موثرترین راه برقراری ارتباط

بهترین راه برقراری ارتباط و حفظ موقعیت در ارتباط های تلفنی چیست؟

پاسخ:پرسیدن!

کسی که بیشتر می پرسد کنترل ارتباط تلفنی را در دست دارد.اگر جمله ای گفتید حتما آن را با طرح یک پرسش کامل کنید چون پاسخی که دریافت می کنید دو مزیت دارد:

۱-شما را در موقعیت برتر قرار می دهد.

۲- به اطلاعات ارزشمندی که برای ایجاد رابطه ی کاری و انجام دادن معامله احتیاج دارید،دست پیدا می کنید.به عقیده ی من اگر پرسش های بجا و مناسب زیادی بپرسید احتیاجی نیست اظهار نظر کنید.

به یاد داشته باشید که

جواب دادن فروش است

پرسیدن خرید

و من همیشه می گویم:مردم دوست ندارند به آنان جنس فروخته شود،ولی عاشق خرید کردن هستند.

موثرترین راه برقراری ارتباط

برگردیم به موضوع چگونگی در دست گرفتن کنترل در مکالمه تلفنی ،وقتی بدانید راز موفقیت در این است که شما پرسش گر باشید ، می توانید برای تداوم گفت و گو اجازه بدهید که خریدار چند پرسش بپرسد و دوباره با طرح یک پرسش اختیار امور را در دست بگیرید.

نکته:من دوست دارم در گفت و گوهای تلفنی  پرسشی بپرسم که به طرف مقابل حس خوشایندی بدهد و در عین حال او را به فکر وا دارد.پرسش هایم را با عبارتی مثل”چه تجربه ای در زمینه ی ….”یا “آیا خاطره ی خوشی از استفاده از ….. دارید؟”

با این پرسش ها از تجربه های طرف مقابل بهره مند می شویم.باید گفت در دست گرفتن کنترل مکالمه ی تلفنی مهم نیست،بله حیاتی است.اگر در این کار موفق باشید،به فروش خوبی دست پیدا خواهید کرد و نتیجه ی آن در دفترچه ی حساب بانکی شما منعکس می شود.

 

, , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
محدوده دینامیکی گسترده WDR
نوشتهٔ بعدی
چطور مطمئن شوم که مشتری باز هم سفارش خواهد داد؟

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با یک کلیک تماس یگیرید