بزرگ ترین اشتباه های فروشندگان چیست؟

۱- انتخاب شغل فروشندگی به صرف کسب درآمد.
اگر عاشق کارتان نیستید،رویاهایی که در سر می پرورانید هرگز محقق نمی شوند چه برسد به این که به هدف های تعیین شده دست پیدا کنید.اگر به خاطر پول این شغل را انتخاب کرده اید،فوری از این کار دست بکشید و بروید وکیل یا سیاستمدار شوید.

۲- بی توجهی به این مطلب که نگرش هر انسان پایه گذار موفقیت های اوست.
نکته ی مهم در کار فروشندگی این است که ایمان بیاورید توانمندید و وقتی رو در روی مشتری قرار می گیرید،انتظار دریافت نتیجه های مثبت را داشته باشید.اگر در آغاز راه تصمیم نگیرید که نگرشتان مثبت باشد،به آنچه می خواهید نمی رسید.

۳-محول کردن کارها به دیگران به جای مسئولیت پذیری
خیلی راحت است که کارها را به دیگران بسپاریم و وقتی انجام نشد،آنان را سرزنش کنیم” کسی که کار بر عهده اش بود غیب شده … مسئول این کار به قولش عمل نکرد … قطعه ای که می خواستم به موقع به من تحویل داده نشد”نکته ای اصلی این جاست که اگر می خواهید برای موفقیت در کار فروش به کمک دیگران وابسته باشید،باید قدم به قدم دنبال آنان بروید تا مطمئن شوید به وظیفه های خود عمل می کنند.دلیل بسیاری از شکست ها ضعف ارتباط بین افراد است.

۴-بهانه تراشی به جای پذیرش مسئولیت
“کامپیوتر ها از کار افتادن….تلفن هامون قطع بودن…کامیون تو راه خراب شد….پست دیر آورد”راستی چرا نمی گویید که سگم قراردادمان را قورت داد؟یادتان هست وقتی کلاس اول دبستان بودیم چه عذر و بهانه های خنده داری می آوردیم؟
در آن زمان این کار ما عواقب بدی نداشت ولی حالا دیگران با خود می گویند:عجب آدم بی قابلیتی ! به مشتری خود پاسخی بدهید که او را غافلگیر کند:”شانس آوردید! پست قطعه ای رو که لازم داشتم به موقع نیاورد ،من رفتم پیش یکی از همکارهام خوشبختانه همونو داشت،خریدم،استفاده کردم که کار شما لنگ نمونه.الانم خودم براتون می آرمش که یه وقت بد قول نشیم و ببینین ما سر حرفی که زدیم وایستادیم.”

۵-زیاده گویی به جای ایجاد انگیزه ی خرید در مشتری
خیلی از فروشنده ها در ابتدای کار در صدد توصیف ویژگی های خود و کارشان بر می آیند،غافل از این که خریدار احتمالی،بارها و بارها چنین جمله ای را شنیده است.به غقیده ی من فروشنده باید پرسش های فراوانی را برای نخستین ملاقات آماده کند.فروشنده ی ماهر به کمک جواب هایی که برای این پرسش های حساب شده دریافت می کند،به مشتری نشان می دهد که در کارش خبره است و این یک معامله ی سودمند خواهد بود.

۵/۵- بی اعتمادی فروشنده به آنچه کی می فروشد.
واقعا تعجب آوراست که فقط تعداد کمی از فروشنده ها به محصولی که می فروشند ایمان کامل دارند.در یک کارگاه آموزشی برای فروشندگان خودرو از حاضران پرسیدم:خودرو چند نفر از شما همین خودرویی است که می فروشید؟نیمی از حاضران دستشان را بلند کردند.از بقیه خواستم جلسه را ترک کنند،چون معتقدم امکان ندارد کسی در فروش محصولی موفق باشد که مطمئن نیست جوابگوی نیاز های خودش خواهد بود.
اگر از محصولی که می فروشید استفاده نمی کنید،سراغ کار دیگری بروید.
فروشنده ها هزاران خطا مرتکب می شوند.چیز هایی مثل زود اعلام کردن قیمت محصول،پیگیری نادرست مراحل فروش،به کار گیری روش های قدیمی یا نشان دادن رفتار های خصمانه.ولی اگر ۵/۵ مورد فوق را ملکه ی ذهن کنید و به آن ها توجه داشته باشید،موفقیت هایی کسب می کنید که هرگز به خواب هم نمی دیدید.تازه اگر به آنچه می کنید ایمان راسخ داشته باشید، می توانید بر پایه ی معامله هایی که انجام می دهید،روابط اجتماعی خوبی را نیز بنیانگذار کنید.

, , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
بازدید مدیر عامل علم و صنعت از غرفه ماهنامه نوآوران
نوشتهٔ بعدی
مدیر عامل شرکت علم و صنعت

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با یک کلیک تماس یگیرید