مقاومت کند. در اینجا چند واقعیت ذکر شده است که باید در مورد رتبه بندی نمودار IP به خاطر بسپارید:

اولین عدد

در درجه بندی IP به محافظت در برابر عناصر خشک آزمایش شده در شرایط آزمایشگاهی ، مانند اجسام جامد ، خاک و نفوذ گرد و غبار اشاره دارد.
از 0 (به هیچ وجه محافظت نمی کند) تا 6 (محافظت کامل در برابر جامدات) خواهد داشت.
شماره دوم مربوط به محافظت در برابر آب و مایعات دیگر است.
این سوالات به سوال هایی از قبیل ابزارها ، دوربین یا اشیا مشابه پاسخ می دهد که از آب پرتاب شده در جت های قدرتمند مانند یک شلنگ یا سمپاش ، قطره قطره آب یا غوطه وری کامل قابل کنترل است؟

این عدد از 0 (دوباره بدون محافظت) تا 8 خواهد بود (می تواند غوطه وری کامل در آب با عمق بیش از 1 متر را تحمل کند).

به عنوان مثال ، درجه بندی IP05 به این معنی است که مورد هیچ گونه محافظتی در برابر اثرات مضر گرد و غبار و خاک ندارد ، اما در برابر جت های آب کم فشار ، قطره قطره شدن آب مانند باران و سایر اسپری های نور محافظت می شود. درجه بندی IP22 از لمس انگشتان یا دست محافظت می کند ، اما هیچ محافظتی در برابر گرد و غبار ندارد و فقط اسپری آب با زاویه 15 درجه از عمودی کج می شود.

داشتن این رتبه بندی از ساده تر بودن گفتن اینکه دوربین ضدآب است ، بسیار کارآمد است ، زیرا دقیقاً مقاومت دستگاه را توضیح می دهد. این اعداد به شما کمک می کنند تا تعیین کنید آیا دوربینی که انتخاب می کنید برای محیطی که در آن ثابت خواهد شد ، مناسب است ، صرف نظر از اینکه دوربین را داخل یا خارج ، در پناه یا بیرون ، در کنار استخر یا در یک اتاق نصب می کنید سایت ساختمانی

محافظت در برابر نفوذ چیست؟

از کد محافظت از ورودی در انواع الکترونیک استفاده می شود ، زیرا به سطح حفاظتی که محفظه ابزار می تواند اجزای الکترونیکی را هنگام غوطه وری در محیط های مختلف ارائه دهد ، اشاره دارد. وقتی صحبت از دوربین های امنیتی می شود ، IP65 ، IP66 و IP67 گزینه های رایجی هستند. رقم اول ، 6 ، نشان می دهد که هر یک از دستگاه ها دارای محفظه ای هستند که در برابر گرد و غبار محکم است.

اینکه کدام درجه حفاظتی را انتخاب می کنید به چیزی بستگی دارد که باید از آن محافظت کنید. شرایط و شرایط زیر را در نظر بگیرید:

یک منطقه بادگیر ، که در آن گرد و غبار و آوار به طور منظم در اطراف دمیده می شود

قیمت دوربین مداربسته ضد آب

چکه عمودی آب (مانند باران ، یا ذوب برف از پشت بام)

یک حیاط ذخیره سازی ، پر از قسمت های قدیمی که احتمال ورود گرد و غبار در آن وجود دارد
فضایی که افراد به طور منظم در آن کار می کنند ، جایی که دوربین ممکن است با یک قسمت از بدن یا ابزار ، سیمهای ضخیم ، پیچ و سایر اجسام جامد تماس داشته باشد.
حیاط خانه ای که کودکان از طریق تفنگ های آب یا شلنگ با آب و اسپری آب بازی می کنند ، ممکن است به دوربین برخورد کند

مکانی که در آن ممکن است به محافظت در برابر تماس عمدی با دوربین نیاز داشته باشید (جایی که ممکن است شخصی عمداً دوربین را با آب پاشیده یا اشیا at را به سمت آن پرتاب کند)
منطقه ای که مردم از آن برای تمیز کردن از جت های فشار آب استفاده می کنند و ممکن است آن جت های آب به طور تصادفی به دوربین برخورد کنند
منطقه ای مستعد سیل
استخرها و پارک های آبی

شما می خواهید براساس میزان احتمالی آب هر اسپری آب یا قطره قطره ای عمودی ، فشار آب و ورود گرد و غبار که ممکن است بر ابزار الکترونیکی انتخابی شما تأثیر بگذارد ، سطح حفاظتی را انتخاب کنید.

چرا این رتبه بندی؟

هدف این استاندارد ارائه اطلاعات بیشتر و دقیق تر به کاربران است. این در حالی بود که جای خالی اصطلاحات بازاریابی اغلب مبهم مانند “ضد آب” یا “ضد آب” را پر می کند. هر دوی این اصطلاحات از نظر معنی کم عمق هستند و می توانند از آنها تعبیر غلط شود. آنها به طور دقیق مشخص نمی کنند که دستگاه در برابر آب و هوا ، ضد آب چیست ، یعنی روزهای گرم ، استخرهای کم عمق ، افراط یا هر چیز دیگری. بنابراین رتبه بندی IP به ما کمک می کند تا محصولی را انتخاب کنیم که قابل اعتماد باشد و احتمال عمر طولانی داشته باشد. با توجه به دوربین های امنیتی در فضای باز ، ما به درجه IP بالاتری نسبت به سیستم داخلی احتیاج داریم.

به چه رتبه ای نیاز دارید؟

خوب ، بنابراین بر اساس موارد فوق ، رتبه ای که باید در دوربین های امنیتی در فضای باز خود جستجو کنید باید در حدود IP65-67 باشد. در اینجا خلاصه ای از نحوه رسیدن من به این نتیجه وجود دارد:

44 یا کمتر – فقط در محیط داخلی
44-45 – داخل و خارج از منزل ، اما فقط اگر در مناطق پناهنده (مقاوم در برابر آب و هوا)
65-67 – در داخل یا خارج از منزل (ضد آب و هوا)
68 – زیر آب ، معمولاً مخصوص قایق ها (زیر آب)

خرید دوربین های امنیتی ضد آب

دوربین های امنیتی مناسب در فضای باز مجهز به پوشش یا محفظه ضد آب و هوا هستند. هدف از این پوشش ها جلوگیری از رطوبت ، گرد و غبار و آلودگی است به طوری که نتواند به داخل آن وارد شود و به اجزای داخلی دوربین آسیب برساند. برخی حتی دارای خانه های ضد خرابکاری هستند. اینها از پوسته های مینا پخته ، فولاد ضد زنگ و فولاد رنگ شده با کیفیت بالا تشکیل شده اند.

همانطور که از نام آن پیداست ، دوربین های ضد آب می توانند در برابر شرایط جوی مقاومت کنند. این شامل باران ، برف ، برف و هر چیز دیگری است که مادر طبیعت سر راه خود قرار می دهد. با این حال ، همه دوربین های امنیتی خانه ضد آب یکسان نیستند ، از این رو این راهنما در مورد چگونگی دریافت بیشترین ارزش برای دلار شما است

جدا از شرایط مرطوب ، یک دوربین ضد آب و هوا مناسب همچنین در برابر موارد زیر محافظت می کند:

دمای شدید
رطوبت شدید
شوک
سقوط زیاد
به طور خلاصه ، آب ؛ نم ، تراکم مداوم و باد خطری برای این نوع دوربین های امنیتی نیست. با این حال ، انتخاب یکی از این سیستم ها کمی بیشتر از آنچه که در ابتدا به چشم می آید وجود دارد. تمام دوربین های بیرونی با کیفیت بالا چیزی به نام درجه بندی محیطی دارند. این رتبه بندی نشان دهنده مناسب بودن دوربین برای استفاده در محیط های خاص است. به نظر فنی می رسد ، اما در واقع خواندن آن بسیار آسان است و برای مصرف کنندگان مفید است.

IP Ratings (محافظت در برابر نفوذ)

ما مناسب بودن دوربین امنیتی در فضای باز را بر اساس درجه حفاظت ورودی (IP) آن قرار می دهیم (با مالکیت معنوی یا آدرس IP اشتباه گرفته نشود). صفحه مشخصات هر مدل دوربین باید درجه بندی محیطی آن را تعیین کند. بیایید نگاهی دقیق تر به این رتبه بندی ها بیندازیم و ببینیم چگونه آنها می توانند به شما کمک کنند تا هنگام خرید برای سیستم های دوربین در فضای باز تصمیم بهتری بگیرید.

چرا سیستم درجه بندی IP داریم؟

دوربین تحت شبکه ضد آب

دلیل داشتن سیستم جهانی رتبه بندی IP این است که خریداران و کاربران می توانند از میزان ایمن بودن استفاده از برخی کالاهای الکتریکی یا مکانیکی در محیط ها و برنامه های خاص اطمینان داشته باشند.

برخلاف اصطلاحات مبهم بازاریابی مانند “ضد آب” – که لزوماً تعریف روشنی از دقیقاً مکان و میزان مقاومت یک کالا در برابر نفوذ رطوبت نمی دهد – درجه بندی IP برای ارائه یک حساب کاملاً مشخص تر طراحی شده است.

همانطور که در این راهنما بیشتر خواهیم دید ، هر یک از ارقام در یک رتبه بندی IP اطلاعات دقیق مربوط به سطح دقیق حفاظت / مقاومت مورد انتظار برای ارائه مورد را نشان می دهد

دوربین تحت شبکه ضد آب

انواع محصولات دارای امتیاز IP

انواع مختلفی از محصولات دارای درجه IP در بازار موجود است. استاندارد سازی این کدها همان چیزی است که مشتریان و کاربران را قادر می سازد درک درستی از توانایی ها و محدودیت های هر محصول در سناریوهای مختلف داشته باشند.

در این بخش ، برخی از رایج ترین رتبه بندی های IP را که در اکثر انواع موارد روزمره مشاهده خواهید کرد ، با دقت بیشتری بررسی خواهیم کرد.

درجه بندی IP ضد آب و هوا

درجه بندی “ضد آب” یا “ضد آب” یکی از متداول ترین نمونه هایی است که مردم در طیف گسترده ای از محصولات روزمره به دنبال آن هستند ، از تلفن های همراه و بلندگوهای بلوتوث گرفته تا وسایل آشپزخانه و حمام ، تنظیمات روشنایی ، محفظه های دوربین مداربسته و موارد دیگر.

باز هم ، لازم به ذکر است که استفاده از اصطلاحاتی مانند “ضد آب” هنگام بحث درباره رتبه بندی IP می تواند تا حدودی خودبه خودی باشد – در واقع دلیل وجود رتبه بندی IP ، تعریف دقیق تر پارامترهای ادعاهای احتمالی بازاریابی مبهم است. به همین ترتیب ، رقم دوم در یک کد IP معمولی نشان دهنده سطح دقیق محافظت در برابر نفوذ رطوبت تحت سناریوهای آزمایش خاص است.

رتبه بندی هایی

که به عنوان “ضد آب” برای بیشتر اهداف عمومی پذیرفته می شوند ، IP65 ، IP66 و IP67 هستند. با این حال ، یک تصور غلط در مورد ضد آب بودن هوا این است که مواردی که برای استفاده طولانی مدت در فضای باز در نظر گرفته شده اند ، برای مقاومت در برابر رطوبت ، به بالاترین رتبه بندی عددی IP احتیاج دارند.

این همیشه اتفاق نمی افتد زیرا بیشتر آب باران – حتی در شرایط وزش باد

– تمایل دارد که نسبتاً نزدیک به عمودی و تحت فشار بسیار کم قرار گیرد.

درجه بندی IPX2 باید در برابر چکه آب معادل 3 میلی متر در دقیقه در زاویه تا 15

درجه محافظت کند ، در حالی که IPX3 مقاومت در برابر پاشش

مداوم تا 60 درجه از عمودی را نشان می دهد.

علاوه بر این ، تصور اینکه درجه بندی IP برای مقاومت

در برابر آب “بالاتر” از IPX6 باشد ، کاملاً دقیق نیست: توجه داشته باشید

که IPX7 ، IPX8 و IPX9 کدهایی هستند

که بطور خاص به خواص غوطه وری پرداخته و موارد معتبر در این رتبه بندی ها

لزوماً لازم نیست معیارهای مقاومت در برابر فشار جت آب را نشان می دهد که با IPX5 و IPX6 نشان داده می شود.

لوازم جانبی محفظه دارای امتیاز IP

هنگام جستجوی تنظیمات بی شمار محفظه ها و محفظه های سیستم در بازار

، متوجه خواهید شد که طیف گسترده ای از لوازم جانبی محفظه دارای امتیاز IP

و اتصالات اضافی اختیاری برای اکثر انواع مسکن موجود است.

امتیازات IP برای این نوع افزودنی ها معمولاً نمایانگر محفظه هایی است که برای استفاده طراحی شده اند.

اکثریت اصلاحات و تخصص های مختلفی را ارائه می دهند که هر یک

به گونه ای طراحی شده اند که یک محفظه عمومی را به طور ایده آل

برای برنامه های خاص یا برنامه های دیگر مناسب می کند.

این ها معمولاً در اطراف راه حلهای نصب م componentلفه خاص

، روشهای پیوست یا ویژگیهای امنیتی اضافی متمرکز می شوند

، که هدف آنها نوع خاصی از محتویات برنامه یا محفظه است.

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
قیمت دوربین مدار بسته داهوا DH-HAC-HFW1231RP-Z-IRE6
نوشتهٔ بعدی
قیمت دوربین مدار بسته داهوا DH-HAC-HFW1230TP

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با یک کلیک تماس یگیرید