از همان لحظه ای که نخستین سفارش را می گیرید کارنامه شما صادر می شود و جالب این جاست که خود شما نمره ی خود را تعیین می کنید.
این که سفارش مجددی در کار خواهد بود یا نه،بستگی به پاسخ های مثبتی دارد که به این پرسش ها می دهید:
۱-آیا جنس را به موقع تحویل دادید؟
۲-آیا به همه ی قول هایی که داده بودید،عمل کردید؟
۳-آیا توانستید خدماتی را که مشتری طالب آن ها بود ، به او ارائه بدهید؟
۴-آیا خودتان پیگیر مراحل کار بودید؟
۵-آیا در شرکت شما کسی هست که هر وقت مشتری کار داشت ، پاسخگو باشد؟
۶-آیا در فواصل معینی با مشتری ارتباط برقرار کردید تا او را در جریان کار قرار دهید؟
۶/۵- احساس می کنید پاسخگوی نیاز های مشتری خود هستید؟
به این مطلب فکر کنید:نظر مشتری همان پولی است که می پردازد و همه ی برخورد های شما را از آخرین باری که با هم ارتباط داشتید تا لحظه ای که دوباره به شما احساس نیاز می کند،به یاد دارد.
اگر قبلا از شما خرید کرده باشند،نصف راه را پیموده اید.سفارش مجدد کارنامه ی معامله ی قبلی شماست.
پاسخ نهایی:اگر مشتری بار دیگر سراغ شما آمد و تقاضای تخفیف کرد و از معامله ی قبلی تاکنون خدمات قابل قبولی دریافت کرده است،اجباری برای پذیرش خواسته اش ندارید.